Elokuvagallup - kolme parasta
Re: gallup
Totta. Hitchcockit unohtui nyt vallan, niitähän on vaikka mitä hyviä. Oma suosikkini on Marnie. Siinä se menneisyydessä koettu trauma ja miten se vaikuttaa, on kiehtovaa. Lisäksi Tippi Hedren on niin kaunis ja tyylikäs, että silmä vaan lepää.
- Marokon Kauhu
- Ainesta Watsoniksi
1. Blade Runner
2. To live and die in LA
3 Kadonneen aarteen metsästäjät
2. To live and die in LA
3 Kadonneen aarteen metsästäjät
- Väestönvaihto
- Turhanpaikan hakijat
- Kotoutumisteollisuus
- VOK - business
- Partalapset
- Huonolaatuiset mamut
- Islamisaatio
Helvata, unohdin Kaurismäet! Ne on kaikki ihania! varsinkin Mies vailla menneisyyttä ja Varjoja paratiisissa! <3
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
1. Veljeni Leijonamieli
2. Nimeni on Fletch
(Kuminaamat yleensäkin kelpaavat, kuten
Frank Drebin)
3. Valkoisen neilikan velho - taikuutta, hui! (mv Suomi-elokuvat: ei niin laadukkaita, mutta rempseitä.)

Sauva heiluu, rosvoa ja naista kaatuu.
2. Nimeni on Fletch
(Kuminaamat yleensäkin kelpaavat, kuten Frank Drebin)
3. Valkoisen neilikan velho - taikuutta, hui! (mv Suomi-elokuvat: ei niin laadukkaita, mutta rempseitä.)

Sauva heiluu, rosvoa ja naista kaatuu.
-
Valdovas
- Axel Foley
Niin, ja Hamlet liikemaailmassa on varmaan yksi hillittömimpiä...!Nooruska kirjoitti:Helvata, unohdin Kaurismäet! Ne on kaikki ihania! varsinkin Mies vailla menneisyyttä ja Varjoja paratiisissa! <3
- http://www.youtube.com/watch?v=w8zP8lcL8vI
Jossain toisessa ketjussa kysyttiin aikoinaan parasta murhakohtausta ja siihen liittyvää musiikkia. Tämä olisi varmaan omassa tyylilajissaan mitalisijoilla!
Ja kuinka nuorilta nuo hemmot 1987 näyttivätkään...
Jeeee, Yyteri! Jos komedioista puhutaan, niin mä tykkään Herrasmieshuijareista ja John Cleesestä (en kuitenkaan hirveesti niistä Monty Pythoneista). Ohukainen ja Paksukainen on kans niin lutusia, Sons of the Desert yks parhaita pätkiä.
Haute Tension...
)
Mulla on niiiin paljon leffoja jotka on just se nro 1.. Esim Titanic jo sen takia että niinkin kamalaan tapahtumaan on tehty mahtava love story ja TEHOSTEET on upeat!!! Day arter tomorrowon kanssa jumalattoman upea pläjäys hienoa hienoa tehostetta!!
Sitten ihan classikoissa on tietysti mafia splättäystä Scarface- Say hello to my litle friend! Tai Goodfellas kaikessa kauneudessaan kuvattu entis aikojen "oikeita" Italiaanoja!!
Quentin Tarantinon KAIKKI leffat on lähellä sydäntä. Sen elokuvat tunnistaa aina heti ja rakastan sitä tekoveren lentoa 6m korkeuteen
The Craziesta on upea ns. zombi leffa. Oon hulluna niihin ja tää oli ihan mahtava lisäys kaikkien muiden huikeiden veren syöjien joukkoon!
On vaikea luetella vaan 3 koska mä pidän niin monesta elokuvasta ja varmaan tässäkin jää moni ja moni elokuva sanomatta!
Sitten ihan classikoissa on tietysti mafia splättäystä Scarface- Say hello to my litle friend! Tai Goodfellas kaikessa kauneudessaan kuvattu entis aikojen "oikeita" Italiaanoja!!
Quentin Tarantinon KAIKKI leffat on lähellä sydäntä. Sen elokuvat tunnistaa aina heti ja rakastan sitä tekoveren lentoa 6m korkeuteen
The Craziesta on upea ns. zombi leffa. Oon hulluna niihin ja tää oli ihan mahtava lisäys kaikkien muiden huikeiden veren syöjien joukkoon!
On vaikea luetella vaan 3 koska mä pidän niin monesta elokuvasta ja varmaan tässäkin jää moni ja moni elokuva sanomatta!
Life. It´s just fucking thing after nother...
-
Nannitanni
- Harjunpää
Avokkini sanoo aina hyvän leffan jälkeen, että "tää menee ehdottomasti top 4-listalle!", ja sillä listalla on monta kymmentä eri elokuvaa jo.
Itsellä on vähän samaa vikaa.
Uhrilampaat on yksi sellaisista elokuvista, mikä pitää aina vaan otteessaan. Tykkään siitä tunnelmasta, mikä katsojalle välittyy.
Legion oli upea ja tarina kiehtova. Vaikka idea ei nyt sinänsä uuden uutukainen ollut, katselin leffan suu ammollaan.
Wall-E ja Up ovat ihan loistavia animaatioelokuvia! Molemmissa yhteistä on oivaltavat juonet, jotka kuitenkaan eivät ole liian lapsellisia vaikka lasten piirretyistä on kyse. Jaksan aina vaan ihastella animaatioiden visuaalista ilmettä ja sitä, miten se tehdään.
Olen muutenkin sen verta lapsenmielinen, että piirretyt ja animaatiot ovat erittäin lähellä sydäntä, välillä erittäin naiiveista juonenkäänteistä huolimatta. Esimerkiksi Kaunotar ja Hirviö on kyllä ikisuosikki.
Uhrilampaat on yksi sellaisista elokuvista, mikä pitää aina vaan otteessaan. Tykkään siitä tunnelmasta, mikä katsojalle välittyy.
Legion oli upea ja tarina kiehtova. Vaikka idea ei nyt sinänsä uuden uutukainen ollut, katselin leffan suu ammollaan.
Wall-E ja Up ovat ihan loistavia animaatioelokuvia! Molemmissa yhteistä on oivaltavat juonet, jotka kuitenkaan eivät ole liian lapsellisia vaikka lasten piirretyistä on kyse. Jaksan aina vaan ihastella animaatioiden visuaalista ilmettä ja sitä, miten se tehdään.
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
-Barney Stinson-
Disneyt on kans niin hyvii, YLEENSÄ! Ja Mies ja alaston ase-leffoissa on kyllä niin hyviä ideoita ollut, että pois alta risut ja männynkävyt 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Jaha, päivän aivopähkinä kyllä miettiä vain 3 parasta. Kokeillaan 
1. Sin City
Loistava, aivan loistava. Huippunäyttelijöiden huippusuoritukset omissa rooleissaan (jopa Bruce Willis vakuutti minut!). Värimaailma aivan loistava, ah. Helppo valinta ykköseksi.
2. Saksikäsi-Edward
Sympaattisuus nousi tämän elokuvan katsomisen myötä aivan uudelle tasolle. Johnny Depp ja muu näyttelijäkaarti aivan prikulleen. Hieno elokuva.
3. Leijonakuningas
Olen mies. Ja itken joka kerta, kun Mufasa kuolee. Ei muita perusteluja.
1. Sin City
Loistava, aivan loistava. Huippunäyttelijöiden huippusuoritukset omissa rooleissaan (jopa Bruce Willis vakuutti minut!). Värimaailma aivan loistava, ah. Helppo valinta ykköseksi.
2. Saksikäsi-Edward
Sympaattisuus nousi tämän elokuvan katsomisen myötä aivan uudelle tasolle. Johnny Depp ja muu näyttelijäkaarti aivan prikulleen. Hieno elokuva.
3. Leijonakuningas
Kerrassaan hurmaavaaRepsu kirjoitti:
3. Leijonakuningas
Tässä mielestäni kolme parasta elokuvaa näin lyhyessä ajassa mietittynä (ei järjestyksessä):
1. Perikato. WW2 on kiinnostanut minua jostain syystä jo ihan pienestä pitäen, ehkäpä siinä yksi syy miksi tämä elokuva pääsee omalle Top3-listalle. Elokuva kertoo (sivullisen silmin) uskomattoman yksityiskohtaisesti kaiken sen, mitä Saksassa ja tuossa führerbunkkerissa tapahtui viimeisinä päivinä, ainakin jos kirjoihin on uskomista.
2. Shawshank Redemption. Yksi niistä harvoista elokuvista, joista olin jopa liikuttunut nähdessäni sen. Päähenkilöiden luja ystävyys tuollaisissakin oloissa on jotain sellaista, millaista itsekin haluaisin kokea tosielämässä. Vaikka elokuvassa ei juurikaan toimintaa ole, ei se jätä tylsäksi hetkeksikään. Myös loppu oli jotain aivan ennalta-arvaamatonta (kuten joku jo sanoikin), tosin hyvässä mielessä. Kaikin puolin loistava elokuva, sekä tarinaltaan että näyttelijöiltään.
3. Rankka päivä. Pidän lujasti siitä tyylistä, millä tavalla elokuvan päähenkilö haistattaa pitkät koko yhteiskunnalle
. Häneen voi vain jotenkin niin hyvin samaistua. Ties vaikka kuinka monella alkaa keittämään asiat samanlailla päässä, ja mieleen tulla, että vitut tästä kaikesta, mähän teen asiat niinkuin parhaaksi näen. Harva vain niin ryhtyy tekemään. Michael Douglas tekee tässä leffassa varmaan historiansa äijimmän roolin
. Elokuvan erilaisuus puree minuun, leffan ainoa miinus on poliisietsivän huonosti toteutettu "onneton" rakkaustarina, ja varsinkin nuoremman poliisinaisen suhtautuminen tähän.
1. Perikato. WW2 on kiinnostanut minua jostain syystä jo ihan pienestä pitäen, ehkäpä siinä yksi syy miksi tämä elokuva pääsee omalle Top3-listalle. Elokuva kertoo (sivullisen silmin) uskomattoman yksityiskohtaisesti kaiken sen, mitä Saksassa ja tuossa führerbunkkerissa tapahtui viimeisinä päivinä, ainakin jos kirjoihin on uskomista.
2. Shawshank Redemption. Yksi niistä harvoista elokuvista, joista olin jopa liikuttunut nähdessäni sen. Päähenkilöiden luja ystävyys tuollaisissakin oloissa on jotain sellaista, millaista itsekin haluaisin kokea tosielämässä. Vaikka elokuvassa ei juurikaan toimintaa ole, ei se jätä tylsäksi hetkeksikään. Myös loppu oli jotain aivan ennalta-arvaamatonta (kuten joku jo sanoikin), tosin hyvässä mielessä. Kaikin puolin loistava elokuva, sekä tarinaltaan että näyttelijöiltään.
3. Rankka päivä. Pidän lujasti siitä tyylistä, millä tavalla elokuvan päähenkilö haistattaa pitkät koko yhteiskunnalle
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
No niin. Nyt ihan ilman mitään selvityksiä...
1. Sleepers - Katuvarpuset
2. Basketball diaries - New Yorkin Kadut
3. TSH trilogia
Tuohon olis kiva nyt jonkun heittää luonneanalyysiä perään
Kolmen perusteella on vaikea kyllä sanoa mitään, kun elokuvia on niin monia, mutta yllättävän helppo oli lista kasata ja kyllä, pidän TSH trilogiaa yhtenä kokonaisena elokuvana (sen verran monesti olen ne putkeenkin katsonut, että ihan elokuvasta se menee, kun jaksaa vain päivän uhrata).
1. Sleepers - Katuvarpuset
2. Basketball diaries - New Yorkin Kadut
3. TSH trilogia
Tuohon olis kiva nyt jonkun heittää luonneanalyysiä perään
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Amadeus (ohjaajan versio) lykkäsin tämän katsomista lähes 10 vuotta sen ilmestymisen jälkeen, koska etukäteissuitsutus tympäisi ja halusin ilmaa
Englantilainen potilas
Tuulen viemää vuodelta -39 (?)
Englantilainen potilas
Tuulen viemää vuodelta -39 (?)
Nothing is quite what it seems