Uusien Minfolaisten vastaanotto

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Nooruska
Michael Knight

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Paikallinen Rutku kirjoitti:Kiitti pilkusta, se tulikin tarpeeseen.

Niin tuo taustalla kyttäily. Täällä meinaa välillä olla aikamoista nokittelua, ja aivan tolkuton määrä sääntöjä. Tämä nyt ei tietenkään ole mikään kevyt aiheinen palsta, mutta silti, tulee ihan järkyttävät suorituspaineet. :D . Toinen syy taustalla kyttäilyyn, nyt kun on sattuneesta syystä hyvin aikaa seurailla palstaa ja tuli mieleen että saattaisi olla jopa jotain sanottavaa.
Sitä voi noudattaa sääntöjä ja olla arvostettu, mutta massasta huomaamaton tai olla noudattamatta ja olla kaikkea muuta kuin arvostettu, mutta varmasti kaikki tietää kenestä puhutaan :D
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Nooruska, isot tissit aina huomataan. :wink:
Paskanen tukka
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Isot tissit, ruskeet silmät ja huono viinapää voi joskus olla vaarallinen yhdistelmä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Nooruska
Michael Knight

^ Toi on niin totta, onneks mun silmät on sini-vihreet. :wink:
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Repsu kirjoitti:Sikälimikäli on kovasti panostanut viestiinsä tai alustukseen ja se jää täysin ilman minkäänlaista kommentointia niin vähemmästäkin on korkki aukaistu. :mrgreen:
Tämä on ikävä lieveilmiö ja vähentää selvästi alustusten kirjoittamista. Kuitenkin se, ettei saa mitään kommenttia kirjoitukseensa, ei välttämättä tarkoita, etteikö viesti olisi mielenkiintoinen. Itse pyrin lukemaan kaikki viestit ja ehdottomasti kaikki alustukset ainakin.
Joskus sitä törmää niin hyviin alustuksiin, ettei niihin kertakaikkiaan ole mitään kommentoitavaa. Joskus taas aihe saattaa olla senkaltainen, ettei itse tunne kyseessä olevia asioita, eikä siksi halua näyttää urpouttaan. Sitä odottaa vaan, että asioista perillä olevat jatkavat keskustelua (esim. koulusurmat).

Olen kautta minfohistorian ollut aina uusien kirjoittajien puolestapuhuja. Olenpa joskus joutunut tästä jopa sanaharkkaan. :mrgreen: Minusta on erittäin tärkeää, että uudet uskaltavat tuoda mielipiteensä vanhoihinkin tapauksiin (ja nimenomaan niihin!). Muutoin sitä hinkataan samaa rinkiä vuodesta toiseen niin, että jo ennalta arvaa, mitä kukakin nimimerkki on mieltä mistäkin.
Mielestäni ajatus ja mielipide on tärkeä, ei lopultakaan se, onko kaikki pisteet ja pilkut just paikoillaan.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Pahoittelen OT:ta.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi minun pitäisi saada mustaa valkoisella -todistuksia alustuksistani (=kommentteja). Tietysti mukava on saada niistä kommentteja ja aikaansaada jopa keskustelua mutta minään henkilökohtaisena loukkauksena en koe sitä, ettei aiheesta synny laajempaa keskustelua. Joihinkin alustuksiini liittyy oma ketjunsa, joihinkin ei. En minä ainakaan koe suurta tarvetta kommentoida esim. jokaikaikistä mielenkiintoista lehtiartikkelia ja silti koen mielekkäänä niitä lueskella. Ei kai siinä sen kummempaa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Itse en ole täällä vapaa keskustelu-alueella pahemmin pyörinyt, taitaa olla ensimmäinen viesti tänne, enemmän mun kirjotuksia löytyy tuolta kadonneiden ja henkirikosten puolelta.
Jossain yhteydessä muistan kyllä sanoneeni että on erittäin hyvä kun saadaan uusia kirjoittajia vanhojen sekaan. Olisi tosin vielä hienompaa kun nämä uudet kirjoittajat pysyisivät palstalla enemmän kuin 1-20 viestin verran, sellaisia käyttäjiä on minfon historian ajalta lukemattomia.
Ainakin omasta mielestäni vastaanotto täällä oli ihan asiallinen kun maaliskuussa liityin eikä suurempia ongelmia ole ollut. Tosin eräs nimimerkki kertoi mielipiteideni vaihtuvan (samaan tahtiin kuin naiset hänen sängyssään :D ). No tämä johtuu suuresti siitä että kun keskustelen paljon kadonneet-alueella, niin kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia ja mielipide muuttuu helposti täysin pimeissä tapauksissa kun joku kertookin uskottavamman mahdollisuuden tapahtumien kulusta tai itse asiaa moneen kertaan miettiessäni tulenkin aivan toiseen johtopäätökseen kuin alunperin.
Itsekkin seurasin palstaa varmaan vuoden verran sivusta ennen kuin rekisteröidyin mutta voin sanoa että ei siinä rekisteröitymisessä mitään pelottavaa loppujen lopuksi ole! Tervetuloa vaan kaikki uudet kirjoittajat. Ennen kaikkea olisi mukava saada kirjoittajia kadonneet alueelle enemmän omaisista (jos kykenevät keskustelemaan asiallisesti läheisestään kuten esimerkiksi nimimerkki Juvela) ja tutkivista poliiseista, vaikka poliisit eivät paljon tietoja saakkaan kertoa. niin heistä olisi apua oikaisemaan vääriä tietoja (kuten kävi Pekka Tuukkasen jutussa).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

laitampa oman pointtini myös tänne. Olen nyt jonkuaikaa seuraillu tätä Minfoa ja mielenkiintoinen Foorumi on. Pyrin pitämään silmiäni auki reaali, ja nettimaailmassa ja kirjoittaa tänne juttuja. Olisi vaan kiva saada "vanhoilta" Minfolaisilta palautetta myös siitä et onko jutut olleet foorumille sopivia?
Jag har talat :)
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kampamaneetti kirjoitti:laitampa oman pointtini myös tänne. Olen nyt jonkuaikaa seuraillu tätä Minfoa ja mielenkiintoinen Foorumi on. Pyrin pitämään silmiäni auki reaali, ja nettimaailmassa ja kirjoittaa tänne juttuja. Olisi vaan kiva saada "vanhoilta" Minfolaisilta palautetta myös siitä et onko jutut olleet foorumille sopivia?
Itseäni en nyt voi niin vanhaksi minfolaiseksi kutsua kun vasta puolisen vuotta oon foorumilla ollu, mutta ainakin oman näkemykseni mukaan sun jutut on hyviä/tänne sopivia olleet, ei kannata turhaan stressata kenenkään, kaikkia ei voi miellyttää eikä tarvitsekkaan, kaikilla on oma mielipiteensä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Nooruska
Michael Knight

Nii just Kampis, Matlockb sano tosi fiksusti. Älä turhaan murehdi sopivuutta tänne palstalle, en mäkä oo murehtinu. 8) Musta on ainakin kiva, että kaikki tuo tänne oman vivahteen. Mitä iloo ois ees keskustella mistää jos me kaikki oltas samanlaisia?
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Onhan se ihan ihmisestä nimimerkin takana kiinni, miten nopeasti palstalle "kotiutuu". Itselläkin jonkun verran aikaa on jo liittymisestä, mutta silti pidän itseäni uutena mInfolaisena.. :mrgreen:
Välillä ollaan aktiivisempia ja sitten on näitä kausia, jolloin tulee laitettua hyvin harvakseltaan mitään viestiä mihinkään ketjuun :D

Enempi täällä taidetaan lynkata suohon sellaisia henkilöitä, jotka tulee palstalle ja kommentoi jonkun yhden asiattoman on-linerin tms.
Tottakai jokaisella palstalla ihmisten kirjo on suuri, niin pitääkin, eikä kaikki kertakaikkiaan voi tulla kaikkien kanssa toimeen. :) Rohkeasti silti sekaan vaan :)
Quis custodiet ipsos custodes?
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Yleistäminen on tosiaan äärettömän vaikeaa. Ilahduttavaa huomata uusia aihepiiriin liittyviä alustuksia ja kommentteja. Ja mukavat persoonat otetaan aina paremmin vastaan kuin hyökkäävästi jo heti kärkeen aloittelevat. Miinushkan mainitsemien yhden kommentin kirjoittajien suhteen varmaan useimmat ovat samaa mieltä. Itse peräänkuuluttaisin sitä, että painopiste pysyttelisi aiheessa. En suinkaan (kuten olen kylli joskus todennut) torppaa vapaata keskustelua, sitä tarvitaan ehdottomasti (etenkin kun chatti ei kai vieläkään toimi?), mutta en voi olla ihmettelemättä sitä, kuinka joku käyttää rikosaiheista palstaa vain ja ainoastaan ihan muitten aiheitten ja tyhjänpäiväisen pölinän alueena.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin