Kopla - 9
-
Kaskisaari
-
Pharaoh
- Martin Beck
En huomaa täällä ketään muita väsyneitä kuin Sinä. On tietysti ymmärrettävää, jos te työtätekevät olette perjantaina aivan puhki. Mutta jos kyse on pitkäaikaisemmasta kyllästymisestä, niin oletko ajatellut vaihtaa harrastusta? Älä ota tätä moitteena, mutta kun katsoo Sinunkin viestimäärääsi ja tietää, että ne kymmenet, ehkä sadatkin tunnit on vietetty pohtien väsymykseen asti, missä kulmassa telttakankaan lieve on kulloinkin ollut, tulee mieleen, että olisiko Sinulla arvokkaampaakin tekemistä?konsta kirjoitti:
Eikö todellakaan väsytä, vaikka suurin osa palstasta on jo väsynyt?
Voipi olla, mutta se ei ole tässä pointtina. Vaan se, että sinä trollaat täällä väsymättömästi aiheella, joka ei ole edennyt edes millimetriä viidessä vuodessa.Pharaoh kirjoitti:Älä ota tätä moitteena, mutta kun katsoo Sinunkin viestimäärääsi ja tietää, että ne kymmenet, ehkä sadatkin tunnit on vietetty pohtien väsymykseen asti, missä kulmassa telttakankaan lieve on kulloinkin ollut, tulee mieleen, että olisiko Sinulla arvokkaampaakin tekemistä?
-
Urho
Turhaa ja turhaa... Minun mielestäni on turhaa ja naurettavaa "muka keskustella" juonesta, joka on jo kertaalleen todettu multinikkeilyn kehittelemäksi saduksi vailla mitään todellisuuspohjaa. Nuo kopioinnit toimivat siten todisteena ja jonkinlaisena "pelotteena", ja jossain vaiheessa lopettavat koko pelleilyn. Aion jatkaa niitä aina tarvittaessa kunnes ylläpito kieltää ne.Kaskisaari kirjoitti:Sekavaksi menee. On aika turhaa kopioida lopetettujen palstojen kommentteja Murhainfoon, koska niiden asiayhteys on mahdotonta tarkistaa.
Irralliset lauseet voivat tarkoittaa jotain aivan muuta.
Mutta katsotaas sitten niin, että minä ja Konsta sekä toivottavasti muutkin "todelliset kirjoittajat" ollaan x-aika keskustelematta koko aiheesta. On jo aika hyvä epäilys siitä, keitä muut "koplan" jäsenent on...
-
Pharaoh
- Martin Beck
Arvostan Teitä suuresti, Te "todelliset kirjoittajat" Konsta ja Urho. Semminkin kun tiedän, että Teillä kahdella on tutkinnallisista syistä hyvä syy suhtautua tähän aiheeseen niinkuin te suhtaudutte!Urho kirjoitti:
Mutta katsotaas sitten niin, että minä ja Konsta sekä toivottavasti muutkin "todelliset kirjoittajat" ollaan x-aika keskustelematta koko aiheesta. On jo aika hyvä epäilys siitä, keitä muut "koplan" jäsenent on...
Se, että olet saanut selville "koplan" jäsenten henkilöllisyydet, kertoo siitä, että tiedät heidän olleen todellisia, eikä satuhenkilöitä, kuten aiemmin väitit. Olt ovelampaakin ovelampi, Urho!
Millos aletaan puimaan minun Kopla-kymppiä? Itse en mielellään aloittaisi vielä, sillä vaikka muut koplan jäsenet olenkin jo kasannut, niin en tiedä kenet näistä bodom-vakkari-epäillyistä sotken mukaan. Assmannin suomen kielen taito kun oli liian heikko ryhmääni ja kioskimies liian vanha. Kokeilen vaikka itsekin tuota Arskaa, muistan nimittäin että eräs sillä lempinimellä varustettu oli samalla luokalla aikanaan kanssani. Valitettavasti en aivan joka päivä jaksa tänne trollata kuitenkaan. Kopla-10 oli hienoa aikaa. Grillasimme högnäksessä ja hyökkäyksen kohteen piti olla telttasaaressa....uhm....siis metskasimme ja jutskasimme vain, tarkoitan.
HIH HIH.
-
Pharaoh
- Martin Beck
Eiköhän useimmalla meistä ollut nuoruudessa joku jengi johon kuuluimme. Paitsi jos on asunut jossain tiettömässä korvessa.Quorthon kirjoitti:Millos aletaan puimaan minun Kopla-kymppiä? Itse en mielellään aloittaisi vielä, sillä vaikka muut koplan jäsenet olenkin jo kasannut, niin en tiedä kenet näistä bodom-vakkari-epäillyistä sotken mukaan. Assmannin suomen kielen taito kun oli liian heikko ryhmääni ja kioskimies liian vanha. Kokeilen vaikka itsekin tuota Arskaa, muistan nimittäin että eräs sillä lempinimellä varustettu oli samalla luokalla aikanaan kanssani. Valitettavasti en aivan joka päivä jaksa tänne trollata kuitenkaan. Kopla-10 oli hienoa aikaa. Grillasimme högnäksessä ja hyökkäyksen kohteen piti olla telttasaaressa....uhm....siis metskasimme ja jutskasimme vain, tarkoitan.HIH HIH.
Siksi onkin outoa, että jotkut haluavat niin kovasti kieltää tämän ilmiön. Itselleni tulee mieleen, että tällaiset ihmiset ovat ehkä olleet yksinäisiä, tai jopa syrjittyjä nuoruudessaan. Ehkä he kadehtivat toisten ystävyyttä ja toveruutta?
-
Pharaoh
- Martin Beck
Olet tässä aivan oikeassa. Tässä iässä ystäväpiiri harvenee luonnollisen poistuman kautta. Kuten olen jo useasti todennut, pääasiallinen syyni kirjoittaa tänne on yrittää estää syyttömän kaverin mustamaalaaminen.Quorthon kirjoitti:Itse asiassa ennen tuota kirjoitellessani mietin, että onkohan näiden koplien keksijät itse sellaisia, ja aika on kullannut muistot kun meno on niin yksinäistä että täytyy nettifoorumeille luoda koplia vanhoista tutuistaan.
Konsta tuossa totesi, että voisin sensijaan keskittyä teltanliepeisiin ja muuhun sellaiseen. Mutta minua ei sellainen turhanpäiväinen nippelitieto kiinnosta lainkaan. Konsta totesi myös, ettei keskustelu täällä ole vienyt Bodomin tutkintaa milliäkään eteenpäin. Se on varmasti totta, mutta tämähän onkin viihdyttävä keskustelupalsta. "Muista hyvä huono maku" on ohjeena ihan kaikille.
-
Kaskisaari
-
Pharaoh
- Martin Beck
Ikävää jankata tätä samaa asiaa, mutta: palstan kiistämättömien "todellisten kirjoittajien" (kuten Urho heitä kutsuu) Urhon ja Konstan tutkimusten mukaan mitään pienintäkään vihjettä siitä, että Arska, Risto tai heidän kaverinsa olisivat olleet Bodomin lähelläkään murhayönä, ei ole.Kaskisaari kirjoitti:Koplaketjun suosio todistaa Bodom-casen tilanteen.
Oli Kopla totta tai ei, niin ainakin tulee keskustelua.
Urho toisaalta väitti, että Wagnerilla on tästä asiasta parhaat tiedot, ja sillä perusteella hän olisi valmis uskomaan päinvastaista. Tässä on selkeä ristiriita, johon tarvitaan selvennystä
..............................................................................Pharaoh kirjoitti:Ikävää jankata tätä samaa asiaa, mutta: palstan kiistämättömien "todellisten kirjoittajien" (kuten Urho heitä kutsuu) Urhon ja Konstan tutkimusten mukaan mitään pienintäkään vihjettä siitä, että Arska, Risto tai heidän kaverinsa olisivat olleet Bodomin lähelläkään murhayönä, ei ole.Kaskisaari kirjoitti:Koplaketjun suosio todistaa Bodom-casen tilanteen.
Urho toisaalta väitti, että Wagnerilla on tästä asiasta parhaat tiedot, ja sillä perusteella hän olisi valmis uskomaan päinvastaista. Tässä on selkeä ristiriita, johon tarvitaan selvennystä
Eihän sitä kaikkien öisiä retkiä tiedetä. Eikä niitä asianosaiset välttämättä mainosta.
Wagner on asunut siinä lähettyvillä ja lienee pari vuotta nuorempaa ikäluokkaa kuin tämä kopla-9. Sen ikäiset pojankoltiaiset kyllä tietävät yleensä melko tarkkaan tämäntapaiset asiat, joita seudulla tapahtuu.
Yksi asia on, jota ei ole kertonut tai edes vahvistanut kukaan muu. Sunnuntaiaamuna olisi murhaniemestä lähtenyt vene kiireisesti kohti Högnäsiä. Vene olisi ollut samantapainen kuin Salosilla tuolloin ollut vene. Siitä olisi näkynyt jotain sinistä, kuten esim. kadoksissa ollut sininen uimapuku. Vanhoissa keskusteluissa tämän esitti joko Wagner tai hyvin läheinen nimimerkki, joka oli tyyliltään hyvin samanlainen, käytti samanlaisia ilmauksia, ja samoja sanontoja. Siis ei ole täyttä varmuutta, oliko esittäjä nimenomaan nimimerkki Wagner.
Tuota en ole nähnyt tai kuullut mainittavan missään muualla. Sehän olisi merkittävä havainto. Se sisältäisi mahdollisuuden, että tekijä tai tekijät ovatkin poistuneet veneellä murhaniemestä koilliseen kohti Högnäsiä. Se selittäisi vainukoirien sekoamisen jäljiltä. Tähän tietoon olen suhtautunut suurella varauksella - olikohan se todella niin. Vähän epäilen. Luulisi, että joku muukin olisi siitä kertonut. On kyllä totta, että myös lintupoikia on epäilty ja heitä on kuulusteltu. Tästä on kertonut mm. HS, jossakin erään lehden haastattelussa (Savon Sanomat).
Kyllä itse olen tuosta isoisäni aamuisesta venehavainnosta kirjoitellut.Sariola kirjoitti:..............................................................................Pharaoh kirjoitti:Ikävää jankata tätä samaa asiaa, mutta: palstan kiistämättömien "todellisten kirjoittajien" (kuten Urho heitä kutsuu) Urhon ja Konstan tutkimusten mukaan mitään pienintäkään vihjettä siitä, että Arska, Risto tai heidän kaverinsa olisivat olleet Bodomin lähelläkään murhayönä, ei ole.Kaskisaari kirjoitti:Koplaketjun suosio todistaa Bodom-casen tilanteen.
Eihän sitä kaikkien öisiä retkiä tiedetä. Eikä niitä asianosaiset välttämättä mainosta.
Wagner on asunut siinä lähettyvillä ja lienee pari vuotta nuorempaa ikäluokkaa kuin tämä kopla-9. Sen ikäiset pojankoltiaiset kyllä tietävät yleensä melko tarkkaan tämäntapaiset asiat, joita seudulla tapahtuu.
Yksi asia on, jota ei ole kertonut tai edes vahvistanut kukaan muu. Sunnuntaiaamuna olisi murhaniemestä lähtenyt vene kiireisesti kohti Högnäsiä. Vene olisi ollut samantapainen kuin Salosilla tuolloin ollut vene. Siitä olisi näkynyt jotain sinistä, kuten esim. kadoksissa ollut sininen uimapuku. Vanhoissa keskusteluissa tämän esitti joko Wagner tai hyvin läheinen nimimerkki, joka oli tyyliltään hyvin samanlainen, käytti samanlaisia ilmauksia, ja samoja sanontoja. Siis ei ole täyttä varmuutta, oliko esittäjä nimenomaan nimimerkki Wagner.
Tuota en ole nähnyt tai kuullut mainittavan missään muualla. Sehän olisi merkittävä havainto. Se sisältäisi mahdollisuuden, että tekijä tai tekijät ovatkin poistuneet veneellä murhaniemestä koilliseen kohti Högnäsiä. Se selittäisi vainukoirien sekoamisen jäljiltä. Tähän tietoon olen suhtautunut suurella varauksella - olikohan se todella niin. Vähän epäilen. Luulisi, että joku muukin olisi siitä kertonut. On kyllä totta, että myös lintupoikia on epäilty ja heitä on kuulusteltu. Tästä on kertonut mm. HS, jossakin erään lehden haastattelussa (Savon Sanomat).
Samoin olen kertonut hänen havainnoistaan siitä, keitä BKP:n jäseniä oli aamukalassa, mm. Kolin Martti poikansa Ossin kanssa.
Murhaniemestä lähtenyt vene ei ollut hänelle tuttu eli todennäköistä on, ettei se kuulunut kenellekään Bodom-järven aktiivikalastajalle.
Tähän täydennyksenä se, että nykyään se on John Walker Green Label.Pharaoh kirjoitti:Wagnerhan teki itse automerkkinsä julkiseksi kertomalla siitä ja viskimerkistään keskustelupalstalla. Jos sen toistaminen on kiellettyä, vedän ilomielin sanani takaisin.Urho kirjoitti:
Jos nimimerkin kauan aikaa yleisistä tiedotusvälineistä poimittavissa ollut autonmerkki ja sen hansikaslokerovitsit ovat asiallisia viestejä, niin mitkä sitten eivät ole.
Blazer odottelee tallissa seuraavan kesän korpivaelluksia.