Stereotypiat ja ulkonäköön liittyvät yleistykset

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
lost
Olivia Benson

Re: Stereotypiat ja ulkonäköön liittyvät yleistykset

Viesti Kirjoittaja lost »

Ompas mielenkiintoinen ketju :)
Itse olen kyllä blondina kokenut tuon, että vaaleaverikköjä pidetään tyhmempinä. Varsinkin jos menee johkin elektroniikkakauppaan niin myyjät selittävät aivan yksinkertaisetkin asiat tarpeettoman perusteellisesti.

Olen itse myös kuullut tuon useasti, että blondeja pidetään enemmän sellaisina yhden yön juttuina, kun taas bruneteista etsitään seurustelua. Ja että blondeilta saisi helpommin. Kertokaas miehet pitääkö tämä paikkansa? :lol:
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Clyde kirjoitti:Jos mies pitää huolta ulkonäöstään, hän on homo. Jos nainen pitää huolta ulkonäöstään, hän on seksikäs. (Ja toki jos liikaa, niin horatsu :D )
Suomessa on muuten edelleenkin paljon kauneudenhoitoalan yrityksiä jotka eivät myy palveluitaan muuta kuin naisille. Ihan vain yrittäjien henkilökohtaisen vakaumuksen vuoksi.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

lost kirjoitti:Ompas mielenkiintoinen ketju :)
Itse olen kyllä blondina kokenut tuon, että vaaleaverikköjä pidetään tyhmempinä. Varsinkin jos menee johkin elektroniikkakauppaan niin myyjät selittävät aivan yksinkertaisetkin asiat tarpeettoman perusteellisesti.

Olen itse myös kuullut tuon useasti, että blondeja pidetään enemmän sellaisina yhden yön juttuina, kun taas bruneteista etsitään seurustelua. Ja että blondeilta saisi helpommin. Kertokaas miehet pitääkö tämä paikkansa? :lol:
Tätä päivänpolttavaa tematiikkaa on käsitelty myös tässä ketjussa:

- http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 3&start=15

Ja oikeastaan siinä toteamani riittää kommentiksi myös tähän yhteyteen. Sen mitä kovasti haluaa, yleensä myös saa, mutta kannattaa olla tarkkana sen suhteen mitä haluaa, sillä on vaara, että sen sitten myös saa... 8)
smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja smith »

lost kirjoitti: Olen itse myös kuullut tuon useasti, että blondeja pidetään enemmän sellaisina yhden yön juttuina, kun taas bruneteista etsitään seurustelua. Ja että blondeilta saisi helpommin. Kertokaas miehet pitääkö tämä paikkansa? :lol:
ehkä taustalla on semmoinen ajatus että kun se antaa mulle helpolla niin jos alan seurusteleen niin se antaa muillekin helposti ja päin vastoin. Eli jos niin helpostti ei tipu niin ehkä joku mittari uskollisuudesta. Huhuh mikä stereotypia.

Itseasiassa itse käytän näitä streotypiota hyödykseni. Jos heittäytyy tietyssä poruksassa vähän tyhmäksi, ei porukalla nouse defenssit. Tietyssä olosuhteissa kun vetäisee kauluspaidanpäälle ja tiimarin 1e lukulasit päähän on niin saamarin fixun oloinen. Toisessa paikkaa laittaa mustan bändipaidan ja mustat farkut niin on taas toistamaata, tai laittaa tuulipuvun päälle, puhuu kalastuksesta vaikka ei tiedä asiasta mitää ajattelee että on luonnossa kulkija, toisessa yhteydessä puhuu paljon kauppalehdessä ja osakekursseista ja nousuista ja laskuista ajatellaan että on se kova bisnessmies, toisessa yhteydessä puhuu hevikeikoista kovalla kokemuksela, ....jne.

Oon tolla saralla vaan tehnyt huvikseni kokeita, noita oon hyädyntää esim työpaikka haastattelussa tai menee vaikka uuden harrastuksen parii missä ihmiset eivät tunne sua niin voi koittaa jotain uutta stereotypiaa ja ihmisten suhtautumista. Ihmiset luottaa siihen mitä näkee ja kuulee, mutta mikään ei ole sitä miltä näyttää.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Isokorvaiset ihmiset ovat pitkäikäisiä.

Isojalkaisilla miehillä on iso penis ja vastaavasti pienijalkaisilla pieni.

Pitkä nenänpää kertoo henkilön sadistisista taipumuksista ja isot sieraimet taas huumorintajusta.

Keskisormea pidempi etusormi merkkaa ovelaa luonnetta.

Vako leuassa, rako yläetuhampaiden välissä ja selkeä amorinkaari kertovat ihmisen intohimoisesta ja kiihkeästä luonteesta.

Siniset silmät ovat merkki rehellisyydestä ja ruskeat taas epäluotettavuudesta.

Insinöörit ovat luonnehäiriöisiä, tai eivät omaa tunneälyä laisinkaan.

:lol:
Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

- Lihavat on lepposia. Varmaan sen takia tällainen olettamus etteivät jaksa läskeiltään suuttua/riehaantua. - Nuoret äidit ovat huonoja äitejä, ainakin huonompia kun vanhemmat äidit.
- Pitkällä miehellä on pieni... Lyhyellä taas valtava molo.
- Vaalea ja rintava on tietysti tyhmä
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
insomniac
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja insomniac »

Tummiin pukeutuvat mustahiuksiset ihmiset ovat gootteja ja saatananpalvojia ja epäluotettavia.
Ihminen jolla on lävistyksiä on tyhmä.
Tumman erottuvan silmämeikin omaava henkilö on huumeidenkäyttäjä.
Rumat ihmiset eivät voi olla oikeasti parisuhteessa.
Kaikki joilla on harrikka, kuuluvat johonkin kriminaalijengiin.
Ateistit ovat vaarallisia, kirkonpolttajia ja rikollisia.
Erilainen ihminen on paha.

:D
Itse törmännyt monenmoisiin yleistyksiin ja stereitypioihin, lähinnä huvittaa tuollaiset. Se on lähinnä hauska katsella ihmisten reaktioita ulkonäkööni, hemmetin hankala ihmisille näköjään ignoorata erilaisuus, heti pitää kysellä ja ihmetellä ja paasata. Ehkä paras oli aikoinaan se, kun yläasteella liikkui huhu että käytän huumeita ja luokanvalvoja soitteli vanhemmilleni ja kyseli käytänkö aineita :lol: Tuokin kaikki vain ulkonäköni takia. Heh.
puhui suoraan sydämeen kadotetun
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kärsin stereotypiasta, jossa kaikki ulkonäöltään poikkeavat, kuten punkkarit, gootit, "rekkalesbot" ynnä muut antavat heti itsestään positiivisen kuvan, koska poikkeava ulkonäkö sisältää oletuksen, että he ovat elämässään kokeneet muutakin kuin ruusuja ja auringonpaistetta.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

devil_doll kirjoitti:Kärsin stereotypiasta, jossa kaikki ulkonäöltään poikkeavat, kuten punkkarit, gootit, "rekkalesbot" ynnä muut antavat heti itsestään positiivisen kuvan, koska poikkeava ulkonäkö sisältää oletuksen, että he ovat elämässään kokeneet muutakin kuin ruusuja ja auringonpaistetta.

Mä en oo noist kukaa, vaikka...

No joo, kyllä kai moni myös haluaa ulkonäöllään viestiä kuuluvansa johonkin "stereotypiaan".

Kaikki "peppipitkätossumaisesti" pukeutuvat parikymppiset naiset ovat opiskelijoita ja käyvät PMMP:n keikoilla huutamassa mukana.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Jos tyttö uskaltaa kertoa mielipiteensä sen ollessa poikkeava yleisestä mielipiteestä (esim. oppilaana opettajalle) niin varmasti on tytöllä kotiasiat huonosti ja kieroon kasvatettu. Ei tulevaisuutta yms. :roll: :evil:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
TheBride
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Tuskin nyt sentään. Sekin nyt riippuu asenteesta ja asioiden esittämistavasta. Mun kokemuksella (esim) opettajat pitävät siitä, että oppilailla on mielipiteitä, ja mieluusti myös niistä "massasta" poikkeavia, kunhan ne ajatukset ja mielipiteet osaa perustella, eikä vaan huutaa naama punasena että ei se mee noin!!11
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

TheBride kirjoitti:^ Tuskin nyt sentään. Sekin nyt riippuu asenteesta ja asioiden esittämistavasta. Mun kokemuksella (esim) opettajat pitävät siitä, että oppilailla on mielipiteitä, ja mieluusti myös niistä "massasta" poikkeavia, kunhan ne ajatukset ja mielipiteet osaa perustella, eikä vaan huutaa naama punasena että ei se mee noin!!11
Totta. Kuhunkin tilanteeseen sopivan tyylilajin valintaan kannattaa aina panostaa! :D
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Valdovas kirjoitti:
TheBride kirjoitti:^ Tuskin nyt sentään. Sekin nyt riippuu asenteesta ja asioiden esittämistavasta. Mun kokemuksella (esim) opettajat pitävät siitä, että oppilailla on mielipiteitä, ja mieluusti myös niistä "massasta" poikkeavia, kunhan ne ajatukset ja mielipiteet osaa perustella, eikä vaan huutaa naama punasena että ei se mee noin!!11
Totta. Kuhunkin tilanteeseen sopivan tyylilajin valintaan kannattaa aina panostaa! :D
Ahaa tuo tummentamani kohta selvittääkin jo miksi itse jouduin aina opettajien suunnalta tähän ongelmaleimaan :mrgreen:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin