Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
INES 7
Axel Foley

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

19736 kirjoitti:Toisaalta tuo autosta poisjääminen tuntuu sikäli loogiselta että jos auto on ollut varsin täynnä ja matka on suuntautunut Huittisiin niin ei varmaan ole kauheaa halua mennä kyytiin jos joutuu istumaan jonkun sylissä niska kyyryssä. Raisa oli aika pitkä tyttö.
Ja Huittisiin kestää noin tunnin verran körötellä
Tuo myöhäinen lähtö voi ehkä tuntua hullulta mutta kello oli yksitoista illalla ja bileet taisivat kunnolla alkaa Huittisten seurahuoneella vasta tuossa puolenyön aikaan.
Vanhaan jenkkilinttaan mahtuu kyytiin... Ja se, pojat, kulkee nopiaan...

Ja tosiaan baariinhan mennään yleensä vasta puoliltaöin.

Onko sittenkin jokin ihan tapauksen alkuasetelmassa pielessä? Olisiko pitänyt olla heti useampi linja? Kaikki kietoutuu samaan aloituspisteeseen ja siitä ei löydy mitään kunnon suuntaa minnekään.
Kari-77
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kari-77 »

Jossain kohtaa ketjua taisi olla mainintaa, että RR:n vaatteen kappaleita olisi jostain päin löytynyt, mikäli nyt oikein muistan. En jaksanut ny ruveta käymään ketjua lävite ja etsimään...Mutta kuitenkin...En usko et mitään vaatekappaleita on mistään löytynyt, koska kun rupee miettimään..Oletetaan nyt näin että niitä olisikin löytynyt...Sehän poistais sitten tämän havainnon paikkansa pitävyyden et RR olisi nähty haahuilevan vähissä pukeissa Tampereen keskustassa, koska RR:n olisi joutunut käymään tai hänet olisi jollain viety sinne missä vaatteet oli löytynyt ja sen jälkeen RR olisi tullut takas keskustaan vähissä vaatteeissa...Ei oikein kuullosta mitenkään päin järkevältä...Eikä sekään että vaatteet olis jälkeenpäin sinne viety, koska sillonhan raisalle olisi täytynyt JO tapahtua jotain ennen kuin havainto vähäpuikeisesta Raisasta oli tehty...Ja itse pidän tuota havaintoa vähäpukeisesta Raisasta 99% varmuudella totena. Mitenkäs tämä RR:ää tanssittanut herra...Onko häntä kuultu tapauksen johdosta mitenkä? Jotenkin tuli täs vaan tätä kirjoittaessa mieleen, että tietäisikö hän enempi tästä tapauksesta...BTW, ei kait tyrmäystipatkaan tuohon aikaan mikään hirveän harvinaisuus ollut, kyllä varmasti tiedettiin et miten saa helposti toisen tyrmättyä.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Kari-77 kirjoitti:Jossain kohtaa ketjua taisi olla mainintaa, että RR:n vaatteen kappaleita olisi jostain päin löytynyt, mikäli nyt oikein muistan. En jaksanut ny ruveta käymään ketjua lävite ja etsimään...Mutta kuitenkin...En usko et mitään vaatekappaleita on mistään löytynyt, koska kun rupee miettimään..Oletetaan nyt näin että niitä olisikin löytynyt...Sehän poistais sitten tämän havainnon paikkansa pitävyyden et RR olisi nähty haahuilevan vähissä pukeissa Tampereen keskustassa, koska RR:n olisi joutunut käymään tai hänet olisi jollain viety sinne missä vaatteet oli löytynyt ja sen jälkeen RR olisi tullut takas keskustaan vähissä vaatteeissa...Ei oikein kuullosta mitenkään päin järkevältä...Eikä sekään että vaatteet olis jälkeenpäin sinne viety, koska sillonhan raisalle olisi täytynyt JO tapahtua jotain ennen kuin havainto vähäpuikeisesta Raisasta oli tehty...Ja itse pidän tuota havaintoa vähäpukeisesta Raisasta 99% varmuudella totena. Mitenkäs tämä RR:ää tanssittanut herra...Onko häntä kuultu tapauksen johdosta mitenkä? Jotenkin tuli täs vaan tätä kirjoittaessa mieleen, että tietäisikö hän enempi tästä tapauksesta...BTW, ei kait tyrmäystipatkaan tuohon aikaan mikään hirveän harvinaisuus ollut, kyllä varmasti tiedettiin et miten saa helposti toisen tyrmättyä.
Siis en nyt tiedä muista, mutta itse ainakin käsitin, että vaatteiden löytyminen tarkottaisi sitä, että olisi jotain osviittaa siitä, minne R on keskustasta lähtenyt. Vaatteet olisi niitä, joita Raisalla oli päällä. En kyllä itsekään usko tuohon huhuun, onhan niitä tässä vuosien varrella ollut kaikennäköisiä muitakin.

Luulen, että poliisi on kuitenkin kuullut herraa tapauksesta, koska hän itse oli tuon vihjeenkin antanut. 8)
Kari-77
Scooby-Doo

[quote]Siis en nyt tiedä muista, mutta itse ainakin käsitin, että vaatteiden löytyminen tarkottaisi sitä, että olisi jotain osviittaa siitä, minne R on keskustasta lähtenyt. Vaatteet olisi niitä, joita Raisalla oli päällä. En kyllä itsekään usko tuohon huhuun, onhan niitä tässä vuosien varrella ollut kaikennäköisiä muitakin./quote]

Jos näin olisi, niin se edelleen poistaisi tämän havainnon vähäpukeisesta Raisasta Tampereen keskustassa. Tokihan se tietty voi olla, että se havainto ei pidäkkään paikkansa, mutta jotenkin vaan tuntuu täysin uskottavalta tuo havainto. Mutta asiaahan voi tietty spekuloida miltä kantilta tahansa, kun täysin selvää faktaa ei tunnu olevan muuta kuin se että Raisa on kadonnut ja että puhelin on vaimentunut jossain kohtaa.
vivy
Jack Bauer

Kari-77 kirjoitti:
Siis en nyt tiedä muista, mutta itse ainakin käsitin, että vaatteiden löytyminen tarkottaisi sitä, että olisi jotain osviittaa siitä, minne R on keskustasta lähtenyt. Vaatteet olisi niitä, joita Raisalla oli päällä. En kyllä itsekään usko tuohon huhuun, onhan niitä tässä vuosien varrella ollut kaikennäköisiä muitakin./quote]

Jos näin olisi, niin se edelleen poistaisi tämän havainnon vähäpukeisesta Raisasta Tampereen keskustassa. Tokihan se tietty voi olla, että se havainto ei pidäkkään paikkansa, mutta jotenkin vaan tuntuu täysin uskottavalta tuo havainto. Mutta asiaahan voi tietty spekuloida miltä kantilta tahansa, kun täysin selvää faktaa ei tunnu olevan muuta kuin se että Raisa on kadonnut ja että puhelin on vaimentunut jossain kohtaa.
Siis en nyt ymmärrä, miten se poistaisi tuon havainnon?
Kari-77
Scooby-Doo

vivy kirjoitti:
Kari-77 kirjoitti:
Siis en nyt tiedä muista, mutta itse ainakin käsitin, että vaatteiden löytyminen tarkottaisi sitä, että olisi jotain osviittaa siitä, minne R on keskustasta lähtenyt. Vaatteet olisi niitä, joita Raisalla oli päällä. En kyllä itsekään usko tuohon huhuun, onhan niitä tässä vuosien varrella ollut kaikennäköisiä muitakin./quote]

Siis en nyt ymmärrä, miten se poistaisi tuon havainnon?
No, jos oletetaan että kummatkin pitää paikkansa, se että Raisan vaatteita olisi jostain löytynyt ja että myös tuo havainto vähäpukeisesta Raisasta pitää paikkansa, niin mun ajattelun mukaan Raisalle olisi pitänyt jo tapahtua jotain ENNEN tuota havaintoa missä hän haahuilee vähä pukeisena ja mites se nyt olisi mahdollista ? Tähän on tietenkin helppo lonkalta heittää että vaatteet on viety jälkeenpäin...Mutta mistä se mahdollinen tekijä/tekijät ovat saanneet ne raisan vaatteet käsiinsä, jos raisalla ei niitä ollu törmätessään tekijään/tekijöihin...Anteeksi jos mun selitys on hieman vaikeaselkoista mitä täs ajan takaa :D
vivy
Jack Bauer

Kari-77 kirjoitti:No, jos oletetaan että kummatkin pitää paikkansa, se että Raisan vaatteita olisi jostain löytynyt ja että myös tuo havainto vähäpukeisesta Raisasta pitää paikkansa, niin mun ajattelun mukaan Raisalle olisi pitänyt jo tapahtua jotain ENNEN tuota havaintoa missä hän haahuilee vähä pukeisena ja mites se nyt olisi mahdollista ? Tähän on tietenkin helppo lonkalta heittää että vaatteet on viety jälkeenpäin...Mutta mistä se mahdollinen tekijä/tekijät ovat saanneet ne raisan vaatteet käsiinsä, jos raisalla ei niitä ollu törmätessään tekijään/tekijöihin...Anteeksi jos mun selitys on hieman vaikeaselkoista mitä täs ajan takaa :D
Etsiskelin tuon huhu-viestin käsiini:
Matulan Henkke kirjoitti:Tämän hetkinen tutkintalinja on kuulemma se, että Raisan epäillään hukkuneen, mutta ei Tampereella (jos oikein käsitin, niin täsmääviä vaatekappaleita on löytynyt). Kyse kuitenkin huhusta, jonka kuulin Raisan ex-joukkuetoverilta/läheiseltä. Poliisilta ei heru medialle tällä hetkellä mitään tästä asiasta, vaikka tutkinta on kuulemma edistynyt luultua paremmin... Toivottavasti tämä nyt viimeinkin selviäisi. Itse en Raisaa tuntenut, mutta moni kaverini tunsi.
Eli itse ajattelin näin, että bleiseri on voinut hukkua vaikka aikasemmin ja nuo löytyneet vaatekappaleet olisi sitten toppi/hame/kengät. Ne mitkä Raisalla oli havainnon mukaan päällään.

Onko muuten missään sanottu, muistiko Seurahuoneen mies mitä Raisalla oli päällään? Kylmissään ainakin oli. Olisiko bleiseri sitten ollut jo hukassa tuossa vaiheessa, jos oletetaan, että sekä miehen että pariskunnan havainnot ovat Raisasta.
Kari-77
Scooby-Doo

vivy kirjoitti:
Kari-77 kirjoitti:No, jos oletetaan että kummatkin pitää paikkansa, se että Raisan vaatteita olisi jostain löytynyt ja että myös tuo havainto vähäpukeisesta Raisasta pitää paikkansa, niin mun ajattelun mukaan Raisalle olisi pitänyt jo tapahtua jotain ENNEN tuota havaintoa missä hän haahuilee vähä pukeisena ja mites se nyt olisi mahdollista ? Tähän on tietenkin helppo lonkalta heittää että vaatteet on viety jälkeenpäin...Mutta mistä se mahdollinen tekijä/tekijät ovat saanneet ne raisan vaatteet käsiinsä, jos raisalla ei niitä ollu törmätessään tekijään/tekijöihin...Anteeksi jos mun selitys on hieman vaikeaselkoista mitä täs ajan takaa :D
Etsiskelin tuon huhu-viestin käsiini:
Matulan Henkke kirjoitti:Tämän hetkinen tutkintalinja on kuulemma se, että Raisan epäillään hukkuneen, mutta ei Tampereella (jos oikein käsitin, niin täsmääviä vaatekappaleita on löytynyt). Kyse kuitenkin huhusta, jonka kuulin Raisan ex-joukkuetoverilta/läheiseltä. Poliisilta ei heru medialle tällä hetkellä mitään tästä asiasta, vaikka tutkinta on kuulemma edistynyt luultua paremmin... Toivottavasti tämä nyt viimeinkin selviäisi. Itse en Raisaa tuntenut, mutta moni kaverini tunsi.
Eli itse ajattelin näin, että bleiseri on voinut hukkua vaikka aikasemmin ja nuo löytyneet vaatekappaleet olisi sitten toppi/hame/kengät. Ne mitkä Raisalla oli havainnon mukaan päällään.

Onko muuten missään sanottu, muistiko Seurahuoneen mies mitä Raisalla oli päällään? Kylmissään ainakin oli. Olisiko bleiseri sitten ollut jo hukassa tuossa vaiheessa, jos oletetaan, että sekä miehen että pariskunnan havainnot ovat Raisasta.
Niin, no tuolleensahan sen on täytynyt tapahtua, jos on tapahtunut ollenkaan...Ja jos Raisa ollut kylmissään tuolla Seurahuoneella, se selittäisi myös sen että hänen vaatteensa olisi siis kadonnut jo ennen tuonne seurahuoneelle tuloa...Raisa siis ollu jossain Tampereen ulkopuolella ennen keskustaan tuloa ? Missä ja miksi ? Mahdollisesti siellä Pirkkalassa bileissä ? ja sieltä sitten keskustaan....Kuullostaisin kyllä siinä mielessä järkevältä, että niinhän monesti on tapana tehdä...Otetaan ensin pohjia jonkun luonna ennen baariin menoa. Olisi kyllä kiinnostavaa saada tietää Raisan vaatetus mennessään sisään Seurahuoneelle
19736
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja 19736 »

Poliisi-Tv:n lavastuksessa jossa ei Raisa mahdu kavereiden auton kyytiin on kyseessä pieni auto ei mikään jenkki limusiini.
Olisi kiinnostavaa tietää minkälaisella auolla kaverit lähtivät ravintoa Casablancan edestä ja lähdettiinkö todellakin Huittisten seurahuoneelle?
Jenkki auto oli poliisin yksi tutkintalinjoista ja voi olla vieläkin mutta siinä haettiin omistajaa autolle joka kierteli katoamisiltana Tampereen keskustassa.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tuo vaatetus sinänsä kiinnostaa jo siksi, että ainakaan itse en pidä bleiseriä ulkotakkina eli voisin aivan hyvin sellainen päällä olla koko illan myös ravintolassa. Miksi Raisa on sen riisunut ja missä? Luulisi, että joku hänen kaverinsa tietäisi asian, jos bleiseri on hävinnyt, ennenkuin muu porukka lähti Huittisiin.
Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että Raisa on ollut jossain sisätiloissa, josta on lähtenyt kiireellä, koska vaatteita ja puhelin ovat jääneet jonnekkin. Kun hän ei kerran ollut niin kovassa humalassa, on hänen täytynyt tajuta tuo asia. Miksi ei sitten mennyt hakemaan tavaroitaan?
Se taas viittaisi siihen, että hänen oli tarkoitus palata sinne missä tavarat olivat. Mikä se paikka siis on? Mihinkään ravintolaan ne eivät ole voineet jäädä, sillä se olisi huomattu viimeistään, kun ravintola menee kiinni ja asiasta mainittu poliisille, kun Raisa katosi.
Tämän vuoksi tarkat ajat ja havainnot Raisasta ovat erittäin tärkeitä, koska se kertoisi enemmän hänen liikkeistään tuona iltana. Jos ajatellaan, että ei ole ollut keskustassa tuon baarireissun jälkeen, mutta jostain syystä lähtenyt sinne uudestaan, ilman bleiseriä yms. niin silloin hänellä on täytynyt olla kyyti. Ja luulisi, että tuo sama kyyti olisi vienyt hänet takaisin tai kotiin. Miksi Raisa palasi keskustaan? Jos hän palasi hakemaan vaatteitaan, löysikö hän ne? Ja missä ne nyt ovat.
Jos Raisa olisi ollut jotenkin peloissaan tai hätääntynyt ja pyydellyt ihmisiltä apua, sen varmasti joku muistaisi. Eli hän on liikkunut jossain ilman huolta ja tiennyt pääsevänsä jonnekkin. Itse ainakin olisin tuon ikäisenä pyytänyt apua, jos olisin yksin kuljeskellut ilman rahaa ja päällysvaatteita ja kotiin olisi pitänyt päästä. Jos Raisa sinne halusi, olisi hän varmasti voinut soittaa jostakin kotiin ja hänet olisi haettu. Miksei siis soittanut? Aika paljon asioita jää auki. Kun joku kaveri tai hänet nähnyt tarkentaisi tietojaan, se auttaisi hahmottamisessa.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jostakin olen saanut käsityksen, että kavereiden olisi ollut tarkoitus noutaa Raisa myöhemmin? Tai toisten kavereiden?
Ilmeisesti jossakin riittävän lämpimässä Raisa viitsi odottaa joitakin aikoja, ehkä sinne jäi bleiseri ja puhelinkin.
Jos se paikka oli yksityisasunto, niin todennäköisesti ulko-ovet olivat lukossa. Ilman puhelinta ei voinut soittaa ja todennäköisesti ei sitten ollut ovipuhelintakaan. Saattoivat tietenkin jäädä jonkun autoonkin ja Raisa joutui sitten tätä autoilijaa mahdollisesti etsimään.
Kovin hädissään Raisa ei ainakaan ollut. Olisi varamasti saanut soittaa jonkun kännykästä halutessaan.
Eli
1)R lähtee kavereiden kanssa bussilla keskustaan ravintolaan.
2)R tanssii innokkaasti jonkun armeijasta lomilla olevan pojan kanssa.
3) R ei lähtenyt ahtaalla(?) autolla kavereiden mukana. Syy?
4)Ainakin osa kavereista jäi käsitykseen että Raisa tulee perässä. Miten?Oliko R samaa mieltä?
5) R keskusteli joidenkin nuorten kanssa Sokoksen edessä. Mistä? (Poliisi tietänee?)
6)R nähdään Seurahuoneella, etsii kavereitaan, tai ainakin väittää niin.
7)R nähdään menevän joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna autoon, ehkä amerikanrautaan. Tämän ja edellisen havainnon aikajärjestys ei ole varma.
8)R kävelee tomerasti kohden Hämeenkatua, mahdollisesti S-huoneelta tullen. Tämän havainnon ja S-huoneen havainnon välissä lienee jonkinverran aikaa, joka voisi viitata siihen, että R on ollut välissä jossakin muualla. Miksi R käveli keskustaan takaisin? Oliko jotakin jonkun kanssa sovittu?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Jostakin olen saanut käsityksen, että kavereiden olisi ollut tarkoitus noutaa Raisa myöhemmin? Tai toisten kavereiden?
Ilmeisesti jossakin riittävän lämpimässä Raisa viitsi odottaa joitakin aikoja, ehkä sinne jäi bleiseri ja puhelinkin.
Jos se paikka oli yksityisasunto, niin todennäköisesti ulko-ovet olivat lukossa. Ilman puhelinta ei voinut soittaa ja todennäköisesti ei sitten ollut ovipuhelintakaan. Saattoivat tietenkin jäädä jonkun autoonkin ja Raisa joutui sitten tätä autoilijaa mahdollisesti etsimään.
Kovin hädissään Raisa ei ainakaan ollut. Olisi varamasti saanut soittaa jonkun kännykästä halutessaan.
Eli
1)R lähtee kavereiden kanssa bussilla keskustaan ravintolaan.
2)R tanssii innokkaasti jonkun armeijasta lomilla olevan pojan kanssa.
3) R ei lähtenyt ahtaalla(?) autolla kavereiden mukana. Syy?
4)Ainakin osa kavereista jäi käsitykseen että Raisa tulee perässä. Miten?Oliko R samaa mieltä?
5) R keskusteli joidenkin nuorten kanssa Sokoksen edessä. Mistä? (Poliisi tietänee?)
6)R nähdään Seurahuoneella, etsii kavereitaan, tai ainakin väittää niin.
7)R nähdään menevän joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna autoon, ehkä amerikanrautaan. Tämän ja edellisen havainnon aikajärjestys ei ole varma.
8)R kävelee tomerasti kohden Hämeenkatua, mahdollisesti S-huoneelta tullen. Tämän havainnon ja S-huoneen havainnon välissä lienee jonkinverran aikaa, joka voisi viitata siihen, että R on ollut välissä jossakin muualla. Miksi R käveli keskustaan takaisin? Oliko jotakin jonkun kanssa sovittu?
Kenen luona Raisa siis odotti? Ja ketä? Miksei näistä henkilöistä ja paikoista ole mitään tietoa? Sillä kyllä hänen on täytynyt huomata, että bleiseri ja kännykkä puuttuvat. Ja jos bleiserin taskussa tai laukussa on ollut se kaverilta lainattu henkkari, miten Raisa on päässyt Seurahuoneelle sisään? Aika riskialtista olisi vähissä vaatteissa yrittää sisälle, jos ei tuota henkkaria ole. Jos ne on jonnekkin jääneet, miksei siitä ole ilmoitettu poliisille? Nuo havainnot Raisasta ei välttämättä juuri tästä syystä pidä paikkaansa.
Luulen, että Raisa on aika pian tuon Casablancasta lähdön jälkeen mennyt jonkun kyytiin tai jonkun luo ja tämä henkilö on se surmaaja. Hän on hävittänyt nuo Raisan vaatteet ja tavarat jonnekkin.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Onhan poliisi miettinyt sitä vaihtoehtoa, että R olisi ollut/käynyt jossakin keskustan asunnossa tahi juhlatilassa. Kukaan ei vain ole sellaisesta ilmoittanut.
Jos takki ja puhelin jäivät jonnekin asuntoon, juhlatilaan tai autoon, niin ne on todennäköiseti heitetty roskiin tai otettu käyttöön.
Seurahuoneella ei minulta ole henkilöllisyystodistusta kysytty koskaan, ei edes alaikäisenä. Tunnen myös muita alaikäisenä siellä käyneitä. R oli myös sanonut etsivänsä sieltä kavereitaan. Huittisten seurahuoneella oli myös alaikäisiä kävijöitä. Kaverit pitivät sitä ilmeisesti varmana paikkana sisäänpääsyn suhteen. Raisan on jostakin ihmeen syystä pitänyt sotkea nuo kaksi Seurahuonetta keskenään, tai sitten oli kaksi eri porukkaa, joista toiset lähtivät sinne Huittisiin ja toisia kävi tässä Tampereen Seurahuoneella. Eihän R varmaankaan ollut kiinnostunut lähtemään kovin kauas, koska rahaa oli todella vähän ja seuraavana päivänä menoa. (Olisiko armeijan kaveri ollut menossa Seurahuoneelle??)
Ja poliisin mukaan mitään käsilaukkua ei Raisalla ollut. Tämän olen itse kysynyt sekä poliisilta, että Alibin ns vihjeluurista aikoinaan. (Itsehän olin ollut toista mieltä.)

Sitä en tiedä oliko Raisalla vielä loppuillasta ne henkkarit vai pitikö ne antaa pois.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Magenta
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Magenta »

Paikkahan voi olla ollut vaikka joku liikehuoneisto tai toimisto,jonne on avaimet paitsi työntekijöillä,myös siivoojilla ym.Joku pyytänyt Raisan mukaansa,luvannut ehkä tarjota juotavaa jne.Jonkun aikaa on istuttu ja sitten Raisa lähtenyt karkuun jos tämä joku on ollut liian päällekäyvä.Olisiko sitten tämä joku,joka on Raisan tähän paikkaan vienyt mennyt Raisan perään ja on tekemisissä Raisan katoamisen kanssa,vai sitten muuten jättänyt ilmoittautumatta?
vivy
Jack Bauer

Jos Raisa on päässyt Casablancasta lähdön jälkeen hyvin pian jonkun kyytiin ja siinä ollaan vaikka ajeltu ympäriinsä, mahdollisesti käyty jossain asunnossa Kuninkaankadulla tai lähistöllä. Sitten R on halunnut etsiä kaverinsa (Seurahuone), mahdollisesti kyyditsijä on luvannut heittää kotiin ja R haluaa kysyä lähtevätkö kaveritkin. Bleiseri ja puhelin jäävät autoon kun Raisa kipaisee Seurahuoneelle ystäviään hakemaan (huom. en siis tiedä mitä hänellä oli siellä päällään kun sitä ei kai ole mainittu). Kyyditsijä sanoo menevänsä kotiin ja pyytää Raisaa tulemaan sinne kun on löytänyt ystävänsä. Mietin, miksi R olisi kenenkään kanssa tanssinut, jos kerta oli lähdössä pois, ehkä R on etsinyt kavereitaan tanssilattialta ja mies on sitten tullut siihen "tanssimaan" tytön kanssa.. ei siis sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta pari sanaa on vaihdettu. Raisa lähtee Seurahuoneelta ja pariskunta näkee hänet matkalla asunnolle, joko siellä tai matkalla kotiin on tapahtunut jotain.
Lukittu