Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mamma71
Neuvoja-Jack

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Niin, no tuon ohjelman tiedothan oli ilmeisesti hyvin pitkälti juuri tämän avopuolison kertomia. Eli onko tuo edes totta? Vai yritetäänkö nyt keksiä jotakin selitystä, miksi Juha olisi kateissa?
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden Juhalle läheisten ihmisten kertomuksia, kai niitä olisi. Mitä mieltä katoamisesta ja noista asioista ovat nämä entiset naisystävät? Entä Juhan vanhemmat? Tai sisarukset? Kun tuntuu, ettei muita tuttuja/ystäviä/läheisiä/mitään muutakaan ollut kuin tämä avopuoliso.
Kuitenkin ymmärsin, että hänet tunnettiin tuolla paikkakunnalla varsin hyvin. Eli muidenkin kertomuksia esiin, kuin tuon avopuolison. Ootteko muuten pistäneet merkille, että nimimerkki juvela tulee Juhan nimestä?
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Itse ainakin älysin heti tuon Juvelan merkityksen ja epäilen ettei taustalla ole mitään sen kummempaa.
Itse näin Juhaa viimeisen kerran noin parisen viikkoa ennen katoamista ja vaikutti silloin hyvin tyytyväiseltä elämäänsä ja kertoili mm tallisuunnitelmistaan. Mitä tuohon luottamuksen menemiseen tulee ,niin epäilen että tässä tapauksessa halutaan vain verhoilla salaperäisemmäksi sitä asiaa että korkki on raksahtanut pitkästä aikaa.
Ja tuo mökille yksin dokaamaan lähteminen pitkäksikin aikaa ei ole Juhasta mitään uutta.

Ja yleensäkkin tästä ajatuksesta ,että syyllinen löytyy lähempää kuin arvaakaan ,niin oma mielipiteeni on se että muutama täälläolija on tainnut roikkua liikaa Ulvila-ketjun keskusteluissa.
En oikein usko ,että normaalista naisihmisestä on ukkonsa tapettuaan hävittämään tämän autoineen ihan noin vain esim intohimorikoksen johdosta . Ja minkä takia siinä tapauksessa edes lähtisi satuilemaan mitään esim manneista ,jos jutut eivät olisi totta.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Noilla lähellä olevilla ihmisillä ainakin itse tarkoitan kaikkia niitä, joiden kanssa on lähes päivittäin tekemisissä (Avopuoliso, työkaverit, naapurit, jne.) tai ainakin melko usein. Sillä monestihan on niin, että henkirikokseen syyllistyy joku, joka on uhrin lähipiiristä. Ulvila-keissiä en itse ole kovin ahkerasti seuraillut, mutta antoi taas osoituksen siitä, että aluksi mahdoton kuvio muuttui todeksi.
Ja niin kauan on spekulaatioita ja epäilyjä, kunnes Juha löytyy. Mutta juvela voisi tulla takaisin ja kertoa kuulumisia ja vähän tarkentaa joitain yksityiskohtia, saisi ehkä tuota epäiltyjen viittaa itsekin harteiltaan.
Mitenkäs on metallikukko, oletko nähnyt häntä? Mitä hänelle nykyään kuuluu? Leppävirtahan ei niin kovin suuri paikka ole.
Hurrikaani

Viesti Kirjoittaja Hurrikaani »

Itse olen tosiaan ihan uusi palstalla, enkä ole Ulvila-juttua sen suuremmin seuraillut, mutta toki tiedän mistä on kysymys. Eiköhän tässäkin tapauksessa poliisi kuitenkin ole tutkinut myös avokin mahdollisen osallisuuden tapahtuneeseen, vaikka hiukan kieltämättä on usko mennyt suomen poliisin toimintaan seurattuani näitä Kadonneet-jaksoja.

Ei kai kuitenkaan -yleisesti ottaen- ole mahdoton temppu hävittää ukkoansa ja tämän autoa, varsinkin kun täälläkin on kerrottu näistä jotka purkaa hetkessä auton osiksi kyselemättä. Tämä Ulvilan juttu nyt oli ihan omaa luokkaansa..

Itsemurhaan en jaksa uskoa, enkä tahalliseen katoamiseenkaan, että eiköhän Juha ole hengiltä otettu muuten kuin omasta toimestaan, mutta sitä kuka sen on tehnyt on toki mahdotonta sanoa. Itse vaan en aina usko kaikkea kuulemaani / lukemaani :)

Toivotaan, että tämäkin juttu selviää aikanaan ja Juha voitaisiin saattaa haudan lepoon.
smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja smith »

tää on yksiä niitä juttuja joka ei ratkea ikinä. Poliisi ei voi tutkia kuin ei ole mitään tutkittavaa.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Ainoa mitä voi toivoa on, että löytyy sattumalta ja tottakai asiaa auttaa, jos on edelleen aktiivisia etsijöitä.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
metallikukko
Neuvoja-Jack

Eipä ole Juvelasta näköhavaintoja viimeiseen puoleen vuoteen.
Minä en oikein usko että leskellä olisi tällaisia kontakteja ,jotka hyvän hyvyyttään pistäisivät kätensä paskaan henkirikoksen peittelyn merkeissä pilkkomalla auton tai hautaamalla kaivurilla joka olisi nopeampi tapa .
Hänestä Itsestä tuskin olisi ollut tekijäksi ,on se sen verran kova savotta esim rälläkkäpelissä. Tällä kylällä tiedetään niin hyvin toisten asiat , että lesken epämääräiset puuhastelut katoamisen jälkeen olisivat olleet pian kaikkien tiedossa.
smith
Nikke Knatterton

metallikukko kirjoitti:Tällä kylällä tiedetään niin hyvin toisten asiat , että lesken epämääräiset puuhastelut katoamisen jälkeen olisivat olleet pian kaikkien tiedossa.
Itse en kyllä usko että leskellä mitään osaa asian kanssa. Enemmän itseeni mietityttää just joku todella vanha asia, joku viha,kauna,katkeruus osastolla.
Hurrikaani

Viesti Kirjoittaja Hurrikaani »

Sattumalta Juha löytyy jos löytyy. Ehkäpä jää tosiaan ikuiseksi mysteeriksi, mikä on karmea tilanne omaisille. :(
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Mielestäni todennäköisin vaihtoehto on, että Juha löytyy ehkä joskus autoineen jostakin lähialueen vesistöstä. Jos joku olisi syystä tai toisesta halunnut surmata hänet, niin miksi tekijä(t) olisi nähnyt vaivaa auton hävittämiseen? Ei äkkiseltään tule mieleen tapausta, jossa uhrin tai rikosvälineenä ollut auto olisi tuhottu tai yritetty tuhota muutoin kuin polttamalla tai esim. peittelemällä autoon mahdollisesti jääneet jäljet muutoin.
metallikukko
Neuvoja-Jack

On tästä auton tuhoamisestakin esimerkkejä:mm muutama vuosi sitten se huumevelkojen takia Petosella tapettu ja paloiteltu varkautelaismies ,joka koetettiin polttaa Vaajasalon tien varressa Honda Accordin mukana.
Piripäät vaan eivät saaneet autoa kunnolla tuleen ja uhri tunnistettiin olkapään tatuoinnista.

Mutta kun Jussi oli vaan viinamäen miehiä jolla ei pitäisi olla velkoja eikä vihamiehiä...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Scythe kirjoitti:Mielestäni todennäköisin vaihtoehto on, että Juha löytyy ehkä joskus autoineen jostakin lähialueen vesistöstä. Jos joku olisi syystä tai toisesta halunnut surmata hänet, niin miksi tekijä(t) olisi nähnyt vaivaa auton hävittämiseen? Ei äkkiseltään tule mieleen tapausta, jossa uhrin tai rikosvälineenä ollut auto olisi tuhottu tai yritetty tuhota muutoin kuin polttamalla tai esim. peittelemällä autoon mahdollisesti jääneet jäljet muutoin.
Mua ihmetyttää tää yleinen käsitys siitä, että mies löytyisi lähialueen vesistöstä. Auto oli kai ajokunnossa ja bensarahaakin oli pikkusen. Autolla olisi voinut ajaa jorpakkoon vaikka Pohjois-Norjassa? Eikö?

Toisaalta minua on vähän ihmetyttänyt tuon avokin epätasainen viestien kirjoitus tänne. Onko hänkin nyt sitten kadonnut?
Muista lähdekritiikki!
smith
Nikke Knatterton

^jostain tuli mielikuva että seat oli diisseli, tommoisella disukka seatilla ajaisi 50e reilut 1000km ......

Aika parantaa haavoja, ymmärrettävää että avokilla tarve jatkaa omaa elämää. Jokainen reissu tänne muistelu ja vastailu avaa haavoja uudestaan, jotenka avokin epätasainen kirjoittelu ja kirjoittamattomuus sekin ymmärrettävää.

Ihmiset tekevät jotenkin tosta auton hävittämisestä ison asia, kun teknisesti se ei ole sitä. Maaseudulla jossain vanhassa navetassa tommoisen auton palastelee kaasuhitsausvälineillä muutamassa tunnissa.Jos autosta ennen palastelua vaan irrotettu kaikki tunnistetiedot kuten runkonrot etc. ei osista enään tiedä mistä ne on. Esim. itse olen laittanut joskus isojakin esineitä kerrostalon roskiin. Ostin joskus uuden sohvan, vanha ois pitänyt viedä kaatopaikalle. 3istuttava nahkasohva meni yllättävän pieneen tilaan kun sen purkas pieniks palasiksi ja painoi kerrostalon roskiin.

kaupungeissa on myös metallinkierrätys boxeja samanlaisia kuin lasin keräys. Boxeissa on kohtuu pieni aukko ja tarkoitettu kaikelle pienmetallille, kuten tonnikalapurkit yms. Kaverin pesukone+ joku vanhafillari meni hyvin kierrätykseen pienmetalliksi kun näytettiin rälläkkää ja mahtuivat tommoiseen metallikierrätysboxiin.
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Skoone lainaili sanomani ja esitti asian yleisenä mielipiteenä ja metallikukolle suosittelen sisälukutaidon opiskelua. polttaminen etc. Onko mielipiteeni muka miten yleinen käsitys? Ei juuri kiinnosta osallistua keskusteluun, kun lainataan asioita vinoutuneesti, olen lukenut monien osioiden viestejä ja anti on suurin piirtein + - 0.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Scythe kirjoitti:Skoone lainaili sanomani ja esitti asian yleisenä mielipiteenä ja metallikukolle suosittelen sisälukutaidon opiskelua. polttaminen etc. Onko mielipiteeni muka miten yleinen käsitys? Ei juuri kiinnosta osallistua keskusteluun, kun lainataan asioita vinoutuneesti, olen lukenut monien osioiden viestejä ja anti on suurin piirtein + - 0.
Scythe hyvä, mielestäni sinun mielipiteesi on sen yleisen käsityksen mukainen, että Juha löytyisi lähialueen vesistöstä. Onhan häntä niistä etsitty erittäin tarkkaan! Kannattaisi vähän katsoa tekstejä laajemmissa yhteyksissä.

Ja nyt laitan selvennyksen tuonne aiemmin kirjoittamaani ihmettelyyn siitä, että Juhan lesken (siis tiedetään että Juha on kuollut???) kirjoitukset ovat sisällöltään/laadultaan aika epätasaisia. Mielessäni niissä on jotain outoa (ymmärrän kyllä että suru ja epätoivo voi asioihin vaikuttaa, mutta silti jokin hänen viesteissään viestii jostain muustakin, enkä nyt tarkoita sitä, että hän olisi ollut osallisena Juhan katoamiseen, mutta jotain pientä epäselvyyttä niissä on).
Muista lähdekritiikki!
Lukittu