Missä on Matti, 11 vuotta?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
joey
Angus MacGyver

Re: Missä on Matti, 11 vuotta?

Viesti Kirjoittaja joey »

Magenta kirjoitti:Onko vanhemmat olleet siinä uskossa,että pojan on pitänyt perjantaina koulun jälkeen mennä esim. mummolaan tai kavereille viikonlopuksi,eikä sen takia ole ruvettu aikaisemmin kaipailemaan..
Näin minäkin luulen: tai sitten vanhemmat ovat eronneet ja pojan on pitänyt vaihtaa vanhempaa viikonlopuksi, ja sitten sitä kautta asiassa on tullut jokin sekaannus. Ei voi kyllä yhdenkään 11-vuotiaan vanhemmille olla ihan ok, että poika on viikonlopun omilla teillään mitään ilmoittamatta.
Magenta
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Magenta »

Chopper kirjoitti:Onhan vanhemmat voineet tehdä poliisille jo aikaisemmin katoamisilmoituksen mutta poliisi on voinut olettaa kyseessä olevan karkureissu eivätkä ole tiedottaneet sen takia asiasta aikaisemmin
Luulisi että kadonnut 11-vuotias on aika korkealla poliisin asialistalla,jos ei ole ennen karkaillut,ainakin IS uutisessa näin olivat vanhemmat poliisille sanoneet.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Näin minäkin toivoisin asian olevan. Täällä päin ei ole mitenkään tavaton näky että 11-12-vuotias kulkee jo sätkä suussa ja juo puistossa kaljaa,ikävä kyllä :(
Ja tuskin puolienkaan vanhemmat tietää mitä heidän pienet kullannuput harrastaa viikonloppuisin.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mikko82
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

MissHolmes kirjoitti: - Onko puhelin päällä?
- Onko puhelin paikannettu?
Miten voikaan olla oletuksena, että kaikilla 11-vuotiailla ois puhelin? Miksi mä tulin aina kotiin koulusta ilman puhelinta v. -93 ollessani Matin ikäinen, eikä minua koskaan "paikannettu"? Itte sain kännykän vasta v. -98 tai -99 kovalla ruinaamisella, mutta Matilla oletetaan olevan puhelin ilman ruinaamistakin jo 11-vuotiaana kuin "manulle illallinen"?

Lisäksi biologiset vanhempani oli eronneet jo kun mä olin alle vuoden, eikä se minulle ole ollut mikään raskas asia, mutta nykyisin on?! Tapasin kumpaakin vanhempaa. Minunhan tässä tulisi olla surkeemmassa asemassa kuin Matti tai muut nykyiset nuoret, joilla ei ole kännykkää.
Viimeksi muokannut Mikko82, Ma Syys 13, 2010 5:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
annah
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja annah »

Mikko82 kirjoitti:
Miten voikaan olla oletuksena, että kaikilla 11-vuotiailla ois puhelin? Miksi mä tulin aina kotiin koulusta ilman puhelinta v. -93 ollessani Matin ikäinen, eikä minua koskaan "paikannettu"? Itte sain kännykän vasta v. -98 tai -99 kovalla ruinaamisella, mutta Matilla oletetaan olevan puhelin ilman ruinaamistakin jo 11-vuotiaana kuin "manulle illallinen"?
Et voi olla tosissasi. Yhdeksänkymmentäluvulla kännykät olivat ehkä hieman erissä asemassa kuin nykyään. Ihan näin yleistäen, luulen että suurimmalla osalla 11-vuotiaista on jo jonkinlainen kännykkä. Kyllä, vaikka sinulla -90-luvulla ei sitä ollutkaan. Me kun emme enää elä siellä sinun nuoruudessasi.
Saga
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Saga »

Mikko82 kirjoitti:Miten voikaan olla oletuksena, että kaikilla 11-vuotiailla ois puhelin? Miksi mä tulin aina kotiin koulusta ilman puhelinta v. -93 ollessani Matin ikäinen, eikä minua koskaan "paikannettu"? Itte sain kännykän vasta v. -98 tai -99 kovalla ruinaamisella, mutta Matilla oletetaan olevan puhelin ilman ruinaamistakin jo 11-vuotiaana kuin "manulle illallinen"?
No olisikohan asiat ehkä ihan pikkuisen muuttuneet tässä yhteiskunnassa sitten vuoden 1993??

Viestintäministeriön tutkimuksen mukaan 80 prosentilla 7-vuotiaista ja 55 prosentilla 6-vuotiaista oli vuonna 2009 oma matkapuhelin.
(http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/20 ... 89515.html)

En pikaisella etsimisellä löytänyt yksityiskohtaisempia tietoja, mutta veikkaan että jos 80 % 7-vuotiaista on jo oma kännykkä niin luku on yli 90 % kun puhutaan 11-vuotiaista.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Mikko82 kirjoitti: Miten voikaan olla oletuksena, että kaikilla 11-vuotiailla ois puhelin? Miksi mä tulin aina kotiin koulusta ilman puhelinta v. -93 ollessani Matin ikäinen, eikä minua koskaan "paikannettu"? Itte sain kännykän vasta v. -98 tai -99 kovalla ruinaamisella, mutta Matilla oletetaan olevan puhelin ilman ruinaamistakin jo 11-vuotiaana kuin "manulle illallinen"?
Vuosi -93 on muinaisuutta nykyään. Pääkaupunkiseudulta ei taidaa montaa kännykätöntä yli 5 vuotiasta löytyä tänä päivänä :|
Onhan se kuitenkin hankittu lapselle ensisijaisesti, jotta vanhemmat itse saavat lapsen halutessaan kiinni.
Totuus
Mikko82
Neuvoja-Jack

annah kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Yhdeksänkymmentäluvulla kännykät olivat ehkä hieman erissä asemassa kuin nykyään. Ihan näin yleistäen, luulen että suurimmalla osalla 11-vuotiaista on jo jonkinlainen kännykkä. Kyllä, vaikka sinulla -90-luvulla ei sitä ollutkaan. Me kun emme enää elä siellä sinun nuoruudessasi.
Kysymys kuuluikin: miten me pärjäsimme ilman kännykkää tai nettiä?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
Magenta
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Magenta »

IS uutisessa sanottiin että viimeinen varma havainto on Järvenpään keskustasta perjantai-illalta.Luulisi,että sielläkin jo valvontakameroita on aika paljon,niistä voisi saada osviittaa,onko ollut liikkeellä yksin,vai jonkun kanssa,missä kunnossa jne.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Kyllikki S kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti: Miten voikaan olla oletuksena, että kaikilla 11-vuotiailla ois puhelin? Miksi mä tulin aina kotiin koulusta ilman puhelinta v. -93 ollessani Matin ikäinen, eikä minua koskaan "paikannettu"? Itte sain kännykän vasta v. -98 tai -99 kovalla ruinaamisella, mutta Matilla oletetaan olevan puhelin ilman ruinaamistakin jo 11-vuotiaana kuin "manulle illallinen"?
Vuosi -93 on muinaisuutta nykyään. Pääkaupunkiseudulta ei taidaa montaa kännykätöntä yli 5 vuotiasta löytyä tänä päivänä :|
Onhan se kuitenkin hankittu lapselle ensisijaisesti, jotta vanhemmat itse saavat lapsen halutessaan kiinni.
Eikä ole olemassa muita vaihtoehtoja? Lapset pääsee helpolla, kun 4-vuotiaana ostetaan oma puhelin. :) Vanhemmilla on jonkinlainen luottamuspula nykyisin lapsiinsa. Ei osata puhua enää Jammu-sedistä tai muista namusedistä vaan puhutaan vaan kännykkään. Ota puhelin ja soita äidille tai isälle kun tapaat pahan miehen. Kaikki kotikasvatusko on lapsilla kännykän varassa?

Entäs miten sun vanhemmat kykenivät aikoinaan tulemaan kotiinsa, jollet itte tullut ilman kännykän paikantamista?

Jos mulla ois lapsia, niin en missään nimessä hankkisi niille 5-vuotiaana kännykkää tai edes 11-vuotiaanakaan. Se kuuluu siihen kotikasvatukseen: "kaikkea ei voi saada, mitä toisilla on?".
Kyllikki S
Adrian Monk

Kuva

Kun ei pojan taustoista mitään tietoa, niin pitää yrittää vähän itse analysoida.
Kuva on ilmeisen tuore. Näyttää kiltiltä pojalta jonka kaveripiirikin on yhtä kunnollista.
Harrastaa urheilua? Hiukset on kuvassa viimeisen päälle mikä myös kertoo elinoloista jotain.
Jos kotona on ollut edeltävää riitaa, niin tietenkin mahdolllista, että kyseessä ensimmäinen irtiotto/ karkaaminen. Ikänsä puolesta kun alkaa olla murrosiän kynnyksellä.
Jos ei riitaa kotona eikä koulussa, niin huolestuttavampi juttu.

Kuvan perusteella ei arvaisi ensimmäisenä koulukiusatuksi, mutta mistäpä tietää.
Koulun jälkeen katoaminen tuo itselleni ensimmäisenä mieleen, että koulussa on vähän ennen tapahtunut jotakin.
Mikko82 kirjoitti: Jos mulla ois lapsia, niin en missään nimessä hankkisi niille 5-vuotiaana kännykkää tai edes 11-vuotiaanakaan. Se kuuluu siihen kotikasvatukseen: "kaikkea ei voi saada, mitä toisilla on?".
Toi on kyllä ihan asiaa mitä kirjoitat nykyisestä kännykkätouhusta, mutta asia on aika kaksipiippuinen lopulta. Huomasin sen itse kun lapseni tulivat kouluikään. Sitä ennen en minäkään kännyköitä hankkinut lapsille, mutta kun muutaman kerran lapsi unohtui tuntikausiksi jonnekin leikkimään koulumatkalla, niin päätin oman rauhallisuuteni takia hankkia sen kirotun kapulan. :)
Viimeksi muokannut Kyllikki S, Ma Syys 13, 2010 6:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Todennäköisesti poika on vaan omilla teillään. Ei todellakaan ole tuolla suunnilla tavatonta olla "hatkassa" ja kokeilla mihin ne siivet kantaa. Nehän on kaikkitietäviä aikuisia siihen ikään :D Vaikea spekuloida kun ei poikaa tunne mutta jos olisi oikeasti epäilys että pojalle olisi jtn sattunut olis asiasta tiedoitettu jo aiemmin!! Ja mitä ihmettä Mikko82 sekoilee??? Miten ihmeessä 20vuotta sitten ollut kuuluu nykypäivään?? Mun poikani sai kännykän 6v kun meni kouluun! Siksi että sain poikani kiinni kun tahdoin ja hän minut kun kotiutui koulusta tai kerhosta! Mulla tulis mieleenkään olla antamatta kännyäni ja miettiväni missä se poika huitelee tms.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kyllikki S kirjoitti: Kun ei pojan taustoista mitään tietoa, niin pitää yrittää vähän itse analysoida.
Kuva on ilmeisen tuore. Näyttää kiltiltä pojalta jonka kaveripiirikin on yhtä kunnollista.
Ei millään pahalla, mutta kiltin näköiset on yleensä juuri niitä pahimpia.
Kyllikki S
Adrian Monk

Tiina kirjoitti: Ei millään pahalla, mutta kiltin näköiset on yleensä juuri niitä pahimpia.
Pahimpia katoamaan?
Totuus
Saga
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Saga »

Kyllikki S kirjoitti:Näyttää kiltiltä pojalta jonka kaveripiirikin on yhtä kunnollista.
Netistä löytyi erään koulun nettilehti, jossa uutisoitiin oppilaskunnan hallituksen vaaleista. Luokan 4 a oppilas Matti Vepsä oli valittu varajäseneksi.

Koulu on Tuusulassa, ja ikäkin näyttäisi täsmäävän (uutinen tammikuulta 2009).

Vahvistaa minunkin saamaani vaikutelmaa kiltistä pojasta, joka on pärjännyt koulussakin ihan hyvin ja ollut suosittu.

Tosin yli puolitoista vuotta on pitkä aika tuonikäisen elämässä. Monenlaista uutta eikä aina niin kivaa on voinut tulla elämään.

Toivotaan kovasti että kyseessä on vain ajattelematon "irtiotto" ja poika löytyy pian kunnossa.
Lukittu