Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Kötti
Remington Steele

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Kun lukee ja silmäilee tuota "Paanasen" kirjettä
Paanasen_kirje.jpg
Paanasen_kirje.jpg (37.84 KiB) Katsottu 2220 kertaa
niin tekee mieli kysyä, että

- miksi kirje ei mainitse MB:n rekisterinumeroa? Ei kai se kilvetön auto ole?
- onko tutkittu, että millaisella alustalla kirje on kirjoitettu (polven päällä, pöydällä jne.)?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tai autossa sisällä, ennenkuin on viety perille. Vaikuttaisi naisen kirjoittamalta näin käsialan perusteella. Voi toki olla mieskin, mutta kun tarkemmin katsoo noita a-kirjaimia tulee nainen mieleen ja vieläpä aika nuori. MInkäs ikäinen poika uhrilla oli? Entä tämän tyttöystävä/vaimo?
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

mamma71 kirjoitti:Tai autossa sisällä, ennenkuin on viety perille. Vaikuttaisi naisen kirjoittamalta näin käsialan perusteella. Voi toki olla mieskin, mutta kun tarkemmin katsoo noita a-kirjaimia tulee nainen mieleen ja vieläpä aika nuori. MInkäs ikäinen poika uhrilla oli? Entä tämän tyttöystävä/vaimo?
Kieltämättä käsialassa on sekä naisen että miehen piirteitä.

Kirje alkaa sanoilla "Hyvee iltaa". Aiemmin joku ajatteli, että kysymyksessä on ulkomaalaisen (=hoono soomi) tai peräti savolaisen ilmaisu, koska Veikko Rytkönen oli kotoisin Savosta. Mielestäni kuka tahansa kirjoittaa väillä omasta mielestään "hauskasti", kuten itsekin käytän välillä sanoja "Turwe", "Terse", "Teuve teuve" jne. sähköpostin alussa. Mielestäni kirje on suomea äidinkielenään puhuvan henkilön kirjoittama.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

mamma71 kirjoitti:Tai autossa sisällä, ennenkuin on viety perille. Vaikuttaisi naisen kirjoittamalta näin käsialan perusteella. Voi toki olla mieskin, mutta kun tarkemmin katsoo noita a-kirjaimia tulee nainen mieleen ja vieläpä aika nuori. MInkäs ikäinen poika uhrilla oli? Entä tämän tyttöystävä/vaimo?
Oman arvioni mukaan kirjoittaja olisi voinut olla alle 30v mies.
Jos kirjoittaja olisi nainen, niin todennäköisesti käsiala olisi siistimpi. Lisäksi uskon, että käsiala on "tekaistu" ja siitä johtuu myös kirjoituksen hapuilu. Lisäksi ensimmäinen lause on mielestäni huomattavasti huolellisemmin kirjoitettu kuin loppuosa tekstistä.

Mielenkiintoni kiinnittyy 23:30 kellonaikaan sekä terveisin-sanaan joiden kirjoitusasu olisi näyttäneen tulevan ns. "selkärangasta" eli voisi olla melko lähellä sitä oikeaa kirjoitustyyliä. Kolmoset näyttäisivät olevan muun tekstin kanssa eri paria.

Ja näyttäisi tosiaan siltä, että kirjeessä olisi voinut lukea ensin sana odottelen.

Mutta nämä ovat vain omia näkemyksiäni. 8)
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
mamma71
Neuvoja-Jack

Ei välttämättä olisi käsiala sen siistimpi, jos ajattelee vaikka liikkuvaa autoa ja käsi sattuu vielä olemaan kohmeessa, kirjoittaja on humalassa tai pilvessä. Yleensä vain tuon tyyppinen a-kirjain on naisen kirjoittama, siis yleensä. Jotenkin ulkoasusta saa sen kuvan, että olisi sylissä kirjoitettu ja kiireellä ja mahdollisesti liikkuvassa autossa. Ja tuo aloitus antaa, ainakin omasta mielestäni, sen kuvan, että kirjoittaja tunsi Rytkösen melko hyvin. Siis tiesi tämän olevan savosta, ja kenties senkin, että pitääkö hän tuosta ilmaisusta vai ei. Se on voitu laittaa tarkoituksella. En minä ainakaan kaikkien "tuttujeni" kotipaikkaa tiedä, ellei se suoraan puheesta kuulla.
MEG
Jessica Fletcher

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja MEG »

Piskooppi kirjoitti:
vasikka kirjoitti:Heh, niinhän se näköjään menee, että ihminen on erehtyväinen ja vasikka märehtiväinen.
Heh(?).. Joskus kun luulee olevansa aivan väärässä, onkin oikeassa ja päinvastoin. Yksi argumentti on, että lähipiirin tekijästä olisi jäänyt näyttöä rikospaikalle. Näinhän ei ollut.
Murhattujen, Anderssonin ex-avopuoliso ja Rytkösen poika olivat pidätettynä . Pojan jälkijä löytyi murha-makuuhuoneesta, mutta ongelmana oli ajoitus, kun vieraili talossa usein. Molemmilta puuttui alibi, eivät osanneet selvittää murhayön liikkumisiaan.
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Olisi tietenkin mielenkiintoista tietää, mistä kohtaa huonetta näitä pojan jälkiä on löydetty.
Onhan se tietty EHKÄ ihan normia?, että niitä jälkiä löytyy (paljon) oman isänsä makuuhuoneesta, kun usein? vierailee, mutta...
Jotenkaan en vain pääse irti siitä ajatuksesta, että poika on syyllinen.

Joka tapauksessa, syyllisen täytyy olla sellainen, että hän on tuntenut talon ja Rytkösen hyvin ja tiennyt, missä Rytkönen säilyttää hänelle tärkeitä tavaroitaan.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

villivadelma kirjoitti: Onhan se tietty EHKÄ ihan normia?, että niitä jälkiä löytyy (paljon) oman isänsä makuuhuoneesta, kun usein? vierailee, mutta...
Vierailen itse vähintään joka toinen viikko omien vanhempieni luona, ja tässä oikein asiaan tarkemmin syventyessäni en kuollaksenikaan muista, että olisin viimeisen puolen vuoden sisällä edes käynyt vanhempieni makuuhuoneessa.

Vai onko aikuisella pojalla voinut sitten olla asiaa esimerkiksi hakemaan lasta tai lapsen tarvikkeita pinnasängystä...?
villivadelma
Jane Marple

joey kirjoitti:Vierailen itse vähintään joka toinen viikko omien vanhempieni luona, ja tässä oikein asiaan tarkemmin syventyessäni en kuollaksenikaan muista, että olisin viimeisen puolen vuoden sisällä edes käynyt vanhempieni makuuhuoneessa.
Jeps, tätä minä just tarkoitin... :roll: :roll:
mamma71
Neuvoja-Jack

Niin, kyllä oma mieheni ainakin joskus auttoi äitiään esim. petivaatteiden vaihtamisessa, kun pituutta oli ja äiti oli lyhyt (pussilakanan sai helpommin laitettua). Riippuu myös vanhemman ja lapsen välisestä suhteesta, miten lähelle päästää ja minne kaikkialle talossa. Jos poika oli auttavainen ja kävi makuuhuoneessa vaikkapa katsomassa ikkunaa tai patteria. Tai sitten on ollut siellä omine lupineen tonkimassa. Minkä ikäinen tuo avopuoliso oli? Entä poika? Meinaan vaan, ettei kyseessä olisi ollut kolmiodraama? Se selittäisi pojan jäljet.
villivadelma
Jane Marple

mamma71 kirjoitti:Minkä ikäinen tuo avopuoliso oli? Entä poika? Meinaan vaan, ettei kyseessä olisi ollut kolmiodraama? Se selittäisi pojan jäljet.
Berit oli 35-vuotias, Rytkösen poika taasen synt. vm. 1966.
villivadelma
Jane Marple

Ei kun siis ketä tarkoitat tuolla avopuolisolla, Mamma71?
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^^ Tuo kolmiodraamateoria nyt lienee näihin olosuhteisiin hieman liian lennokas.

Itselleni on tullut jostain sellainen mielikuva, että Rytkösen pojat eivät olisi olleet kummoisissakaan väleissä isänsä uuden vaimon kanssa? Onko mielikuvassani jotain perää, vai onko se ihan omaa tuotostani?
villivadelma
Jane Marple

joey kirjoitti:Itselleni on tullut jostain sellainen mielikuva, että Rytkösen pojat eivät olisi olleet kummoisissakaan väleissä isänsä uuden vaimon kanssa? Onko mielikuvassani jotain perää, vai onko se ihan omaa tuotostani?
Ei varmastikaan väärä mielikuva, kyllä se jotenkin noin on ollut.
mamma71
Neuvoja-Jack

Eli uuden äitipuolen ja pojan/poikien liian lämpimistä väleistä ei ollut kyse. Entä tämä uusi puoliso muuten, voisiko hän olla jotenkin se syy tähän tapaukseen?
Vastaa Viestiin