Huumedokumentin päähenkilö kuoli
-
mare
Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli
^ Katso ketjun sivu 2 ja alempi ulkomaalainen linkki.
Niin no ainakin minun mielestäni suora kuvien liittäminen on vähän rajua, oli minfo tai ei. Tuossahan ei siis ollut linkki vaan kuva näkyi ihan täällä keskustelussa. Parempi on, että linkki on varoitusten kanssa ja saa itse päättää katsoako vai ei.marokon_kauhu kirjoitti:Olisit ihan hyvin voinu jättää sen linkin siihen kuvaan.Mikkopa kirjoitti:
tuossa eri kuvakulmasta
Sitähän ei ole kenenkään pakko klikata.
Tää on kummiski murha.info ja vaikkei mikään ogrish olekaan niin kyllä pitää voida ainakin aiheeseen liittyvää aineistoa linkittää.
Korjatkaa modet jos olen väärässä....
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Huumedokumentin päähenkilö kuoli
Joo, mielellään kuvat linkkien taakse, jos on jostain raa'emmasta kyse! Itseäni ei tuollainen haittaa ollenkaan, mutta kaikki ei välttämättä halua nähdä mitään ruumiita tai osaa varautua siihen, että kesken keskustelun pamahtaa jonkun hirttokuva ruutuun..vivy kirjoitti:Niin no ainakin minun mielestäni suora kuvien liittäminen on vähän rajua, oli minfo tai ei. Tuossahan ei siis ollut linkki vaan kuva näkyi ihan täällä keskustelussa. Parempi on, että linkki on varoitusten kanssa ja saa itse päättää katsoako vai ei.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
A friend is nothing, but an known enemy.
-
Raid
Mikali kuvat ovat vahankin sellaisia etta joku voi niista pahoin on parempi laittaa linkin taakse. Sinaansa han hyvaksymme kuvien juokaisun, mutta on hyvien tapojen mukaista laittaa kuvat siten etta palstan kayttaja voi itse tehda paatoksen katsoakko vaiko ei 
RAID
RAID
-
jamppa
- Andy Sipowich NYPD
Marsalkka kirjoitti:Meillä ei käsittääkseni ole vielä varmuutta siitä, näkikö tuo herra todella kyseisen tapahtuman.jamppa kirjoitti:minkä takia silminnäkijä ei mennyt väliin?
Lopullista päätelmää on tämän perusteella vaikea tehdä.A house owner said that the man committed suicide by hanging himself in front his house and then he reported to the authority.
Sori jenni82 että vielä asiaa näin ruodin mutta, onko marsakallta tässä tapauksessa kielitaito kadonnut itse ainakin ymmärrän (ja muutama muu jolla varmistin) että, tuossa tuo on silminnäkijä joka on nähnyt tilanteen talonsa edessä ja tehnyt asiasta ilmoituksen viranomaisille. En janin tunteneena usko mitenkään itsariin vaan pidän tuota törkeänä tekona ja esimerkkinä muille joilla kenties "hampaidenkoloissansa" on. Janin Matkustusasiakirjoja ei ilmeisemmin ole löytynyt mistään hmmm.... Kyseinen passi on kovaa valuuttaa jo euroopassakin. mutta kuten aikaiseminnin totesin dollari ja sorsake niin jokainen tehköön omat johtopäätöksensä asioista. Sitten vielä hieman faktaaa noista velaksimyynneistä tuolla suunnalla se kyllä onnistuu aluksi pienemmällä ja kokoajan isontuen ja korkojen kasvavan ja mikäli et pysty hoitamaan niin voi käydä hassusti. Rahaa pystyy kumminkin laittamaan helposti silmänräpäyksessä toisellepuolelle mailmaa. todistamaan myös näin myyjille että kyllä hommat kunnossa on. mut joo jatkakaa ja toivottavasti tuhkat tulee pian jo tänne eikä vasta Haatajan matkassa jotta jani saadaan takas himaan oli sitten tapahtunut mitä tahansa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
-
rosamarine
- Adrian Monk
jamppa kirjoitti: En janin tunteneena usko mitenkään itsariin vaan pidän tuota törkeänä tekona ja esimerkkinä muille joilla kenties "hampaidenkoloissansa" on. Janin Matkustusasiakirjoja ei ilmeisemmin ole löytynyt mistään hmmm.... Kyseinen passi on kovaa valuuttaa jo euroopassakin.
Juuri tätä tarkoitin kirjoittaessani, että täällä on Janin oikeasti tunteneita kavereita. Jotenkin luotan enemmän näihin näkemyksiin kuin esim. jenni82 kouhkaamisiin. Toi eilinen lautamiespelleily varmisti ainakin sen, että jenni82 ei sittenkään ole paras mahdollinen asiantuntija arvioimaan, onko uhri kuollut oman käden kautta vai ei.
jamppa kirjoitti:mutta kuten aikaiseminnin totesin dollari ja sorsake niin jokainen tehköön omat johtopäätöksensä asioista. Sitten vielä hieman faktaaa noista velaksimyynneistä tuolla suunnalla se kyllä onnistuu aluksi pienemmällä ja kokoajan isontuen ja korkojen kasvavan ja mikäli et pysty hoitamaan niin voi käydä hassusti.
Ja mielestäni sen eilen osoitin, että Kambodza ei ole välttämättä mikään paratiisi, niinkuin jotkut kai luulevat. Huvittaa, että niin moni tässä ketjussa luulee olevansa asiantuntija sillä verukkeella, että "kuus parasta kaveria" on käyny kys. maassa.
Jampalle voimia! Toivotaan, että totuus joskus vielä tulisi julki.jamppa kirjoitti: mut joo jatkakaa ja toivottavasti tuhkat tulee pian jo tänne eikä vasta Haatajan matkassa jotta jani saadaan takas himaan oli sitten tapahtunut mitä tahansa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Niinhän se menee,aina löytyy "asiantuntijoita" joka asiaan jotka sokeudeltaan eivät näe muuta. Sekään ei tee kenestäkään asiantuntijaa vaikka itse olisi kerran siellä käynyt,saati että muutama kaveri kertonut juttuja. Kukaan meistä ei kuitenkaan ollut tapahtuma hetkellä tai sitä edeltävänä aikana paikan päällä joten siellä on voinut tapahtua ihan mitä vaan. Yhden tai kahden ihmisen omakohtainen kokemus ei tarkoita sitä että niin se homma menee kaikilla muillakin vaikka samoja piirteitä löytyisikin.
Minustakaan tässä ei kaikki ole kohdallaan mutta olen maallikkona pysytellyt taka-alalla.
Toivottavasti totuus selviää.
Minustakaan tässä ei kaikki ole kohdallaan mutta olen maallikkona pysytellyt taka-alalla.
Toivottavasti totuus selviää.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
johnny rebel
Reindeerspotting-Janin kuolemaa lähdetään selvittämään Kambodzhaan
IS päivitetty 14.09. 09:02
- Huumeidenkäyttäjistä kertovan Reindeerspotting-elokuvan päähenkilön Janin kuolemaa lähdetään lokakuussa selvittämään Kambodzhaan, kertoo Lapin poliisin rikosylikomisario Jukka Haataja.
Jani kuoli Kambodzhassa Kaakkois-Aasiassa heinäkuussa.
- Sinne on menossa asioita selvittämään keskusrikospoliisin ja ministeriön kautta yhdyshenkilö. Toivomme, että saamme kaiken käytettävissä olevan materiaalin, ja sen jälkeen pystymme tekemään omia faktapohjiin perustuvia päätelmiä siitä, mitä on tapahtunut, Haataja sanoo.
Tällä hetkellä kuolinsyystä liikkuu huhuja. Vainajan ruumis on jo tuhkattu, mutta Haatajan mukaan on vielä mahdollista selvittää virallinen kuolinsyy.
- Toivomme, että saisimme niin paljon dokumentteja, että pystyisimme näin tekemään. On varmasti kaikkien kannalta hyvä, jos tapahtumiin saadaan selvyys.
Mahdollisesta ruumiista on liikkunut jopa kuvia paikallisessa mediassa. Suomen poliisilta puuttuu kuitenkin virallinen tieto kuvan ottajasta tai olosuhteista kuvaamishetkellä.
- Ei ole selvinnyt vielä. Meillä on asiasta Kambodzhan suunnalla tiedustelut käynnissä.
Poliisi on myös kiinnostunut kuulemaan Janin seurassa matkustaneita.
- Heidän kuulemisensa on ajankohtaista niin kauan kuin tämä asia on näin epäselvällä pohjalla. Henkilöitä ei ole tavoitettu, osa on vielä matkoilla.
IS päivitetty 14.09. 09:02
- Huumeidenkäyttäjistä kertovan Reindeerspotting-elokuvan päähenkilön Janin kuolemaa lähdetään lokakuussa selvittämään Kambodzhaan, kertoo Lapin poliisin rikosylikomisario Jukka Haataja.
Jani kuoli Kambodzhassa Kaakkois-Aasiassa heinäkuussa.
- Sinne on menossa asioita selvittämään keskusrikospoliisin ja ministeriön kautta yhdyshenkilö. Toivomme, että saamme kaiken käytettävissä olevan materiaalin, ja sen jälkeen pystymme tekemään omia faktapohjiin perustuvia päätelmiä siitä, mitä on tapahtunut, Haataja sanoo.
Tällä hetkellä kuolinsyystä liikkuu huhuja. Vainajan ruumis on jo tuhkattu, mutta Haatajan mukaan on vielä mahdollista selvittää virallinen kuolinsyy.
- Toivomme, että saisimme niin paljon dokumentteja, että pystyisimme näin tekemään. On varmasti kaikkien kannalta hyvä, jos tapahtumiin saadaan selvyys.
Mahdollisesta ruumiista on liikkunut jopa kuvia paikallisessa mediassa. Suomen poliisilta puuttuu kuitenkin virallinen tieto kuvan ottajasta tai olosuhteista kuvaamishetkellä.
- Ei ole selvinnyt vielä. Meillä on asiasta Kambodzhan suunnalla tiedustelut käynnissä.
Poliisi on myös kiinnostunut kuulemaan Janin seurassa matkustaneita.
- Heidän kuulemisensa on ajankohtaista niin kauan kuin tämä asia on näin epäselvällä pohjalla. Henkilöitä ei ole tavoitettu, osa on vielä matkoilla.
jamppa kirjoitti: En janin tunteneena usko mitenkään itsariin vaan pidän tuota törkeänä tekona ja esimerkkinä muille joilla kenties "hampaidenkoloissansa" on. Janin Matkustusasiakirjoja ei ilmeisemmin ole löytynyt mistään hmmm.... Kyseinen passi on kovaa valuuttaa jo euroopassakin.
Itse en Jania tunne, enkä tiedä kun vain sen mitä olen lukenut ja tuolta dokkarilta nähnyt. Mutta oma käsitykeni oli, että Jani oli erittäin spontaani ihminen ja kun hän tietyssä mielentilassa sai jotain päähänsä, se piti tapahtua heti, seurauksia mietittiin vasta jälkikäteen. Esim dvd:n extroissa Jani saa päähänsä tehdä keikan ja se keikka piti tehdä heti, jos pienikin mutka tulee matkaan (esim. poiketaan matkan varrella jossain), menee keikka reisille, mitä spontaanimmin vaan pystyi toimimaan, fiiliksen pohjalta, sen parempi. Myös reissussa Jani päätti lopettaa ränniin vetämisen ja hetken mielijohteesta teki ruiskuistan käyttökelvottomia. Ovathan nuo edellä mainitut esimerkit hieman eri luokkaa kuin hengen itseltään ottaminen, mutta pitää muistaa, että niiden väliin on mahtunut useita vuosia kuluttavasti elettyä elämää.
Edelleen painotan, että nämä ovat omia spekulaatioitani, enkä väitä tietäväni Janin sielunelämästä tuon taivaallista, mutta jos epätoivoinen tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa ja valoa ei näy ihan äkkiseltään tunnelin päässä, ukoisin Janin helposti saaneen päähänsä kesken iltakävelyt päättää päivänsä. Silloin siihen tarkoitukseen on juuri sopinut vaikkapa nuo markiisin narut vai mitkä lie sähköjohdot olivatkaan.
Vaikka ystävät voivatkin sanoa tunteneensa Janin, jota en hetkeäkään epäile, mutta pystyykö kukaan oikeasti tuntemaan narkomaania? Perus Jani on varmasti pysynyt koko matkan liki samana, mutta silti sanoisin myös huumeiden käytön muuttaneen persoonaa.
Todella toivon Janin nyt löytäneen rauhan ja voimia hänen läheisilleen kaiken tämän läpi käymiseen!
Eipä tuosta mitenkään saa selville sitä, onko kyseinen talonomistaja nähnyt tapahtuman vai ei. Ihan turha mouhota muiden kielitaidosta. Tuossa sanotaan että "talonomistaja kertoi miehen tehneen itsemurhan talonsa edessä ja hän ilmoitti siitä sitten viranomaisille". Tuossa ei sanota että "A house owner saw a man comitting suicide by hanging himself...".jamppa kirjoitti:Sori jenni82 että vielä asiaa näin ruodin mutta, onko marsakallta tässä tapauksessa kielitaito kadonnut itse ainakin ymmärrän (ja muutama muu jolla varmistin) että, tuossa tuo on silminnäkijä joka on nähnyt tilanteen talonsa edessä ja tehnyt asiasta ilmoituksen viranomaisille.Marsalkka kirjoitti:Meillä ei käsittääkseni ole vielä varmuutta siitä, näkikö tuo herra todella kyseisen tapahtuman.jamppa kirjoitti:minkä takia silminnäkijä ei mennyt väliin?
Lopullista päätelmää on tämän perusteella vaikea tehdä.A house owner said that the man committed suicide by hanging himself in front his house and then he reported to the authority.
Jatkanpa minäkin sitten näkemysteni tunkemista tänne...
Eli en tunne tätä kyseistä henkilöä, mutta hyvin (liian) paljon vastaavia tapauksia, joitain läheisestikin. Tyyppi on käyttänyt kovia huumeita siinä reilun kymmenen vuotta, olen edelleen siinä käsityksessä että mukaan on loppuvaiheessa tullut heroiini koska jo dokkarin aikaan sitä otti, ja kun on bubrekoukussa niin raja on helpompi ylittää. Useat tuntemani narkomaanit ovat juuri kuvatunlaisia impulsiivisia tunneihmisiä, ja suurin osa on siis aivan oikeita ja ajattelevia yksilöitä, huumeista huolimatta. On haaveita, toiveita ja unelmia, muttei mitään realistista käsitystä siitä mitä kaikkea vaatisi niitä saavuttaa. On istuttu linnassa useaan otteeseen, kerran-pari jopa päästy kamasta irti ja silti luisuttu takaisin. Ja kuningasideana sitten tietysti joku thaikkureissu, viihdekäyttömielessä..
Ihan tavallinen taapertaja ei edes osaa kuvitella sitä tuskaa, joka esim. pitkään hepoa käyttäneellä on, kun kylmät alkaa kun raha on loppu ja velaksi ei saa. Ja jos raha on totaalisen loppu, ei ole mahdollisuutta pilveen, pillereihin eikä sitten jossain vaiheessa enää edes siihen lähes ilmaiseen kaljaan. Siinä sitten pikkuhiljaa alkaa silmät avautua siihen, että itse asiassahan mulla meni ihan hyvin, istumiset on istuttu, kamasta pääsi eroon ja uusi elämä oli edessä. Lähdin sitten tänne hiukan juhlistamaan vapautta ja uutta elämää, ja mihin se vei? Kymmenen vuotta taaksepäin? Janin tapauksessa pennittömänä mahdollisesti jonkun konsulaatin kautta takaisin rovaniemelle pummimaan kavereilta vetoja. Ei välttämättä se suurin ja hienoin hetki elämässä huomata...
Dokkarin ohjaajahan oli kommentoinut tuota viimeistä reissua jolla siis oli itsekin ollut mukana, että vähän jo epäilikin ettei Jani sieltä enää palaa. Kertoo paljon siitä, millaista meno on ollut ja mikä on ollut yleismieliala Janilla. Se kuva, jonka joku linkitti Janista reissun alkamisen aikoihin puhuisi minun mielestäni oman teoriani puolesta siltä kantilta ainakin, että Jani näyttää siinä olevan oikeinkin hyvässä kunnossa, fyysisesti. Ja kontrasti näihin linkitettyihin viimeisiin kuviin on valtava.
Tietenkään en voi sanoa muuta, kuin oman mielipiteeni, joka siis tosiaan on juuri tuo että rahat on loppu, pahat laskut/viekkarit, velkaa kaikille, häpeä omasta epäonnistumisesta jne. ja ratkaisu on ihan siinä käsien ulottuvilla...
Eli en tunne tätä kyseistä henkilöä, mutta hyvin (liian) paljon vastaavia tapauksia, joitain läheisestikin. Tyyppi on käyttänyt kovia huumeita siinä reilun kymmenen vuotta, olen edelleen siinä käsityksessä että mukaan on loppuvaiheessa tullut heroiini koska jo dokkarin aikaan sitä otti, ja kun on bubrekoukussa niin raja on helpompi ylittää. Useat tuntemani narkomaanit ovat juuri kuvatunlaisia impulsiivisia tunneihmisiä, ja suurin osa on siis aivan oikeita ja ajattelevia yksilöitä, huumeista huolimatta. On haaveita, toiveita ja unelmia, muttei mitään realistista käsitystä siitä mitä kaikkea vaatisi niitä saavuttaa. On istuttu linnassa useaan otteeseen, kerran-pari jopa päästy kamasta irti ja silti luisuttu takaisin. Ja kuningasideana sitten tietysti joku thaikkureissu, viihdekäyttömielessä..
Ihan tavallinen taapertaja ei edes osaa kuvitella sitä tuskaa, joka esim. pitkään hepoa käyttäneellä on, kun kylmät alkaa kun raha on loppu ja velaksi ei saa. Ja jos raha on totaalisen loppu, ei ole mahdollisuutta pilveen, pillereihin eikä sitten jossain vaiheessa enää edes siihen lähes ilmaiseen kaljaan. Siinä sitten pikkuhiljaa alkaa silmät avautua siihen, että itse asiassahan mulla meni ihan hyvin, istumiset on istuttu, kamasta pääsi eroon ja uusi elämä oli edessä. Lähdin sitten tänne hiukan juhlistamaan vapautta ja uutta elämää, ja mihin se vei? Kymmenen vuotta taaksepäin? Janin tapauksessa pennittömänä mahdollisesti jonkun konsulaatin kautta takaisin rovaniemelle pummimaan kavereilta vetoja. Ei välttämättä se suurin ja hienoin hetki elämässä huomata...
Dokkarin ohjaajahan oli kommentoinut tuota viimeistä reissua jolla siis oli itsekin ollut mukana, että vähän jo epäilikin ettei Jani sieltä enää palaa. Kertoo paljon siitä, millaista meno on ollut ja mikä on ollut yleismieliala Janilla. Se kuva, jonka joku linkitti Janista reissun alkamisen aikoihin puhuisi minun mielestäni oman teoriani puolesta siltä kantilta ainakin, että Jani näyttää siinä olevan oikeinkin hyvässä kunnossa, fyysisesti. Ja kontrasti näihin linkitettyihin viimeisiin kuviin on valtava.
Tietenkään en voi sanoa muuta, kuin oman mielipiteeni, joka siis tosiaan on juuri tuo että rahat on loppu, pahat laskut/viekkarit, velkaa kaikille, häpeä omasta epäonnistumisesta jne. ja ratkaisu on ihan siinä käsien ulottuvilla...
-
rosamarine
- Adrian Monk
[sarkasmi alkaa] Aika jännä, että poliisilla olisi resursseja rahallisesti ja miesvahvuudella laittaa heppu tutkimaan itsemurhaa maailman toiselle laidalle...[sarkasmi päättyy]johnny rebel kirjoitti: Sinne on menossa asioita selvittämään keskusrikospoliisin ja ministeriön kautta yhdyshenkilö. Toivomme, että saamme kaiken käytettävissä olevan materiaalin, ja sen jälkeen pystymme tekemään omia faktapohjiin perustuvia päätelmiä siitä, mitä on tapahtunut, Haataja sanoo.
Mitä mahtaakaan vielä tulla tästä jutusta esille
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Tuossa ei puhuttu näkemisestä mitään.jamppa kirjoitti:
Sori jenni82 että vielä asiaa näin ruodin mutta, onko marsakallta tässä tapauksessa kielitaito kadonnut itse ainakin ymmärrän (ja muutama muu jolla varmistin) että, tuossa tuo on silminnäkijä joka on nähnyt tilanteen talonsa edessä ja tehnyt asiasta ilmoituksen viranomaisille.
edit. Asiaa käsiteltiinkin tuossa ylempänä. Asia lienee nyt selvä joka jampalle...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
rosamarine kirjoitti:
[sarkasmi alkaa] Aika jännä, että poliisilla olisi resursseja rahallisesti ja miesvahvuudella laittaa heppu tutkimaan itsemurhaa maailman toiselle laidalle...[sarkasmi päättyy]
Kummasti sitä rahaa aina jostain löytyy näihin ulkomaan rientoihin, vaikka ne määrärahat on aina itkun alla.
Uskotaan, että itsemurhaaminen ei kaikkien mielestä ollut Janin tapaista. Toisaalta aika harvalla se ehtii tavaksi muodostua.
Mikäli olen näitä huumehommia yhtään ymmärtänyt, niin eikös se mene jotenkin niin, että käyttäjä pyrkii maksimoimaan aineen käytön? Jos raha on vähissä, niin kannattaa pysytellä siellä, missä aineen saanti on helpointa ja huokeinta. Ja vielä ennen lopulliseen ratkaisuun päätymistä kannattaa myydä kaikki ja vaihtaa kamaksi. Jos käteistä ei enää ole, niin tulisi jopa niinkin villi idea, että passin voisi itse realisoida. Olisikin ollut hämmästyttävää, mikäli sellainen olisi kuolleelta käyttäjältä löytynyt.
Huumekauppiaan toiminnan puolestaan kuvittelisin perustuvan voiton maksimointiin. Rahavaikeuksissa oleva käyttäjä voi hyvinkin olla mielenkiintoinen kohde myös velaksi myyvälle kamputsealaiselle diilerille. Jos hintataso on maailman halvimmasta päästä, niin käyttäjä lienee melko uskollinen asiakas. Ja käyttäjällä on erittäin hyvä motiivi säilyttää luottokelpoisuutensa. Mahdollinen luottotappioriski realisoituu sataprosenttisesti, mikäli diileri tappaa käyttäjän. Se ei ole taloudellisesti mielekästä.
Käyttäjän tappaminen voi toimia muiden asiakkaiden maksuvalmiutta motivoivana tekijänä, mutta silloin itsemurhaksi lavastaminen olisi jo melko tyhmää. Siltikin itse ajattelisin, että ainakin vahvasti addiktoituneiden käyttäjien maksuhaluja motivoisi ihan riittävästi toimitusten jatkuvuus.
Mikäli olen näitä huumehommia yhtään ymmärtänyt, niin eikös se mene jotenkin niin, että käyttäjä pyrkii maksimoimaan aineen käytön? Jos raha on vähissä, niin kannattaa pysytellä siellä, missä aineen saanti on helpointa ja huokeinta. Ja vielä ennen lopulliseen ratkaisuun päätymistä kannattaa myydä kaikki ja vaihtaa kamaksi. Jos käteistä ei enää ole, niin tulisi jopa niinkin villi idea, että passin voisi itse realisoida. Olisikin ollut hämmästyttävää, mikäli sellainen olisi kuolleelta käyttäjältä löytynyt.
Huumekauppiaan toiminnan puolestaan kuvittelisin perustuvan voiton maksimointiin. Rahavaikeuksissa oleva käyttäjä voi hyvinkin olla mielenkiintoinen kohde myös velaksi myyvälle kamputsealaiselle diilerille. Jos hintataso on maailman halvimmasta päästä, niin käyttäjä lienee melko uskollinen asiakas. Ja käyttäjällä on erittäin hyvä motiivi säilyttää luottokelpoisuutensa. Mahdollinen luottotappioriski realisoituu sataprosenttisesti, mikäli diileri tappaa käyttäjän. Se ei ole taloudellisesti mielekästä.
Käyttäjän tappaminen voi toimia muiden asiakkaiden maksuvalmiutta motivoivana tekijänä, mutta silloin itsemurhaksi lavastaminen olisi jo melko tyhmää. Siltikin itse ajattelisin, että ainakin vahvasti addiktoituneiden käyttäjien maksuhaluja motivoisi ihan riittävästi toimitusten jatkuvuus.