pikku-my kirjoitti:Jos Ne kuvaavat,olen sinua vanhempi

Ja ei en todellakaan sano, olen todellakin hyvissä väleissä vanhempieni kanssa,saan neuvoja tarvittaessa ja neuvon heitä (esim. tietokoneen käytössä ) tarvittaessa.
Ketä kuvaa mua, että olet vanhempi mua? Ikä ei kerro mielestäni mitään vaan se, miten suhtautuu lasten kasvatukseen ja miten pystyy elämään ilman esim. oman äidin holhoamista. Se kuuluu selviytymistarinaan, että tytöt on riippuvaisia äidistään tai kummastakin vanhemmasta, eikä liioin pojat. Yleensä menee 4 kuukauttakin, etten soita vanhemmilleni. En ymmärrä vaan ihmisiä, jotka on niin sukurakkaita että äitinsä perässä tulee juosta päivittäin/viikottain/kuukausittain. Eriasia on sitten, jos vanhemmat alakvat olla huonossa kunnossa, ettei sängystäkään pääse ylös. Moni ihminen ei ole kypsä vanhemmaksi, jollei pidä itse lapsilleen jöötä vaan sitä pitää isovanhemmat. Onko se niin ihmeellistä, että olen saanut paremman kasvatuksen kotoani kuin sä ja pärjännyt koko nuoruuteni ilman kännykkää?
Kyllä minäkin autan vanhempiani siinä missä kykenen tietoturva-asioissa, mutta en asu ihan naapurissa vaan n. 200 km:n päästä heistä. Ymmärrätkö HiJackThis-ohjelman käytöstä tai siitä mitä sillä tehdään, jos tietokone on mennyt nurin?!

Harrastan tietoturva-asioita. Oletko kuullut siitä, että etäisesti kyetään ratkaisemaan ongelmia TeamViewer-ohjelmiston avulla, jollei ole muuta asiaa käydä vanhempien luona ja tahtovat kuitenkin pikaista apua ongelmien selvittelyssä? Kaikki nyt ei välttämättä asu vanhempiensa kanssa naapureina tai samalla paikkakunnallakaan ja asuvat n. 200 km:n toisistaan eivätkä aina pääse tulemaan edes kuukausittain käymään. En omista omaa autoa. Sekin on vähän samanlainen pakkomielle ihmisille kuin kännykkä!
pikku-my kirjoitti:ööö onko joku sanonut ettei lapseni noita asioita osaisi vaikka omistaakin kännykän?
Sellaiselta se hieman kuulostaa, ettei lapsesi kykenisi elämään ilman kännykkää kun olet sitä vartavasten tyrkyttänyt. Ongelmia siitä tulee varmasti viimeistään yläkoulussa esim. oppituntien häirinnällä tms.
Geissimummo kirjoitti:Tunnetko sitten jonkun, joka on hommannut vaippaikäiselle lapselleen kännykän? Ja soitteleeko lapsi vessasta vanhemmilleen, että saa tulla pyyhkimään? Epäilen. Älä siis turhaan vääristele tai ainakaan tahallasi käsitä väärin meidän kirjoituksiamme, käännät asiat päälaelleen.
Sitä täällä yleensäkin vaahdotaan kuin suu messingillä, että niin on hyväksi lapsen kasvatuksen puolesta, että lapsilla tulee olla kännykkä.
Geissimummo kirjoitti:On se kamalaa, kun on lapsena tullut kaltoinkohdelluksi. Ja ikävä kyllä se pitää kostaa mahdollisille tuleville jälkipolvillekin vielä

En ymmärrä, en sitten millään. Maailma on nykyaikaistunut, miksi ihmisten pitäisi silti elää mennyttä aikaa? Toki ymmärrän, ettei lapselle kuulu antaa kaikkea mitä lapsi pyytää. Mutta jos vanhemmat haluavat esim. ostaa sen puhelimen, onko se lapsen vika tai tekeekö se vanhemmista huonompia? Ei todellakaan.
Olenko sinusta väittänyt että olen tullut kaltoin kohdelluksi kotonani? Jos olen todennut, että minusta on hyvä antaa tukkapöllyä ja luunappia edelleenkin lapsille vaikka sosiaalitantat sen kieltäisivätkin -se voi olla hyvin opettavaista lapselle edelleenkin. Sitten kun ne sosiaalitantat perustelevat, että vanhan ajan kunnon lasten kasvatus ei enää pure niin sitten voin lopettaa moisen ja perustelevat että kännykkä lapselle on parempi kasvattaja kuin vanhempi niin lopetan nämä löpinät.
---
Ajattelen asiaa toisesta näkökulmasta:
Onhan sitä nyt mediassa puhuttu siitäkin monia kymmeniä vuosia, että eläinperäinen rasva (=kova rasva) ei ole terveellistä ihmisille, koska se aiheuttaa sydänvikoja ja kasvirasva on terveellistä KAIKILLE, vaikkei se lopulta pidä paikkansa ollenkaan, että eläinperäinen rasva lopulta olisi syyllinen ihmisten sydäntauteihin vaan se kalkki, eikä rasva.
Eilinen A-talk (tämä on osoittautunut yhtä suureksi juupas-eipäs keskuskeluksi?):
http://areena.yle.fi/video/1284588
HUOM! Olen esittänyt tämän "sivulauseessa" eli tästä ei täällä keskustella sen enempää?
Sama juttu lasten kasvatuksen kanssa, että vanhan tapainen kasvatus on vissiin huonoksi lapsen terveydelle..hmm...se ei tarkoita sitä että remmillä lyötäisi päivittäin? Siihen tahdon saada jonkun sanomaan, että siitä ois tutkimus tulos, että lapsi tarvitsi kännykän tai ne uudet stereot (ainakin meillä ne stereot tai Nintendot tuli "ansaita" eikä saada automaattisesti). Edellinen sukupolvi ei ole kuitenkaan "vitun sanaa" kaduilla ja toreilla hokenut vai onko? Kirominen oli meillä kotona ainakin kiellettyä, mutta ilmeisesti se ei ole monessa muussa kodissa. Kasvattaja isäni ei ollut edes uskovainen (ei kuulu kirkkoon) ja nuoruudessani erään tyttöystäväni isä oli pappi, joka totesi silloiselle tyttöystävälle että "tuo poika on hyvin kasvatettu".
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"