Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
joey
Angus MacGyver

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja joey »

Tuota jalkojen asentoa kannattaa katsoa etenkin jälkimmäisestä kuvasta, jossa JR:n kasvotkin näkyvät. Hänen vasen jalkansa on edempänä kuin oikea tavalla, joka osoittaa minusta sen, että ruumis ei roiku vapaasti tyhjän päällä. Kuvissa näyttää myös mielestäni siltä, että JR roikkuu niin matalalla, ettei ruumis edes mahtuisi roikkumaan suorana.
mamma71 kirjoitti:Aika erikoinen paikka hirttäytyä. Jonkun talon edessä. En tuota paikkaa tunne, mutta ihmisiä tuolla on enemmän kuin suomessa ja luulisi liikettä olevan.
Paikka on kieltämättä aika erikoinen hirttäytymiseen, mutta Kambodzan kokonaisihmismäärästä ei kyllä voi päätellä mitään siitä, kuinka vilkas tai rauhallinen juuri tuo kyseinen kadunpätkä on. Lisäksi tarina ei kerro sitäkään, mihin aikaan vuorokaudesta JR on itsensä hirttänyt.
mamma71 kirjoitti:En yhtään ihmettelisi, vaikka hänet olisi joku ehtinyt ottaa alas ja pantu takaisin kuvien ottamisen takia. Kaikki on tuolla hurjassa maailmassa mahdollista.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Minä ihmettelisin kyllä aivan helvetisti.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mamma71 kirjoitti:Monesti matalalla hirttäytyneiden jalat ovat lähes kiinni maassa. Siksi juuri tuo noin selkeä koukistuminen ja noin selkeästi irti maasta oleminen pisti silmään.
Oletko ihan varma, että ovat irti maasta?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Ei voi päätellä kadunpätkästä mitään yhden kuvan perusteella. Mutta tuollapäin pikkukaupungissakin saattaa asukkaita olla enemmän, kuin suomessa yhteensä. Eikös siinä englanninkielisessä jutussa mainittu, että asukas löysi Janin klo 1.30. Itsemurhan aikaa ei tarkkaan tiedetä, mutta ainakin tuohon aikaan löysi. Sitä en tiedä kuinka vilkasta aluetta on, vai onko rauhallinen, mutta miksi jonkun talon eteen? Luulisi olleen muitakin paikkoja. En itse ole niin tarkkaan kuvaa katsonut, koska se karmii, voihan olla, että jalat ovat maassakin. Kaula on ilmeisesti ainakin venynyt Janin painosta.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mamma71 kirjoitti: Sitä en tiedä kuinka vilkasta aluetta on, vai onko rauhallinen, mutta miksi jonkun talon eteen? Luulisi olleen muitakin paikkoja.
Erityisen outoa olisi lavastaa hirttäytyminen talon eteen. Luulisi olleen muitakin paikkoja.
voihan olla, että jalat ovat maassakin
Niin. Selittäisi mm. jalkojen asennon...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Irma Lam
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

Minä sain sen käsityksen, että vasen jalka vaan on koukussa kukkaruukun päällä, oikean koskiessa maahan. Paikasta sen verran, että jos oikein hädässä on huumeriippuvainen niin lähin naru varmaankin kelpaa ihan hyvin ilman niin järkevää harkintaa... :(
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Itsarintekijäthän ihan hirveesti miettii mitä muut ajattelee. Ja ihan vaan siks, että jää sit se jutt.....
Pikku Myy
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

VoDKa kirjoitti: Käsivarret näyttävät ruskettuneen vähemmän kuin kaula ja/tai kasvot, eli onko kulkenut siellä helteissä pitkähihaisissa (peittääkseen jäljet)?
Keväällä otetussa terveen näköisessä kuvassa käsivarren tatuointi näyttää todella tuoreelta. Jos yhtään välittää tatuoinneistaan, niin on hyvin voinut suojata tuoretta kuvaa auringolta pitkähihaisella paidalla.
Powiew
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Powiew »

Niin, ja aika monet narkit tapaavat pitää jotain pitempää hihaa ihan jo jälkienkin takia. Piikityskohdat tulehtuvat helposti, ja tulee sellaisia paiseita niihin kohtiin, että tosiaan jo kauempaakin näkee mitä on tehty.. Onko janilla tuossa hirttokuvassakin (en halua enää katsella niitä enempää) pikähihainen paita käärittynä kyynärpäiden yläpuolelle? Mulle jäi sellainen mielikuva, ja jo dokkarissa sillä oli usein niin... Ja niistä jaloista, mun ensimmäinen ajatus oli, että jalat ottavat maahan/eivät ylettyisi suorana edes vapaasti roikkumaan tuossa. Eli siinä mielessä minusta ihan looginen asento.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti: Erityisen outoa olisi lavastaa hirttäytyminen talon eteen. Luulisi olleen muitakin paikkoja.
Onko Marsalkan toinen vaihtoehto tämä itsemurhan lavastaminen ilkeän huumediilerisedän toimesta?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun toistat itseäsi monta sivua jauhamalla itsemurhan lavastamisesta...Miksi kenenkään pitäisi lavastaa itsemurha? Onko kaveri edes kuollut hirttäytymällä?
mamma71 kirjoitti:En yhtään ihmettelisi, vaikka hänet olisi joku ehtinyt ottaa alas ja pantu takaisin kuvien ottamisen takia. Kaikki on tuolla hurjassa maailmassa mahdollista.
Joey kirjoitti: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Minä ihmettelisin kyllä aivan helvetisti.
Minä en ihmettelisi. Uskooko joku esimerkiksi vielä siihen, että sotakuvat katastrofialueilta olisivat välttämättä aitoja? Lehdistö palkkaa itkumummot voivottelemaan tilanteita jne jne...

Se asento on edelleen mielestäni outo itsemurhan tehneelle, vaikeannäköisesti toteutettu itsari.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Suurissa kaupungeissa on paljon sivukatuja, joissa öisin ei ole ristinsielua jos kyseisellä kujalla/kadulla ei ole baareja turisteja varten, ja vakituiset asukkaat nukkumassa seuraavan työpäivän takia. Eli onhan tuo voinut olla aivan rauhallinen paikka hirttää itsensä tuohon aikaan yöstä.

Vaikealta kyllä tuntuisi ajatus siitä että hirttäytyjä olisi ripustettu uudelleen kuvaa varten roikkumaan.
Jos kuitenkin nyt ajatellaan että poliisi on ollut ekana paikalla, on se voinut jo keretä siirtämään esim tuolin tms pois/muuttamaan asentoa ja sitten vasta tullut lehdistö, joka on ottanut kuvan joka ei nyt ihan välttämättä vastaa täysin löytöasentoa. Ja onko tuolla nyt oikeasti kenenkään itsemurhakuvalla niin paljon painoarvoa että uudelleen alkaisi "lavastamaan" tilannetta (sotakuva vertaus)?
Täällä kuitenkin on niin monta hyvää perustelua tullut sille miltä näyttää matalalle hirttäytynyt ihminen ja missä asennossa jalat ovat, että lavastukset tuntuu jo ihan hulluilta ajatuksilta.
Ne jotka epäilee, niin miltä sen hirttäytyneen pitäisi näyttää? Siis jos ajatellaan tätä tapausta. Matalalle hirttäytyminen on mahdollista, mutta mikä tässä pitäisi olla toisin että kaikki uskoisivat kyseessä olevan aivan tavallinen itsemurha hirttäytyen matalalle?
IceQueen
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Itselleni tuli hyvin äkkiä tunne siitä, että tämä on juurikin vain esimerkki. Mikäs sen parempi pelottelukeino muille veloissa oleville, kuin yhden sellaisen ripustaminen julkiselle paikalle. Hirttäminen on yksi vanhimmista teloitusmenetelmistä.
..: Game Over :..
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Täällä vatvotaan kovasti tuosta asennosta niin pistän nyt oman lusikkani soppaan. Mielestäni asennossa ei itsarin kannalta mitään outoa. Jalat eivät mielestäni ole irti maasta, ja halutessaan puristaa kaulan valtimot, on täytynyt saada paino jaloilta pois joka tapahttu koukistamalla. Mitä epäselvää tuossa nyt on? Ei hirttäytyäkseen tarvitse tippua korkealta ja katkaista niskojaan vaan Jani on estänyt verenkierron päähänsä.
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Voitte itse kokeilla esim. leuanvetotangolla johon kätenne yltävät, miten koukistatte jalkanne kun vedätte leuan.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

rosamarine kirjoitti: Minä en ihmettelisi. Uskooko joku esimerkiksi vielä siihen, että sotakuvat katastrofialueilta olisivat välttämättä aitoja? Lehdistö palkkaa itkumummot voivottelemaan tilanteita jne jne...
Miten katastrofialueen sotakuvat nyt tähän liittyvät? Muka-ruumiit ja itkumummot voi perustella sotapropagandan tärkeydellä, mutta en keksi yhtään syytä sille, miksi JR:n ruumis olisi ensin otettu alas kiikustaan ja sitten ripustettu siihen takaisin. Sen lisäksi, että se on epätodennäköistä, ei ole myöskään mitään, mikä viittaisi siihen että niin on tehty.

Minusta asennossa ei kerta kaikkiaan ole mitään ihmeellistä, sillä me emme näe, mitä JR:n jalkojen alla mahdollisesti on, eikä kuvista voi myöskään suoraan päätellä, että JR:n ruumiilla olisi ollut tilaa riippua tuossa pitkin pituuttaan.
muddis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja muddis »

Avaanpa minäkin nyt sanaisen arkkuni tätä juttua koskien.

Itse kuvista päätellen minun mielestäni näyttää siltä, että Janin vasen jalka on tuon kukkaruukun näköisen systeemin päällä. (vai onkohan tuo joku ns. korotettu katukivetys tms.) Köyden asento on mielestäni hieman oudohko, sillä se ei näytä ns. normaalilta hirttoköydeltä, tietysti kuvista ei näe sitä, onko kurkun kohdilla joku solmu.

Olisiko mahdollista, jos Jani olisi tipahtanut korkeammalta ja alas tullessaan niska olisi naksahtanut samantien poikki, joten jalat olisivat retkahtaneet noin? Tuossa itse leffassahan on se kohtaus, missä se jätkä tipahtaa sieltä parvekkeelta alas, ja välittömästi putoamisen jälkeen, osuessaan maahan jalat ovat koukussa. Sama pätee juurikin tähän leuanveto-teoriaan, sillä automaagisesti jalat menevät suurimmalla osalla koukkuun. (Voin toki olla väärässäkin...)

Joka tapauksessa, karmea kohtalo. Jotenkin kaksi kertaa leffan katsoessani Jani tuntuu kuin omalta kaverilta, mikä on outoa, sillä en ole koskaan kyseistä ihmistä tavannut. Myös tässä teaseri-versiossa kuvauksen lopussa Jani pussailee jonkun tytön kanssa ja kertoo kuvaajalle, että asiat ovat hyvin: "Mul on rahaa, mul on kamaa, mul on nainen, mul on kaikki." "Suurpiirtein, mulla menee vitun hyvin."

(Joo joo, tiedetään että asiat eivät voi olla niin hyvin kun on sitä kamaa, mutta vilpittömästi Jani sen tuossa ilmaisee ja tokaisee vielä jättävänsä kaman pois.) Sitä ei vain valitettavasti tapahtunut koskaan.
Vastaa Viestiin