Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:

Se asento on edelleen mielestäni outo itsemurhan tehneelle, vaikeannäköisesti toteutettu itsari.
Ai se, että jalat ovat maassa? Melko tyypillinen hirttäytymisitsemurha. Mutta vaikean näköinen lynkkaus.
Onko Marsalkan toinen vaihtoehto tämä itsemurhan lavastaminen ilkeän huumediilerisedän toimesta?
Muistaakseni täällä esitettiin, että huumediilerisetä saattaisi olla kuoleman takana. Jos hän olisi junaillut asian, niin kyllä tuo hieman lavastamiselta vaikuttaa. Enemmän tulee tuosta asennosta mieleen itsemurha kuin lynkkaus.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Muddis, mun mielestä kyseessä on markiisin nostamiseen ja laskemiseen tarkoitetut narut, ja siks osa köydestä on löysällä. Samanlainen köysivyyhti näkyy kakkoskuvassa tolpan toisellakin puolella, oikeassa reunassa.
muddis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja muddis »

Cassandra kirjoitti:Muddis, mun mielestä kyseessä on markiisin nostamiseen ja laskemiseen tarkoitetut narut, ja siks osa köydestä on löysällä. Samanlainen köysivyyhti näkyy kakkoskuvassa tolpan toisellakin puolella, oikeassa reunassa.
Kappas, näin onkin. Kiitos korjauksesta :)
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti: Muistaakseni täällä esitettiin, että huumediilerisetä saattaisi olla kuoleman takana.

Onhan täällä jotkut esittäneet itsemurhaakin syyksi.
Marsalkka kirjoitti:Jos hän olisi junaillut asian, niin kyllä tuo hieman lavastamiselta vaikuttaa. Enemmän tulee tuosta asennosta mieleen itsemurha kuin lynkkaus.
Ne on ne mielikuvat jännä juttu...
joey kirjoitti:Miten katastrofialueen sotakuvat nyt tähän liittyvät?
[pointti] Älä usko kaikkea, mitä näet. Se ei välttämättä ole totta.[pointti loppuu]
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
johnny rebel

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

[pointti] Älä usko kaikkea, mitä näet. Se ei välttämättä ole totta.[pointti loppuu]
on sulla pokkaa.
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:

Onhan täällä jotkut esittäneet itsemurhaakin syyksi.
Kyllä. Minäkin olen tällä kannalla, kun tuo hirttäytymistapakin on melko tyypillinen itsemurhan tehneille. Lynkkaaminen taas voisi olla hankalampaa, kjos uhrin jalat yltävät maahan.
Ne on ne mielikuvat jännä juttu...

Niin. Voihan jollekin tulla lynkkaaminenkin mieleen, vaikka uhrin jalat ulottuvat maahan...

Olisiko tuo muuten edelleen mielestäsi vaikeannäköisesti toteutettu itsari?

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Nimenomaan helppo tapa järjestää itsensä leukakeinuun. Ei tarvitse hypätä mistään, ei tarvitse laskelmoida narujen ja itsensä pituutta suhteessa maankamaraan. Riittää että istuu/kumartuu. Tässä eivät nikamat murru vaan tajuttomuus ja kuolema seuraavat aivojen verenkierron estyessä. Taju lähtee taskuun/kauas haneen noin 8 sekunnin kuluttua puristuksen alkamisesta.

Siinä 8 sekunnin aikana voi hekumoida ajatuksella jonkin vihamiehensä joutumisesta vankilaan tapauksen johdosta, sillä eihän hirttäytyneellä voi yltää jalat maahan saakka, eihän? :?: :?: :?:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti:Niin. Voihan jollekin tulla lynkkaaminenkin mieleen, vaikka uhrin jalat ulottuvat maahan...
Nyt kun puhutaan mielipiteistä ja sitä minulta kysyt, niin mielestäni uhrin jalat eivät ole maassa, vaan hän on polvistuneena korokkeelle/tasolle.

Aiemmin toin esille kantani, että itsemurha voi olla ihan yhtä todennäköinen kuin rikoskin Janin tapauksessa. Ja koska olen vain kyseenalaistanut liian voimakkaiden kommentoijien kirjoituksia, ei se tarkoita kuitenkaan, että itsemurha ei tulisi kysymykseenkään. Täällä vähemmistö on väläyttänyt rikoksen mahdollisuutta, ja itsekin uskon, että se on mahdollista.
johnny rebel kirjoitti:on sulla pokkaa.
Johnnylle myös samat sanat, älä usko kaikkea mitä näet ;)

Surma Jämsässä

ps. Jännä juttu, ei ole tiedotusvälineisiin vieläkään tullut tämä surma? Näitkö varmasti, sitä mitä luulet?

Rikosta puoltaisi ainakin Janin taustat. Olihan Jani Rovaniemelläkin aina veloissa ja haaveili uudesta asuinpaikasta ulkomailta. Ranskassa Janilla oli kunnon hyperventilaatiot subujen määrästä ja myös pilvestä, mitä pahis kritisoi, että ei raskaansarjan miehet pilveä polta. Bullshit!, kyllä polttaa.

Janilta katkaistiin oikeasta kädestä myös pari sormea opetukseksi . Jani oli siitä erikoinen narkomaani, että hän haaveili tulevasta, paremmasta elämästä. Myös siinä vaiheessa kun alkoi vankilakierre.

Mutta kaikkea voi elämässä tapahtua ja hyvähän se on, että sinne menee virkavaltaa kuitenkin selvittämään tapahtumia. Jani myös sanoi dokumentissa, että yhtenä päivänä sulla on ystäviä ja toisena päivänä ne ovat sun vihamiehiä. Kertoo hyvin, miten näissä piireissä toimitaan. Lojaalisuuden raja kavereihin on yhtä hieno kuin huumepiikin neula.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Niin. Voihan jollekin tulla lynkkaaminenkin mieleen, vaikka uhrin jalat ulottuvat maahan...
Nyt kun puhutaan mielipiteistä ja sitä minulta kysyt, niin mielestäni uhrin jalat eivät ole maassa, vaan hän on polvistuneena korokkeelle/tasolle.
Arvioit, että ne eivät ulottuisi maahan suoristettuina?

Tekeekö tuo mielestäsi itsemurhasta vaikeannäköisesti toteutetun?

Rikosta ei mielestäni puolla se, että hengen olisi saanut Janilta helpomminkin kuin lavastamalla itsemurhan. Turhan vaivalloista, kun olisi voinut ihan vain ampua kuulan kalloon, puukottaa jne.
jcps
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja jcps »

joey kirjoitti:^ Kyllä minäkin sen ymmärrän, että länsimaalaisen huumeidenkäyttäjän murhaaminen ei olisi mitenkään suuri rikos noissa ympyröissä, mutta se ei kaaliini vieläkään mahdu, mitä järkeä murhaaminen olisi toimittaa vaivalloisesti hirttämällä tai muutoin niin, että ruumis asetellaan hirtetyn näköiseksi kuoleman jälkeen. Luulisi, että helpompaa olisi esim. heittää pää edellä parvekkeelta.
Ajattelin osallistua tähän keskusteluun, jota olen jo pitkään lukenut.
Länsimaalaisen, huumeidenkäyttäjän tai ei, henki ei ole minkään arvoinen tuollapäin maailmaa jos saat vääriä vihollisia. Jos pakenet jotain velkojaa joka sattuu löytämään sinut niin ei se/ne lähde välttämättä raahaamaan parvekkeelle sieltä alas heitettäväksi. Jos he haluavat saada hengen pois huomaamatta niin ei ne myöskään välttämättä lähde ampumaan tai raahaamaan mahdollisen väkijoukon läpi viidakkoon. Veitsikin olisi kätevä, jos sellainen vain on mukana. Hirttäminen on helppoa ja huomaamatonta varsinkin jos porukassa on useampi, mikä on erittäin mahdollista. Jos hirttäytyminen olisi velkojaporukalla "avustettu" niin varmasti kaveri saadaan polvilleen ja naru kaulan ympärille ilman vastarintaakin ylivoimaisen vastuksen edessä.
Teleksi kirjoitti:Elpukka, jos kerta haluttiin pelotella Janin kavereita, niin mitä järkeä lavastaa tekoa itsemurhaksi. Silloin olisi ollut paljon fiksumpaa leikata Janilta pää irti ja toimittaa näille kavereille. Olisi mennyt viesti varmaan paljon paremmin perille.
Tämä on asia jota en ole vielä itse ymmärtänyt. mitä järkeä lavastaa tekoa itsemurhaksi.
Lavastaa? Samalla tavalla voi ajatella että jos Jani hirtti itsensä niin miksi hän lavasti sen murhaksi? Fakta kuitenkin on että Jani on löytynyt hirrestä ja itsemurha/rikos on jokaisen kuvien nähneen oma mielikuva mihin ei löydy muuta viitettä kumpaakaan suuntaan kuin mies narunjatkeena.

Vaikka tästä saa kuvan että olen sen kannalla että Jani olisi hirtetty niin olen kuitenkin enemmän "paha sanoa" kannalla. Ristiriitaiset tuntemukset asiasta. Ihan yhtä hyvin se on voinut olla itsemurha tai tappo. Epätoivo on voinut ajaa Janin hirteen, tai sitten velkojat. On kuitenkin asioita jotka viittaavat enemmän velkojien suuntaan. Tunnen erään tästä porukasta joka on paljastanut että Janilla OLI velkojat perässä ja oli ongelmissa. Kuolin iltanaan oli lähettänyt viestejä eräille kavereilleen jossa ilmoitti olevansa kusessa jos ei saa rahaa koska joutuu palaamaan sinne missä oli aikaansa viettänyt. JR myös tiesi että rahaa oli tulossa muttei sinä päivänä ja myös ilmeisesti JR ei ole ainoa porukasta joka on kateissa.

Koska kunnioitan ystävääni ja Janin läheisiä niin en lähde enempää yleiselle foorumille asioita levittelemään, tässäkin ehkä liikaa...
Knast

Viesti Kirjoittaja Knast »

Minäkin olen sivusta seurannut tätä keskustelua, ja hyvinkin voi olla jutussa velkojat olleet perässä.

On JR sitten tapettu puukolla/ampumalla, niin paikallinen poliisi on hyvin voinut hänet nostaa kuvien asentoon ja lavastaa kuoleman. Ovat kuitenkin hyvää pataa noiden myyjien kanssa jos muutama seteli tulee taskuun.
Ja samalla eivät pilaa paikan mainetta, joka olisi selvää että lansimaiset mediat olisivat paisutelleet juttua jos JR olisi löydetty kurkku auki tai muutama luoti kehossaan.

Jos tuonne nyt ketään edes haluaa matkustaa...
Mallbella
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Olen kirjoittajan jcps kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Paha mennä sanomaan varmaa mihinkään suuntaan. Tosin JOS Jani olisi tapettu, en usko sen tapahtuneen hirttämällä, vaan uskon, että Jani on vaan laitettu köyteen kiikkumaan jo kuolleena. Ja totta, aivan yhtä hyvin hän on voinut tehdä sen itse. Emme voi tietää varmaksi, emme koskaan.
Niin ja tuo "lavastaa" itsemurhaksi. Jos kyseessä olisi rikos, voisi kyseessä olla korruptoituneessa maassa se, että tuollaisten kuvien jälkeen ei hirveästi kyseltäisi mitä tapahtui. Kun kaikki kuitenkin uskovat sokeasti itsemurhaan. Aika kätevää. Ei tarvitse kyseisen maan viranomaisten selitellä vieraan maan (Suomen) viranomaisille. Sanovat vaan, että itsensä tappoi ja hei, me muuten tuhkattiinkin se jo, eli hups, ette voi koskaan tarkistaa, kuoliko kaveri tosiaan hirressä, vai oliko kuollut jo siihen laitettaessa :twisted:

edit: Ja Knast ehtikin jo kirjoittamaan tätä samaa asiaa. Juurikin siis näin.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Knast kirjoitti: Ja samalla eivät pilaa paikan mainetta, joka olisi selvää että lansimaiset mediat olisivat paisutelleet juttua jos JR olisi löydetty kurkku auki tai muutama luoti kehossaan.
Täällä esitettyjen tietojen valossa pitäisin hämmästyttävänä, mikäli paikallinen korruptoitunut poliisi olisi kenenkään maineesta pätkääkään kiinnostunut.

Miksi se, että JR:llä oli kambodzalaiset huumevelkojat perässä, on monen mielessä johdettavissa siihen, että velkojat ovat JR:n myös surmanneet? Voisin ainakin itse kuvitella ottavani itseltäni hengen mieluummin kuin jäädä odottelemaan sitä, miten kambodzalaiset sen ottaisivat.
jcps
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja jcps »

Malbella kirjoitti:Tosin JOS Jani olisi tapettu, en usko sen tapahtuneen hirttämällä, vaan uskon, että Jani on vaan laitettu köyteen kiikkumaan jo kuolleena. Ja totta, aivan yhtä hyvin hän on voinut tehdä sen itse. Emme voi tietää varmaksi, emme koskaan.
Tämä menee nyt ihan puhtaaksi spekulaatioksi ja hatusta heittämiseksi, mutta en tiedä kuinka mahdotonta on sekään että kaveri polvilleen ja naru kaulan ympärille jolla mahdolliset velkojat olisivat voineet myös kuristaa hengiltä oikean hirttämisen sijasta ja jättäneet siihen. Tosin en kyllä lähtisi tämän vaihtoehdon puolesta suuria summia lyömään vetoa.
joey kirjoitti:Miksi se, että JR:llä oli kambodzalaiset huumevelkojat perässä, on monen mielessä johdettavissa siihen, että velkojat ovat JR:n myös surmanneet? Voisin ainakin itse kuvitella ottavani itseltäni hengen mieluummin kuin jäädä odottelemaan sitä, miten kambodzalaiset sen ottaisivat.
Ei suoranaisesti pelkästään se vaan myös nuo mainitsemani asiat että JR tiesti että rahaa olisi ollut tulossa seuraavana tai sen jälkeisenä päivänä, jolla olisi voinut niitä velkojaan lyhennellä (taikka sitten jättää lyhentämättä ja törsätä siihen mistä velat olivat tulleetkin) sekä viimeisen viestinsä "olen kusessa jos et saanut pistettyä rahaa koska joudun palaamaan sinne missä olen viettänyt aikaani" osio mistä tulee vahvasti se tunne että JR ei ollut ihan innoissaan ideasta että joutuu menemään jonnekkin minnelie ilman rahaa. Myös se tunne että jos ei ollut riemuissaan niin siellä saattaisi olla "tuhmia setiä" odottamassa rahaa joita pelkäsi. Tähän lisäksi että ilmeisesti sen jälkeen samasta porukasta katosi myös joku muukin. Se että JR tiesi rahaa olevan tulossa mahdollisesti jo seuraavana aamuna ei kuulosta loogiselta "olen kusessa, siihen on tulossa helpotusta, hirtänpä itseni" ajatuksen kannalta. Toisaalta tuossa jamassa ei aina ajattele loogisesti ja kuten sanottu on todella ristiriitaiset tunteet sen kannalta että mitä tästä ajattelisi. Näillä postauksilla lähinnä haen takaa sitä että en missään nimessä lähtisi sulkemaan pois sitä ajatusta että JR olisi myös saatettu tappaa esim varoituksena tai mistä syystä ikinään. Missään nimessä kaikki huomioon ottaen ei ollut päivänselvä itsemurha tai tappo.
Marsalkka
Horatio Caine

joey kirjoitti:
Knast kirjoitti: Ja samalla eivät pilaa paikan mainetta, joka olisi selvää että lansimaiset mediat olisivat paisutelleet juttua jos JR olisi löydetty kurkku auki tai muutama luoti kehossaan.
Täällä esitettyjen tietojen valossa pitäisin hämmästyttävänä, mikäli paikallinen korruptoitunut poliisi olisi kenenkään maineesta pätkääkään kiinnostunut.
Ja jos olisi dumpattu vaikkapa kaatopaikalle, niin olisi maine mennyt vielä vähemmän kuin nyt.
Vastaa Viestiin