Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mamma71
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:43 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tuohon autoasiaan voisi todella saada lisätietoa. Juvelahan kertoi, että auto oli edelleen Juhan nimissä ja verokin olisi pitänyt maksaa. Onko auto saatu pois rekisteristä? Jos on niin kuka ja miten? Ja sekin olisi hyvä tietää, kuka on se henkilö, joka Juhan asioita hoitaa? Hänen äitinsä vai lapsensa? Kaiketi äiti, koska lapsi taisi olla alaikäinen. Harmi, kun näistä jutuista ei aina tiedoteta tarpeeksi, vaikka poliisi olisi Juhan auton löytänytkin, se olisi palautettu omaisille ilman sen suurempaa meteliä, jos mitään erityistä ei olla huomattu.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Muistelen, että Juvela totesi autosta vain jossain vaiheessa, että tuskinpa on enää liikenteessä.
Autoa ei voi poistaa rekisteristä kuin omistaja tai kuolleen henkilön perikunta. Kilpiä ei sen sijaan tarvitse viedä pois poistaessaan auton rekisteristä.
Koska Juha katosi, hänelle ilmeisesti on virrannut postia kotiin ja sinne on varmaan ajautunut käyttömaksulappukin.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jos en nyt ihan väärin muista niin Juvela kertoi 1-2 vuoden päästä katoamisesta poistaa auton liikennekäytöstä,jotta veroja ym. ei enää tule turhaan kenenkään maksettavaksi.
Auto kyseisellä rekisteritunnuksella on varmasti Juhan nimissä tänäkin päivänä, jos auto vaan jossain kilpineen on olemassa, se on käyttökiellossa (eli sillä saa ajaa vain katsastuskonttorille katsusta hoitamaan ja verot pitää kai takautuvasti maksaa).
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Yritin etsiä tuollaista Juvelan kirjoitusta, mutta en nyt pikahaulla löytänyt. Asia on kuitenkin niin, että jos auton on omistanut Juha Laitinen, hänen on joko itse suoritettava rekisteristä poistaminen tai vaihtoehtoisesti allekirjoitettava ilmoitusosa. Kenenkään toisen autoa ei voi rekisteristä poistaa.
Itseasiassa nuo käsitteet menevät niin, että auto voidaan poistaa liikennekäytöstä määräämättömäksi ajaksi, mikä onkin edullista, jos haluaa sitten joskus ottaa sen käyttöön. Näin voi säilyttää kilvetkin itsellään, eikä siitä silti tule kuluja seisonnan ajalta.
Jos taas tehdään "vanhanaikaisesti", voi auton poistaa rekisteristä kokonaan romutustodistuksen avulla. Tällöin ei autoa voi koskaan enää ottaa käyttöön.
Mutta jokatapauksessa, omistajan tai perikunnan tämä on tehtävä.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja skoone »

mamma71 kirjoitti:Tuollaisesta ehdottamastasi teosta yleensä luulisi kyllä vihjaavan kyseiselle henkilölle.
Katsoin juuri Elävästä arkiston Kadonneista Juhaa koskevan jakson.

Tässä muutamia kysymyksiä, jotka tuli mieleeni.

1. Oliko Juhan avokkia esittävä henkilö KH vai joku näyttelijä? Ja jos oli KH, miksi vain äitiä haastateltiin?

2. Eikö Juhan olinpaikkaa perjantain ja sunnuntai-illan väliseltä ajalta saatu selville?

3. Kuinka paljon Juha nosti rahaa ekakerralla, sieltä Suonenjoelta?

4. Oliko Juhan auton luona liikkuneen todistetusti nähdyn suomea osaamattoman ?? henkilön tuntomerkit samat kuin sunnuntaina baarissa nähdyn miehen?

5. Mitä kieltä Juha oli miehen kanssa baarissa puhunut?

6. Olisiko Juha rekkoja huoltaissaan sekaantunut salakuljetukseen? Oliko huollossa myös ulkomailla käyviä rekkoja?

7. Olisiko Juhan auto purettu yhteisvoimin perjantain ja sunnuntain välillä?

8. Olisiko Juhan auton rekkarit vain voitu vaihtaa?

9. Miksi Juhaa ja autoaan on etsitty vain LÄHISEUDUILTA???

10. Olisiko Juha voinut perustaa uuden elämän ja firman vaikka Viroon?

11. Jos Juhan omakotitaloa oli tarkkailtu, olisiko yritetty noutaa jotain siellä olevaa salakuljetettua tavaraa?

12. Olisiko Juha lähtenyt vain taloudellisten asiain vuoksi pakoon?

13. Mikähän sai Juhan avaamaan korkin 2,5 vuoden päästä heinäkuussa ennen elokuun katoamistaan?

14. Missä mies oli ollut elokuussa kadoksissa ne pari kertaa?

15. Olisiko Juhalle asetettu liian suuria vaatimuksia ja hän vain yksinkertisesti vain halusi kadota?
Muista lähdekritiikki!
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

matlockb kirjoitti:Jos en nyt ihan väärin muista niin Juvela kertoi 1-2 vuoden päästä katoamisesta poistaa auton liikennekäytöstä,jotta veroja ym. ei enää tule turhaan kenenkään maksettavaksi.
ex-avopuolisoko voi sellaisen Suomessa tehdä? :shock: Katsoisin, että ex-avopuoliso ei voi tehdä mitään sellaista, vaikka Juha ois kerran kateissa. Parin ois pitänyt asua avioliitossa vissiin edelleenkin, jotta voisi moisen tehdä! Suomi on niin kristillinen maa, että moinen tarvitsee vähintään papin tai maistraatin viranomaisen aamenen!!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Mikko82 kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Jos en nyt ihan väärin muista niin Juvela kertoi 1-2 vuoden päästä katoamisesta poistaa auton liikennekäytöstä,jotta veroja ym. ei enää tule turhaan kenenkään maksettavaksi.
ex-avopuolisoko voi sellaisen Suomessa tehdä? :shock: Katsoisin, että ex-avopuoliso ei voi tehdä mitään sellaista, vaikka Juha ois kerran kateissa. Parin ois pitänyt asua avioliitossa vissiin edelleenkin, jotta voisi moisen tehdä! Suomi on niin kristillinen maa, että moinen tarvitsee vähintään papin tai maistraatin viranomaisen aamenen!!
En mene kyllä nyt vakuuttamaan että olen oikeassa olen hyvinkin saattanut lukea/käsittää asian väärin. On tietysti eri asia jos avopuoliso omistaa osan autosta tms.. sitähän emme tiedä.
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Myyrää isompaa en ole pystynyt tappamaan tähän päivään mennessä saatikka Juhaa! Enkä ole pystynyt olemaan täällä koska,Huhujen ja vihjeiden perusteella olen edelleenkin etsinyt juhaa mm.venäjältä viimeksi viime viikolla! Kodiutuin vasta lauantaina. KAikkeen en pysty minäkään,joidenkin muittenkin pitäisi tehdä jotakin asian eteen ja juhan etsimiseen!!
Autoa en ole paloitellut enkä kaivanut maahan saatikka vienyt romu-ukolle. Juhan katoamis viikonlopuksi löytyy varmat todisteet,missä olin ja kuva aineistoakin on puhumassa puolestani.
Nyt on aika jatkaa eteenpäin elämää,mutta niin kauan kuin Juha löytyy epätietoisuus jatkuu ja Juha ei unohdu!!
Ilmoittanut olen poliisille manneista ja kerran kävivät paikalla juhan katoamisen jälkeen ja sen jälkeen ilmoituksista huolimatta ei ole näkynyt!
Sen verran on itse suojelu vaistoa,että yksinäni en mene pihalle,jos pihalla on lauma manneja!!
mamma71
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:43 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Juvela kirjoitti:Myyrää isompaa en ole pystynyt tappamaan tähän päivään mennessä saatikka Juhaa! Enkä ole pystynyt olemaan täällä koska,Huhujen ja vihjeiden perusteella olen edelleenkin etsinyt juhaa mm.venäjältä viimeksi viime viikolla! Kodiutuin vasta lauantaina. KAikkeen en pysty minäkään,joidenkin muittenkin pitäisi tehdä jotakin asian eteen ja juhan etsimiseen!!
Autoa en ole paloitellut enkä kaivanut maahan saatikka vienyt romu-ukolle. Juhan katoamis viikonlopuksi löytyy varmat todisteet,missä olin ja kuva aineistoakin on puhumassa puolestani.
Nyt on aika jatkaa eteenpäin elämää,mutta niin kauan kuin Juha löytyy epätietoisuus jatkuu ja Juha ei unohdu!!
Ilmoittanut olen poliisille manneista ja kerran kävivät paikalla juhan katoamisen jälkeen ja sen jälkeen ilmoituksista huolimatta ei ole näkynyt!
Sen verran on itse suojelu vaistoa,että yksinäni en mene pihalle,jos pihalla on lauma manneja!!
Omasta puolestani ainakin pyydän anteeksi epäilyjäni, koska asiasta on annettu niin vähän tietoa. Mutta hienoa, että saavuit tänne kertomaan asiasi.
Uskon, että täällä monikin on valmis auttamaan Juhan etsimisessä, on vaan vähän niinkuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Sillä tietoa on niin kovin niukasti annettu. Täällä on paljon esitetty kysymyksiä mm. autoon ja Juhan menneisyyteen liittyen, jos haluat apua, olisi hyvä, jos pystyisit antamaan niin paljon tietoa, kuin pystyt. Esim. miksi juuri Venäjältä olet Juhaa etsinyt? Ja mikä yhteys noilla romaneilla on Juhaan?
Elämääsi ei haluta täällä hankaloittaa, mutta apuakaan ei voi antaa, jos ei tarkempaa tietoa tule. Jos et halua kenenkään sekaantuvan tähän asiaan, laita sitten viestiä, niin jätän ainakin omalta osaltani sinut rauhaan. Mutta keskustelu jatkuu varmaankin Juhan osalta ja se on mielestäni hyvä asia, sillä sehän kertoo siitä, että Juhaa ei olla unohdettu.
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Olen antanut kaikki tietoni aikaisemmissa viesteissämitä tiedän autosta ja näistä romaaneista miten he ovat liityneet Juhaan! Mitään muuta tietoa minulla ei ole.Sitä en muista olenko kirjoittanut,että Juhan auton takakontissa oli toiset autonkilvet,mutta kilvet ovat mielestään palautettu purkaamolle,näin minulle on sanottu.
Pitkän aikaa on ollut huhuja liikkeellä,että Juha olisi Venäjällä ja nyt sain vasta järjestettyä (piti säästää rahaa matkaa varten)tilaisuuden käydä siellä itse katsomassa.
Olisi mielestään nähty Viipurissa,Pietarissa ja Sortavalassa ja Juhalla mielestään on autokorjaamo Viipurissa ja uusi perhe! Muistatte varmaan,kun joku aika sitten kyselin osaako joku Venäjää?
Eräs tuttavanikin joka tuntee Venäjän hyvin kävi jo aikaisemmin siellä,samalla katsasteli Juhaa.
Heti Juhan katoamisen alussahan oli huhut,että Juha on Venäjällä,mutta ei siihen ole kukaan taho ottanut kantaa,koska rajan yli ei ole kuulema mahdollista mennä!
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Varmasti mahdollista olisi rajan yli päästä, kun vähän järjestelee. Ilmeisesti Venäjän reissu ei kuitenkaan antanut vastauksia? Harmi sinänsä, jos kauan Juvela oli reissua suunnitellut. Täällä moni kyselee samoja asioita uudelleen mistä on jo keskusteltu tai mihin Juvela on kommentoinut, lukekaa siis nämä ketjut läpi! Ei tarvi samoja asioita edestakas pyöritellä.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
mamma71
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:43 pm

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Mikäli tuo Juvelan saama huhu siis pitäisi paikkansa ja Juhalla olisi autokorjaamo Venäjällä ja perhekin siellä, niin millä nimellä ja sotulla hän siellä olisi? Kai hänellä joku identiteetti pitäisi olla? En tiedä Juhan kielitaidosta, mutta kyllä luulisi puheesta huomaavan, että kyseessä ei ole venäläissyntyinen henkilö. Jostainhan nämä huhut alkavat. Ja kyllä tällä palstallakin on spekuloitu Juhan olevan itärajan takana.
En tiedä miten homma tuolla idässä toimii, mutta luulisi, että jollain tavalla Juhan on täytynyt järjestellä asioita siellä etukäteen. Kai hän olisi silloin mennyt sinne, siitä olisi tietoa viranomaisilla. Ja muistaakseni Juha on käynyt venäjällä joskus, silloin ainakin omalla nimellään, luulisin. Ihmettelen nyt vain eniten sitä, että miksi hän ei ole voinut ottaa Juvelaan yhteyttä ja kertoa miten asiat on? Onko tässä hommassa kuitenkin jotain hämäräperäistä vai onko tässä nyt yritetty avopuolisoa jotenkin vedättää pois totuudesta. Että Juha ei olisikaan venäjällä, vaan jotain muuta on tapahtunut kuitenkin.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

LAWoman kirjoitti:Varmasti mahdollista olisi rajan yli päästä, kun vähän järjestelee. Ilmeisesti Venäjän reissu ei kuitenkaan antanut vastauksia? Harmi sinänsä, jos kauan Juvela oli reissua suunnitellut. Täällä moni kyselee samoja asioita uudelleen mistä on jo keskusteltu tai mihin Juvela on kommentoinut, lukekaa siis nämä ketjut läpi! Ei tarvi samoja asioita edestakas pyöritellä.
Olen itsekkin sortunut joskus kysymään ketjussa jo kerrottuja asioita (muissa yhteyksissä) mutta tosiaan on mielestäni hyvä varata tarpeeksi aikaa ja lukea ketju läpi ennen kuin heitetään esimerkiksi Juvelalle kysymys johon ketjussa on parhaillaan kolme kertaa vastattu.
Kuinka varmana, Juvela, Venäjän reissun jälkeen pidät huhua siitä että Juha olisi siellä Venäjällä?
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Anteeksi, jos kysyn suoraan, minkä takia täällä spekuloidaan juvelan kirjoituksia päivästä toiseen?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Mikko82, eiköhän se ole nyt jo unohdettu aihe.

Oman käsitykseni mukaan Venäjällä lähes kaikki on mahdollista ja homma toimii hieman eri tyyliin kuin Suomessa. Mutta hui kamala, kuka haluaisi sinne lähteä :P En minä ainakaan muuta kuin lomailemaan.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Lukittu