Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
MadMax
Alibin satunnaislukija

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja MadMax »

rosamarine kirjoitti: Kyllä oikea elämä virtuaalielämän/romaanit aina voittaa.
Näin on, joten pistäkää se tietokone kiinni ja menkää kattomaan sitä oikeeta elämää! :D

Toinen juttu, kuten tässäki ketjussa ja jo koulun huumevalistuksesta lähtien on toitotettu sitä miten kadulla aina tarjotaan ensin ilmaiseks ja vasta kun oot koukussa aine maksaa. Voisko nyt joku kertoa missä pirussa ne jakaa huumehia ilmatteeksi?? Minä oon aina joutunu maksamaan. Myöhemmin "ravintoketjussa" pykälän ylemmäs siirryttyäni ei sielläkään tarvinnu ilmaseks mitään jakaa, kyl ihan rahan kanssa tultiin hakemaan kun oli tiedossa ettei ilmankaan mitään liikene.

Jos nyt vähä aiheestaki: en usko että Jani on tuossa tilanteessa (ilman rahaa ja aineita, velkojat perässä) hirveesti uhrannu ajatusta sille että onkohan tämä nyt sopiva paikka hirttäytyä, mikähän asento mun nyt pitäs tässä ottaa että vaikuttais uskottavalta...
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Jani on voinut tappaa itsensä. Tai on tapettu. En itse ole täysin varma kumpi on oikea vaihtoehto, mutta jos ajatellaan näin: Jani on kuollut vaikkapa johonkin kohtaukseen, tuupertunut jonkun pihalle. Siinä on sillä henkilöllä mahdollisesti selittelemistä, varsinkin jos sattuu itse olemaan jotenkin vaikka huumeiden kanssa tekemisissä. Kyllä rahakkaita sellaisiakin on. No helpointa on laittaa kuollut jätkä roikkumaan, selvä itsemurha, ei tuolla välttämättä tutkita niin tarkkaan. Ruumiskin jo tuhkattu.
Ei kukaan halua alkaa selittelemään, miksi narkkari oli mun pihallani kuolleena, siinä saattaisi joku tutkia tarkemmin omiakin kuvioita. Mutta itsemurhaa ei tutki. Näin ei kukaan joudu kuseen siitä kuolemasta. Kun mehän emme tiedä sitä, vaikka Jani olisi huumeita ollut tuosta samasta talosta tai viereisestä hakemassa ja napannut vähän liikaa. Kun aina voi olla joku joka vasikoi jotenkin, niin parempi, ettei tule kysyttävää. Ja poliisille kun maksat sopivan summan, niin hirttäytymisenä menee, ei selvitellä. Muuten tutkittaisiin ehkä tarkemmin kuolinsyytä.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:
mamma71 kirjoitti:Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuo asento oli jotenkin outo, ystävänikin sanoi näin ja hän on kuolleita nähnyt työnsä ohella, vaikka vielä opiskeleekin. Tosin patologi hänestä taitaa tulla.
Kiitos mamma71 tiedosta. Ajattelin jossain vaiheessa jopa pyytää, jos minfosta löytyisi ammatillista näkemystä, onko tuo asento ok vai ei, ettei tarvitsisi lukea niin paljon mutu tietoa, mutta nythän tässä on ainakin yksi asiantuntijalausunto.
Mamma taisi aiemmin mainita, että kyseessä on lääkiksessä opiskeleva kaveri eli ei ole vielä vähään aikaan erikoistumassa patologiaan...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Chopper kirjoitti:^Eli tämän voi tulkita niin ettei sinulla ole tietoa saati näyttöä päinvastaisesta,kiitos,se riittää.
Eli minun pitäisi todistaa, että jotain asiaa ei ole ollut. Käänteinen todistustaakka. Tämä riittääkin sinun argumentointitaidoistasi minulle. Kiitos.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti:Mamma taisi aiemmin mainita, että kyseessä on lääkiksessä opiskeleva kaveri eli ei ole vielä vähään aikaan erikoistumassa patologiaan...
Ai :shock: missä mainittiin, että ei vähään aikaan valmistu? Opinnot alussa, puolessa välissä vai lopuillaan?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Marsalkka
Horatio Caine

jcps kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Tästä ei vielä ihan kauhean vahvaa näyttöä ole...
Jos ihan rehellisiä ollaan niin luotan samaisella reissulla olleen kaverini sanaan ja hänen näyttämään Janin viestiin enemmän kuin ulkopuolisen epäilyihin, ei millään pahalla... :wink:
Ei millään pahalla,mutta en ihan hirveästi luota satunnaiselta nettikeskustelijalta saatuun paljastukseen.

Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Mamma taisi aiemmin mainita, että kyseessä on lääkiksessä opiskeleva kaveri eli ei ole vielä vähään aikaan erikoistumassa patologiaan...
Ai :shock: missä mainittiin, että ei vähään aikaan valmistu? Opinnot alussa, puolessa välissä vai lopuillaan?
En kirjoittanut, että ei vähään aikaan valmistu. Kirjoitin, että ei ole vähään aikaan erikoistumassa patologiaan. Eli en paukuttelisi henkseleitä, että nyt on asiantuntija antanut arvion tilanteesta.

Lisäksi Mamma ja tuo asiantuntija eivät ilmeisesti olleet huomanneet, että jalat eivät roiku ilmassa. Saattoi hieman vaikuttaa tuohon heidän arvioonsa...

rosamarine
Adrian Monk

Marsalkka kirjoitti: Eli en paukuttelisi henkseleitä, että nyt on asiantuntija antanut arvion tilanteesta.
Totta. Mutta parempi sekin kuin ei mitään ;)

Olisi mielenkiintoista lukea kommentteja, jos täällä olisi lukija/kommentoija, joka kertoisi näkemyksiään ammatillisesta näkökulmasta. Ei vaan taida kukaan tunnustaa olevansa ammatti-ihminen, ettei anonyymiteetti paljastuisi...
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Eli en paukuttelisi henkseleitä, että nyt on asiantuntija antanut arvion tilanteesta.
Totta. Mutta parempi sekin kuin ei mitään ;)
Olisin voinut edes hieman kiinnostua hänen kommentistaan, jos hän olisi edes huomannut, että J ei roiku vapaasti, vaan jalat yltävät maahan/jollekin tasolle.
rosamarine
Adrian Monk

Marsalkka kirjoitti: Olisin voinut edes hieman kiinnostua hänen kommentistaan, jos hän olisi edes huomannut, että J ei roiku vapaasti, vaan jalat yltävät maahan/jollekin tasolle.
Missä tämä on tullut ilmi? Ja onko kyse nimenomaan mamman ystävän arviosta vai mamma71:n ? Itse en nyt tähän hätään löytänyt tekstiä, mihin marsalkka viittaa.
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Olisin voinut edes hieman kiinnostua hänen kommentistaan, jos hän olisi edes huomannut, että J ei roiku vapaasti, vaan jalat yltävät maahan/jollekin tasolle.
Missä tämä on tullut ilmi? Ja onko kyse nimenomaan mamman ystävän arviosta vai mamma71:n ? Itse en nyt tähän hätään löytänyt tekstiä, mihin marsalkka viittaa.
MAmma kirjoitti näin:
Näytin tota kuvaa yhdelle mun tutulle, joka opiskelee lääkiksessä ja hänen mielestään tuo jalkojen asento on outo. Sillä, kun ihminen hirttäytyy, menee keho veltoksi, myöhemmin kangistuu ja siksi on monesti vaikea irrottaa. Tuo näyttää siltä, kuin olisi ollut tuossa asennossa jo roikkumaan mennessä, siis valmiiksi kankea.
Tämä kaikki selittyy sillä, että jalat eivät roiku vapaasti. Myöhemmin Mamma taisikin todeta, ettei ollut katsonut kuvaa kovin tarkasti, eikä ollut varma ovatko jalat irti maasta/tasolta.

Eipä tuohon oikeastaan jää muuta kuin, että erään lääkisopiskelijan mielestä jalkojen asento on outo. Jos hän on huomannut, että jalat yltävät maahan/tasolle, niin en ymmärrä kommenttia ollenkaan. Ymmärrätkö sinä?

Minun mielestäni jalkojen asento olisi kieltämättä ollut outo, jos ne olisivat olleet irti maasta.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Syys 21, 2010 12:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Niin, en itse ole asiantuntija, mutta ystäväni sanoi, että jalat ovat oudossa asennossa henkilölle, joka on hirttäytynyt. Se ilmassa oleminen oli omassa katsomisessani. Ja kyllä hän on jonkin verran töitäkin jo tehnyt, ei vaan virallista tutkintoa ole vielä, tekeehän opiskelijatkin aika paljonkin duunia, eihän sitä kokemusta muuten saa. Mutta täytyy kysyä uudelleen ja pyytää sellainen selkokielinen lausunto. Mulle hän sanoi, että roiku jossain tangossa tai narussa ja päästä jalat ihan veltoksi, katso mihin asentoon ne menee. Siis suhteessa samassa korkeudessa. No kokeilin, mutta ei mun jalat ainakaan noin menny, käänty ihan minne sattuu, vaikka pidin polvet maassa ja sitten ilmassa. Voi olla, että ymmärsin väärin hänen juttunsa, pitänee tarkastaa.
Marsalkka
Horatio Caine

mamma71 kirjoitti:Niin, en itse ole asiantuntija, mutta ystäväni sanoi, että jalat ovat oudossa asennossa henkilölle, joka on hirttäytynyt. Se ilmassa oleminen oli omassa katsomisessani. , ei vaan virallista tutkintoa ole vielä, tekeehän opiskelijatkin aika paljonkin duunia, eihän sitä kokemusta muuten saa. Mutta täytyy kysyä uudelleen ja pyytää sellainen selkokielinen lausunto. Mulle hän sanoi, että roiku jossain tangossa tai narussa ja päästä jalat ihan veltoksi, katso mihin asentoon ne menee. Siis suhteessa samassa korkeudessa. No kokeilin, mutta ei mun jalat ainakaan noin menny, käänty ihan minne sattuu, vaikka pidin polvet maassa ja sitten ilmassa. Voi olla, että ymmärsin väärin hänen juttunsa, pitänee tarkastaa.
Juu. Tarkistapa tosiaan...
Ja kyllä hän on jonkin verran töitäkin jo tehnyt
On varmaan nähnyt paljon hirttäytyneitä...
rosamarine
Adrian Monk

Marsalkka olet oikeassa. Todennäköisesti ystävän mielipiteeseen on vaikuttanut jalkojen asento, eikä ole huomattu, että Jani on polvistuneena tasanteelle. Ja jos jalat olisivat roikkuneet ilmassa tuossa asennossa, niin olisihan se asentona mielenkiintoinen.

Minun mielipiteisiini tämä ei silti vielä vaikuttanut, pidän rikosta mahdollisena, kuin toisaalta taas itsemurhaakin. Ja mielestäni molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.

edit. Mamma71, ystäväsi tuntee varmasti patologin laitokselta opettajia, ammattilaisia, voisitko pyytää häntä kysymään myös sellaiselta mielipidettä, vai onko se liian paha rasti? Hän joutuisi kuitenkin kaivamaan ruumiin kuvan esille...
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:Marsalkka olet oikeassa. Todennäköisesti ystävän mielipiteeseen on vaikuttanut jalkojen asento, eikä ole huomattu, että Jani on polvistuneena tasanteelle. Ja jos jalat olisivat roikkuneet ilmassa tuossa asennossa, niin olisihan se asentona mielenkiintoinen.

Juu. Kannattaa olla varovainen näiden asiantuntijoiden suhteen...
Minun mielipiteisiini tämä ei silti vielä vaikuttanut, pidän rikosta mahdollisena, kuin toisaalta taas itsemurhaakin. Ja mielestäni molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Kyllä. Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Vastaa Viestiin