Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mikko82 kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:Jos ei saa kissojakaan kuriin, niin miten ihmeessä onnistuisi lapsen kasvattaminen?
Sä nyt et taida tietää kissoista yhtään mitään. Onko ihmislapset sinusta samanlaisia kuin kissat eli itsenäisiä ja tekevät mitä tahtovat? Minulle kissat on yhtä tärkeitä kuin sinun lapsesikin.
Kukas nyt olettaa asioita?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Olen kyllä saanut lapset (todistetusti) hyvin kuriin, mutta kissojamme en koskaan. Ei niitä voi saada käsittääkseni kuriin muu kuin se moskovalainen kissasirkuksen tirehtööri, joka saa kissansa marssimaan jonossa rinkiä ja tekemään vielä temppuja päälle. 8)
Just yritettiin syys-madottaa kissat. Koko pirtti oli lääkkeessä ja roiskeissa. Kissat on ihan hirveitä ihmisiä.
Nothing is quite what it seems
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jaa-a. Ja nämä 'kalapuikko'' isovanhemmatko sitten kasvattavat lapset? Taas tulee yksi sukupolvi ilman perkuutaitoja... :(

Kalaa tulisi jonkun opin mukaan syödä 2 kertaa viikossa. Meillä on pyritty pitämään siitä kiinni, eikä koskaan ole syöty kalapuikkoja tai pakastekalaa.
Uusavuttomille, nuoremmille ja vanhemmille, löytyy onneksi niin kauppojen kuin torienkin kalatiskeiltä palvelu: kalan saa halutessaan perattuna.

Kaloissakin toki kannattaa olla tarkkana. Kassilohen vetäminen säännöllisesti ei välttämättä ole terveellistä.

Googlaamalla löytyy myös erillaisia arvioita siitä mitä lapseen kuluu pienimmilläänkin. Niihin saattaa olla viisasta tutustua.

Maybrick :
Sellaisia 'kissaihmisiä' :wink: näkee joskus kaupassa. Tuntomerkit: suhteellisen pieni kokoisia, kova äänisiä, rimpalehtivia ja karkuun juoksevia.
Liekö kyse siitä, ettei näiden 'kissaihmisten' omistajilla ole kokemusta villikissoista?
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Maybrick kirjoitti:Olen kyllä saanut lapset (todistetusti) hyvin kuriin, mutta kissojamme en koskaan. Ei niitä voi saada käsittääkseni kuriin muu kuin se moskovalainen kissasirkuksen tirehtööri, joka saa kissansa marssimaan jonossa rinkiä ja tekemään vielä temppuja päälle. 8)
Just yritettiin syys-madottaa kissat. Koko pirtti oli lääkkeessä ja roiskeissa. Kissat on ihan hirveitä ihmisiä.
Tablaan Maybriciä!! :D

Meillä taitaa olla se madotuslääke tabletti olla vieläkin jossakin sängyn alla vaikka ois pitänyt hakee melkein jäykkäkouristus rokotuksen kun käsivarret oli niin paljon raavitut ja vaikka oli täysin varma että se nyt nieli sen tabletin niin hemmetti on keskellä keittiön lattiaa sen helkkarin tabletti. Vesiruiske tulee meidältä seuraavalla kerralla perään. :D

Kissa on täysin eri maata kuin muksu. Muksun saa helpommin nurkkaan kuin kissan ja se on varma! :D

Kissa on hyvin itsepäinen otus!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Jaa-a. Ja nämä 'kalapuikko'' isovanhemmatko sitten kasvattavat lapset? Taas tulee yksi sukupolvi ilman perkuutaitoja... :(
Niin olisi tullut, jollei isoäiti ois opettanut :(
MissHolmes kirjoitti:Kalaa tulisi jonkun opin mukaan syödä 2 kertaa viikossa. Meillä on pyritty pitämään siitä kiinni, eikä koskaan ole syöty kalapuikkoja tai pakastekalaa.
Kuten olen sanonut. Syön kalaa usein graavina. Silakoita perkaan suutarinloheen. :)

Sei on kalaa, vaikka se on pakastettua.

Koskahan meidän kissat lopettaa sen silakoiden tappamisoperaatiot. Niitä annetaan heidän ruokakuppiinsa mutta välillä niiden silakoiden päät on vartoomassa tossa eteisen matolla, kun kotio tulee. :D

Tänään pitäis antaa munuainen vielä. Pitää laittaa likomaan A-talkin ajaksi (kuset pois?) -Applaws-kuivaruokaa vaikka NYT ensin. Kennelrehun autolta ostamani possun sydänliha on heidän herkkunsa. Saakeli kun sais niitä jostakin yhtä halvalla kokonaisina 29€/10kg. :roll:
MissHolmes kirjoitti:Uusavuttomille, nuoremmille ja vanhemmille, löytyy onneksi niin kauppojen kuin torienkin kalatiskeiltä palvelu: kalan saa halutessaan perattuna.
Niin jos ne edes syö kalaa. Itse syön. Eilenkin vedin 150g graavikalapakatin suoraan kitaani. Nam!
MissHolmes kirjoitti:Kaloissakin toki kannattaa olla tarkkana. Kassilohen vetäminen säännöllisesti ei välttämättä ole terveellistä.
Ei ole meidän perheessä varaa porvariston kaloihin eli kuhaan tai siikaan. :)

Meillä on paskamainen vaan perata lohen kokoisia kaloja kun kissat vartoo kummatkin osuuttaan, mitä eivät koskaan saa.

---

Pää hajois multa ainakin koirien kanssa siihen kunnei ne osaa pitää kuonoaan koskaan kiinni!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
MissHolmes
Ben Matlock

Meillä on kyllä ihan hiljainen koira. Sekin on vähän niin kuin lapsen kasvatusta. Kakarat ei rää'y kaupassa eikä kylillä, eikä myöskään koira.
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack

Turkulaisessa tai AamuSetissä (Turun paikallisessa ilmaisjakelulehdessä) oli kysely: "salliiko lapsen fyysisen kasvatuksen?"
-49% vastanneista salli "fyysisen kasvatuksen".
-51% salli lapsen kasvatuksessa mitä ilmisemmin VAIN "pään silityksen" tai "vapaakasvatuksen"

:D
MissHolmes
Ben Matlock

'Fyysinen kasvatus' tarkoittanee fyysistä kuritusta, joka on laissa kielletty.
Nuotio & Äreät Tiput
Maybrick
Perry Mason

Eikö sylissä pitämistä ja halaamista pidetä fyysisenä kasvatuksena? Iltapusua? No jo on aikoihin eletty. No oikeesti tähän kysymykseen vastaajat varmaan olettivat juuri eriasteisen kurituksen olevan fyysistä kasvatusta ja vastasivat sen mukaan.
MissHolmes
Ben Matlock

:)
Minä pidän halimista, hellimistä ja pusimista ihan tavallisena kasvatuksena.

Ja täytyy myöntää, että siinä sivussa on meillä kyllä jaettu tukkiksiakin. :oops:
Nuotio & Äreät Tiput
Maybrick
Perry Mason

^ Itse olen saanut tukkiksia ja muutakin, mutta ne ei ole minua pilanneet enempää kuin luontaiset edellytykset olisivat muutenkaan tehneet. Kultainen keskitie on aina kultainen keskitie, kaikki ääripään kasvatusilmiöt tuntuvat falskeilta ja usein myös osoittautuvat sellaisiksi.
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Ja täytyy myöntää, että siinä sivussa on meillä kyllä jaettu tukkiksiakin. :oops:
Niin yhdestä hiuksesta? Ja lapsi saa päättää siitäkin, mistä hiuksesta äiti nykäsee. :lol:
MissHolmes
Ben Matlock

Tekisi mieli sanoa sinulle, että mene mamin helmoihin takaisin kasvamaan ...aikuiseksi.

Jakelet täällä kasvatusneuvoja ihmisille, jotka voisi olla sun vanhempia. Ja jotka olisi todennäköisesti onnistunut sun kasvatuksessa paremmin kuin ne omat vanhempasi. Ja teet omia päättömiä arviointeja kaikesta.

Ota kuppi kahvia, katso aurinkoista aamupäivää ja koita keksiä joku viisas perustelu sille, että lapsia pitäisi kasvattaa väkivallalla, alistamalla, suljetussa kotiympäristössä vailla tervettä sosiaalista ympäristöä, avointa rakkautta ja kunnon leluja! 8)
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Tekisi mieli sanoa sinulle, että mene mamin helmoihin takaisin kasvamaan ...aikuiseksi.
Sähän sanoit sen jo. Olen tätä miettinyt, että ovatko he joilla on lapsia kovinkaan aikuisia tai valmiita vanhemmiksi. Heidän ois kannattanut olla pari vuotta lisää äidin helmoissa ennen kuin alkoivat edes lapsia hommaamaan alle parikymppisinä tai hieman päälle.

Eikö ne ole kaikkein fiksuimpia lapsia, jotka vanhemmat hankkivat varhaisiässä.
MissHolmes kirjoitti:Jakelet täällä kasvatusneuvoja ihmisille, jotka voisi olla sun vanhempia. Ja jotka olisi todennäköisesti onnistunut sun kasvatuksessa paremmin kuin ne omat vanhempasi. Ja teet omia päättömiä arviointeja kaikesta.
Täällä keskustellaan tollaisista alakoulaisista esim. sen Matin ikäisistä ja alle 18-vuotiaista, jotka katoavat tielle tietymättömille viikottain/kuukausittain viikonlopuksi tai pitemmäksi aikaa eivätkä ilmoita vanhemmilleen, joka ei minulle olisi tullut kuuloonkaan ja sinä väität että sellaiset vanhemmat osaavat kasvattaa paremmin lapsensa kuin minun vanhempani. Hävettää edes keskustella kaltaisesi kanssa, jos olet sitä mieltä!!!

Kuri se pitää muksuilla olla. Kello ranteessa, eikä kännykässä. Jollei muksu tule kotiin koulusta viimeistään kun sovitaan, niin saa arestia 2 viikkoa, jonka aikana 2 tuntia/päivässä nurkassa seisomista ja miettimistä mitä tuli tehtyä ja kotitaloushommia.

Normaalisti koulun jälkeen läksyt, vanhemmilta läksyjen tarkastus, käsienpesu, ruokailu, mahdollinen juoksulenkki jne. Kavereille -paluu arkisin viimeistään klo 20.00, lomalla klo 20.30, nukkumaan viimeistään klo 21.30.

Kyllä mä jotakin keksin jos myöhästyy. Vedetään pari juoksulenkkiä niin voi samalla kertoa oman versionsa, miksi myöhästyi.

Niinpä...minunhan ei tulisi koskaan hankkia lapsia?
MissHolmes kirjoitti:Ota kuppi kahvia, katso aurinkoista aamupäivää ja koita keksiä joku viisas perustelu sille, että lapsia pitäisi kasvattaa väkivallalla, alistamalla, suljetussa kotiympäristössä vailla tervettä sosiaalista ympäristöä, avointa rakkautta ja kunnon leluja! 8)
Kunnon leluilla tarkoitat kännykkää, tietokonetta ja telkkaria jne.? Etkä esimerkiksi jalkapalloa tai krokettipeliä?
Viimeksi muokannut Mikko82, Ma Syys 27, 2010 11:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Ei, vaan kunnon leluilla. Lapsenhan ei tarvitse sinun mukaan saada käytännössä mitään. Ei mitään.
Riittää, että on yksi pikku auto ja lapio. Ne on perusteltuja, muu on turhaa.

Ja tuo lelut kohta oli se epäolennaisin. Lue ne muut sanat siinä ennen.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin