11-v. lapsenvahtia epäillään 2-vuotiaan murhasta USA:ssa

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Atlantan poliisi tutkii poikkeuksellista pikkulapsen surmaa, josta epäiltynä on 11-vuotias lapsenvahti. 11-vuotiaan tytön epäillään murhanneen julmasti 2-vuotiaan lapsen.

11-vuotias tyttö oli hoitamassa äitinsä työkaverin 2-vuotiasta tyttölasta Zyda Whitea viime lauantaina. Zydan äiti löysi tyttärensä elottomana hänen tullessa hakemaan tätä hoidosta lastenvahdin kotoa. Äiti soitti hätänumeroon samaan aikaan kun lapsenvahdin äiti ryhtyi elvyttämään 2-vuotiasta.

Sairaalassa Zyda todettiin kuolleeksi. Ruumiinavausraporttien mukaan tytöllä oli tylpän esineen aiheuttamia vammoja päässään, ylävartalossaan ja pakaroissaan.

Lastenvahti on kertonut, että Zyda oli pudonnut sängystään.

CNN:n mukaan 11-vuotias vietiin eilen nuorten tutkintavankilaan Fulton Countyyn.

Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
mtv3.fi
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Mahler
Alibin satunnaislukija

Re: 11-v. lapsenvahtia epäillään 2-vuotiaan murhasta USA:ssa

Viesti Kirjoittaja Mahler »

Pudonnut sängystä, lol.

Mikä mahtaa olla motiivi? Miten tuollainen ihminen on uskallettu laittaa lapsenvahdiksi? Luulisi sadististen taipumusten tulleen ilmi jo ennen tätä veritekoa.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

en siis mitenkään puolustele tätä tekoa, mutta uskoisin, että tää tyttö vaan itkeny ja itkeny ja huono hermonen lapsenvahti aatellu, että voimalla hiljentää hyvin...ainahan näitä löytyy. :x
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Kuka jättää 11-vuotiaan lapsenvahdiksi? En minä ainakaan.

Eikä sillä, että tuon ikäisen olettaisi tekevän jotain tällaista, vaan ihan muutenkin.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Ei terve 11- vuotias tekis tuollaista vaikka kuinka hitsais vako kiinni itkemiseen
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tämä näin yleisemmin aiheen tiimoilta: Mikä siinä pikkulapsen itkussa on niin uhkaavaa, että aikuisen/nuoren täytyy sitä vastaan puolustautua nyrkein ja asein.. :?

Taapero ei huvikseen tai ilkeyttään itke, vaan tarvitsee silloin jotain.
Kaikenlaista turhaa meteliä maailmaan mahtuu, mutta lapsen itku on sitä lajia, jota vastaan ei tarvita muuta kuin hoivaa ja huolenpitoa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

debbie kirjoitti:Tämä näin yleisemmin aiheen tiimoilta: Mikä siinä pikkulapsen itkussa on niin uhkaavaa, että aikuisen/nuoren täytyy sitä vastaan puolustautua nyrkein ja asein.. :?

Taapero ei huvikseen tai ilkeyttään itke, vaan tarvitsee silloin jotain.
Kaikenlaista turhaa meteliä maailmaan mahtuu, mutta lapsen itku on sitä lajia, jota vastaan ei tarvita muuta kuin hoivaa ja huolenpitoa.
Ei ehkä uhkaavaa, mutta todella ärsyttävä äänihän se on. Itse en ainakaan kestä vauvan itkemisen kuulemista hetkeäkään, alkaa vain ärsyttämään todella nopeasti. Sama kuin haukkuvat koirat, tekee mieli vaientaa mokoma äänikone. Tosin oma keinoni on ollut toistaiseksi paikalta pakeneminen.

Yritin etsiä muistaakseni ainakin IL:ssä julkaistua juttua vauvan itkuäänestä ja sen vaikutuksista. Muistaakseni ihan vuoden, parin sisään julkaistiin juttu jossa oli tutkittu ärsyttävimpiä ääniä ja vauvan itkuääni oli rankattu ihan kärkipäähän, saattoi olla jopa ensimmäisenä. Lisäksi taidettiin mainita, että ihmisruumis on jotenkin rakentunut niin, ettei tuota ääntä voi edes sulkea pois täysin mielestään, kuten monia muita ääniä halutessaan.

11-vuotias on ihan lapsi ja vielä lähestymässä murrosikää, joten sinällänsä en ihmettele jos on pidempäänkin ollut vahtimassa ja 2-vuotias on saanut raivarin tai itkukohtauksen ja on käynyt näin. Lapsenvahti on voinut yrittää olla hyvä lapsenvahti, mutta sitten on hermot loppunut ja kun toivottu lopputulos hoitokeikalle ei ole alkanut tapahtuakseen, on vaiennukseen lähtenyt sitten rankemmat otteet. Tappaa tuskin on tarkoittanut, pikemminkin saanut vain sellaisen raivarin mitä lapset tuppaavat saamaan toisinaan. Eivät aikuisetkaan osaa aina hillitä lasten seurassa itseään, miksi pitäisi olettaa, että 11-vuotiaskaan siihen kykenisi?

11-vuotias ei myöskään ole niin kehittynyt tai edes maailmaa niin paljon oppinut, että osaisi toimia äidinvaiston ohjaamana ja ohjata taaperon siihen suuntaan, minne on ollut tarvis. Emme tiedä, miksi lapsi on itkenyt alunperinkään (nälkä, loukannut itsensä, väsynyt, äidin perään itkee, mitä näitä nyt on miksi lapset ylipäätään itkevät?), joten vaikea sanoa miksi tilanne eteni näin pitkälle ja olisiko 11-vuotias edes osannut lopulta tätä lasta vaientaa ns. oikeaoppisesti.

Tietenkin yksi mahdollisuus on, mikä ei uutisesta selviä, että 11-vuotiaassa oli niitä psykopaattiaineksia ja huvikseen tappoi, kun kuitenkin hänellä se valta siinä vaiheessa oli.
Toivon kuitenkin, että kyseessä oli mieluummin hallitsematon raivokohtaus, kuin oikeasti mielenkiinnosta tapon/murhan suorittanut ihminen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

VoDKa kirjoitti:
Yritin etsiä muistaakseni ainakin IL:ssä julkaistua juttua vauvan itkuäänestä ja sen vaikutuksista. Muistaakseni ihan vuoden, parin sisään julkaistiin juttu jossa oli tutkittu ärsyttävimpiä ääniä ja vauvan itkuääni oli rankattu ihan kärkipäähän, saattoi olla jopa ensimmäisenä. Lisäksi taidettiin mainita, että ihmisruumis on jotenkin rakentunut niin, ettei tuota ääntä voi edes sulkea pois täysin mielestään, kuten monia muita ääniä halutessaan.

.
Muistan lukeneeni saman jutun. Siinä desibelejä verrattiin vauvan itkun kannalta johonkin katuporaan.
Ja kun se vielä on tavallaan ihmisille sisäänrakennettu *reagoi tähän ääneen* ääni, niin varmaan se vielä tekee siitä läpitunkevamman->ei voi sulkea pois.
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

Tästä oli juttua iltapäivälehdessä taannoin, siis vauvan äänestä. Naisilla se herätti kaikkein helpoimmin erinäisistä äänistä, miehillä se ei ollut edes 10 herättävimmän äänen joukossa.

Vauvan itku ei nukkuvaa miestä hetkauta

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset ... 0_rb.shtml
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

vivy kirjoitti:Kuka jättää 11-vuotiaan lapsenvahdiksi? En minä ainakaan.

Eikä sillä, että tuon ikäisen olettaisi tekevän jotain tällaista, vaan ihan muutenkin.
Niin no... Minä olen ollut lapsenvahtina juurikin tuon ikäisenä naapurissa 2-vuotiaalle. Lapsen vanhemmat olivat vuorotyössä ja joskus vuorojen väliin jäi parin-kolmen tunnin mittainen aika äidin lähdettyä töihin ennen isän paluuta ja olin sen aikaa lapsenvahtina (ei tarvinut tuona aikana laittaa muksulle syömistä, eikä tätä nukkumaan, vaan lueskella kirjoja ja leikkiä tämän kanssa). Omat vanhemmat olivat naapurissa ja helposti hälytettävissä apuun, jos jotain ongelmia tulisi ja nämä väliin soittivatkin ja kyselivät miten sujuu. Perheemme olivat tuttuja toisilleen. Henk. koht. olen sitä mieltä, että mieluummin tuttu 11-vuotias lapsenvahti, kuin ventovieras aikuinen. Tästä on n. viisi vuotta, kun eräs nettituttu, jota en ollut koskaan tavannut livenä kysyi minua lapsenvahdiksi 2- ja 4-vuotiailleen. Tuntui ajatuksen tasolla sen verran oudolta, että kehotin ottamaan yhteyttä MLL:oon ja kyselemään sitä kautta. :roll:
katjuska.84
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Sehän riippuu ihan lapsen kypsyysasteesta, että voiko tuon ikäinen lapsenvahtina toimia vaiko ei..itse olen kyllä tuossa iässä jo serkkujani paimentanut ja vahtinut pikkusiskoani(pikkusiskoa jo paljon nuorempana, ikäeroa tosin vain 3 vuotta). Sehän tässä ehkä ratkaisevaa onkin, miten tuo lapsi on suhtautunut hommaansa ja hoidettavaan lapseen ylipäänsä, että onko vastentahtoisesti joutunut siihen hommaan, kuten voisi ehkä kuvitella ja silloin voisi vanhempia syyttää ainakin heitteillejätöstä (ja tyhmyydestä-osittain), onko ollut jotakin vihan tunteita, kateutta, tms, vai onko aina ulospäin näyttänyt pitävän sisarestaan ja mielellään hoivaillut tätä?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Nooruska kirjoitti:Lastenvahti on kertonut, että Zyda oli pudonnut sängystään.
Tainnut katsoa C.S.I:tä kun osasi kertoa tuollaisen syyn lapsen vammoihin :wink:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tottakai on lapsestakin kiinni, mutta itse en kyllä uskaltaisi jättää. Voi olla, että olen sitten ylihysteerinen ilman sisaruksia kasvanut ja ensimmäisen kerran varmaan 17-vuotiaana yhden yön yksin ollut hysteerikko, mutta hurjalta tuntuu ajatus minusta. :)
Eipä sillä, oma vanhempi lapseni on sen verran arkakin, ettei edes suostuisi jäämään yksin kotiin, saati vahtimaan pikkusisarustaan.
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Kyllä minäkin olen jo 9-vuotiaana vahtinut vauvaikäistä siskopuoltani.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Vastaa Viestiin