Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

MissHolmes kirjoitti:Lapsenhan ei tarvitse sinun mukaan saada käytännössä mitään. Ei mitään.
Niinhän sinä luulet? :) Oletko kuullut, milloin ne lelut takavarikoidaan vai onko sekin nykyisin kiellettyä?

Osaako sun lapsesi käyttää rannekelloa vai onko niiden kello kännykässä, kuten herätyskellokin?

On olemassa sellaisia paikkoja, jossa ei suvaita kännykän käyttöä. Jos kotona ollaan suvaittu niin ei kaikkea suvaita jokapaikassa. Intissä pitää olla rannekello ranteessa. Nokialla ei suvaita kännykän käyttöä työskennellessä.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Anteeksi mutta mitä v****a tuo kännykkä tähän kuuluu? Viimeksi olimme lasten fyysissä kasvatuksessa ja sen käsittämisessä ja määrittelyssä.

Onko sinulla vakavakin henkilökohtainen Nokia-trauma? Suosittelen, että varaat ajan terveyskeskuksesta ja puhut asiasta ammatti-ihmisen kanssa. Käsittelemätön trauma saattaa halvaannuttaa ihmisen.
Voidaan sanoa, että trauma tulee olla työstettynä, jotta surutyölle jää tilaa.
Käsittelemätön trauma saattaa hoitamattomana johtaa posttraumaattiseen
stressireaktioon, joka heikentää monin tavoin sairastuneen toimintakykyä.
Jokainen käsittelemätön trauma jättää ihmiselle sietämättömän voimattomuuden ja riittämättömyyden häpeäkonfliktin, jota jokainen ihminen käsittelee omalla tavallaan. Pakkomielteet ja epärealistiset tavoitteet ovat useinmiten juuri tiedostamattoman häpeäkonfliktin ratkaisuyrityksiä.
Nuotio & Äreät Tiput
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Ymmärrän, että lapselle opetetaan, että koulusta tullaan suoraan kotiin. Ymmärrän, että siitä rangaistaan kotiarestilla jos näin ei toimita. Sen sijaan 2 viikon rangaistus johon sisältyy nurkassa seisomista on mielestäni lasta alistavaa simputusta ja täyttä liioittelua. Kotiaresti ei ole lasta nöyryyttävää, sen sijaan joku nurkassa seisottaminen 2 tuntia päivässä itse tölläten vieressä (??) on henkistä pahoinpitelyä ja tekisin lastensuojeluilmoituksen herkästi jos kuulisin tuollaisesta ja jos lapsi muuten käyttäytyisi niin, että olettaisin hänen ylenpalttisesti pelkäävän vanhempiaan tai kotiin menemistä.

Pitää nyt tajuta, että rankaiseminen ja nöyryyttäminen ovat 2 eri asiaa! Voihan sitä laittaa lapsen vaikka konttaamaan ympäri huonetta "rangaistukseksi" vaikka se onkin oikeasti vain nöyryyttämistä ja vanhemman vääränlaista vallankäyttöä! Samoin tuollaiset juoksulenkille pakottamiset, voi helvetti mikä ajatus :( Kyllä liikunnan halu pitää lähteä jokaisesta itsestään. Eihän sitä nyt voi ketään rankaista pakottamalla se liikkumaan????? Tai muutenkaan vaatia lastaan käymään juoksulenkillä?

Mikko sulla on selvästi halu simputtaa, alistaa ja nöyryyttää toista ihmistä. Suosittelen, että et hanki lapsia vaan tyydytät nuo alistamishalusi esim. avokkisi kanssa (sado-masoleikit) tai hakeudut vaikka armeijaan töihin. Sielläkään ei soisi simputusta tapahtuvan mutta 18v vieras kestää sen kuitenkin tilapäisesti paremmin kun viaton lapsi joka joutuu kärsimään sen 18 vuoden ajan siitä, että on saanut tuollaisen isän. Ja puheidesi perusteella sun avokkikaan ei olis sen parempi vanhempi. Oikeesti, keskittykää johonkin muuhun kun lasten hankintaan.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Ei tässä mitään traumoja ole.

Nykylapsihan kokee sen "fyysiseksi kasvatukseksi", mikäli ei saa kännykkää tai tietokonetta...ja kenties katoaa sen takia? :D
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
MissHolmes
Ben Matlock

Ja miten sinä lapsettomana tuon tiedät?
Olet lukenut lehdistä vai?

Suosittelen ihan vilpittömästi lämpimästi terveyskeskuksen palveluja.
Miehisintä miehisyyttä on myöntää ongelmansa. Se, että jokin asia invalidisoi mielen, voi johtua siitäkin, että taustalla on kokemuksia ja tapahtumia, jotka edesauttavat ottamaan muista ehkä mitättömänkin oloisen asian erityisen raskaasti.
Itselle voi olla vaikeaa ymmärtää omaa tilannetta. Varsinkin silloin, jos asian kanssa on elänyt jo niin pitkään, että se tuntuu olevan osa ''perusarkea''.

Mikäli välisi avokkisi kanssa ovat niin suorat, puhtaat ja tasavertaiset kuin annat ymmärtää, voit ehkä aloittaa puhumalla hänen kanssaan. Hänelle voi teidän tilanteessa olla vaikeaa aloittaa keskustelemaan niistä muutoksista, joita sinussa todennäköisesti näkee.

Uskoisin, että apua hakemalla nyt, voit aikanaan olla kysenevä kasvattamaan jopa ihan täysipäisiä jälkeläisiä.

Sellaisia ei kuitenkaan tule tuolla mentaliteelillä. Sinä vain siirrät omat angstisi tuleville polville ja kylvät erityisotollisen kasvualusta moniongelmaiselle nuorelle ja aikuiselle.
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack

ketsku kirjoitti:Kotiaresti ei ole lasta nöyryyttävää, sen sijaan joku nurkassa seisottaminen 2 tuntia päivässä itse tölläten vieressä (??) on henkistä pahoinpitelyä ja tekisin lastensuojeluilmoituksen herkästi jos kuulisin tuollaisesta ja jos lapsi muuten käyttäytyisi niin, että olettaisin hänen ylenpalttisesti pelkäävän vanhempiaan tai kotiin menemistä.
Siitäkin saatetaan muuten tehdä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille, mikäli vanhempi sanoo lapselle pahasti tai vanhempi antaa tukkapöllyä ja katkaisee vahingossa just sen hiuksen mitä lapsi ei olis tahtonut. :D Lapsikin saa jo päättää mistä hiuksesta rykäistään vai rykäiseekö vanhempi ollenkaan. :lol:

Mitä sellainen opettaa lasta, jos sille jatkuvasti uhkaillaan tai annetaan ehtoja, että "jos sinä vielä kerran teet tuollaista niin saat tukkapöllyä"? Mitä lapsi siitäkään oppii, jollei niitä uhkailua koskaan tarvi toteuttaa!?

Mä en siinä suhteessa ymmärrä lastensuojeluviranomaisia ollenkaan, kun se alkaa menemään jo sinne suuntaan, ettei lapsia saisi enää oikein vanhemmat kasvattaakaan ja jotkut vanhemmat ihan oikeesti pelkäävät sitä, että onko lastensuojeluviranomaiset oven takana, jos teen näin tai näin tai näin. Lapselle ruma sanakin on jo melkein "väkivaltaa".

Vanhempien kasvatus laitetaan yhteiskunnan harteille!?!?! Miksi vanhempien tulee sitten ostaa kännykät tai muut lelut, kun yhteiskuntahan ne lapset lopulta haluaa kasvattaakin. Mutta mitä se sitten saa aikaa, jollei lapsella ole vanhempia ja mielestäni lapsella ei ole vanhempia ollenkaan jos ne vanhemmat menevät tähän "vapaakasvatukseen" mukaan!!

Minusta on älytöntä että jotkut lastensuojeluviranomaiset on alunperin keksitty. Suomi on holhousyhteiskunta. Lastensuojeluviranomaiset on heti ovella jos antaa luunappia.

Miten lapsesta tulee "kunnollinen kansalainen", jollei vanhemmat puutu ollenkaan tilanteisiin tai ota vastuuta lapsistaan eivät uskalla kasvattaa lapsiaan? Ei ole ihme, että niistä tulee jotakin rikollisia tai muita linnakundeja, jos kaduillakin joka toinen poika hokee vittua.

Ilmeisesti poika tai tytär "opettaa nykyisin vanhempiaan naimaan", kun ei millaisiakaan rajoja aseteta lapsille!

Vauvallekin laitetaan muuten "hunajainen" tutti suuhun, jos se pitää meteliä. Sellainenhan on tulkittava "väkivallaksi", kunnei anna vauvan metelöidä? Hetihän tulis laittaa lastensuojeluviranomaiset liikenteeseen? :lol:
pikku-my
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti:
Vauvallekin laitetaan muuten "hunajainen" tutti suuhun, jos se pitää meteliä. Sellainenhan on tulkittava "väkivallaksi", kunnei anna vauvan metelöidä? Hetihän tulis laittaa lastensuojeluviranomaiset liikenteeseen? :lol:
Ja mä muuten mikko ilmotan susta lastensuojeluun JOS laitat (tulevalle) lapsellesi hunajaisen tutin suuhun,itki se tai ei. Hunajaahan et saa antaa alle 1 vuotiaalle. Ja syyn siihen saat selvittää itse :D
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:Nykylapsihan kokee sen "fyysiseksi kasvatukseksi", mikäli ei saa kännykkää tai tietokonetta...ja kenties katoaa sen takia? :D
Ahhahah! :lol: Anteeksi, mutta mua kyllä naurattaa aika reippaasti Mikko sun vaahtoaminen kännyköistä ja Nokian tehtaasta. Oletko huomannut, kuinka monta kysymystä sinulta on jäänyt huomaamatta, kun vedät jokaiseen asiaan kännykät mukaan? Vaikka niistä ei ole puhuttu hetkeen mitään. Vastaa siis ensin sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
MissHolmes
Ben Matlock

Kysymys lienee gsmtraumaattisestamobiilistressireaktiosta.

''Minä olenkin pohtinut tässä jo vuosia, että lasten kasvatuksessa vaikeinta ja haastavinta on ollut aina kännykkä.
Ei minua niinkään hirvittänyt kirosanat, vaaralliset leikit tai liikenteen sekaan joutuminen. En murehtinut terveellisiä ruokia, enkä hieman hitaasti tullutta puhetta. Ei.
En pelännyt onnettomuuksiakaan niin paljon kuin kännykkää. Eikä myöhemmin keskiolut, eikä alkoli muutenkaan. Puhumattakaan huumeista.
En tietenkään koskaan edes kuvitellut suojaamatonta seksiä tai seksiä yleensäkään. Sehän on aikuisten puuhaa.
Ei, ei mikään noista ollut verrattavissa matkapuhelimen kaikkivoipiin vaaroihin!''

Kuva
Nuotio & Äreät Tiput
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mikko82 kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Kotiaresti ei ole lasta nöyryyttävää, sen sijaan joku nurkassa seisottaminen 2 tuntia päivässä itse tölläten vieressä (??) on henkistä pahoinpitelyä ja tekisin lastensuojeluilmoituksen herkästi jos kuulisin tuollaisesta ja jos lapsi muuten käyttäytyisi niin, että olettaisin hänen ylenpalttisesti pelkäävän vanhempiaan tai kotiin menemistä.
Siitäkin saatetaan muuten tehdä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille, mikäli vanhempi sanoo lapselle pahasti tai vanhempi antaa tukkapöllyä ja katkaisee vahingossa just sen hiuksen mitä lapsi ei olis tahtonut. :D Lapsikin saa jo päättää mistä hiuksesta rykäistään vai rykäiseekö vanhempi ollenkaan. :lol:
Mitä sä horiset??? Kuka on sanonut, että lastensuojeluun tehdään ilmoitus jos sanoo lapselle pahasti? Veikkaan, että kaikki vanhemmat sanovat lapselleen pahasti. Kuka ja missä on sanonut, että lasta ei pidä kasvattaa? On eri asia kasvattaa fyysisesti (lyömällä, luunapeilla, tukkapöllyllä) tai nöyryyttämällä (nuo sun nurkassa seisottamiset ja juoksulenkit) kun laittamalla rajat muilla keinoin. Ymmärrätkö ollenkaan, että SINUA tai AVOKKIASI pelkäävä lapsi ei tule koskaan aidosti sydämestään rakastamaan teitä kumpaakaan koska kohtelette häntä sillä tavoin? Sama käsi ei voi paijata ja lyödä.
Mitä sellainen opettaa lasta, jos sille jatkuvasti uhkaillaan tai annetaan ehtoja, että "jos sinä vielä kerran teet tuollaista niin saat tukkapöllyä"? Mitä lapsi siitäkään oppii, jollei niitä uhkailua koskaan tarvi toteuttaa!?
Jos uhkaat kotiarestilla niin annat sitä myös. Missä täällä on väitetty, että uhkaillaan mutta ei toteuteta?
Mä en siinä suhteessa ymmärrä lastensuojeluviranomaisia ollenkaan, kun se alkaa menemään jo sinne suuntaan, ettei lapsia saisi enää oikein vanhemmat kasvattaakaan ja jotkut vanhemmat ihan oikeesti pelkäävät sitä, että onko lastensuojeluviranomaiset oven takana, jos teen näin tai näin tai näin. Lapselle ruma sanakin on jo melkein "väkivaltaa".
Aiheesta jonkin verran tietävänä voin sanoa, että lastensuojeluviranomaiset ovat lepsuja ja että suomen maassa saat tehdä lapsellesi lähes mitä vaan ennenkuin esim. huostaanottoa tapahtuu. Sadat ja tuhannet lapset elävät tälläkin hetkellä tässä meidän sivistysvaltiossa elämää jota kenenkään lapsen ei kuuluisi elää. Mutta kun on se vanhemman oikeus lapseen. Ei teidänkään lasta pois otettaisi "pelkän" nöyryyttämisen ja tukkapöllyjen vuoksi mutta teille tarjottaisiin tukitoimia ja apua sekä teitä seurattaisiin ja näin lapsi ei pääsisi enempää vaurioitumaan.
Vanhempien kasvatus laitetaan yhteiskunnan harteille!?!?! Miksi vanhempien tulee sitten ostaa kännykät tai muut lelut, kun yhteiskuntahan ne lapset lopulta haluaa kasvattaakin. Mutta mitä se sitten saa aikaa, jollei lapsella ole vanhempia ja mielestäni lapsella ei ole vanhempia ollenkaan jos ne vanhemmat menevät tähän "vapaakasvatukseen" mukaan!!
Edelleenkään kännykällä ja yhteiskunnan kasvattamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kyllä yhteiskunta puuttuu (em. lastensuojelu, koulu ym.) jos lasta ei kotona kasvateta mitenkään. Turha sun on pelätä, että kännykän ostaminen tarkottaisi sitä, että lapsen kasvattaminen ja lapsesta välittäminen loppuvat siihen. Kun sä näet asian noin niin me muut ei nähdä. Mun kasvatustyyli ei ainakaan muuttunut mitenkään siitä, että lapsi sai kännykän.
Minusta on älytöntä että jotkut lastensuojeluviranomaiset on alunperin keksitty. Suomi on holhousyhteiskunta. Lastensuojeluviranomaiset on heti ovella jos antaa luunappia.
Olisivatkin. Valitettavan monesti lastensuojelu saadaan apuun liian myöhään. Mielestäni oli erittäin myönteinen juttu, että tukistamisesta tehtiin myös rikos. Eläköön väkivallaton lastenkasvatus!
Miten lapsesta tulee "kunnollinen kansalainen", jollei vanhemmat puutu ollenkaan tilanteisiin tai ota vastuuta lapsistaan eivät uskalla kasvattaa lapsiaan? Ei ole ihme, että niistä tulee jotakin rikollisia tai muita linnakundeja, jos kaduillakin joka toinen poika hokee vittua.
Mistä sä päättelet, että lapsi joka pelkää vanhempiaan, on saanut luunappia ja tukkapöllyä ja elänyt ilman kännykkään ei murkkuikäisenä tai aikusempana huutele sitä vittua yhtä lailla?? Jossain vaiheessa veljeni teki isäni väkivallan käytöstä lopun ja mottas turpaan sitä kun alkoi olla voimia ja kokoa. Eipä ole isäukko sen jälkeen enää väkivaltaa käyttänyt keneenkään meistä. Molemmat sisarukseni karkailivat kotoota, polttivat tupakkaa ja vetivät kännejä vaikka tiesivät, että kotona odottaa väkivaltaa ja ties mitä. En nyt kerro tässä kaikkea mutta sanotaanko, että nuo sun ajatuksesi ovat erittäin tuttuja. Itse tein vaikka mitä sit myöhemmin, mm. huutelin sitä vittua kaduilla. Ja potkin parit autot ja sen sellaista. Kaikki tämä vaikka isäni (ja äitini) olivat samanlaisia kuin sinä!! Uhraapa ihan hetki sille ajatukselle, että entäs jos sun lapsesi SILTI uhmaa sinua isompana, ei tottelekaan sääntöjäsu, lataa sua turpaan?? Joutuu sinne linnaan koska sä olet pilannut hänen elämänsä?? Luuletko sä tosiaan, että jokainen häirikkö ja linnakundi on saanut nimenomaan VAPAAN KASVATUKSEN??? Satun tietämään, että moni on saanut nimenomaan yliankaran kasvatuksen!!!! Molemmat on pahoja, täydellinen välinpitämättömyys ja tuollainen ylenpalttinen kontrolloiminen mitä sä ihailet. Kumpikaan tie ei tee ihmislapsesta tervettä! MIETI SITÄ! Ja vastaa noihin kysymyksiin äläkä kaartele tai jauha mistään kännykästä!
Mikko82
Neuvoja-Jack

pikku-my kirjoitti:Ja mä muuten mikko ilmotan susta lastensuojeluun JOS laitat (tulevalle) lapsellesi hunajaisen tutin suuhun,itki se tai ei. Hunajaahan et saa antaa alle 1 vuotiaalle. Ja syyn siihen saat selvittää itse :D
kaikesta sitä voit soittaa ihan rauhassa lastensuojeluun, jos kerran olet noin pöljä akka. Samalla voit vasikoida minut ylläpidolle ja todeta se että olen syöttämässä muksulle hunujatuttia, jota minulla ei ole.
En pidä itsekään hunajasta !!! Liian makeeta!!

En minäkään soittanut kälyni raskaudesta viini lasillisen jälkeen lastensuojeluun. Se kuulemma tekee hyvää lapselle syntymisvaiheessa? Mietin 2 kertaa, että pitääkö käly juottaa känniin että vauva syntyis. :) Ei jukolauta...graavikalaa ei saa syödä, eikä homejuustoa jne. Mitähän on mahtanut mun äitini syödä odotellessa minua tai isoäitini odotellessa äitiäni! :D Sen takia minusta taisi tulla aika selväjärkinen ja kaikkiruokanen, että minun äitini söi kaikkea silloin 80-luvun alussa odottaessaan mua. Itse olen sitä mieltä että äidin maidossa kasvatamme vegetaristeja kaikkiin sairauksiin. Kuolevatkin jo nuorena pois ja saavat kaikenlaisia sairauksia!!

Ketsku:
Minusta lasta tulee "nöyryyttää" henkisesti, jotta se suvaitsee kohdella ja kunnioittaa vanhempiaan, sillä vanhemmat tulee olla lopulta ne henkilöt, joihin lapsilla tulee olla täysi riippumattomuus ennen kuin ovat lakisääteisesti aikuisia tai kyvykkäitä toimimaan omillaan ilman vanhempien holhoomisia.
On eri asia kasvattaa fyysisesti (lyömällä, luunapeilla, tukkapöllyllä) tai nöyryyttämällä (nuo sun nurkassa seisottamiset ja juoksulenkit) kun laittamalla rajat muilla keinoin.
Lyöminen tosta erikseen. Luunapit ja tukkapöllyt eivät ole mielestäni väkivaltaa nähneetkään! Milläs keinoilla itte laitat pojillesi rajat että ne näkyy ja kuuluu, etten saa kuulla sitä vittu-sanan käyttöä enää linja-autossa. Sillä jos minä sinun muksultasi kuulen sitä niin lasahtaa kuvannollisesti minun käteni, jollei sinun kätesi vaikka olisi 5 ihmistä sen asian näkemässä niin tasan jään sillä pysäkillä pois ja sanon että: "sovitaanko pojat että se oli tasan tarkkaan sitten viimeinen kerta kun sitä vittua hoette kun olette samaa aikaan mun kanssani samassa bussissa". Minä en sitä jaksa kuunnella, etkä sinäkään sitä jaksa taukoomati kuunnella eikä varmasti ne vanhemmat naisihmisetkään sitä jaksa kuunnella. Olen lyömätön apu?!
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Kysymys lienee gsmtraumaattisestamobiilistressireaktiosta.

''Minä olenkin pohtinut tässä jo vuosia, että lasten kasvatuksessa vaikeinta ja haastavinta on ollut aina kännykkä.
Ei minua niinkään hirvittänyt kirosanat, vaaralliset leikit tai liikenteen sekaan joutuminen. En murehtinut terveellisiä ruokia, enkä hieman hitaasti tullutta puhetta. Ei.
En pelännyt onnettomuuksiakaan niin paljon kuin kännykkää. Eikä myöhemmin keskiolut, eikä alkoli muutenkaan. Puhumattakaan huumeista.
En tietenkään koskaan edes kuvitellut suojaamatonta seksiä tai seksiä yleensäkään. Sehän on aikuisten puuhaa.
Ei, ei mikään noista ollut verrattavissa matkapuhelimen kaikkivoipiin vaaroihin!''

Kuva
Tämä oli 44-vuotiaan naisen vitsi!! Tällä voi soittaa ja ampua, heh!? Oliko tuo olevinaan vitsi?? Nokia ei ole valmistanut ainuttakaan asetta, eikä tule valmistamaan!! Ymmärrätkö sä todellakaan sitä mitä minä ajan takaa?? Mitä suurempi lapsi pääsee vehtailemaan aseiden kanssa niin sen parempi (suomalainen ajattelee)? Mitä suurempi lapsen vanhempi saadaan luopumaan aseen käytöstä niin se on parempi.

Ase ja kännykkä on sama asia lapselle? Miten niin, kysyy MissHolmes? Aseella lapsi osoittaa välittömästi sua (kiva on äiti) ja kännykällä tekee äidille suuret laskut ja äiti on kiva ja maksaa ne! :D
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Nyt mun on pakko nostaa kädet pystyyn. En jaksa tajuta enää tuota tekstiä. Selventäkää viisaammat jos ymmärrätte. :roll:
Nothing is quite what it seems
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Mikko82 kirjoitti:Minusta lasta tulee "nöyryyttää" henkisesti, jotta se suvaitsee kohdella ja kunnioittaa vanhempiaan, sillä vanhemmat tulee olla lopulta ne henkilöt, joihin lapsilla tulee olla täysi riippumattomuus ennen kuin ovat lakisääteisesti aikuisia tai kyvykkäitä toimimaan omillaan ilman vanhempien holhoomisia.
Se, että näet henkisen nöyryyttämisen kasvatuskeinona, kertoo vain ja ainoastaan sun omasta kyvyttömyydestä olla lasten kanssa. Sulle on jo monta kertaa tässä ketjussa yritetty sanoa, että lapsen voi alistaa, solvata ja nolata hiljaiseksi ja kohteliaaksi MUTTA kunnioitusta sillä et saa. Istutat moisella moukkamaisella käytöksellä vaan tikittävän aikapommin lapsesi sydämeen. Ylimielinen ja epäreilu käytös lyö mennen tullen sen bussissa kiroilun, mikä sua Mikko82 tuntuu jäytävän niin pahasti..

Enkä tajunnut tuota sun perustelua (lapsen nöyryyttämiselle): "sillä vanhemmat tulee olla lopulta ne henkilöt, joihin lapsilla tulee olla täysi riippumattomuus ennen kuin ovat lakisääteisesti aikuisia tai kyvykkäitä toimimaan omillaan ilman vanhempien holhoomisia"
What?? Lapsellako täytyy olla riippumattomuus vanhempiinsa jo lapsena? Miten keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ihmisenalulta voi vaatia riippumattomuutta??
Clear water has no fish.
MissHolmes
Ben Matlock

Mikko taisi tarkoittaa 'riippuvuus'. Tai ainakin sillä sanalla tuohon lauseeseen saa jotain järjen hiventä.

Minä olen tässä jo pari iltaa pohtinut millaisia kohtaloita voi yhden ihmisen fakkiutuminen omiin näkemyksiinsä saada aikaiseksi.

Tunnen erään, joka on täysin kyvytön tekemään itsenäisiä päätöksiä tai yleensä mitään elämässään. Tiedän erittäin hyvin, että hänen 'olotilaansa' on pitkälle syynä erittäin dominoiva isäpuoli ja tätä papukaijamaisesti komppaava äiti.
Nuoren miehen itsetunto on syöty juuria myöden ja tilalle on istutettu sairaaloinen vanhempien kunnioitus. Ennen kaikkea isäpuolen kunnioitus.
Ja minun täytyy myöntää, etten itse arvosta tuota itsekeskeistä narsistia puupennin vertaa. Säälin lapsia ja myös perheen äitiä. Heidän elämäntehtävä on kumartaa ja kunnioittaa tuota suunapäänä olevaa kaikkitietävää p****aista ja varoa olemasta missään hyvä tai edes kohtuullinen, jottei ''astu herran, parhaan ja viisaimman varpaille''.
Älkää edes kysykö lasten tai vaimon oireiluista enempää. Oppimishäiriöitä, yökastelua, mielenterveysongelmia, fyysisiä sairauksia. jne jne jne.
Siis se pahin mahdollinen perhehelvetti, jossa kaikki kuitenkin yrittää näyttää niiin hienolta ja niiiin toimivalta ulos päin.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin