Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:Aseella lapsi osoittaa välittömästi sua (kiva on äiti) ja kännykällä tekee äidille suuret laskut ja äiti on kiva ja maksaa ne! :D
Mitä ihmettä? :shock: Tämäkin on ihan puuta heinää! Miten niin välittömästi? Ehkä, jos annat lapselle ladatun aseen, etkä ole vahtimassa mitä lapsesi sen kanssa tekee tai ole kertonut kuinka vaarallinen se on! En minä ainakaan ole koskaan osoittanut aseella ihmistä, vaikka olen ampunut ensimmäisen kerran alle 10 vuotiaana. Minun aseen käyttöäni vahdittiin, eikä missään vaiheessa olisi ollut mahdollista, että olisin ampunut isääni tai äitiäni sillä :shock: Jestas, mitä juttuja täällä kirjotellaan!

Tulee muuten Mikon kirjoituksista mieleen Raaka-Aineen biisi "Katkera":
Ei poika koskaan oppinut
Ei pojasta polvi parantunut
Ei omena kauas pudonnut
Ja sen on poikakin huomannut

Hei!
Mä seisoin ryhdissä, ja tunnen häpeän

Ei!
En ole ylpeä
Jos isän kädestä sä annoit mulle joskus esimerkkiä

Hei!
Mä olen katkera, en sua arvosta
Kun annoit kaiken pahan silloin tapahtua

Ei poika uskalla nukahtaa
Kun isä huutaa humalassa
Isä toimii malliesimerkkinä
Ja nyt on poikakin kännissä

Hei!

Ei!
En ole ylpeä

Hei!

Tämä laulu on isältä pojalle
Opetuksena jälkikasvulle
Älä koskaan ota esimerkkiä
Älä toista samoja virheitä

Hei!

Ei!
En ole ylpeä

Hei!
Pistää kieltämättä ajattelemaan :roll:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
pikku-my
Harjunpää

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti:
pikku-my kirjoitti:Ja mä muuten mikko ilmotan susta lastensuojeluun JOS laitat (tulevalle) lapsellesi hunajaisen tutin suuhun,itki se tai ei. Hunajaahan et saa antaa alle 1 vuotiaalle. Ja syyn siihen saat selvittää itse :D
kaikesta sitä voit soittaa ihan rauhassa lastensuojeluun, jos kerran olet noin pöljä akka. Samalla voit vasikoida minut ylläpidolle ja todeta se että olen syöttämässä muksulle hunujatuttia, jota minulla ei ole.
En pidä itsekään hunajasta !!! Liian makeeta!!
Laita vaikka suoraan sokeriin se tutti,siitä mä en ilmoita,mutta siitä kyllä,että yrität tahallasi sairastuttaa lapsesi.
pikku-my
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti: En minäkään soittanut kälyni raskaudesta viini lasillisen jälkeen lastensuojeluun. Se kuulemma tekee hyvää lapselle syntymisvaiheessa? Mietin 2 kertaa, että pitääkö käly juottaa känniin että vauva syntyis. :) Ei jukolauta...graavikalaa ei saa syödä, eikä homejuustoa jne. Mitähän on mahtanut mun äitini syödä odotellessa minua tai isoäitini odotellessa äitiäni! :D Sen takia minusta taisi tulla aika selväjärkinen ja kaikkiruokanen, että minun äitini söi kaikkea silloin 80-luvun alussa odottaessaan mua. Itse olen sitä mieltä että äidin maidossa kasvatamme vegetaristeja kaikkiin sairauksiin. Kuolevatkin jo nuorena pois ja saavat kaikenlaisia sairauksia!!
Kukaan ei ole sanonut että näitä tuotteita ei saa syödä,vaan niitä PITÄÄ VÄLTTÄÄ mahdollisen listeriariskin takia.
Kyllä mä söin odotusaikana homejuustoa,mutta vain kypsennettynä koska se tappaa sen bakteerin.
Kaikessa syömisessä saa ja pitää käyttää sitä maalaisjärkeä. Ja vaikka tuo graavikala,on eriasia ostaako sen kaupasta tyhjiöpakattuna vai tekeekö itse.
Lapsesta pitää kuitenkin huolehtia jo siinä vaiheessa kun hän kohdussa kasvaa,eikä tietentahtoen metsästää sitä listeriaa joka kasvattaa keskenmenon riskiä vaikka raskausviikkoja on mitä.
Ja se hunaja. Ei ollut kovin kiva katsella botulismia sairastavaa lasta teho-osaastolla hengityskoneessa täysin liikkumattomana,kun kaikki lihakset oli toimintakyvyttömiä. Jos mä pystyn sen välttämään sillä etten anna lapselleni hunajaa,niin aika vähällä pääsen...
pete-79
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Mikko82 kirjoitti:Sen takia minusta taisi tulla aika selväjärkinen
Tästä me voimme olla montaa mieltä...
Ethän Mikko oikeasti hanki koskaan lapsia, ethän? Tai jos hankit, toivon, että ne kaltaiseltasi psykopaattiselta sadistilta tullaan pian huostaanottamaan. Tajuathan itsekin, että olet väkivaltainen ja psykoottinen, ja lisäksi matkapuhelimet ovat sinulle erittäin vakava trauma..?
Uhoat palstalla jopa alkavasi ottaa pois kännyköitä vastaantulevilta lapsilta, toivottavasti et koskaan erehdy tekemään sitä minun tai tuttavieni lapsille.
Hae hyvä mies apua ongelmiisi, ihan terveyskeskuksen yleislääkäritkin osaavat auttaa ja tekevät sinulle lähetteen eteenpäin.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Et vastannut muutamaan kysymykseen, voisitko vastata?

Mistä sä päättelet, että lapsi joka pelkää vanhempiaan, on saanut luunappia ja tukkapöllyä ja elänyt ilman kännykkään ei murkkuikäisenä tai aikusempana huutele sitä vittua yhtä lailla??

Entäs jos sun lapsesi SILTI uhmaa sinua isompana, ei tottelekaan sääntöjäsi, lataa sua turpaan?? Joutuu sinne linnaan koska sä olet pilannut hänen elämänsä?? Luuletko sä tosiaan, että jokainen häirikkö ja linnakundi on saanut nimenomaan VAPAAN KASVATUKSEN??? Jos ei luunapit ja tukkapöllyt auttaneetkaan niin teet varmaan kunniamurhan??
Lyöminen tosta erikseen. Luunapit ja tukkapöllyt eivät ole mielestäni väkivaltaa nähneetkään! Milläs keinoilla itte laitat pojillesi rajat että ne näkyy ja kuuluu, etten saa kuulla sitä vittu-sanan käyttöä enää linja-autossa. Sillä jos minä sinun muksultasi kuulen sitä niin lasahtaa kuvannollisesti minun käteni, jollei sinun kätesi vaikka olisi 5 ihmistä sen asian näkemässä niin tasan jään sillä pysäkillä pois ja sanon että: "sovitaanko pojat että se oli tasan tarkkaan sitten viimeinen kerta kun sitä vittua hoette kun olette samaa aikaan mun kanssani samassa bussissa". Minä en sitä jaksa kuunnella, etkä sinäkään sitä jaksa taukoomati kuunnella eikä varmasti ne vanhemmat naisihmisetkään sitä jaksa kuunnella. Olen lyömätön apu?!
Jos lapsella on tarve sanoa bussissa vittu niin sillä ei välttämättä ole mitään tekoa sen kanssa kuinka ankaria tai ei ankaria kotona ollaan. Nuoret keksii kaikenlaista tyhmää. Mistä sinä sen tiedät sanooko sun 13v poika bussissa vittu? Et sä kaikkea voi estää. Ainakin minun lapselle saa asiasta huomauttaa jos hän noin rumasti käyttäytyy. Jos minun korviini kantautuu, että lapseni hokee bussissa vittua niin selvitän syyn sille, että miksi näin on ja sitten tulee kotiarestia ja/tai taukoa harrastuksesta.

Poikia voi opettaa pienestä pitäen jo monin tavoin. Tukkapölly ja luunappi eivät takaa hyvää käytöstä yhtään sen enempää kun videonkatsomiskielto tai lempilelun vieminen tai muu mikä tehoaa juuri siihen lapseen. Pieneen riehujaan tehoaa holding tms. Kyllähän sitä joskus meinaa keinot kesken loppua alle 4v:n kanssa mutta omasta mielestäni rankaiseminen helpottui kummasti sen jälkeen kun lapsi oppi paremmin tajuamaan mitä menettää.

Niin ja mitä sanot siihen, että monilla linnakundeilla ja psykopaattimurhaajille on taustalla nimenomaan vanhempien väkivaltaa ja nöyryytystä??? Henkistä ja fyysistä kiduttamista? Luepa huviksesi joidenkin sarjamurhaajien taustoja, löydät perhemalleista yllättävä samankaltaista ajattelua kun itselläsi on...
Mikko82
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pete-79 kirjoitti:Uhoat palstalla jopa alkavasi ottaa pois kännyköitä vastaantulevilta lapsilta, toivottavasti et koskaan erehdy tekemään sitä minun tai tuttavieni lapsille.
Jos ne tahallaan (ja korostan yleensä tahallaan) soittelevat niitä soittoääniä kuin "jukeboxina", niin varmasti tulen huomauttamaan siitä vaikka kyseinen vekara olisi kenen hyvänsä sinun tai sinun tuttusi. Kuuluuko heidän soitella niitä soittoääniä tuolla liikkuessaan...onko se hyväksyttyä?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Mikko82
Neuvoja-Jack

ketsku kirjoitti:Itse tein vaikka mitä sit myöhemmin, mm. huutelin sitä vittua kaduilla. Ja potkin parit autot ja sen sellaista. Kaikki tämä vaikka isäni (ja äitini) olivat samanlaisia kuin sinä!!
Kun kerran nyt tiedät varsin hyvin (ehkä minuakin paremmin?), millaiset minun vanhempani olivat niin minkä takia en koskaan ole hokenut bussissa tai kadulla vittua, lommottanut autoja tai potkinut liikennemerkkejä kumoon tai näpistellyt karkkeja jne., mitä nyt varmasti monet muut nuoret ovat murkkuikäisenä tehneet tai paljon myöhemmällä iällä.

Minusta se oli jo silloin äärimmäisen ala-arvoista touhua, jota en suvaitsisi nykyisin nähdä.

Meillä tossa paloi roskakatos kesällä. Nuoret sällit oli senkin pistänyt eräänä yönä palamaan ja naapuritalossa n. 50-vuotias oli tehnyt ilmoituksen hätäkeskukseen. Siinä meni pari autoa lunastukseen parkkipaikalla. Mä en saakeli voi ymmärtää enkä hyväksyä sellaista. Sitten potkitaan bussipysäkin lasit hajalle. Siis ihan järjetöntä ilkivaltaa. :evil: :shock:

En tiedä, pitäisikö heidän mennä terveyskeskukseen ollenkaan hoitamaan päänuppiaan? Vai onko tämä kotona taas vanhemmilta sitä pään silittämistä: "kiva kun poltit roskakatoksen". :)
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ehkäpä ne poltti sen siksi, että niiden isi on nujertanut niiden itsetunnon jo pienenä ja tuossa iässä niiden elämä on jo totaalisesti pois raiteiltaan?!
Ehkä niitä vitutti, että niitä aina kotona alistetaan ja määrätään? Ehkä niitä vitutti, että elämä on ollut yhtä köyhäilyä ja toiset asuu rivarissa? Ehkä niitä vitutti, kun ne alkoi tajuamaan, että niiden kohtalo on sama kuin alistaja faijalla?
Ja voisin kyllä huutaa tuon sinulle kaikkine sanoineen bussissakin. Ihan vaan siksi, että haluaisin nähdä sen käden lasahduksen...
Nuotio & Äreät Tiput
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:Milläs keinoilla itte laitat pojillesi rajat että ne näkyy ja kuuluu, etten saa kuulla sitä vittu-sanan käyttöä enää linja-autossa. Sillä jos minä sinun muksultasi kuulen sitä niin lasahtaa kuvannollisesti minun käteni, jollei sinun kätesi vaikka olisi 5 ihmistä sen asian näkemässä niin tasan jään sillä pysäkillä pois ja sanon että: "sovitaanko pojat että se oli tasan tarkkaan sitten viimeinen kerta kun sitä vittua hoette kun olette samaa aikaan mun kanssani samassa bussissa".
Olet siis valmis tinttaamaan kirosanan takia lasta? :shock: Toivottavasti asian on silloin näkemässä joku, joka ohjaa sinut suorinta tietä hoitoon!
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
pete-79
Alibin satunnaislukija

Mikko82 kirjoitti: Jos ne tahallaan (ja korostan yleensä tahallaan) soittelevat niitä soittoääniä kuin "jukeboxina", niin varmasti tulen huomauttamaan siitä vaikka kyseinen vekara olisi kenen hyvänsä sinun tai sinun tuttusi. Kuuluuko heidän soitella niitä soittoääniä tuolla liikkuessaan...onko se hyväksyttyä?
Eri asia huomauttaa, tai ottaa kännykkä pois. Tuolla muutama sivu takaperin uhosit lähteväsi niitä pois ottamaan.
Jos sinua soittoäänetkin noin kovasti häiritsee, olisiko viisaampi muuttaa jonnekin korpeen, jossa ei kuulu kuin susien ulvontaa. Ymmärrän kyllä, että korreloit huonoa itsetuntoasi uhoamalla palstalla, mutta rajansa kaikella
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

No kuule Mikko, se sun vanhempiesi kasvatustyyli ON JÄTTÄNYT jälkensä myös sinuun! Hyvä, että et tuhoa yhteistä omaisuutta ja käyttäydyt hienosti kanssaihmisiäsi kohtaan kadulla ja bussissa mutta olet aikomassa tuhota mahdollisen tulevan lapsesi/lastesi elämän ja se on se suurin paha mitä sun vanhemmat voivat sun kautta saada aikaan! Sukupolvien ketju katsos...

Voi kuitenkin olla, että sun lapsesi eivät jatkakaan sun ja sun vanhempiesi viitoittamaa tietä ja heistä tulee vittua hokevia linnakundeja. Miksi sä kiertelet ja kaartelet kun kysyn, että tajuatko, että tuolla sun kasvatusmenetelmällä on syntynyt monia linnakundeja ja sarjamurhaajia?? Kehotan erityisesti varomaan sitä nöyryyttämistä. Sellainen jää muhimaan pienen ihmisen mieleen ja vaurioittaa psyykettä pysyvästi, usein tuhoisin seurauksin. Ja kysyin myös, että mitä sä sitten teet kun sun lapsesi rupeaa käyttämään huumeita ja ryöstelemään kiskoja koska hänellä on niin paha olla (kiitos sun ja avokkisi)? Kaikkea kun ei voi estää. Tulee päivä jolloin sunkin lapsesi itsenäistyy eikä enää ota sulta neuvoja ja luunappeja vastaan. Vaikka pieni lapsi joutuukin alistumaan niin aikuisiän kynnyksellä olevan ei enää tarvitse.

Kyllä mua kauhistuttaa ajatus siitä millainen murrosikä lapsellani tulee olemaan. Pelkään sitä kauheasti ja haluaisin voida kontrolloida kaikkea mitä lapsi joskus tulee tekemään. Vielä on turvallista kun voi määrätä mutta se ei ole ikuista. Niinpä on tässä vaiheessa tärkeätä opettaa mikä on oikein ja väärin (nuori sitten tajuaa jossain vaiheessa katsos, että luunapit, nurkassa seisottaminen ja juoksulenkille pakottaminen ovat väärin...), kehittää lapsen omatuntoa ja minäkuvaa sekä rakastaa ja opettaa, että lapsi itsessään on hyväksytty vaikka teot eivät oliskaan.

Ja tosiaan, mitä teet jos sinua pidempi ja vahvempi 15v poikasi sanoo sulle, että haista faija vittu??
Mikko82
Neuvoja-Jack

pete-79 kirjoitti:Jos sinua soittoäänetkin noin kovasti häiritsee, olisiko viisaampi muuttaa jonnekin korpeen, jossa ei kuulu kuin susien ulvontaa. Ymmärrän kyllä, että korreloit huonoa itsetuntoasi uhoamalla palstalla, mutta rajansa kaikella
Minähän en minnekään korpeen muuta, koska en omista autoa tai en välttämättä tahdo sellaista hankkia, koska siinä on mitä suurin "menoreikä". Se on välttämättömämpi siellä kuin kaupungissa.
Eikö lapsien nimenomaa ole parempi kasvaa muuten maalla? Ainiin unohdin, eihän siellä välttämättä ole kuuluvuutta niihin kännykköihin, joten taitaa tulla pitkävetiseksi se elämä muksulla siellä maaseudulla niin eikä lapsella olisi kavereita siellä, koska ne asuisivat 10-30km:n päässä ja karhukin voi tulla vastaan kun kaverin luokse pyöräilee?
pete-79
Alibin satunnaislukija

Mites ne lapset kasvaa maalla, kun vanhemmat ei muuta sinne, kun "ei ole autoa, enkä tahdo sellaista"..?
Lyötiinkö sua pienenä kännykällä päähän, jättikö ex-tyttökaveri tekstarilla, otitko liikaa pikavippejä vai soittelitko tuhansien laskun seksilinjoille, vai mikä siinä kännykässä noin riepoo?
Elä ja anna toistenkin elää, siinä sulle hyvä neuvo. Ei kai se sinulta ole pois, jos jollain lapssella on kännykkä?
Mikko82
Neuvoja-Jack

ketsku kirjoitti:Voi kuitenkin olla, että sun lapsesi eivät jatkakaan sun ja sun vanhempiesi viitoittamaa tietä ja heistä tulee vittua hokevia linnakundeja. Miksi sä kiertelet ja kaartelet kun kysyn, että tajuatko, että tuolla sun kasvatusmenetelmällä on syntynyt monia linnakundeja ja sarjamurhaajia?? Kehotan erityisesti varomaan sitä nöyryyttämistä.
nykyäänhän tulee linnakundeja enemmän varmaan kuin ennen kun "tarjolla on NYT kaikkea". Miten niistä 1940-50 -luvulla syntyneistä ei tullut niin useasta nuorena linnakundeja, sarjamurhaajia tai narkkareita jne. kuin nykypäivänä ja kuri oli varmasti ankarampi kuin nykyisin, eikä ollut nykypäivän mukaista kulutustavara-hysteriaa ja oli vain tyydyttävä siihen mitä sai. Silloin kunnioitettiin vanhempia ihmisiä, eikä pelkästään isää ja äitiä.
ketsku kirjoitti:Ja tosiaan, mitä teet jos sinua pidempi ja vahvempi 15v poikasi sanoo sulle, että haista faija vittu??
Minua ei sanota faijaksi. En pidä siitä sanasta tai mistään slangista.

Tärkeintähän on se että lapsi kunnioittaa vanhempia, jotta se kunnioittaminen voi olla molemmin puolista.

Jos näin käy niin:
Pesen pojan suun saippualla ja laitan pojan huoneeseensa miettimään mitä tuli sanotuksi ja järjestän mahdollisen kotiarestin. Ruokaa ei sinä päivänä saa!

Olen vanhollinen ja oudoksun sitä kunnei nuorille opeteta mitään tapoja kielenkäytössään tai muussa.

Onko se sitten oikein, että lapsi päättää kaapin paikan huushollissa eikä lapsen vanhempi? Sellaisesta täällä nyt monet vaan keskustelevat ja ovat heti valmiita hankkimaan juuri niitä tavaroita, mitä lapsi pyytää. Monen mielestä se on ihan hyväksyttävää, mutta minusta se ei ihan oikein ole hyväksyttävää.

Tälläinen kuva mulla on tullut:

Tyttö isälle:
"Osta minulle hevonen."
Isä tytölle:
"Mennään heti ostamaan."
Mikko82
Neuvoja-Jack

pete-79 kirjoitti:Mites ne lapset kasvaa maalla, kun vanhemmat ei muuta sinne, kun "ei ole autoa, enkä tahdo sellaista"..?
En tarkoittanut itseäni vaan niitä maalle muuttavia lapsiperheitä, joilla on auto.
pete-79 kirjoitti:Lyötiinkö sua pienenä kännykällä päähän, jättikö ex-tyttökaveri tekstarilla, otitko liikaa pikavippejä vai soittelitko tuhansien laskun seksilinjoille, vai mikä siinä kännykässä noin riepoo?
Elä ja anna toistenkin elää, siinä sulle hyvä neuvo. Ei kai se sinulta ole pois, jos jollain lapssella on kännykkä?
Ei todellakaan. Mistä sä tollaisia päättelet? Minua ei kotona koskaan lyöty tai kohdeltu väkivaltaisesti. Kukaan ei usko, että mä olen ollut kiltti poika nuorena, ettenkö olisi jotakin tehnyt kuten muut.

Lähestyn 30 vuoden ikää, enkä ole kertaakaan koskaan yhtäkään tupakkaa polttanut, enkä ryhdy polttamaan. Eikä kukaan kotonakaan ole lyönyt tupakka-askilla päähän.

ketsku:
Totean vaan, että jollei minulla olisi ollut kotona tiukkaa kuria niin varmasti olisin joku nimenomaa linnakundi. Eli ehkä se voidaan nähdä näinkin, jos sinä näet sen toisin. Kaikki me ollaan yksilöitä ja koemme asiat erilailla.

Itse en ole niiden joukossa, joka hyväksyy "lasten fyysisen väkivallan", jos sen Turun ilmaisjakelulehden kyselyssä 49% vastanneista sen hyväksyy (hyväksyn kuitenkin tukkapöllyn ja luunapin, joka ei ole minusta "väkivaltaa" -en tahdo siitä eipäs-juupas -keskustelua). En ole siihen kyselyyn vastannut. Itseäni vaan hieman ihmetytti moinen tulos, että se on noinkin korkea? :shock: Laitoin sitten vaan "piruttani" että 51% on niitä, jotka kasvattavat lapsensa "päätä silittäen" ym. Olisiko se ollut "MissHolmes", jolla meni herne nenuun ensimmäisten joukossa? :lol:
Vastaa Viestiin