Entäpä ne nöyryytykset suomalaisilla pojilla, jotka astuvat "armeijan harmaisiin"? Jotkut nimitää ne nöyryytyksiks parikymppisinä, kun pitää juosta parikin metriä tai esimerkiksi kasarmi muutaman kerran ympäri, eikä kukaa saa olla viimeinen muuten juostaan taas tai kiertää 200 metrin päässä jo juokseva ryhmänjohtaja kiinni ja kiertää hänet, eikä kukaan saa olla taaskaan viimeinen.

Sitten sä väität ettei vanhemmat saa nöyryyttää lapsia? Kyllä mä toivoisin, että lapsena nöyryytettäis ensimmäisen kerran kuin vasta 18-20 -vuotiaana armeijassa ekaa kertaan. Pullamössöksi sitä vaan vanhemmat kasvattavat poikiaan ja lastensuojeluviranomaiset kieltävät vanhempia kasvattamasta "kelvollisiksi kansalaisiksi".
ketsku kirjoitti:Äänen korottaminen menettää merkityksensä kun sitä tarpeeksi tiuhaan harrastaa. Ja kerro nyt mulle, että missä ja kuka on väittänyt, että ääntä ei saa korottaa?
Ei kukaan ole väittänyt vaan niin on yleensä sanottu.
Nykyaikana nyt ei vanhempana ylipäätänsä tiedä mitä lapselle tulisi tehdä tai sanoa, mikäli lapsi on ollut tuhma. En usko siihen että lapsen kanssa ollaan AINA keskusteltu vaan sitten vasta jälkeen päin kun lapsi on laitettu toistaan häpeämään. Eli yleiset keskustelut aikuisten kesken siitä, että sä nyt teit nyt väärin lastasi kohtaan tai oikein...eli oikea ja väärä ovat siis vain mielipiteitä eli ei ole koskaan oikeata tai väärää tapaa vaan ainoastaan se että väkivalta on kielletty. Jos teki jotakin oikein niin kuitenkin saisi kritiikkiä ja kun tekee väärin niin siitäkin saa kritiikkiä, eikö? Joku sanoo olisit antanut tukkapöllyä ja toinen sanoo (älyttömänä

) minä olisin antanut remmistä. Siinä nyt jokainen tietää että varsinkin remmin käyttö ei varsinkaan ole hyväksyttyä missään nimessä, joka on väkivaltaa.
Jotkut vanhemmat turvautuu väkivaltaan ja jotkut ovat poikansa kanssa kuin parhaat kaverit. Eli olen sitä mieltä tämän "kunnioittamisen" kautta, että ennemmin lapsi isän kanssa parhaat kaverukset kuin pahin vihollinen.
Mitä tehdään saksanpaimenkoiralle, että se uskoo isäntäänsä (otin vain esimerkkinä eli en tarkoita sitä että lapsi koulutetaan koiran tavalla)? Se koulutetaan pienestä asti, että se kunnioittaa isäntäänsä. Eikä siinäkään mitään väkivaltaa käytetä, jotta se on lopulta poliisi- tai sotilaskoira?
---
Sä sanot, että kotona ei vanhemmat saa lastansa nöyryyttää poikaansa, mutta parikymppisenä armeija saa nöyryyttää poikia oikein olan takaa. Ei se mene koskaan simputuksen puolelle, eikä mun nuppiin kyllä että parikymppisenä äijältä otetaan ekaa kertaa luulot pois ja lähtee poraten kotiin. Joillakin ryhmänjohtajilla saattaa tulla ylilyöntejä ja se johtuu siitä millaisen kohtelun he ovat saaneet P-kaudella omilta ryhmänjohtajiltaan. Kaikkein hienointa on laittaa porukka pelamaan suofutista. Eli se ei sinusta enää ole nöyryyttämistä, mitä yhteiskunta tekee vaan se on nöyryyttämistä mitä vanhemmat tekee? Se tässä on just päin persettä. Kun lastensuojeluviranomaiset haastaa vanhempia oikeuteen nöyryyttämisistä ja simputuksista, niin miksei koskaan haasteta Puolustusvoimia oikeuteen.
Selkä suorana jäpittäen jakkaralla?

Ei saanut kuin korkeintaan silmämunat liikkua.

Se oli sitä aikakautta, kun simputtaminen oli jo kielletty.
Ei ole oikein tainnut nuo "jäähypenkitkään" auttaa, kun kaduilla kuulee sitä vitun hokemista, mutta en tiedä sitten onko heidän vanhemmilla ollut minkäänlaista kuria tai "jäähypenkkiä".
Jos lapsesi on jäänyt jälki-istuntoon niin kai sä korottaisit pikkaisen ääntäsi? Lyönyt välitunnilla toista turpaan tai kiusannut jne. Siirrätkö hänet jäähyaitioon vielä kotona vai silitätkö pojan päätä, että voi voi mitä olet tehnyt?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"