Lasten kasvatuksesta
Re: Lasten kasvatuksesta.
Mikolla on jäykkä ja mustavalkoinen ajattelu. Joko ihminen on kunnon kansalainen jota on nöyryytetty ja piesty henkisesti ja fyysisesti lapsesta asti kunnioittamaan vanhempiaan tai sitten ihminen huutelee vittua bussissa ja soitattaa soittoääniä kadulla, potkii roskiksia ja häiriköi tunnilla koska vanhemmat vaan silittävät päähän ja kehuvat vaikka lapsi tekisi mitä. Välimuotoja ei Mikon mielestä ole, se on joko tai.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Lasten kasvatuksesta.
Mäkin odotan innolla, että Mikko kirjoittaa tänne "Lälläspöö, luulitteko oikeasti että olen noin idimäntti!"Maybrick kirjoitti:Haluan uskoa nimimerkin trolliksi tai vain värikkääksi nettipersoonaksi, muussa tapauksessa on huolestuttavaa, että henkilö on vapaalla jalalla.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
A friend is nothing, but an known enemy.
Tai ehkä tämä kaikki on vain seurausta siitä että Mikko on pakotettu juoksemaan pienenä talo ympäri hieman liian monta kertaa?Maybrick kirjoitti:Mikko82 -nimimerkki on yhden aiheen mies, jonka ajatukset pyörivät vain sitä rataa mitä hän itse haluaa ja mihin hän itse kykenee. Päättömiä väitteitä, sanojen panemista muiden suuhun, besserwisser joka alalla, ei pysty lainkaan omaksumaan mitään uutta. Asioiden erittäin outo linkittäminen ja muutamien "pahojen asioiden" (esim.kännykkä) jatkuva esilletuominen missä tahansa kontekstissa on merkillepantavaa. Haluan uskoa nimimerkin trolliksi tai vain värikkääksi nettipersoonaksi, muussa tapauksessa on huolestuttavaa, että henkilö on vapaalla jalalla.![]()
Olen tavannut Mikko82:n tavalla ajattelevia ihmisiä, mutta ovat olleet iäkkäitä ja muistisairauden alkuoireista kärsiviä. Lääkärinkonsultaation tarpeellisuus tulee eittämättä mieleen.
"Poverty is the mother of crime" -Marcus Aurelius
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ihanaa, että muutkin ilmaisevat huolensa.
Minä olen huolissani myös siitä ''ei-urasuuntautuneesta'' avokista, jonka kanssa Mikko jakaa kaikki kustannukset 50/50.
Olen myös huolissani siitä, että pari on kihlautunut ''avoappivanhempien'' painostuksesta. Onko avokki siis niin tahdottomaksi kasvatettu (näyryyttömällä?) mölli, että alistuu myös Mikon tahtoon niin kuin on alistunut vanhempiensa tahtoon?
Näen painajaismaisesti silmissäni pienen hiirenharmaan naisen, joka hartiat kumarassa pysyy kotona lasten kanssa niin pitkään kuin mies tahtoo. Kääntää kyyneleisen katseensa pois, kun mies nöyryyttää jälkikasvua, kääntää toisen posken, kun ruuassa on liikaa suolaa ja toisen posken, kun kauppaan on mennyt viisi senttiä laskettua enemmän.
Ahdistun oikeasti. Ja tajuan, että elän maailman onnellisimmassa parisuhteessa. Minulla ei ole mitään valittamista koskaan enää mistään!
Minä olen huolissani myös siitä ''ei-urasuuntautuneesta'' avokista, jonka kanssa Mikko jakaa kaikki kustannukset 50/50.
Olen myös huolissani siitä, että pari on kihlautunut ''avoappivanhempien'' painostuksesta. Onko avokki siis niin tahdottomaksi kasvatettu (näyryyttömällä?) mölli, että alistuu myös Mikon tahtoon niin kuin on alistunut vanhempiensa tahtoon?
Näen painajaismaisesti silmissäni pienen hiirenharmaan naisen, joka hartiat kumarassa pysyy kotona lasten kanssa niin pitkään kuin mies tahtoo. Kääntää kyyneleisen katseensa pois, kun mies nöyryyttää jälkikasvua, kääntää toisen posken, kun ruuassa on liikaa suolaa ja toisen posken, kun kauppaan on mennyt viisi senttiä laskettua enemmän.
Ahdistun oikeasti. Ja tajuan, että elän maailman onnellisimmassa parisuhteessa. Minulla ei ole mitään valittamista koskaan enää mistään!
Nuotio & Äreät Tiput
Niin, kuinka alistettu mahtaa tää avokki olla?? Joko Mikko on löytänyt rinnalleen vahvan ja samalla tavalla ajattelevan naisen (jossa tapauksessa toivon, että kärsii lapsettomuudesta) tai kyseessä on juuri tuo skenaario mitä MissHolmes kuvailee eli avokki on myös alistettu armeijatyyliin. Uskon enemmän tähän alistamisteoriaan koska Mikon kanssa samalla tavalla ajattelevan naisen löytäminen kuulostaa utopistiselta. Tais sitten avokki ei ole ihan ymmärtänyt kaikki ajatuksia tosiksi...MissHolmes kirjoitti:
Täytyy muistaa Mikkosten perhe,aika paljon löytyy samoja ajatuksia "meidän" Mikon kanssa ja Mikkosethan on molemmat samanlaisia...ketsku kirjoitti: Mikon kanssa samalla tavalla ajattelevan naisen löytäminen kuulostaa utopistiselta.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
^ Mahdollista. Tai sitten Mikko82 vain kuvittelee omassa mielessään, että he avokin kanssa ajattelevat niin samalla tavalla asioista. En usko, että oikeaa tasapuolista keskustelua kasvatus- tai talousasioista on koskaan Mikon82 taloudessa käyty. Uskon jyräämisen tapahtuneen, mutta riippuu avokin ominaisuuksista, huomaako tilanteensa ajoissa. Lasten syntymisen mahdollisuus järkyttää tätä lintukotoa ajatellessa
Saadaan taas uusia kouluammuskelijoita tai isänmurhaajia, kun aika koittaa...
Nothing is quite what it seems
-
Florence86
- Poliisikoira Rex
Pelottavaa on tosiaan se oman elämän sattumanvaraisuus; mihin perheeseen syntyy ja kenen hoiviin. Useita vuosia ehtii kulumaan ennen kuin oppii ajattelemaan itse - siihen asti on toisten armoilla. Ja kaikki on sattuman kauppaa, viettääkö varhaiset vuotensa fiksujen vai vähemmän fiksujen ihmisten ympäröimänä. Olisi mielenkiintoista tietää millaiset seikat vaikuttavat siihen, pyrkiikö ihminen aikuisena toistamaan saamaansa (mahdollista) huonoa mallia vai yrittääkö tehdä asioita toisin? Jälkimmäinen vaihtoehto vaatii toki enemmän töitä.
Konkreettinen esimerkki: jos on lapsena tosiaan pistetty juoksemaan sitä taloa ympäri väsymykseen saakka niin missä kohtaa ihmisen päässä naksahtaa, suuntaan jos toiseen? Haluaako juoksuttaa omia lapsiaan vai kokeilla jotain muuta? Voiko se edes olla tietoinen päätös? Mikko82 tapauksessa tuntuu olevan...
Konkreettinen esimerkki: jos on lapsena tosiaan pistetty juoksemaan sitä taloa ympäri väsymykseen saakka niin missä kohtaa ihmisen päässä naksahtaa, suuntaan jos toiseen? Haluaako juoksuttaa omia lapsiaan vai kokeilla jotain muuta? Voiko se edes olla tietoinen päätös? Mikko82 tapauksessa tuntuu olevan...
Clear water has no fish.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä tiedän ihmisen, jolla on vastaavanlainen pakkotava tarve päällepäsmäröidä, päteä ja olla aina oikeassa. Ja hyvin omituisine ja voimakaine näkemyksineen, joilla saa ympäristön karvat aika nopeasti pystyyn.
Itse uskon, että kyse on kotikasvatuksen tuomasta 'vinksahduksesta'. Olen tavannut tämän henkilön isän vain kerran, kättelyn ja muutaman sanan verran, joten en voi arvioida häntä siltä pohjalta. Sen sijaan tarinoita isästä olen kuullut senkin edestä.
Uskoisin, että isän ''vinksahdus'' johtuu siitä, että hän eli paremmin koulutetun ja todennäköisesti paremmin tienaavan vaimonsa ''varjossa'' ja kanavoi vitutuksensa lasten aliarvioimiseen ja nöyryyttämiseen.
Oma tulkintani on, että tällä henkilöllä on pakottava tarve osoittaa itselleen ja ympäristölleen, että on hyvä-parempi-paras, vaikka aina on toisin väitetty. Siis lapsuudessa.
Tämä kyseinen henkilö myös ajatuu elamässää kriisistä kriisiin; työssä, avioliitossa ja todennäköisesti myös muilla elämän saroilla.
Enkä ole koskaan tavannut ihmistä, joka näkisi asiat AINA niin, että MUUT tekevät hänelle vääryyttä, MUUT ovat epäluotettavia, epäpäteviä, valehtelijoita, kavaltajia ja muilla olisi aina jotain pielessä ja mielessä.
Itse uskon, että kyse on kotikasvatuksen tuomasta 'vinksahduksesta'. Olen tavannut tämän henkilön isän vain kerran, kättelyn ja muutaman sanan verran, joten en voi arvioida häntä siltä pohjalta. Sen sijaan tarinoita isästä olen kuullut senkin edestä.
Uskoisin, että isän ''vinksahdus'' johtuu siitä, että hän eli paremmin koulutetun ja todennäköisesti paremmin tienaavan vaimonsa ''varjossa'' ja kanavoi vitutuksensa lasten aliarvioimiseen ja nöyryyttämiseen.
Oma tulkintani on, että tällä henkilöllä on pakottava tarve osoittaa itselleen ja ympäristölleen, että on hyvä-parempi-paras, vaikka aina on toisin väitetty. Siis lapsuudessa.
Tämä kyseinen henkilö myös ajatuu elamässää kriisistä kriisiin; työssä, avioliitossa ja todennäköisesti myös muilla elämän saroilla.
Enkä ole koskaan tavannut ihmistä, joka näkisi asiat AINA niin, että MUUT tekevät hänelle vääryyttä, MUUT ovat epäluotettavia, epäpäteviä, valehtelijoita, kavaltajia ja muilla olisi aina jotain pielessä ja mielessä.
Nuotio & Äreät Tiput
Florence86:
Tietoinen päätös tai kun on pakko toistaa itse koetut väärinkohtelut seuraavaan polveen... isien tekemät rikokset kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen vai miten se meni...Konkreettinen esimerkki: jos on lapsena tosiaan pistetty juoksemaan sitä taloa ympäri väsymykseen saakka niin missä kohtaa ihmisen päässä naksahtaa, suuntaan jos toiseen? Haluaako juoksuttaa omia lapsiaan vai kokeilla jotain muuta? Voiko se edes olla tietoinen päätös? Mikko82 tapauksessa tuntuu olevan...
Nothing is quite what it seems
Ihan linnakundeiksi lapsenne tahdotte kasvattaa. Haistakaa jo vittu (sitä te toivotte lapsennekin sanovan kaupungin kaduilla?). Teidänlaisenne olisi pitänyt saada itte aikoinaan isänne kädestä, kun uskotte että pelkkä pään silittely ja karkkipussien ja kännyköiden ostaminen on hyväksyttävä asia lapselle?
Ihmettelen, miten "anonyymisessa" keskustelussa kyetään todistamaan suurella voimalla se, miten ihminen oikeasti elää ja miten elää ja sotketaan keskusteluun jo toisen puolisotkin.
Jos te olette ihan oikeasti lastenne nöyryyttämistä vastaan, miksi itte nöyryytätte täällä kanssakeskustelijaa? Sekö on aikuismaisen käytöksen merkki. Te sallitte että lapsenne opettaa teitä naimaan...minä en...siinä on se ero!
Ihmeellistä kinaa ja "aivopesua" teiltäkin, miten lapset tulisi kasvattaa. Ihmeellistä "liberaaliporukkaa" lasten kasvatuksen osalta! Kuria ja järjestys oppii poika vasta armeijassa, mutta ei kotonaan (entäpä valtioissa, joissa ei ole asevelvollisuutta). Sellaisilla ihmisillä ei tulisi lapsia edes ollakaan, jotka eivät lastansa osaa kasvattaa vaan antavat vieraiden ihmisten kasvataa lapsensa!
En yhtään ihmettele, vaikka MissHolmesin tyttäret olisi jonakin päivänä myymässä itteään jossakin bordellissa???
Jos kerran olette todellakin aikuisia, niin kuvittelisin että te myöskin ajattelette, että maailmassa on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin ja minun mielipiteeni on vain yksi siinä ihmisjoukossa...ja juuri teidän mielipiteenne on tässä asiassa väärä.
Vittuilut tästä lähtien yksityisviestinä, kiitos! Vasikoin jokaisesta viestistä ylläpidolle, jossa on käyttämäni nimimerkkini tai sitaatti tekstistäni!
Ihmettelen, miten "anonyymisessa" keskustelussa kyetään todistamaan suurella voimalla se, miten ihminen oikeasti elää ja miten elää ja sotketaan keskusteluun jo toisen puolisotkin.
Jos te olette ihan oikeasti lastenne nöyryyttämistä vastaan, miksi itte nöyryytätte täällä kanssakeskustelijaa? Sekö on aikuismaisen käytöksen merkki. Te sallitte että lapsenne opettaa teitä naimaan...minä en...siinä on se ero!
Ihmeellistä kinaa ja "aivopesua" teiltäkin, miten lapset tulisi kasvattaa. Ihmeellistä "liberaaliporukkaa" lasten kasvatuksen osalta! Kuria ja järjestys oppii poika vasta armeijassa, mutta ei kotonaan (entäpä valtioissa, joissa ei ole asevelvollisuutta). Sellaisilla ihmisillä ei tulisi lapsia edes ollakaan, jotka eivät lastansa osaa kasvattaa vaan antavat vieraiden ihmisten kasvataa lapsensa!
En yhtään ihmettele, vaikka MissHolmesin tyttäret olisi jonakin päivänä myymässä itteään jossakin bordellissa???
Jos kerran olette todellakin aikuisia, niin kuvittelisin että te myöskin ajattelette, että maailmassa on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin ja minun mielipiteeni on vain yksi siinä ihmisjoukossa...ja juuri teidän mielipiteenne on tässä asiassa väärä.
Vittuilut tästä lähtien yksityisviestinä, kiitos! Vasikoin jokaisesta viestistä ylläpidolle, jossa on käyttämäni nimimerkkini tai sitaatti tekstistäni!
Viimeksi muokannut Mikko82, Pe Loka 01, 2010 4:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
-
Florence86
- Poliisikoira Rex
Lapselliseen kommenttiin lapsellinen vastaus:Mikko82 kirjoitti:Ihan linnakundeiksi lapsenne kasvatatte.
LOL
Clear water has no fish.
Mistäköhän se sitten johtuu, että noin 85% linnakundeista kertoo omanneensa lapsuudessaan kovan kurin ja heidät on piesty nöyriksi ja oma itsetunto alistettu nolliin..?Mikko82 kirjoitti:Ihan linnakundeiksi lapsenne kasvatatte.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kas kas, kun on sitten tyttösillä ankea tulevaisuus.
Pitänee tänään ottaa soittokierros ja ilmoittaa tyttärille, että jättää vaan ne opinnot kukin suosiolla kesken; kasvatus on ollut sen vert' persiistä, ettei se ura kuitenkaan urkene muualla kuin Hämeenlinnan naisvankilassa.

Pitänee tänään ottaa soittokierros ja ilmoittaa tyttärille, että jättää vaan ne opinnot kukin suosiolla kesken; kasvatus on ollut sen vert' persiistä, ettei se ura kuitenkaan urkene muualla kuin Hämeenlinnan naisvankilassa.

Nuotio & Äreät Tiput
Se on mikko aivan sama mitä sä sanot. muiden kanssa tämä keskustelu on rakentavaa ja yleistävää,sinun kanssasi ei. sä olet päättänyt miten me kasvatamme lapsemme (mielikuvissasi) meidän sanoillamme ei ole merkitystä. Vain ja ainoastaan sinun metodisi ovat hyviä kasvatuksessa ja vain ja ainoastaan niin tulee hyviä kansalaisia,muista tuleekin huoria ja linnakundeja... Mä en pidä sinua juuri minään,ja toivon ettei mun tarvi sua ikinäkään henkilökohtaisesti tavata.
sä et voi tietää onko meistä ketään ikipäivänä piiskattu,tukistettu,hakattu tai mitään muutakaan. Se miten me ajattelemme asioista on kyllä vanhempiemme kasvatuksen tulosta,mutta musta tuntuu kovin ihmeelliseltä,että yksi sanoo tulleensa hakatuksi ja toinen seisotetuksi nurkassa ja kolmas silitellyksi;mutta jostain kumman syystä löytyy aivan samoja mielipiteitä keskenään KASVATUKSESTA RIIPPUMATTA. Ja se yleisin yhteinen mielipide on ettei lasten kasvatuksessa saa käyttää väkivaltaa ja nöyryyttämistä,mieti sitä.
sä et voi tietää onko meistä ketään ikipäivänä piiskattu,tukistettu,hakattu tai mitään muutakaan. Se miten me ajattelemme asioista on kyllä vanhempiemme kasvatuksen tulosta,mutta musta tuntuu kovin ihmeelliseltä,että yksi sanoo tulleensa hakatuksi ja toinen seisotetuksi nurkassa ja kolmas silitellyksi;mutta jostain kumman syystä löytyy aivan samoja mielipiteitä keskenään KASVATUKSESTA RIIPPUMATTA. Ja se yleisin yhteinen mielipide on ettei lasten kasvatuksessa saa käyttää väkivaltaa ja nöyryyttämistä,mieti sitä.