Lasten kasvatuksesta
Re: Lasten kasvatuksesta.
Voi Mikko... Mitä hemmettiä joku lapin rundi ja bb-talo kuuluu keskusteluun lasten kasvatuksesta??
On muuten hemmetin koomista, että "mies" vaahtoa täällä armeija kurista lapsille, ja samaan aikaan toisessa ketjussa vaatii Suomen armeijan muuttamista palkka-armeijaksi, joilloin kaikki eivät tule kokemaan armeijaa. Koita nyt poika hyvä päättää, että oletko sä puolesta vai vastaan, vai päin vastoin. Muut keskustelevat kasvatuksesta ja sinä jaksat vääntää bb-talosta ja kännyköistä ja itkeä sitä, miksei naiset ryömi.
Ei kai sinuakaan kukaan sinne armeijaan pakottanut, vai oliko se vanhempien vaatimus?
On muuten hemmetin koomista, että "mies" vaahtoa täällä armeija kurista lapsille, ja samaan aikaan toisessa ketjussa vaatii Suomen armeijan muuttamista palkka-armeijaksi, joilloin kaikki eivät tule kokemaan armeijaa. Koita nyt poika hyvä päättää, että oletko sä puolesta vai vastaan, vai päin vastoin. Muut keskustelevat kasvatuksesta ja sinä jaksat vääntää bb-talosta ja kännyköistä ja itkeä sitä, miksei naiset ryömi.
Ei kai sinuakaan kukaan sinne armeijaan pakottanut, vai oliko se vanhempien vaatimus?
Pete, taitaa Mikko haluta, et lapset elää 18-vuotisen armeijan kotona, niin niiden ei tarvi käydä Suomen armeijaa. Palkka-armeijaan voi sit mennä oppimaan tapoja ne, jotka on saanut kotoa kännykän, muttei kasvatusta.
Aina kun Mikolle esittää kysymyksen mihin hän ei osaa vastata niin hän kääntää aiheen kännyköihin kätevästi 
Mikko82
ketsku:
Wikipedia:
Minä en ole mikään tuomitsija, mutta minullakin on oikeus mielipiteeseen. Tuohon pussiinpuhumiseesi on kuitenkin suorastaan pakko puuttua. Ehkä olen pahasuinen, mutta en kiroile enkä käytä väkivaltaa, en kotona enkä puutarhassa. Herrasmies ei koskaan loukkaa toista ihmistä vahingossa.Ainut mikä mua vituttaa on Maybrickin tuomio "siviilisääty" -osiossa!! Siis voihan sitä elää toisen kanssa ilman kihlojakin, mutta meillä oli sellainen keissi...ehkei sekään olisi ollut, mikäli avokillani eli nykyisellä rakkaalla avovaimollani ei olisi ollut synttäreitä samana päivänä!
ketsku:
Tästä kännykkäfiksaatiosta olikin puhetta muutamassa viestissä, ja että se pujahtaa viestiin kuin viestiin ikään kuin varkain. Liekö ajatuksia hallitseva asia tuo kännykkä?Aina kun Mikolle esittää kysymyksen mihin hän ei osaa vastata niin hän kääntää aiheen kännyköihin kätevästi
Wikipedia:
Monomania (kreik. mono, yksi ja mania, pakkomielle) on itsepintaista yhden asian ajattelemista tai tavoittelua.[1] Monomaniaa poteva ajattelee vain yhdenlaisia ajatuksia päiväkausia.
Nothing is quite what it seems
-
MissHolmes
- Ben Matlock
http://www.youtube.com/watch?v=Iry2-AFW ... re=related
Kylli sitten pukikin säveliksi tämän keskustelun annin
Kylli sitten pukikin säveliksi tämän keskustelun annin
Nuotio & Äreät Tiput
-
rosamarine
- Adrian Monk
No mä en myöskään ole painellut vasikointi nappeja. Siltikin ei niin rakentavaa keskustelua, jos/kun pitää alkaa loukkaamaan henkilökohtaisella tasolla.Mikko82 kirjoitti:Toisaalta täysin sama saanko mä bannin vai muut? Ei mun elämäni todellakaan Minfosta kiinni ole, vaikka sitä moni epäileepi. Heidän elämä on kiinni tyttäriensä tai poikiensa puhelinlaskuissa!rosamarine kirjoitti:Ohhoh... Taisi Mikkopoika heilahtaa bannia tuollaisesta kielenkäytöstä. Hyi sua. Aikuinen ihminen ja sillee...Mikko82 kirjoitti:MissHolmes: Haise nyt jo vitulle!Kysyitkö kenties "prostituutio-tyttäreltäsi" ohjeita kännykän kautta?
"Riitaan tarvitaan aina vähintään 2", sanoi sananlasku?
Juu, konkreettiseen riitaan tarvitaan vähintään kaksi, lasten kasvattamiseen riittää yksikin
Jos Mikko kännykät tuntuu turhilta sun tulevien lasten kätösiin, niin ole sitten antamatta koko vekotinta. Eikai siinä sen kummempaa...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Ei kai se riitä että minä en anna kännykkää tulevieni lapsien kätösiin vaan muiltakin sellainen tulisi evätä.rosamarine kirjoitti:Jos Mikko kännykät tuntuu turhilta sun tulevien lasten kätösiin, niin ole sitten antamatta koko vekotinta. Eikai siinä sen kummempaa...
Kukaan ei ole perustellut täysin, mitä hyötyä siitä kännykästä on 5-vuotiaille tai alakouluikäisille. Se että lapsi pitää kännykkää koulumatkalla esimerkiksi "suojelusenkelinään" tai "itsesuojeluvaistonaan", niin sitä en voi vain sallia. Ensin tulisi soittaa ensin äidille ja kysyä ohjeita, jos joku namusetä ahdistelee eikä ottaa jalkoja allensa ja juosta kotiin niin kovaa kuin kintuistaan pääsee...ei jumalauta...soittaa äidille kysyäkseen neuvoja...!!!
MissHolmes: Miksi sitä ei saisi muuten muksujen kaaliin yhtä lailla kuin se tuolla toisessa palstalla: "varokaa viereisiä autoja"?!?
Se on täysin eri asia, mitä lapsi ittelleen ostaa kun on rahaa maksaa ne kännykkämaksut itte. Itse maksoin ne opintotuestani, kun ostin omilla rahoillani sen kännykän 16-vuotiaana. Minulla ei ollut koskaan saldorajoitusta, joten pystyin hallitsemaan ettei laskua kerry ainakaan yli varojeni ja laskut maksetaan ajoissa.
Lisäksi sen ensimmäisen kännykän jouduin maksamaan itte kesätyöstäni saaduilla rahoilla, eikä vanhempieni tarvinnut koskaan maksaa minulle pennin hyrrää myöskään tuleviin kännyköihin tai puhumattakaan kännykkälaskuja.
Nykyisinhän vanhemmat maksavat muksujensa kännykkälaskut...voi voi...eikä varmasti lopu siihen ....kun muksut vonkuvat opiskelemaan mennessä, että "isukki maksa kämppäni vuokra". Koska siis muksu oppii tulemaan toimeen omillaan, jos vanhemmat ovat aina maksamassa kaiken ja työntämässä jokaiseen asiaan nokkaansa!
Huvitti eräs kaverini, joka on ikäiseni? Kysyi äidiltänsä mitä teen kun hänellä oli joku oire. Meni vasta sen jälkeen hakemaan apua sanotaan nyt vaikka "korvakipuihinsa". Avutonta touhua!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
rosamarine kirjoitti:
Itse hankin ekan kännykkäni n. 5 vuotta sitten, pitkin hampain. Syynä hankintaan oli asia, jota en huomannut niin tärkeäksi, nimittäin se että kuljen paljon suurissa metsissä yksin, ja siellä menee aikaa tuntikausia. Mieheni oli sitä mieltä, että rauhoittaa kummasti, kun tarvittaessa saa yhteyden puolin ja toisin. Lisäksi nykyään työni takia on "pakko" olla kännykän ulottuvissa sopimattomiinkin aikoihin. Yhteen aikaan olin jo jättäytymässä kokonaan lankaliittymän (joka meillä yhä on) varaan, mutta huomasin että työkomennot vähenevät jos en ole kännykällä saavutettavissa. Lopputulema: en pidä kännykästä, mutta tilanne vaatii sen käyttämistä. Ei siinä sen kummempaa, ei kiihkeitä tunteita eikä periaatteellista paatosta. Perheessämme vasta yli 12-vuotiailla on kännykkä, sitä nuoremmilla ei. Eivät ole valittaneet.
Mikko82:Jos Mikko kännykät tuntuu turhilta sun tulevien lasten kätösiin, niin ole sitten antamatta koko vekotinta. Eikai siinä sen kummempaa...
Miksei se riitä? Miksi se tulisi muiltakin evätä, kun et tunne kenenkin tilannetta? Jokainen tavallaan. Jos sinulla olisi jonakin päivänä esim. sillä tavalla vammautunut lapsi, että hänelle pitäisi ajoittain kännykkään soittamalla muistuttaa kouluun lähtöajasta tms. ajassa pysymiseen liittyvästä asiasta, ehkä huomaisit että puhelin on välttämätön arjen sujumisen kannalta. Se tietysti muuttaa asian, jos lapsen äiti on AINA kotona lähettämässä lapsen ajoissa kouluun, terapiaan jne. Mutta edes kodin lankapuhelimesta ei voi hälyttää lapselle, joka on jossain kodin ulkopuolella ja jolla ei ole sitä kapulaa mukanaan.Ei kai se riitä että minä en anna kännykkää tulevieni lapsien kätösiin vaan muiltakin se tulisi evätä.
Itse hankin ekan kännykkäni n. 5 vuotta sitten, pitkin hampain. Syynä hankintaan oli asia, jota en huomannut niin tärkeäksi, nimittäin se että kuljen paljon suurissa metsissä yksin, ja siellä menee aikaa tuntikausia. Mieheni oli sitä mieltä, että rauhoittaa kummasti, kun tarvittaessa saa yhteyden puolin ja toisin. Lisäksi nykyään työni takia on "pakko" olla kännykän ulottuvissa sopimattomiinkin aikoihin. Yhteen aikaan olin jo jättäytymässä kokonaan lankaliittymän (joka meillä yhä on) varaan, mutta huomasin että työkomennot vähenevät jos en ole kännykällä saavutettavissa. Lopputulema: en pidä kännykästä, mutta tilanne vaatii sen käyttämistä. Ei siinä sen kummempaa, ei kiihkeitä tunteita eikä periaatteellista paatosta. Perheessämme vasta yli 12-vuotiailla on kännykkä, sitä nuoremmilla ei. Eivät ole valittaneet.
Nothing is quite what it seems
Tämä alkaa mennä jo toiston toistoksi näiltä osin, mutta täällä oli aikaisemmin juttu 6-vuotiaasta kaivoon tippuneesta pojasta, joka sai apua hälytettyä kännykällä. Oman lapsen on pelastanut puhelin monet kerrat. Esimerkiksi meillä mukula kävelee tunnin linja-automatkan päätteeksi vajaan 2km:n matkan koulusta kotiin. Viime talvena pakkaset oli yli -30 astetta, joten arvata saattaa, että jäässähän tuo pieni oli kotiovelle päästyään. Ulko-ovi temppuili ja kohmeisilla sormilla ei saanut avaimella lukkoa auki, joten kännykällä sai soitettua naapurin hätiin. Tokihan tämä olisi pitänyt jollain muulla näkemyksellä mennä siten, että tuo kylmissään olevan lapsen olisi pitänyt tietysti kävellä sinne naapuriin muutaman kilometrin päähän ja toivoa, että sattuu olemaan kotonaMikko82 kirjoitti:
Kukaan ei ole perustellut täysin, mitä hyötyä siitä kännykästä on 5-vuotiaille tai alakouluikäisille. Se että lapsi pitää kännykkää koulumatkalla esimerkiksi "suojelusenkelinään" tai "itsesuojeluvaistonaan", niin sitä en voi vain sallia. Ensin tulisi soittaa ensin äidille ja kysyä ohjeita, jos joku namusetä ahdistelee eikä ottaa jalkoja allensa ja juosta kotiin niin kovaa kuin kintuistaan pääsee...ei jumalauta...soittaa äidille kysyäkseen neuvoja...!!!Kyl sunkin ipanas sen tajuaa, kuten säkin tajusit tai ainakin minäkin että juokse (ainiin eihän sun poikas saanut juosta liikuntatunneillakaan)?
Namusetiä vastaan luulisi jokaisen vanhemman opastavan lapsia muutoinkin kuin soittamalla vanhemmilleen.
Mulla häiritsee suunnattomasti se, että on olemassa katsantokanta, että kännykän omistavat lapset ovat automaattisesti laiskoja vetelyksiä ja kykenemättömiä ajattelemaan terveellä järjellä.
suurennos minun. Miten ihmeessä sä olet saanut opintotukea 16- vuotiaana,kun sitä muille ei makseta ennen kuin ovat täyttäneet 17- vuotta ja lapsilisän saanti loppuu?Mikko82 kirjoitti:
Se on täysin eri asia, mitä lapsi ittelleen ostaa kun on rahaa maksaa ne kännykkämaksut itte. Itse maksoin ne opintotuestani, kun ostin omilla rahoillani sen kännykän 16-vuotiaana. Minulla ei ollut koskaan saldorajoitusta, joten pystyin hallitsemaan ettei laskua kerry ainakaan yli varojeni ja laskut maksetaan ajoissa.
Ehkä se on muuttunut?pikku-my kirjoitti:suurennos minun. Miten ihmeessä sä olet saanut opintotukea 16- vuotiaana,kun sitä muille ei makseta ennen kuin ovat täyttäneet 17- vuotta ja lapsilisän saanti loppuu?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä en koe ollenkaan vastenmieliseksi sitä, että maksan opiskelevien täysi-ikäisten tyttärieni kännykkälaskut. Vuokrat on korkeat, ruoka kallista ja liika työnteko opiskelun ohella vie energiaa siitä pääasiasta eli opiskelusta. Minulle on ilo maksaa ne laskut.
Nuotio & Äreät Tiput
Syy on hyvin yksinkertainen. Ihminen on sellainen, että se haluaa aina sitä mitä muillakin on jo lapsesta lähtien? Miksei kännykät voitais yhtä hyvin kieltää 5-vuotiailta tai alakoululaisilta?Maybrick kirjoitti:Miksei se riitä? Miksi se tulisi muiltakin evätä, kun et tunne kenenkin tilannetta? Jokainen tavallaan. Jos sinulla olisi jonakin päivänä esim. sillä tavalla vammautunut lapsi, että hänelle pitäisi ajoittain kännykkään soittamalla muistuttaa kouluun lähtöajasta tms. ajassa pysymiseen liittyvästä asiasta, ehkä huomaisit että puhelin on välttämätön arjen sujumisen kannalta. Se tietysti muuttaa asian, jos lapsen äiti on AINA kotona lähettämässä lapsen ajoissa kouluun, terapiaan jne. Mutta edes kodin lankapuhelimesta ei voi hälyttää lapselle, joka on jossain kodin ulkopuolella ja jolla ei ole sitä kapulaa mukanaan.
MissHolmes kirjoitti:Minä en koe ollenkaan vastenmieliseksi sitä, että maksan opiskelevien täysi-ikäisten tyttärieni kännykkälaskut.
Arvasin!!
Ajatella että joutuu lapsesi kävelemään 2km, hui! Miksen mä valittanut koskaan -30 asteen pakkasella kävelessäni kotoani kilometrin kouluun tai koulusta kotiin takaisin ja joskus oli melkein muniin asti lunta kun klo 8:ksi menin!mareritt kirjoitti:Esimerkiksi meillä mukula kävelee tunnin linja-automatkan päätteeksi vajaan 2km:n matkan koulusta kotiin. Viime talvena pakkaset oli yli -30 astetta, joten arvata saattaa, että jäässähän tuo pieni oli kotiovelle päästyään.
Sä taidatkin olla niitä vanhempia, joiden muksut pinnaavat liikuntatunneilta, kuten talvella hiihdosta tai jääpallosta ja ovat tässäkin suhteessa todela vihaisia, kun lapsi joutuu kävelemään.
Viimeksi muokannut Mikko82, Su Loka 03, 2010 8:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähemmän vissiin kuitenkin, kuin sinulla...Mikko82 kirjoitti:Kyllä teillä on jotakin vikaa päässänne..ei jukolauta. Osaatteko te sanoa edes koirallenne ei?!
Osataan varmaan, osaatko sinä ajatella, että kukin tyylillään.
Kun ihan oikeasti tämä on tasavalta, ei Mikkokolandia, jossa Mikolla on diktatuuri.
Hittoako se sun paitaasi hankaa, jos muut ei halua tehdä kuten sinä. "Mies" itkee heti, että väärin toimitte, jos ei toimita, kuten Mikko1suuri tahtoo ja määrää. Poletko jalkaa myös?
Aiempaan diagnoosiini narsismistasi voinen huoletta lisä myös napoleon-kompleksin.