Muuten olen Hessun kanssa samaa mieltä lintupoikien & OK:n tarinoiden epäuskottavuudesta.
Lintupojat
Re: Lintupojat
Naisen jalat ovat niin sirot, että ne kyllä erottuvat selvästi vielä yli 10 metrin päästäkin.
Muuten olen Hessun kanssa samaa mieltä lintupoikien & OK:n tarinoiden epäuskottavuudesta.

Syyttäjältä oli heikko veto yrittää osoittaa nuo jalat Björklundin jaloiksi, kun tiedossa oli sekin, että Björklundin housut olivat vaaleanvihreät. Toisaalta ainoastaan Björklundin jalat olivat suunnilleen oikeaan suuntaan - Gustafssonin lisäksi. Kyllä se vahvasti näyttää siltä, että jalat olivat Gustafssonin, vaikka täydellistä varmuutta ei ole.Wagner kirjoitti:Naisen jalat ovat niin sirot, että ne kyllä erottuvat selvästi vielä yli 10 metrin päästäkin.
Voin esittää oman arvioni lintupojista. Varmaa tietoa ei tietysti ole.
Epäilen, että lintupojat ovat kaunistelleet totuutta. Mahdollisesti he huomasivat tilanteen vakavuuden jo menomatkalla. Niinpä he paluumatkalla kiersivät tuon murhaniemen kaukaa, vaikka olivat ensin tulleet järven rantaan sinne Kivilahden lymypaikan tienoille. He kaarsivat takaisinpäin ja menivät metsäpolkuja pitkin Oittaalle. Heitä olisi muutoin voitu syyttää heitteillejätöstä. Lisäksi epäilystä on myös kenkien kuljettamisesta. Heille se tehtävä sopisi hyvin. Itse varsinainen rikos oli arvioni mukaan jo tapahtunut lintupoikien saapuessa paikalle. Tuo rikos vaikuttaa vanhemman miehen tekemältä. Epäilen samaan suuntaan kuin Palo ja Gustafsson: kioskimies ja Assman. Kivilahden näkemä mies olisi Assman, kuvaus sopii hyvin. Näillä kahdella miehellä oli olematon alibi molemmilla. Tämä on teoriaa ja voi osua harhaankin, mutta mielestäni tämä sopisi hyvin. En esitäkään tätä varmana tietona. Yksi teoreettinen vaihtoehto.
Sariola kirjoitti:
..... Kyllä se vahvasti näyttää siltä....... vaikka täydellistä varmuutta ei ole.
Voin esittää oman arvioni.... Varmaa tietoa ei tietysti ole........
Epäilen...... Mahdollisesti.....oli arvioni mukaan.......rikos vaikuttaa......Epäilen samaan suuntaan.....mies olisi Assman.......
Tämä on teoriaa ja voi osua harhaankin, mutta mielestäni tämä sopisi hyvin. En esitäkään tätä varmana tietona. Yksi teoreettinen vaihtoehto.
On tämä hauskaa. Edelleenkin.
Näkymä teltalla oli erilainen eri aikoina ja eri silminnäkijöiden mukaan. Poliisin arvio poikkesi lintupojista.
Irmelillä oli housut osittain yhdessä jalassa. Teltalla oli arvioitu tehdyn lavastusmaisia siirtoja. Olisiko Irmelillä ollut aiemmin toiset housut jalassaan ja sitten osittain puettu ( ei riisuttu) vaalean vihreät farkut.
Taitavat friidut nykyäänkin lainailla boyfrendien farkkuja, seukkaamisen merkki.
Irmelillä oli housut osittain yhdessä jalassa. Teltalla oli arvioitu tehdyn lavastusmaisia siirtoja. Olisiko Irmelillä ollut aiemmin toiset housut jalassaan ja sitten osittain puettu ( ei riisuttu) vaalean vihreät farkut.
Taitavat friidut nykyäänkin lainailla boyfrendien farkkuja, seukkaamisen merkki.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
kukkuu kirjoitti: ..... Tämä on teoriaa ja voi osua harhaankin, mutta mielestäni tämä sopisi hyvin. En esitäkään tätä varmana tietona. Yksi teoreettinen vaihtoehto.
On tämä hauskaa. Edelleenkin.[/quote]
Täällä näitä yksioikoisen totuuden julistajia on jo aivan tarpeeksi. Ei tuo nyt niin hauskaa ole - mutta järkevää, sillä varmaa tietoa tapahtumien oikeasta kulusta ei ole!
Tästä huomasin, että kukkuu on varmaankin nainen, ja kaipaa ja haluaa, että totuus olisi selvä ja yksioikoinen. Valitettavasti niin ei ole. Jospa kukkuu kertoisi oman teoriansa. Minulla noita vaihtoehtoja on todellakin useita - en ole fanaattisesti kiinnittynyt yhteen vaihtoehtoon. Se on totta. Pidän sitä oikeana asennoitumisena.
Kukkuu, kukkuu, kaukana kukkuu.... On tämä hauskaa. Edelleenkin.
Minusta tämä on vähemmän hauskaa. Oletko Sariola ymmärtänyt, että kolme viatonta nuorta on surmattu heidän elämänsä alkumetreillä?Sariola kirjoitti:On tämä hauskaa. Edelleenkin.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Minusta adjektiivi viaton ei kuulu amistason henkilöarviointiin.
Niissä on vikaa jo syntyessään, eikä se ole määrittelykysymys.

Niissä on vikaa jo syntyessään, eikä se ole määrittelykysymys.
Pidin muutama vuosi sitten lintupoikia pääepäiltyinä. He ovat olleet taatusti rikospaikalla, heillä on vain toinen toiselleen antamansa alibit. Myöhemmin olen arvioinut, että he kyllä salasivat jotakin, mutta eivät ole päätekijöitä tässä jutussa.
Tietysti nämä ovat arvioita. Gustafssonia en pidä todennäköisenä tekijänä, sillä hänellä olisi pitänyt olla älyttömän hyvä tuuri. Liian hyvä. Sellainen ei ole todennäköinen. Melkein voi sanoa, että ei ole mahdollinen.
Olen päätellyt, että tämän rikoksen tekijä on kokenut tekijä, ja todennäköisesti muihinkin väkivaltarikoksiin syyllistynyt. Teko vaikuttaa harkitulta. Se on toteutettu nopeasti ja tehokkaasti. Ääntä ei ole juuri syntynyt. Omat jäljet on taitavasti hävitetty. Tässä mielessä Assman ja kioskimieskin sopivat tekijöiksi. Mielestäni tekijä voi olla muukin. Tekijä on ollut omalla tavallaan taitava, ei ole jäänyt kiinni. En todellakaan voi nimetä yhtä varmaa tekijää, niinkuin muutamat ovat täällä tehneet.
Tietysti nämä ovat arvioita. Gustafssonia en pidä todennäköisenä tekijänä, sillä hänellä olisi pitänyt olla älyttömän hyvä tuuri. Liian hyvä. Sellainen ei ole todennäköinen. Melkein voi sanoa, että ei ole mahdollinen.
Olen päätellyt, että tämän rikoksen tekijä on kokenut tekijä, ja todennäköisesti muihinkin väkivaltarikoksiin syyllistynyt. Teko vaikuttaa harkitulta. Se on toteutettu nopeasti ja tehokkaasti. Ääntä ei ole juuri syntynyt. Omat jäljet on taitavasti hävitetty. Tässä mielessä Assman ja kioskimieskin sopivat tekijöiksi. Mielestäni tekijä voi olla muukin. Tekijä on ollut omalla tavallaan taitava, ei ole jäänyt kiinni. En todellakaan voi nimetä yhtä varmaa tekijää, niinkuin muutamat ovat täällä tehneet.
Ja Sariola se vaan jatkaa noita epäloogisuuksiaan, ollako, vai eikö olla ja olihan se, heh ja heh!
Ensin on väärin väittää, että Gussen ikäinen henkilö olisi voinut surmat tehdä, koska Gustafsson on ollut Sariolan mielestä liian nuori.
Toisaalta Sariola on epäillyt aikaisemmin lintupoikia, mutta ei se mitään, sillä lintupojat eivät olleet Gustafssonin ikäisiä, no joo!
Mitä siitä, että lintupojat olivat Gustafssonia pari kolme vuotta nuorempia, mutta tuossa kait se ikä sitten ratkaisee!
Nykyään, kuten aikaisemminkaan, ei tuo ikä ole ollut ratkaiseva surmatöissä, eli siinä nuori on tappanut, kuin vanhempikin, ei ihminen noissa tappopuuhissa ole miksikään muuksi muuttunut, siellä ne alkukantaiset tavat ovat olleet nk. sivistyksen alla piiloissaan.
Tuo Norjassa sattunnut ikävä surmatyö, jossa tekijänä oli 13 vuotias poika ja joka pystyi elämään tuo raaka surmatyö omallatunnollaan 30 vuotta, kuin mitään ei olisi tapahtunut, sen olisi luullut herättäneen jo muutaman uneliaankin kirjoittajan ruususen unestaan, vaan ei!
Lisäksi televisiosta tulee paljon hyviä rikosdokumenttejä, joissa on useasti hyvinkin nuoria surmaajia, jotka vain sattuman ja sitkeän tutkinnan johdosta ovat jääneet kiinnin, mitä kamalimmista surmatöistä.
Edelleen kuitenkin sivustolla on sellaisia kirjottajia, jotka ajattelevat, että ikä on ratkaiseva tekijä.
Vaikka nuorikin pystyy kamaliin veritekoihin, niin silti en pidä lintupoikia mahdollisina tekijöinä, sillä olisivatko pojat menneet ilmoittautumaan tekosensa jälkeen, jos he olivat tekijät?
En myöskään usko suunnitelmallisiin surmatöihin, eli Sariolan tyyliin, että "tapetaan seuraavat, jotka niemeen saapuvat", onpa melkoisen mielikuvitusrikkaasti ajateltu!
Eiköhän tuohon surmatyöhön ole ihan looginen selitys ja tekijällä käynyt mahdottoman hyvä munkki, joten yksinkertaistakaamme hieman ajatusmallejamme!
Ensin on väärin väittää, että Gussen ikäinen henkilö olisi voinut surmat tehdä, koska Gustafsson on ollut Sariolan mielestä liian nuori.
Toisaalta Sariola on epäillyt aikaisemmin lintupoikia, mutta ei se mitään, sillä lintupojat eivät olleet Gustafssonin ikäisiä, no joo!
Mitä siitä, että lintupojat olivat Gustafssonia pari kolme vuotta nuorempia, mutta tuossa kait se ikä sitten ratkaisee!
Nykyään, kuten aikaisemminkaan, ei tuo ikä ole ollut ratkaiseva surmatöissä, eli siinä nuori on tappanut, kuin vanhempikin, ei ihminen noissa tappopuuhissa ole miksikään muuksi muuttunut, siellä ne alkukantaiset tavat ovat olleet nk. sivistyksen alla piiloissaan.
Tuo Norjassa sattunnut ikävä surmatyö, jossa tekijänä oli 13 vuotias poika ja joka pystyi elämään tuo raaka surmatyö omallatunnollaan 30 vuotta, kuin mitään ei olisi tapahtunut, sen olisi luullut herättäneen jo muutaman uneliaankin kirjoittajan ruususen unestaan, vaan ei!
Lisäksi televisiosta tulee paljon hyviä rikosdokumenttejä, joissa on useasti hyvinkin nuoria surmaajia, jotka vain sattuman ja sitkeän tutkinnan johdosta ovat jääneet kiinnin, mitä kamalimmista surmatöistä.
Edelleen kuitenkin sivustolla on sellaisia kirjottajia, jotka ajattelevat, että ikä on ratkaiseva tekijä.
Vaikka nuorikin pystyy kamaliin veritekoihin, niin silti en pidä lintupoikia mahdollisina tekijöinä, sillä olisivatko pojat menneet ilmoittautumaan tekosensa jälkeen, jos he olivat tekijät?
En myöskään usko suunnitelmallisiin surmatöihin, eli Sariolan tyyliin, että "tapetaan seuraavat, jotka niemeen saapuvat", onpa melkoisen mielikuvitusrikkaasti ajateltu!
Eiköhän tuohon surmatyöhön ole ihan looginen selitys ja tekijällä käynyt mahdottoman hyvä munkki, joten yksinkertaistakaamme hieman ajatusmallejamme!
Epäilin kyllä aluksi lintupoikia, mutta hylkäsin ajatuksen juuri sen takia, että tuon surmatyön "kädenjälki" viittaa kokeneeseen ja harkitsevaan tappajaan. Hän on ollut taitava, tehokas ja nopea. Ei ole jättänyt itsestään selviä merkkejä paikalle. Tämän rikoksen tekijä ei ole tyhmä, eikä ole nuori ja kokematon. Mielestäni hän on vanhempaa ikäluokkaa. Se Kivilahden kuvaus noin 30-vuotiaasta miehestä sopii kyllä kuvaan. Hänen elämäänsä on todennäköisesti kuulunut väkivaltaa ennen tuota rikosta ja tuon jälkeenkin. Mahdollisesti hänet on tuomittu väkivaltarikoksista tuota ennen/ja/tai tuon jälkeen.
Katselin TV:stä juuri erään rikoselokuvan. Siinä 8-vuotias tyttö oli siepattu, raiskattu ja tapettu. Syyllistä ei tahtonut löytyä. Meni vuosia eikä syyllistä tavoitettu.
Itse päättelin tuossa vaiheessa, että tekijä on vanha seksuaalirikollinen, jota on todennäköisesti ennenkin rangaistu.
Sitten tuli DNA-tutkimus mahdolliseksi. Saatiin tekijän DNA tytön mekosta. Sitä verrattiin satoihin epäiltyihin. Sieltä löytyikin täsmälleen vastaava eräältä epäillyltä. Hän oli parhaillaan vankilassa kärsimässä 13-vuotiaan tytön raiskauksesta tuomittuna. Tuomioksi tuli elinkautinen.
Tämä Bodomin rikos vaikuttaa mielestäni "vanhan konnan" tekemältä. Hän on tiennyt miten ihminen tapetaan ja tietää miten välttää jättämästä jälkiä itsestään. Todennäköisesti hän on sodan käynyt ja todettu jo ennen tätä väkivaltaiseksi. Tulee mieleen, että hän nauttii tappamisesta. Uhrit oli aseteltu rituaalinomaisesti tekijän haluamiin asentoihin ja paikkoihin. Oletan, että NG on ollut siinä vaiheessa tajuton, ja hänen henkiinjäämisensä on ehkä ollut vahinko. Tekijä on todennäköisesti luullut hänen kuolleen tai kuolevan pian. Sattui vahinko ja yksi jäi henkiin. Tämä on minun karkea arvioni tekotavasta.
Katselin TV:stä juuri erään rikoselokuvan. Siinä 8-vuotias tyttö oli siepattu, raiskattu ja tapettu. Syyllistä ei tahtonut löytyä. Meni vuosia eikä syyllistä tavoitettu.
Itse päättelin tuossa vaiheessa, että tekijä on vanha seksuaalirikollinen, jota on todennäköisesti ennenkin rangaistu.
Sitten tuli DNA-tutkimus mahdolliseksi. Saatiin tekijän DNA tytön mekosta. Sitä verrattiin satoihin epäiltyihin. Sieltä löytyikin täsmälleen vastaava eräältä epäillyltä. Hän oli parhaillaan vankilassa kärsimässä 13-vuotiaan tytön raiskauksesta tuomittuna. Tuomioksi tuli elinkautinen.
Tämä Bodomin rikos vaikuttaa mielestäni "vanhan konnan" tekemältä. Hän on tiennyt miten ihminen tapetaan ja tietää miten välttää jättämästä jälkiä itsestään. Todennäköisesti hän on sodan käynyt ja todettu jo ennen tätä väkivaltaiseksi. Tulee mieleen, että hän nauttii tappamisesta. Uhrit oli aseteltu rituaalinomaisesti tekijän haluamiin asentoihin ja paikkoihin. Oletan, että NG on ollut siinä vaiheessa tajuton, ja hänen henkiinjäämisensä on ehkä ollut vahinko. Tekijä on todennäköisesti luullut hänen kuolleen tai kuolevan pian. Sattui vahinko ja yksi jäi henkiin. Tämä on minun karkea arvioni tekotavasta.
Siinähän se ero on.Sinä arvelet, minä tiedän.Sariola kirjoitti:
Jospa kukkuu kertoisi oman teoriansa. Minulla noita vaihtoehtoja on todellakin useita - en ole fanaattisesti kiinnittynyt yhteen vaihtoehtoon.
Niin näyttää olevan. Mahdollisesti tiedät. On kuitenkin syytä epäillä sitä, onko sinun tietosi oikea. On nimittäin runsaasti henkilöitä, jotka tietävät syyllisen varmasti, ainakin omasta mielestään. On kuitenkin niin, että eri henkilöillä on se varma syyllinen eri henkilö. Näyttää vaihtelevan, että kuka se varma syyllinen on.kukkuu kirjoitti:Siinähän se ero on. Sinä arvelet, minä tiedän.Sariola kirjoitti:
Jospa kukkuu kertoisi oman teoriansa. Minulla noita vaihtoehtoja on todellakin useita - en ole fanaattisesti kiinnittynyt yhteen vaihtoehtoon.
Niinpä tuosta seuraa, että ainakin osa noista varman tiedon tietäjistä on erehtynyt. Miten lienee "kukkuun" laita? Ainakin herää epäilys, että kukkuun varmana pitämä tieto ei olekaan oikea tieto, vaan väärä luulo. Näitä on vaikea erottaa toisistaan!
Epäilen, että tuota voisi kuvata lauseella "luulee tietävänsä". Kun sitten viisastuu saattaa tuo käsitys muuttua muotoon "tietää luulevansa". Saattaa olla niinkin, että kukkuu ajan kanssa muuttaa käsityksensä tähän jälkimmäiseen, siis "tietää luulevansa".
Minä kyllä epäilen, että kukkuulla ei ole varmaa tietoa oikeasta tekijästä!
Minä kyllä pidän parhaana epäiltynä kioskimiestä, mutta en silti ole varma että osunko tässä oikeaan.
Viimeksi muokannut Sariola, Su Loka 03, 2010 10:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinä se vaan Sariola olettelet.
Vai on asialla ollut koenut tappaja ja jättänyt yhden henkiin.
Tappaja on viihtynyt niemellä tuntikausia, siirrellen mm. uhreja ja peittänyt heidän kasvonsa, miksi.
Ei Gusse varmaan koko aikaa ole hiljaa ollut, sillä hänen kuultiin ääntelevän, jolloin hänet myös löydettiin, vasta silloin sankari vaipui koomaan, josta heräsi seuraavana torstaina, heh!.
Miksi noiden ääntelyjen aikana surmaaja ei siis tappanut Gussea, sillä ei kait kuolleet ääntele?
Kun olet Sariola katsellut noita televisioelokuvia, niin miksi et ole niistä noukkinut noita nuoria tappajia, siis alta kaksikymppisiä, vai sattuuko menemään liikaa liki Bodomia?
Nuoret oli Bodomilla hakattu hengiltä kivellä ja puukkoa oli käytetty ainoastaan Seppoa kohtaan, mutta ilmeisesti hänkin oli saanut maistaa kivensyrjää ennen puukotusta.
Ei tuollaiseen tappotyöhön mitään suunnitelmallisuutta tarvita, johan tuolla tavoin nuorisomme on tappanut ihmisisä niin Keravalla, kuin Kotkassakin!
Tuskin lintupojat olivat surmia tehneet, sillä minne he olisivat vieneet veriset vaatteensa, kun Wagnerin mukaan kaikilla ei ollut edes kesällä kenkiä käyttää.
Eiköhän mamma olisi pian alkanut kaivata pojille housuja jalkaan, jos pojat olisivat pelkissä kalsareissaan luuhastelleet pitkin kylänraittia?
Eivät siis lintupojat olleet tappoasialla, mutta jos Merivuokko olet lukusilla, niin muistaisitko, mitkä jalkineet Heikillä ja Kilulla oli silloin surullisena aamuna?
Vai on asialla ollut koenut tappaja ja jättänyt yhden henkiin.
Tappaja on viihtynyt niemellä tuntikausia, siirrellen mm. uhreja ja peittänyt heidän kasvonsa, miksi.
Ei Gusse varmaan koko aikaa ole hiljaa ollut, sillä hänen kuultiin ääntelevän, jolloin hänet myös löydettiin, vasta silloin sankari vaipui koomaan, josta heräsi seuraavana torstaina, heh!.
Miksi noiden ääntelyjen aikana surmaaja ei siis tappanut Gussea, sillä ei kait kuolleet ääntele?
Kun olet Sariola katsellut noita televisioelokuvia, niin miksi et ole niistä noukkinut noita nuoria tappajia, siis alta kaksikymppisiä, vai sattuuko menemään liikaa liki Bodomia?
Nuoret oli Bodomilla hakattu hengiltä kivellä ja puukkoa oli käytetty ainoastaan Seppoa kohtaan, mutta ilmeisesti hänkin oli saanut maistaa kivensyrjää ennen puukotusta.
Ei tuollaiseen tappotyöhön mitään suunnitelmallisuutta tarvita, johan tuolla tavoin nuorisomme on tappanut ihmisisä niin Keravalla, kuin Kotkassakin!
Tuskin lintupojat olivat surmia tehneet, sillä minne he olisivat vieneet veriset vaatteensa, kun Wagnerin mukaan kaikilla ei ollut edes kesällä kenkiä käyttää.
Eiköhän mamma olisi pian alkanut kaivata pojille housuja jalkaan, jos pojat olisivat pelkissä kalsareissaan luuhastelleet pitkin kylänraittia?
Eivät siis lintupojat olleet tappoasialla, mutta jos Merivuokko olet lukusilla, niin muistaisitko, mitkä jalkineet Heikillä ja Kilulla oli silloin surullisena aamuna?
Korjataan yksi yksityiskohta. Taisin mainita Salosen arvelleen, että teltan päällä makoilija oli ottamassa aurinkoa. Sen arvion esittäjä olikin Haapalainen:
..... Kertoja oli lisäksi nähnyt, että joku mies makasi kasassa olevan teltan päällä. Miestä oli näkynyt vain vyötäröstä alaspäin, joten kertoja oli nähnyt tällä olevan päällään tummat housut ja oli kertoja olettanut miehen ottavan aurinkoa. Kertoja oli huomauttanut toverilleen, että mentäisiin katsomaan moottoripyöriä, mutta hänen toverinsa Salonen oli sanonut, ettei mentäisi häiritsemään leirillä olijoita. .....
Niin, tuskin edes Haapalainen uskoi tosissaan, että mies otti aurinkoa.
..... Kertoja oli lisäksi nähnyt, että joku mies makasi kasassa olevan teltan päällä. Miestä oli näkynyt vain vyötäröstä alaspäin, joten kertoja oli nähnyt tällä olevan päällään tummat housut ja oli kertoja olettanut miehen ottavan aurinkoa. Kertoja oli huomauttanut toverilleen, että mentäisiin katsomaan moottoripyöriä, mutta hänen toverinsa Salonen oli sanonut, ettei mentäisi häiritsemään leirillä olijoita. .....
Niin, tuskin edes Haapalainen uskoi tosissaan, että mies otti aurinkoa.
Pojat näkivät myös rannassa "kahvivettä" hakeneen tyypin. No, olihan siellä teltalla se vesiastia, mutta kahveja ei ilmeisesti keitetty. Nähtävästi oli tullut niin kova jano, että vettä tuli haettua?
- hymm -
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.