Vaati vähän salapoliisityötä, että ne yhteystiedot lopulta löytyi (en tiedä olivatko edes voimassa olevat). Ehkäpä tämä on joku palikkatesti uusille jäsenille?
Ärsyttää Murha.infossa->
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
Tulokkaana ärsytti se, kun malttamattomana odotin tunnusten vahvistamista (luulin, että siitä tulisi s-postiin ilmoitus, mutta eipä tullut) ja välillä kokeilin että joko pääsee - no ei pääsyt. Tuli vain teksti että tunnusta ei ole vahvistettu ylläpidon toimesta, ongelmatapauksissa ota yhteyttä ylläpitoon. No sitten kun koittaa etsiskellä ylläpidon yhteystietoja, niin nehän tietenkin näytetään vain rekisteröityneille käyttäjille
Vaati vähän salapoliisityötä, että ne yhteystiedot lopulta löytyi (en tiedä olivatko edes voimassa olevat). Ehkäpä tämä on joku palikkatesti uusille jäsenille?
Kylläpäs tämä puntti-/penkkiketju nyt nostaa tunteita pintaan! En ymmärrä miten se, että on tällaisia ketjuja estää milläänlailla ihmistä osallistumasta muiden ketjujen keskusteluihin, jos on haluja.John Doe kirjoitti:Juu ja kaikki muutkin "asian" harrastajat katoaa, kun keskustelu siirtyy puntteihin ja BBhen.........sorry!!!
Siitä vaan kirjoittamaan alustuksia henkirikoksiin, kadonneisiin jne. sekä ottamaan osaa keskusteluihin. Ei ne BB-ketjut sun muut siinä esteenä ole!
Vihje: Jos nämä "vapaan keskustelun" ketjut häiritsevät, tässä neuvo: Niitä ei kannata avata ja lukea! Helppoa kuin heinänteko.
Alakoululaiset pääsevät usein kouluun vanhempien kyydillä, eivätkä kävele kouluun? Tai koulutaksi vie ovelle, eikä jätä lapsia vaikka kilometrin päähän (muutoinhan vanhemmat suuttuisivat?).Repsu kirjoitti:Liittyykö tämä ihan oikeasti mielestäsi koulunkäyntiin? Armeijassa ollessani porukka silti nukahteli luokassa, sama kuinka paljon meitä poistutettiin tai juoksutettiin. Ehkä se aamu-unisuus voitaisiin ratkaista kotona, tosin ei ehkä näpsäyttämällä.Mikko82 kirjoitti:Olen todellakin sitä mieltä, että koululaitosten tulisi luopua ennemmin aamunavauksista ja juoksuttaa oppilaitaan ennemmin pari kertaa koulun ympäri.![]()
Topikkiin liittyen, murha.infossa ärsyttää, kun vanhat hyvät kirjoittajat ovat hiipumassa pois (esim. Valdovas).
Kyllä armeijassa vaan juostiin aamulenkki melko usein (jotta porukka saadaan hereille?) ja marssittiin kasarmista muodostelmassa muonituskeskuksen eteen aamupalalle ja takaisin kasarmille. Joskus sitten tietenkin mentiin paljon vapaammin, mutta nekin taisivat olla mitä harvointa herkkua.
Yleensä siksi en avaa, kun esim. meikäläinen avaa jonkun ketjun Kadonneet -osiossa niin heti ilmoitetaan, että se on jo olemassa vaikka sitä ennen olisinkin etsinyt Minfon keskustelujen "etsi toiminnolla". Avasin "Uutta tietoa Kadonneista! -ketju (nettisivuja)" Kadonneet -osioon, eikä siitä oikein kukaan pitänyt ja se oli viimeinen ketju minkä avasin näihin "virallisiin osioihin".Ailar kirjoitti:Siitä vaan kirjoittamaan alustuksia henkirikoksiin, kadonneisiin jne. sekä ottamaan osaa
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Mikko82:
Älä tuollaisesta lannistu! Ihan hyvin voit mielestäni avauksia tehdä "virallisiin" osioihinkin, minfon hakutoiminto ei ole mistään kotoisin, kannattaa hakea googlen kautta (jossain olikin siihen ohjeet, jos en väärin muista niin googleen teksti: site: murha.info ja haettava sana, korjatkaa joku jos olen väärässä).
Joskus sitten esimerkiksi itsellenikin on sattunut että aihe ei ole kiinnostanut tai ketju on jo olemassa, tällaista sattuu varmasti kaikille jotka ovat useampia avauksia tehneet.
Ei muuta kuin Mikko vaan avauksia tekemään rohkeasti ja kommentoimaan.
Älä tuollaisesta lannistu! Ihan hyvin voit mielestäni avauksia tehdä "virallisiin" osioihinkin, minfon hakutoiminto ei ole mistään kotoisin, kannattaa hakea googlen kautta (jossain olikin siihen ohjeet, jos en väärin muista niin googleen teksti: site: murha.info ja haettava sana, korjatkaa joku jos olen väärässä).
Joskus sitten esimerkiksi itsellenikin on sattunut että aihe ei ole kiinnostanut tai ketju on jo olemassa, tällaista sattuu varmasti kaikille jotka ovat useampia avauksia tehneet.
Ei muuta kuin Mikko vaan avauksia tekemään rohkeasti ja kommentoimaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sama kävi itselläni. Ravasin lukemassa sähköpostia, mutta vahvistusta ei tullut. Luulin jo, ettei rekisteröintiä oltu hyväksytty. Lopulta sitten kokeilemalla pääsinkin sisään. Ehkäpä kyseessä on tosiaankin jokin testi?Rocket kirjoitti:Tulokkaana ärsytti se, kun malttamattomana odotin tunnusten vahvistamista (luulin, että siitä tulisi s-postiin ilmoitus, mutta eipä tullut) ja välillä kokeilin että joko pääsee - no ei pääsyt. Tuli vain teksti että tunnusta ei ole vahvistettu ylläpidon toimesta, ongelmatapauksissa ota yhteyttä ylläpitoon. No sitten kun koittaa etsiskellä ylläpidon yhteystietoja, niin nehän tietenkin näytetään vain rekisteröityneille käyttäjille![]()
Miten itse muistelen aikanani saaneeni vahvistuksen sähköpostiini? 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Muuten oikein, mut site:murha.info on ilman välilyöntiä. Mut ei Mikko voi tuota kokeilla, koska mä oon sen neuvonut.matlockb kirjoitti:(jossain olikin siihen ohjeet, jos en väärin muista niin googleen teksti: site: murha.info ja haettava sana, korjatkaa joku jos olen väärässä).
Eipä tullut itsellekään sähköpostiin. Arvelin tämän olevan vain jokin informaatiohäikkä (näitä joskus ilmenee muillakin nettisivuilla) ja siksi mailasin ylläpidolle. En muista mitä kautta yhteystiedot löysin, mutta muistaakseni eivät olleet kovan työn takana. (Ehkä tämäkin on tosin nykyaikana muuttunut, juurikin salapoliisityön takia...Rocket kirjoitti:Tulokkaana ärsytti se, kun malttamattomana odotin tunnusten vahvistamista (luulin, että siitä tulisi s-postiin ilmoitus, mutta eipä tullut) ja välillä kokeilin että joko pääsee - no ei pääsyt. Tuli vain teksti että tunnusta ei ole vahvistettu ylläpidon toimesta, ongelmatapauksissa ota yhteyttä ylläpitoon. No sitten kun koittaa etsiskellä ylläpidon yhteystietoja, niin nehän tietenkin näytetään vain rekisteröityneille käyttäjille![]()
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Viimeaikaisten kiireideni vuoksi olen ehtinyt käydä täällä vain harvakseltaan, mutta perin on mennyt sekavaksi tämä touhu. Etusivu on yleensä täynnä täysin merkityksettömiä avauksia tyyliin oletko lukenut Niilo Neliapilan uusimman kirjan, ottaisitko rotan vai käärmeen lemmikiksi, tai miten auto pitäisi parkkeerata ja kakara kasvattaa. Mitä tekemistä näillä on rikosten kanssa? Varmaan mukava availla uusia ketjuja ja jaamata tyhjänpäiväisiä, mutta palsta on mielestäni pilalla, ns. oikeat aiheet hukkuvat tähän ketjunavausdiarreaan.
Tiedän kyllä, ettei kyseisiä ketjuja tarvitse avata enkä availekaan, mutta en viitsi/jaksa enää kaivella varsinaisia asiaketjuja sivulta viisi tai kuusi. Näin näyttää käyneen monelle muullekin ja niinpä samoja asioita kysellään uudestaan ja uudestaan. Tai aloitetaan uusi ketju aiheesta, joka palstalla jo on.
Toistaiseksi minusta tuntuu, että olen sanottavani täällä sanonut ja jätänkin palstan nyt innokkaammille. Ehkä palaan joskus asiaan, ehkä en. Kiitokset niille monille mielenkiintoisille henkilöille joita olen täällä vuosien varrella tapaillut, erikoisesti Rikosaiheisen kysymysketjun aktiiveille MEG, rosamarine, Valdovas, Tuntematon Mies, Belker, maija turjukka, kylli, härkä ynnä muut. Jack the Ripper otti minut aikanaan sydämellisesti vastaan, hyvää jatkoa hänellekin. MissHolmesin muistan myös jääräpäisenä, mutta rehellisenä ja miellyttävänä väittelykumppanina, samoin Bodomilla oli aikanaan hyviä keskusteluja jo palstan jättäneiden kanssa. Monta hyvää kirjoittajaa varmasti unohtuikin, joten kaikille tasapuolisesti hyvää syksyn jatkoa!
Tiedän kyllä, ettei kyseisiä ketjuja tarvitse avata enkä availekaan, mutta en viitsi/jaksa enää kaivella varsinaisia asiaketjuja sivulta viisi tai kuusi. Näin näyttää käyneen monelle muullekin ja niinpä samoja asioita kysellään uudestaan ja uudestaan. Tai aloitetaan uusi ketju aiheesta, joka palstalla jo on.
Toistaiseksi minusta tuntuu, että olen sanottavani täällä sanonut ja jätänkin palstan nyt innokkaammille. Ehkä palaan joskus asiaan, ehkä en. Kiitokset niille monille mielenkiintoisille henkilöille joita olen täällä vuosien varrella tapaillut, erikoisesti Rikosaiheisen kysymysketjun aktiiveille MEG, rosamarine, Valdovas, Tuntematon Mies, Belker, maija turjukka, kylli, härkä ynnä muut. Jack the Ripper otti minut aikanaan sydämellisesti vastaan, hyvää jatkoa hänellekin. MissHolmesin muistan myös jääräpäisenä, mutta rehellisenä ja miellyttävänä väittelykumppanina, samoin Bodomilla oli aikanaan hyviä keskusteluja jo palstan jättäneiden kanssa. Monta hyvää kirjoittajaa varmasti unohtuikin, joten kaikille tasapuolisesti hyvää syksyn jatkoa!
Mariackan poissaolo on selva menetys palstalle !! Hyvaa syksya kuitenkin kyseiselle nimimerkille. Toivon, etta palaat.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
-
rosamarine
- Adrian Monk
Voi eiMariacka kirjoitti:Viimeaikaisten kiireideni vuoksi olen ehtinyt käydä täällä vain harvakseltaan, mutta perin on mennyt sekavaksi tämä touhu. Etusivu on yleensä täynnä täysin merkityksettömiä avauksia tyyliin oletko lukenut Niilo Neliapilan uusimman kirjan, ottaisitko rotan vai käärmeen lemmikiksi, tai miten auto pitäisi parkkeerata ja kakara kasvattaa. Mitä tekemistä näillä on rikosten kanssa? Varmaan mukava availla uusia ketjuja ja jaamata tyhjänpäiväisiä, mutta palsta on mielestäni pilalla, ns. oikeat aiheet hukkuvat tähän ketjunavausdiarreaan.
Hyvää syksyä Mariackalle, perustelut olivat hyvät.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
^
Unohdit Peräkylän Maigretin
heh , Aina tarkkana , kuin porkkana
Muistan hyvin sen Olvi jutun
Unohdit Peräkylän Maigretin
heh , Aina tarkkana , kuin porkkana
Muistan hyvin sen Olvi jutun
Ikävä että nämä vanhat nimimerkit, Mariackan lisäksi esim Valdovas jättävät palstan.
Kai meidän uusien on edes yritettävä paikkailla sitten...
Mielestäni olisi kohtuullista että edes joskus yhdellä viestillä ilmoittaisivat olemassaolostaan.
Kai meidän uusien on edes yritettävä paikkailla sitten...
Mielestäni olisi kohtuullista että edes joskus yhdellä viestillä ilmoittaisivat olemassaolostaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Mariacka on asiallinen, hieno, ja kiva nimimerkki.
Hejaciin minua ei ole toivotettu tervetulleeksi?
Hejaciin minua ei ole toivotettu tervetulleeksi?
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Mua taas ärsyttää tommonen nimimerkkeihin kiintyminen ja narina siitä kuinka se ja se lähtee palstalta. Sekä myös se, että siitä pitää erikseen käydä kertomassa, että jätän nyt palstan koska tää on niin huonoksi mennyt. Aika monessa ketjussa on noita nimimerkkien kehumisia ja aina ne samat nimet pyörii siellä ja milloin kukakin on lähtenyt ja jättänyt ja blaa blaa. Mä en ainakaan ikävöi yhtäkään nimimerkkiä enkä huomaa kenenkään lähtemisiä, kyllä tää palsta pyörii uudempienkin nikkien toimesta. Ugh. Olen puhunut yövuoron väsyttämänä ja ärsyyntyneenä.