Ärsyttää Murha.infossa->
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
Harmi,yksi toisensa jälkeen palstan asialliset kirjoittajat häviää. Kai siitä saa osittain syyttää itseäänkin kun on lähtenyt moneen hömpötykseen mukaan *menee nurkkaan häpeämään* ...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
No ketsku ,kuinkas nyt noin onnistuin väsyttämään ja ärsyttämään
Mariacka, hyvää jatkoa, kannattaa olla kuulolla!
Mariacka, hyvää jatkoa, kannattaa olla kuulolla!
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Kun tuossa niistä avauksista puhuttiin, siihen otan kantaa. Saa niitä avauksia henkirikoksista ja kadonneista tehdä kuka tahansa(!), viime aikoina niitä on ollut vähän ja uusia juttuja ei näin ollen synny, tietenkin hyvä että ei uusia vakavia selvittämättömiä henkirikoksia ole tullut eikä salaperäisiä katoamisia. Jostain syystä tosin olen huomannut, että nämä selvittämättömät henkirikokset ja vanhat katoamistapaukset eivät montaakaan kiinnosta joten siksikin avauksia on tuolla vapaa keskustelu-puolelle tehty paljon ja mielestäni ihan asiallisia.
Niin ja Bodom ja Ulvila-osioon tietenkin saa aina mennä riitelemään
niissä juttua riittää.
Niin ja Bodom ja Ulvila-osioon tietenkin saa aina mennä riitelemään
niissä juttua riittää.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Juu, ikävä kyllä liiankin hyvin ihan muissa aiheissa kuin niissä joita varten palsta on perustettu ja tarkoitettu.ketsku kirjoitti:kyllä tää palsta pyörii uudempienkin nikkien toimesta. Ugh.
Mariackan perusteet ovat erinomaiset, eivätkä ihan vieraat allekirjoittaneellekaan. Olen joskus koettanut kysyä ihan ilman tunnelatauksia, miksi joillakin on niin kova vimma aloittaa rikosaiheisella palstalla ihan muihin aiheisiin liittyviä ketjuja. Vastauksia vaan ei ole kuulunut, korkeintaan on kyseenalaistettu koko kysymys eikä edes yritetty pysähtyä miettimään vastausta. Kuten olen todennut: minulle ei tulisi mieleenkään mennä jollekin ihan muun aihepiirin palstalle kirjoittelemaan rikoksista tai muistakaan sellaisista aiheista, jotka eivät sinne kuulu. Minusta se olisi epäkohteliasta niitä kohtaan, jotka toivovat pääsevänsä vaihtamaaan ajatuksia tietystä, itselleen tärkeästä, aiheesta.
Mariackaa jäämme kaipaamaan.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Sanottakoon ensin, että minäkin jään kaipaamaan Mariackaa, samoin kuin montaa muutakin.Kylli kirjoitti:Juu, ikävä kyllä liiankin hyvin ihan muissa aiheissa kuin niissä joita varten palsta on perustettu ja tarkoitettu.ketsku kirjoitti:kyllä tää palsta pyörii uudempienkin nikkien toimesta. Ugh.
Mariackan perusteet ovat erinomaiset, eivätkä ihan vieraat allekirjoittaneellekaan. Olen joskus koettanut kysyä ihan ilman tunnelatauksia, miksi joillakin on niin kova vimma aloittaa rikosaiheisella palstalla ihan muihin aiheisiin liittyviä ketjuja. Vastauksia vaan ei ole kuulunut, korkeintaan on kyseenalaistettu koko kysymys eikä edes yritetty pysähtyä miettimään vastausta. Kuten olen todennut: minulle ei tulisi mieleenkään mennä jollekin ihan muun aihepiirin palstalle kirjoittelemaan rikoksista tai muistakaan sellaisista aiheista, jotka eivät sinne kuulu. Minusta se olisi epäkohteliasta niitä kohtaan, jotka toivovat pääsevänsä vaihtamaaan ajatuksia tietystä, itselleen tärkeästä, aiheesta.
Mariackaa jäämme kaipaamaan.
Erästä asiaa en kuitenkaan ymmärrä Kyllin kirjoituksessa:
-Siis oletko sitä mieltä, ettei tällä palstalla ole lainkaan syytä olla Vapaata keskustelua? Eli siis näitä ketjuja, jotka useimmiten sisältävät muuta kuin rikollisuuteen liittyvää pohdintaa tai keskustelua?
Jos todella olet, ihmettelen miksi sinun tiedoissasi on seuraavat tilastot:
"Aktiivisin alueella: Gallup
Aktiivisin viestiketjussa: Pub Prison"
Vaikka Pubin nimi on Prison, minusta aiheet joskus liippaavat hieman ohitse.
Itse pidän ihan hyväksyttävänä, että palsta josta pidän (siis minfo), sisältää myös muita juttuja, ettei kaikkea itseä kiinnostavaa tarvitse hakea aina eri palstalta. Ja joskus, kun odottelee vastauksia/mielipiteitä vaikkapa paloittelumurhaan tms., on mukavaa mennä "odottelemaan" vapaan osion puolelle ja jorista siellä tuttujen kanssa tai lukea heidän mielipiteitään erinäisistä arjen jutuista.
Olen vastannut tähän jo lukuisia kertoja, mutta kerta vielä: en missään nimessä kieltäisi Vapaata keskustelua tyystin. Sitä tarvitaan, etenkin kun chatti ei ilmeisesti edelleenkään toimi. Se perustettiin aikanaan nimenomaan sen tyyppiselle keskustelulle, jota mm. Prisonissa enimmäkseen käydään. Jos käyt katsastamassa esim. viimeisen puolen vuoden kommenttini ko. ketjussa saatat huomata niitten olevan sangen vähäiset.Ailar kirjoitti:-Siis oletko sitä mieltä, ettei tällä palstalla ole lainkaan syytä olla Vapaata keskustelua
Ihmettelen hieman noita tulkintoja joita tehdään ja hyökkäystä johon nyt sorruit. Mihin hermoon osuin Ailar? olemme tietääkseni tähän saakka olleet ihan kavereita enkä ole tottunut lukemaan kommenteistasi ikävää sävyä.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
En tietääkseni hyökännyt mitään enkä ketään kohtaan. Minä ihmettelen...
Ihmettelen sitä arvostelua, mikä liittyy näihin vapaan osion kirjoituksiin. Jos ylläpidolle on ihan ok, että me joristaan kaikista asioista maan ja taivaan välillä siinä samalla, kun ährätään näiden henkirikosten, katoamisten jne. rikosten yhteydessä, niin mitä pahaa siinä on?
Yritin tuoda esille sen, että ainakin minusta on hauskaa kuulla mikä naurattaa, ketuttaa tai millaisia huuhaa-juttuja minfon jäsenien mielissä liikkuu jne.
Uskon, että jos nämä ketjut ovat turhia, kyllä yp ne poistaa, jos ne liiaksi rasittavat palstaa.
Sinun ja minun välejä ei mielestäni tarvitse täällä käydä läpi. Olivat ne joskus paremmatkin, mutta väliin tuli väärinkäsitys, jota ei osattu purkaa. Annetaan olla!
Kyll me pärjätään!
Ihmettelen sitä arvostelua, mikä liittyy näihin vapaan osion kirjoituksiin. Jos ylläpidolle on ihan ok, että me joristaan kaikista asioista maan ja taivaan välillä siinä samalla, kun ährätään näiden henkirikosten, katoamisten jne. rikosten yhteydessä, niin mitä pahaa siinä on?
Yritin tuoda esille sen, että ainakin minusta on hauskaa kuulla mikä naurattaa, ketuttaa tai millaisia huuhaa-juttuja minfon jäsenien mielissä liikkuu jne.
Uskon, että jos nämä ketjut ovat turhia, kyllä yp ne poistaa, jos ne liiaksi rasittavat palstaa.
Sinun ja minun välejä ei mielestäni tarvitse täällä käydä läpi. Olivat ne joskus paremmatkin, mutta väliin tuli väärinkäsitys, jota ei osattu purkaa. Annetaan olla!
Minuakin ärsyttää toisinaan mitä moninaisimmista aiheista aloitetut uudet ketjut, jotka painavat (minulle) mielenkiintoisempia otsikkoja alaspäin. Pelkkiin rikoksiin keskittyvä foorumi ei kuitenkaan olisi elinkelpoinen- sellaisiahan perustettiin alkuvuodesta useitakin- . Realistinen määritelmä minfollekin olisi: RIKOSAIHEISIIN PAINOTTUVA YLEISFOORUMI
Menestystä Mariacalle ja Valdovasille!
Menestystä Mariacalle ja Valdovasille!
Ailar, tarkoitin tuota selvitystäsi Kyllin kirjoittamista viesteistä ja niitten sijainnista. Se kohdistui suoraan minuun. Vähintään reilua olisi ollut mainita vaikka sitten se että suurin osa Prison-viesteistä on ajalta ennen chattia.
Meidän välejämme en täällä ala setvimään. Tiedät kylli mistä mieleni pahoitin. Se, mitä en oivaltanut oli, että asia onkin selvittämättä.
Mutta niin minulla kuin teillä muillakin on oikeus ihmetellä ja olla mitä mieltä tahtoo. Eikö täällä ollut tarkoitus nimenomaan siitä(kin) keskustella? Sinä olet yksi harvoista, joka on perustellut kantansa vapaan keskustelun puolesta. En koe asiaa aivan samoin. Hyvä niin.
Meidän välejämme en täällä ala setvimään. Tiedät kylli mistä mieleni pahoitin. Se, mitä en oivaltanut oli, että asia onkin selvittämättä.
Mutta niin minulla kuin teillä muillakin on oikeus ihmetellä ja olla mitä mieltä tahtoo. Eikö täällä ollut tarkoitus nimenomaan siitä(kin) keskustella? Sinä olet yksi harvoista, joka on perustellut kantansa vapaan keskustelun puolesta. En koe asiaa aivan samoin. Hyvä niin.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä laitoin erehdyksessä oman näkemykseni väärään paikkaan.
Korjaan sen nyt cut-paste -toiminnalla tähän.
Minusta esim. molemmat aiheet 'parkkeeraus' ja 'lasten kasvatus' ovat olleet erittäin mielenkiintoisia ''ihmismielen tutkinnan kannalta''.
Täällä on monasti pohdittu mielentiloja ja sitä mitä ihmismielessä voi liikkua. Nuo keskustelut ovat ainakin minulle 'avartaneet' tiettyjä ajatuksiani. Ja herättäneeet entisestäään mietintää siitä, mitä ihmettä ihminen onkaan valmis sitten tekemään saadakseen vietyä oman tahtonsa läpi
Ihmettelen myös sitä, miksei sellaisia osioita voi skipata, joista ei ole kiinnostunut? Minä esim en mene lähes koskaan bodomiin, vaikka palsta tursuaa sitä. Ja saa pursutakin, minun puolestani.
Korjaan sen nyt cut-paste -toiminnalla tähän.
Minusta esim. molemmat aiheet 'parkkeeraus' ja 'lasten kasvatus' ovat olleet erittäin mielenkiintoisia ''ihmismielen tutkinnan kannalta''.
Täällä on monasti pohdittu mielentiloja ja sitä mitä ihmismielessä voi liikkua. Nuo keskustelut ovat ainakin minulle 'avartaneet' tiettyjä ajatuksiani. Ja herättäneeet entisestäään mietintää siitä, mitä ihmettä ihminen onkaan valmis sitten tekemään saadakseen vietyä oman tahtonsa läpi
Ihmettelen myös sitä, miksei sellaisia osioita voi skipata, joista ei ole kiinnostunut? Minä esim en mene lähes koskaan bodomiin, vaikka palsta tursuaa sitä. Ja saa pursutakin, minun puolestani.
Nuotio & Äreät Tiput
Kurjat noi Mariackan ja Valdovasin jutun, Valdokin niin aina piristi ketjuissa niillä kuvalinkityksillään yms.
Mutta tosi sydämellisesti toivotan hyvää jatkoa kummallekin.
On ollu kiva hengata täällä teidänkaa. 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
rosamarine
- Adrian Monk
Mielestäni kaikki ovat oikeassa. Tämä on rikosaiheinen foorumi ja kaikki me olemme tulleet tänne alunperin jonkin rikosaiheen vuoksi. Tai siksi, että rikokset vain sattuvat kiinnostamaan. Eikä pelkästään rikokset, itseäni kiinnostaa ihmismieli ja ne syyt, miksi murhia tapahtuu, mikä on se pieni klik ääni aivoissa, että murhaaja päättää joko hetken mielijohteesta tai harkitusti riistää lähimmäisen hengen. (luen myös huuhaata, koska yliluonnolliset asiat kiinnostavat, en kummemmin kommentoi, mutta seuraan)
Täällä kirjoittaa paljon ihmisiä eri yhteiskuntaluokista. On nuoria, keiden jutut saattavat rönsyillä suuntaan ja toiseen, mutta myös niitä oivalluksia ja uusia näkökulmia tulee asioihin. Keski-ikäisiä, duunareita, työttömiä, hyvin toimeentulevia, linnakundeja, murhaajia, nettipoliiseja, toimittajia jne. Ja kaikkia meitä yhdistää sama asia olla tällä palstalla, rikokset ja niistä avoimesti käytävä keskustelu. Jos pelkkä vapaa osio kiinnostaisi, ehkä ennemmin tai myöhemmin kirjoittelija ajautuisi muille palstoille.
Täällä on myös varttuneempia kirjoittajia, ketkä ovat uskoutuneet vanhemmille selvittämättömille tapauksille ja tietoa on kertynyt vuosien saatossa. Täällä saattaa olla kirjailijoita, kirjoitustyötä tekeviä ihmisiä, insinöörejä yhtä ja toista. Jokainen oman elämänsä ekspertti. Jokaisella on jotakin annettavaa murha.infolle. Jokainen on spesiaali jossakin.
Vapaata osiota tarvitaan myös. Siellä kirjoittajat lähentyvät toisiaan ja yhteinen harrastus yhdistää. Ihmisiä kiinnostaa tietää toisistaan enemmän.
Mutta kun palstalla on ollut sen kolme vuotta ja risat ja samoja ketjuja syntyy kuin sieniä sateella ja artikulaatio on mitä on, se turhauttaa. Onko sinulla kissaa tai koiraa tai rottaa onhan ne kivoja ketjuja. Yksikin sellainen riittäisi.
Eräs palstalta jo poistettu kirjoittaja avasi samoja ketjuja pilvin pimein ajattelematta, onko sellainen ketju jo olemassa. Ja useinmiten ketjuista tuli kyselytunnin jälkeen väittely/riitelyketjuja. Ei se varmaan ollut tämän palstan alkuperäinen tarkoitus.
Huomasin äsken, että tänne on tullut uusi osio, politiikka. Ehkä pohdinta muillakin osa-alueilla on jopa virkistävää. Joskus pitää antaa aivosolujen hengähtää, ja tämä palsta tarjoaa sitä vapaassa osiossa. Siltikin liika on aina liikaa. Ja tarkoitan tällä uusien ketjujen määrää, missä samat vanhat aiheet kiertää uudestaan ja uudestaan.
Täällä kirjoittaa paljon ihmisiä eri yhteiskuntaluokista. On nuoria, keiden jutut saattavat rönsyillä suuntaan ja toiseen, mutta myös niitä oivalluksia ja uusia näkökulmia tulee asioihin. Keski-ikäisiä, duunareita, työttömiä, hyvin toimeentulevia, linnakundeja, murhaajia, nettipoliiseja, toimittajia jne. Ja kaikkia meitä yhdistää sama asia olla tällä palstalla, rikokset ja niistä avoimesti käytävä keskustelu. Jos pelkkä vapaa osio kiinnostaisi, ehkä ennemmin tai myöhemmin kirjoittelija ajautuisi muille palstoille.
Täällä on myös varttuneempia kirjoittajia, ketkä ovat uskoutuneet vanhemmille selvittämättömille tapauksille ja tietoa on kertynyt vuosien saatossa. Täällä saattaa olla kirjailijoita, kirjoitustyötä tekeviä ihmisiä, insinöörejä yhtä ja toista. Jokainen oman elämänsä ekspertti. Jokaisella on jotakin annettavaa murha.infolle. Jokainen on spesiaali jossakin.
Vapaata osiota tarvitaan myös. Siellä kirjoittajat lähentyvät toisiaan ja yhteinen harrastus yhdistää. Ihmisiä kiinnostaa tietää toisistaan enemmän.
Mutta kun palstalla on ollut sen kolme vuotta ja risat ja samoja ketjuja syntyy kuin sieniä sateella ja artikulaatio on mitä on, se turhauttaa. Onko sinulla kissaa tai koiraa tai rottaa onhan ne kivoja ketjuja. Yksikin sellainen riittäisi.
Eräs palstalta jo poistettu kirjoittaja avasi samoja ketjuja pilvin pimein ajattelematta, onko sellainen ketju jo olemassa. Ja useinmiten ketjuista tuli kyselytunnin jälkeen väittely/riitelyketjuja. Ei se varmaan ollut tämän palstan alkuperäinen tarkoitus.
Huomasin äsken, että tänne on tullut uusi osio, politiikka. Ehkä pohdinta muillakin osa-alueilla on jopa virkistävää. Joskus pitää antaa aivosolujen hengähtää, ja tämä palsta tarjoaa sitä vapaassa osiossa. Siltikin liika on aina liikaa. Ja tarkoitan tällä uusien ketjujen määrää, missä samat vanhat aiheet kiertää uudestaan ja uudestaan.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Preciis, Rosse, kiitos.rosamarine kirjoitti:Vapaata osiota tarvitaan myös. Siellä kirjoittajat lähentyvät toisiaan ja yhteinen harrastus yhdistää. Ihmisiä kiinnostaa tietää toisistaan enemmän.
Sitten piti kirjoittaa sinne hyytävä murhajuttu , you know
Luovuin kuitenkin ajatuksesta ja jätin sen tekemättä. Olisin sitten linkittänyt aikaansaanokseni tähän ikäänkuin malliksi.
Totuus on kuitenkin se , että muutama päivä sitten kissat ja koirat kuormittivat Minfoa niin paljon , etten hitaalla nettiyhteydellä pystynyt postaamaan oikeaa vastausta Gallup / kyssäriketjuun ennenkuin kahden tunnin kuluttua. Jopa unohdin haetun henkilön etunimen sillä välin.
Siksi olin hieman jyrkkäsanainen vastatessani lopulta.
Kysynkin :
Kummat ovat tärkeämpiä , kissat & koirat , vai minun vastaukseni rikosaiheisiin kysymyksiin tällä foorumilla ????
Periaatteessa on mahdollista keskustella vaikka ilmalämpöpumpuista ( avaanko topicin ?
Kissat, koirat, rotat ja lasten kasvatus ovat tämän palstan mieluisimpia aiheita. Eikös se ole niin, että se aihe mikä vetää kommentoijia puoleensa on silloin hyvä aihe? Monikaan rikoksiin liittyvä aihe ei saa samanlaista kommentoijamäärää kun vaikka lastenkasvatus. Kuin te jaksatte nipottaa tuollaisista asioista? Onko elämä liian tyhjää jos on aikaa miettiä jonkin murha info- palstan keskusteluiden tasoa? Tai jonkun nimimerkkien tulemisia ja lähtemisiä? Jos jotkut nikit on niin ihania niin kai heihin voi muutenkin yhteyttä pitää?