---------------------------------------------------------------------------awa kirjoitti:Täysin naurettavaa liitellä tänne mitään "erään kirjoittajan" konstailevia arvioita. Noita vailla minkäänlaisia faktoja olevia höpötyksiä voi keksiä kuka vaan ja kuinka paljon vaan. .....Sariola kirjoitti:Ykkösepäilty on mielestäni edelleen kioskimies. Liitän tähän erään kirjoittajan arvion kioskimiehestä:
Huomaa, että tuo "konstaileva arvio" saa tukea mm. kuulustelupöytäkirjasta, josta ote alla. Tuo on ilmeisesti ääninauhalta purettu, mutta sisältää mm. ilmauksen:" ... että hän oli todella hirveän vihainen ja hän kiroili siitä että tänne tulevat että kohta ne kylän ihmiset ei saa tulla tänne ... . Kyllä se viittaa samaan suuntaan. Eli kyllä tuolla arviolla on hyviä perusteita. Tuon suuntainen arvio kioskimiehestä oli jopa hyvin yleinen. Tuon arvion esittäjä ei ole yksin mielipiteensä kanssa. Lue alla oleva ote kuulustelupöytäkirjasta. Tämä vahvistaa kyllä tuota arviota.
---------------------------------------------------------------------------
a:n esittämä ote Ruth Kolin kuulustelusta 8.10.2003
Markku Tuominen: Oliko siinä silloin edellisenä iltana paljon muita ihmisiä?
Ruth Koli: Oli...oli siinä, no me oltiin siinä venerannassa jo...ja sillon siinä oli kyllä muun muassa tämä G (kioskimies), mistä nyt on puhuttu ja hän oli kovin vihainen, se mun täytyy sanoa....että hän oli todella hirveän vihainen ja hän kiroili siitä että tänne tulevat että kohta ne kylän ihmiset ei saa tulla tänne enään että kun tollasella vehkeellä aletaan tänne tulemaan....niin tota...mutta en nyt hänestäkään tiedä mutta kovin kiukkuinen hän oli...että se on ainoa mitä hänestä tiedän
MT: Tunsitteko tämän G:n (kioskimies)?
RK: En, mä tiesin vaan että se oli G...olen kuullut nyt vaan...että se on se G
MT: Oliko se varmasti se sama ilta? RK: Oli, oli, se oli juuri se edellinen ilta...eihän siinä muuten olis voinut suuttua koska muita ei koskaan tullut sinne pyörällä, meidän nähden......
-------------------------------------------------------------------------------