Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
55
11%
Kioskimies Karl Gyllström
95
18%
Nils Gustafsson
250
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
6
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
15
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
94
18%

Ääniä yhteensä: 515

Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Kuka on mielestäsi takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Awa 6 miljoonan dollarin mies ?

Mun täytyy kai kohta oikaista allekirjoitusta, ettei tule väärinkäsityksiä...

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Äläpäs ressukka konstaile.

Sariola, kyllä muistinsa voi juoda sammumatta, ts.olematta tajuton.

Monikin on bailannut ankarasti ja silti muisti on ollut mennyttä, eikä koskaan ole tullut takaisin, eikä tule!

Nuo sinun muistiaukkoselityksesi ontuvat niin kuin puujalkainen merirosvo, jolla klabbi on tupajumien jyrsimä.

Kahteen päällekäiseen muistiaukkoon ei usko kukaan, kesnties itseäsi lukuunoottamatta.

Oikeudessa kylläkin todettiin, että sellainen olisi mahdollinen, mutta äärettömän harvinainen, siis pienempi mahdollisuus kuin sinulla voittaa kolme kertaa perätysten loton päävoitto, jos tuota vertausta ymmärrät.

Voi kun on ystävääni konstaa ikävä, hän se osasi kunnon väittelyn, vaikka aina hävisikin ne!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Toivotttavasti Reppana tunnistit itsesi?

En tarkoita tuhtia Pekka poikaa.

-Ystäyyydellä awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kesäkuun viidentenä on luonto jo aika pitkällä menossa kohti täyttä kesää. On kerrottu, että tuolloin rikoksen tapahtumisaamuna oli erittäin kaunis kesäaamu. Oli ollut lämmin yö ja seurasi lämmin päivä. Voi kuvitella, että luonto oli lähes kauneimmillaan. Pistetään tähän tuon kauniin kesäaamun muistoksi "kesäinen kuva".

Kuva
Hessu52
Watson itse

Joo ja kuumaa oli heti aamusta, joka on lisännyt nesteen tarvetta krapulaisen Gustafssonnin kohdalla niemellä.

Toiko surmaaja hyvää hyvyyttäään Gusselle juomaa, vai hakiko tämä karapulaansa itse vettä järvestä, vaiko peräti limua kätköistään?

Jos surmaaja toi juotavaa, niin silloinhan surmaaja tiesi Gussen olleen hengissä, ja nuo muut teoriat muuttuvat merkittävästi, eli Gusse on nähnyt surmaajan ja saattanut jopa jutella tämän kanssa.

Miksi sitten ei kerro tietojaan poliisille, en nimittäin usko muistiaukkoihin Gustafssonnin kohdalla!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - ja Gustafsson kertoi, että eihän sillon piimeetä ollu - valoisaa koko yön .
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

awa kirjoitti:Joo - ja Gustafsson kertoi, että eihän sillon piimeetä ollu - valoisaa koko yön .
En missään tapauksessa kiistä etteikö tuo lause tue Gustafssonin valehtelua muistikatkostaan, sillä eihän täysin muistamaton tiedä millainen sää on koko yön ollut.
Sama juttu tuo Hessun useasti esiin ottama nesteytys, no voihan se olla että ilman nestettä on selvinnyt loukkaantuneena sairaalaan asti mutta jotain hämäräähän siinä on että "tajuttomalle" potilaalle ei tippaa laiteta, en ollenkaan kiistä tämän huomion merkitystä!
Edelleenkin pidän mahdollisena että Gusse on tiennyt surmaajan ja hänellä on ollut joku syy olla kertomatta asiasta, sitä on jo ihmetelty mikä se syy on, sen tietää yksin Gustafsson ja tekijä jos tämä teoria on totta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sariola
Horatio Caine

matlockb kirjoitti:
awa kirjoitti:Joo - ja Gustafsson kertoi, että eihän sillon piimeetä ollu - valoisaa koko yön .
En missään tapauksessa kiistä etteikö tuo lause tue Gustafssonin valehtelua muistikatkostaan, sillä eihän täysin muistamaton tiedä millainen sää on koko yön ollut.
Sama juttu tuo Hessun useasti esiin ottama nesteytys, no voihan se olla että ilman nestettä on selvinnyt loukkaantuneena sairaalaan asti mutta jotain hämäräähän siinä on että "tajuttomalle" potilaalle ei tippaa laiteta, en ollenkaan kiistä tämän huomion merkitystä!
Edelleenkin pidän mahdollisena että Gusse on tiennyt surmaajan ja hänellä on ollut joku syy olla kertomatta asiasta, sitä on jo ihmetelty mikä se syy on, sen tietää yksin Gustafsson ja tekijä jos tämä teoria on totta.
Muistikatkos jakautuu kahteen osaan. Ennen vammauttavaa iskua oleva osa, ja vammauttavasta iskusta eteenpäin. Tuon ensimmäisen osan alueelta muistia palautuu vähitellen enemmän tai vähemmän ajan kanssa, mutta tuo toinen osa ei palaudu lainkaan, vaan jää pysyvästi pimentoon. Jos tapaus sattui esim. klo 4.20 niin on ollut jo melko valoisaa. Jos muisti on toiminut tähän saakka, voi tosiaan todeta että valoisaa oli koko yön.

Tipasta en tiedä, mutta toimenpiteet sairaalassa ovat olleet ilmeisesti noiden todistaneiden lääkärien tiedossa, eikä kukaan ole tuonut tuota esille kannanotoissaan. Potilas ei ollut tajuton vaan stupor tilassa, joka on eri asia. Ehkä tippa onkin laitettu. Minä en tunne yksityiskohtia. Pätevät lääkärit eivät ole ihmetelleet hoitotoimenpiteitä. Kolmantena päivänä potilas kyllä siirrettiin sellaiselle osastolle, jossa hoidettiin mm. aivovammapotilaita.

Joku kirjoitti, että "käveli toisena päivänä". Totuus on, että kolmantena päivänä potilaan äiti tuli tapaamaan poikaansa sairaalaan. Lääkärin läsnäollessa potilas luuli äitiään poliisiksi, ja lääkärin piti vakuuttaa, että se on potilaan äiti. Yritettyään keskustella vanhempiensa kanssa, potilas menetti tajuntansa. Tästä on lehtileikkeet esitetty täällä. Näyttää siltä, että täällä esitetty propaganda alkaa tuottaa tulosta. Nyt "potilas kävelee jo toisena päivänä". Se on potaskaa.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

Joku kirjoitti, että "käveli toisena päivänä". Totuus on, että kolmantena päivänä potilaan äiti tuli tapaamaan poikaansa sairaalaan. Lääkärin läsnäollessa potilas luuli äitiään poliisiksi, ja lääkärin piti vakuuttaa, että se on potilaan äiti. Yritettyään keskustella vanhempiensa kanssa, potilas menetti tajuntansa. Tästä on lehtileikkeet esitetty täällä. Näyttää siltä, että täällä esitetty propaganda alkaa tuottaa tulosta. Nyt "potilas kävelee jo toisena päivänä". Se on potaskaa.

''Potut pottuina''. Saa sitä ihan vapaasti nikkinimeäkin käyttää, ei se käytössä kulu.
Totta tosiaan näin on kävelytieto präntättynä Etp-johdannossa. Ja maininta, että se on lainattu sinne alkuperäisestä sairaalan asiakirjoista. Siinä sanotaan, että potilas on kävellyt muutaman päivän kuluttua. Minä ymmärrän tämän muutaman tarkoittavan kahta-kolmea päivää. Ja taidan olla oikeassa siinä.

NG-itse kertoo kävelleensä ensikerran, puolitoista viikkoa tapahtuneen jälkeen. Ja silloinkin tuettuna. NG-ei taida olla niin pilkuntarkka näissä omissa aikakäsitteissään. Kuten näistä kuulusteluistaan käy ilmi. ''Oisko se ollu, no ainakin oli valosaisaa jo'' ..
Sariola
Horatio Caine

Misri kirjoitti:

''Potut pottuina''. Saa sitä ihan vapaasti nikkinimeäkin käyttää, ei se käytössä kulu.
Totta tosiaan näin on kävelytieto präntättynä Etp-johdannossa. Ja maininta, että se on lainattu sinne alkuperäisestä sairaalan asiakirjoista. Siinä sanotaan, että potilas on kävellyt muutaman päivän kuluttua. Minä ymmärrän tämän muutaman tarkoittavan kahta-kolmea päivää. Ja taidan olla oikeassa siinä.

NG-itse kertoo kävelleensä ensikerran, puolitoista viikkoa tapahtuneen jälkeen. Ja silloinkin tuettuna. NG-ei taida olla niin pilkuntarkka näissä omissa aikakäsitteissään. Kuten näistä kuulusteluistaan käy ilmi. ''Oisko se ollu, no ainakin oli valosaisaa jo'' ..
Sariola
Horatio Caine

Sariola kirjoitti:
Misri kirjoitti:

ETP on osoittautunut tarkoitushakuiseksi. Siinä on käytetty sellaisia ilmauksia, josta voi saada väärän kuvan. Tiistai oli kolmas päivä sairaalassa. Tuona tiistaina NG:n äiti pääsi tapaamaan poikaansa sairaalaan lääkärin läsnäollessa. Ensin poika oli luullut äitiään poliisiksi, mutta lääkäri oli vakuuttanut, että se on NG:n äiti. Myöskin NG oli yrittänyt keskustella vanhempiensa kanssa, mutta oli menettänyt tajuntansa. Nämä tiedot ovat olleet sanomalehdissä ja täällä keskustelupalstoilla lehtileikkeineen. Nämä ovat monien tiedossa. Nämä osoittavat, että nimimerkki "Misri" ei taida olla oikeassa, vaan nimenomaan on väärässä! Tuona samana päivänä NG siirrettiin erikoisosastolle, jossa hoidettiin mm. aivovammapotilaita.

Jos ETP:ssa on näin, "Potilas on kävellyt muutaman päivän kuluttua" , niin se voi aivan hyvin tarkoittaa esim. 5-6 päivää. Muutama päivä on niin venyvä käsite. Tuo sana "muutama" on eri kuin "pari" tai "kaksi". Tuo lehtien laajasti kuvaama äidin vierailu sairaalassa jo todistaa, että Misri on tässä nimenomaan väärässä! :(
Nuo tiedot löytyvät varmaan täältäkin areenalta. 8) 8) 8)
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

Jos ETP:ssa on näin, "Potilas on kävellyt muutaman päivän kuluttua" , niin se voi aivan hyvin tarkoittaa esim. 5-6 päivää. Muutama päivä on niin venyvä käsite. Tuo sana "muutama" on eri kuin "pari" tai "kaksi". Tuo lehtien laajasti kuvaama äidin vierailu sairaalassa jo todistaa, että Misri on tässä nimenomaan väärässä!
Nuo tiedot löytyvät varmaan täältäkin areenalta.

Ei tässä nyt niin keltanokkia olla, tämän Bodom-aineiston suhteen. Eikä minulle ole tärkeää kumpi on oikeassa tai väärässä tämän ''kävelyasian'' suhteen. Sanon silti, että tähän ''muutamaan'', ehdoton takaraja on korkeintaan kolme päivää. :wink:

Jopa Eero Hirvensalo, viittasi tähän nopeaan toipumimiseen, ja ''kävelemiseen'' omassa asiantuntija-lausunnossaan. 30.6.2003. Hänhän nimenomaan kokosi kaiken tämän NGn potilasaineiston.
Hessu52
Watson itse

Mihin tämä Sariola tukee ajatuksen, että Gusse olisi mennyt tajuttomaksi noin vain yht äkkiä?

Ei kukaan tuolla lailla mene tajuttomaksi, jos on saanut aivotärähdyksen.

Olisiko pottanut liian vahvaa tupakkia, kun taju lähti.

Vai että poliisiksi ja jos muisti ei toimi, kuinka voi muistaa yleensäkään poliisia olevanaan ja varsinkaan tuohon aikaan naispoliisia, heh heh, noita Sariolan naurettavuuksia.

Olet useaan otteeseen itseskin Sariola siteerannut ETP: hen ja kyllä Misri on oikeassa siinä, että muutama päivä on muutama päivä, eikä 5-6 päivää.

Sinulla saattaa muutama olla vaikka sata, mutta eihän se Sariola totuutta muuksi muuta, 2-3 päivää, kolme maksimi!

Kun nuo tiedot on otettu ETP:hen suoraan potilastiedoista, niin kyllä sinunkin niihin on Sariola parasta vaan uskoa!

Vai on se propagandaa, kun et itse pysty vastaamaan, kuinka vaikean aivovamman saanut Gustafssonni on kuumalla helteellä pärjännyt hengissä niemellä ilman nesteytystä.

Älä kuule aliarvioi taas muita lukijoita ja kirjoittajia, en minä ainakaan kirjoita propagandaa, vai tiedätkö edes, mitä tuo sana tarkoittaa?

Potilaan kävelystä toisena päivänä on täälläkin puhuttu ja Gusse on muistaakseni itsekin kertonut käyneensä veskissä jo parin päivän kuluttua, että se siitä Sarilola.

Kumma juttu, että nyt vetoat taas lehtileikkeiden todenperäisyyteen, kun jokin aika sitten et uskonut lehtien kirjoitteluun millään.

Melko valikoivaa, tuo sinun luku uskoisuutesi.

Samaten jatkuvasti siteeraat Palon tekeleisiin ja muutamiin muihin Bodomia käsitteleviin kirjoihin, vaikka ne on täälläkin melko suoraan lytätty tiedoiltaan sellaisiksi keskiverto dekkareiksi, ei dokkareiksi, no sellaisinakin ehkä vieläpä alakanttiin.
Sariola
Horatio Caine

Misri kirjoitti: .....
Ei tässä nyt niin keltanokkia olla, tämän Bodom-aineiston suhteen. Eikä minulle ole tärkeää kumpi on oikeassa tai väärässä tämän ''kävelyasian'' suhteen. Sanon silti, että tähän ''muutamaan'', ehdoton takaraja on korkeintaan kolme päivää. :wink:

Jopa Eero Hirvensalo, viittasi tähän nopeaan toipumimiseen, ja ''kävelemiseen'' omassa asiantuntija-lausunnossaan. 30.6.2003. Hänhän nimenomaan kokosi kaiken tämän NGn potilasaineiston.
.....
-------------------------------------------------------------------------------------------------

*Kolmantena päivänä NG siirrettiin neurokirurgiseen klinikkaan. Eli tuo oli tiistaina 7.6.1960.

*Myös tuona kolmantena päivänä, eli 7.6.1960 aamulla vanhemmat vierailivat sairaalassa potilaan luona. Tapahtumassa NG yritti sanoa jotakin, mutta menetti tajuntansa. Vierailu loppui siihen. Ei varmasti kävellyt vielä käytävillä.

*Misri ilmeisesti olettaa, että " kun vanhemmat olivat poistuneet, NG virnuillen lähti tupakalle tupakkahuoneeseen ja vihelteli mennessään, "niin kauan minä tramppaan tämän kylän raittia kuin kenkäni pohjat kestää, raakastelen ketä minä tahdon ja ämmät ei voi estää ..." . Sairaalan henkilökunta seusi tilannetta huvittuneena."

Tuskin meni noin kuin Misri kuvittelee. Lehtien mukaan neljäntenä päivänä, eli keskiviikkona 8.6.1960 oli terveydentilassa tapahtunut käänne parempaan päin, ja äiti vieraili jälleen poikansa luona sairaalassa. Nyt NG oli pystynyt jo tajuntaansa menettämättä keskustelemaan (ensimmäisen kerran) äitinsä kanssa. Tästä olivat kertoneet lehdet torstaina 9.6.1960, eli viidentenä sairaalassaolopäivänä. Tässä tilanteessa lääkäri oli jo antanut toivoa paranemisesta, mutta varmaa ennustetta ei ollut. Minä oletan kyllä, että sekä tiistaina ja keskiviikkona, ehkä pitempäänkin NG kyllä makasi vielä tiukasti sairaalan sängyssä eikä hortoillut käytävillä, vaikka siitä ei erityisesti lehtitiedoissa ole mainintaa. Nämä kuvaukset äidin vierailuista sairaalassa vahvistavat sen, että oli mennyt useitan päiviä (ei ole päivälleen tarkkaa tietoa), enemmän kuin 2 tai 3, jolloin potilas oli tiukasti sängyssä. Jos puhuminenkin vie tajun, ei kyllä itsenäisestä kävelemisestä tule mitään. Eikö ole näin Misri? Viisaasti Hirvensalokin välttää mainitsemasta päivien tarkkaa lukumäärän. Samaa kaukokatseisuutta on ETP:ssa. "Muutaman päivän" on hyvin venyvä käsite. Se ei suinkaan välttämättä ole sama määrä, mitä Misri kuvittelee sen olevan. Ne voivat olla kaksi aivan eri lukua. Ja siltä näyttää että ovatkin.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ei nyt ole kauhean oleellinen tieto, mutta kun itse en tiedä, niin kysyn suoraan (tähän voi sitten vastata asiallisesti niin NG:n "fanit" kuin ei-fanit!) eli myönnän tyhmyyteni aivan suoraan, oliko oikeudessa todistamassa yksikään Nils Gustafssonia vuonna 1960 hoitanut lääkäri? Itse kun muistan että ei ollut mutta vastatkaa te jotka tiedätte varmuudella. Ja sitten toinen kysymys, onko yksikään Gustafssonia tapahtuman jälkeen (v 1960) hoitanut lääkäri tai sairaanhoitaja antanut lausuntoja missään yhteydessä liittyen hänen vammoihinsa?
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin