Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
55
11%
Kioskimies Karl Gyllström
95
18%
Nils Gustafsson
250
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
6
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
15
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
94
18%

Ääniä yhteensä: 515

Sariola
Horatio Caine

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kun katselee tuota kuviota, tulee mieleen, että se on rituaalinomisesti aseteltu. Sellainen mielikuva.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Kuva
Sariola kirjoitti:Kun katselee tuota kuviota, tulee mieleen, että se on rituaalinomisesti aseteltu. Sellainen mielikuva.
Onko? Mielenkiintoista, toki on mahdollista, että jostakin piirtäjän rituaalista tässä on kysymys. Neuvoisin kyllä taiteilijaa, että teoksia ja niiden taustoja ei kannata selittää.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Hyvä piirros, tosin asettelultaan ja mittasuhteiltaan täysin väärä. Seppo ei todellakaan ollut noin erillään porukasta uhrikuvan ja Lönnbergin autenttisten rikospaikkapiirrosten mukaan.

Nissen jalat ovat Lönnbergin piirroksessa täysin moottoripyörän etupyörän takana piilossa ja niitä ei bongarit ole nähneet jos Nisse samassa positiossa on ollut silloin.

Murhien jälkeen on yksi kaveri liikuskellut niemellä ja varmaan muuallakin - se on valokuvien ja rikospaikkakuvausten perusteella täysin selvää ja pomminvarmaa.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kotipoliisi kirjoitti:Nissen jalat ovat Lönnbergin piirroksessa täysin moottoripyörän etupyörän takana piilossa ja niitä ei bongarit ole nähneet jos Nisse samassa positiossa on ollut silloin.
Juuri noinhan se menee - ja Irmelin jalat ovat vielä enemmän piilossa.

Sariola
Horatio Caine

Uhrikuva on otettu niemen kärjestä tyvelle päin, mutta lintupoikien näkökulma on ollut vastakkainen, siis niemen tyveltä niemen kärkeen päin.

Minä pyöräyttäisin nyt SB:ia 20 astetta vastapäivään. Gustafsson ja Björklund ovat mielestäni oikeilla paikoillaan. Mäki ei taida olla aivan oikeassa asennossa.

Boisman oli etelästä katsottaessa muiden takana. Pääpuoli oli telttakankaan alla ja jalat muun ihmisröykkiön takana ja moottoripyörän ja puun suojassa lintupoikien paikalta katsottuna. Boismanin jalkojen näkyminen ei ollut todennäköistä. Kyllä käräjäoikeus on tutkinut varmasti Lönnbergin piirrosta ja uhrikuvaa, sekä Heikki Salosen kuvausta, ja päätynyt aika lähelle oikeaa näkymää. Sen mielestä jalat eivät voineet olla Boismanin, kuten Santavuori oli arvellut. Kyllä Gustafssonin jalat ovat se todennäköisin kohde, jonka lintupojat ovat nähneet, ainakin minun mielestäni. Samaan oli päätynyt käräjäoikeus.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No niin Mikko, kerrohan sitten ne kaikki yhteneväisyydet näiden kahden raakuuden välillä?

Ei niissa oikeastaan ole paljonkaan yhteneväisyyttä, muuta kuin toisessa kuoli kaksi ja toisessa kolme, siis ihmisiä kuoli siinä kaikki!

Ota Mikko huomioon, että Bodomilla surmaaja hyökkäsi useampien henkilöiden kimppuun.

Jos tutustuisit tapaukseen paremmin, niin saattaisit sinäkin ymmärtää jotain!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:No niin Mikko, kerrohan sitten ne kaikki yhteneväisyydet näiden kahden raakuuden välillä?

Ei niissa oikeastaan ole paljonkaan yhteneväisyyttä, muuta kuin toisessa kuoli kaksi ja toisessa kolme, siis ihmisiä kuoli siinä kaikki!

Ota Mikko huomioon, että Bodomilla surmaaja hyökkäsi useampien henkilöiden kimppuun.

Jos tutustuisit tapaukseen paremmin, niin saattaisit sinäkin ymmärtää jotain!
-------------------------------------------------------------------------------------------

Tuo viimeinen huomautus saattaa koskea muitakin, vaikkapa kirjoittajaansa.

Mitä yhteneväisyyksiä Tulilahden ja Bodomin välillä?

1) Molemmissa katosi vain vähän arvokasta tavaraa, kuten rahaa, kamera tai vastaavaa, mutta myös anastajalle hyödytöntä tavaraa kuten hellehatut Tulilahdella tai uimahousuja ja pyyheliinoja Bodomilla. Kuitenkin katosi mm. rahaa molemmissa. Raha oli kelvannut.

2) Molemmissa rikoksissa oli käytetty sekä tylppää, että terävää väkivaltaa, ja rikos vaikutti hyvin raakalta.

3) Molemmissa tapuksissa tekijää ei ole varmuudella tavoitettu. Bodomilla epäilty vapautettiin - Tulilahdella olisi voinut käydä samoin, ellei epäilty olisi tehnyt itsemurhaa.

4) Molemmissa tapauksissa keskusteluissa on edelleen lukuisia epäiltyjä, ei vain yksi. Keskustelua näistä rikoksista käydään edelleen.

5) Molemmissa tapauksissa poliisin toimintaa on arvosteltu, ja voidaan katsoa poliisin epäonnistuneen, rikos on edelleen selvittämättä.

Näyttää siltä, että Isojoen ja Tulilahden tapaukset muistuttavat enemmän toisiaan. Saattaa silti olla eri tekijät kaikilla näillä kolmella rikoksella.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Lavastustoimet Bodomilla viittaavat siihen, että Tulilahden surmat olivat tekijä tiedossa. Nuo Tulilahden tapahtumat olivat kansakunnan huulilla, ja kaikki radiota kuunnelleet tai lukemaan oppineet, olivat kuulleet olennaisen Tulilahden tapahtumista. Bodomin murhaaja ei todennäköisesti ole ollut tässä suhteessa poikkeus.

Bodomin surmissa olennainen eroavaisuus verraten Tulilahden murhenäytelmään on se, että Bodomilla murhaaja jätti yhden henkiin. Tulilahdella tuota mahdollisuutta ei telttailleille nuorille annettu. Valitut uhrit tapettiin armotta ja varmasti.

Sariola
Horatio Caine

Muistan vanhoista lehtileikkeistä yhden mielenkiintoisen kohdan. Poliisit olivat heti kun oli tilaisuus kyselemässä NG:lta tietoja kyseisen illan tapahtumista. Poliisi oli ilmoittanut, että ensimmäisessä keskustelussa NG ei ollut muistanut mitään illan tapahtumista.

Myöhemmin hän on kuitenkin kertonut illan ja yön tapahtumista melko tarkastikin. Jotkut ovat arvelleet, että nyt hän tahallaan valehtelee.

Muistiaukko kuitenkin käyttäytyy tuolla tavalla. Aluksi muistiaukko on kaksiosainen, ennen vammauttavaa iskua oleva osa, joka voi olla pitkäkin ja siitä iskusta eteenpäin, kunnes potilas alkaa muistamaan. Siis illan tapahtumista muistikuvat palautuvat vähitellen ajan kanssa ja yhä uusia muistoja tulee mieleen. Sitten on se totaali muistamattomuus, josta muistikuvia ei palaudu edes ajan kanssa. Se aukko jää pysyväksi. Kyllä tuo G:n kuvaama muistiaukko vaikuttaa minusta uskottavalta. Noin 4 päivää. Hyvin on näytellyt, jos on yleensä näytellyt. Uskon myös sen, että vielä tiistaina 7. kesäkuuta NG menetti tajuntansa kun yritti keskustella vanhempiensa kanssa. Uskon, että paikalla ollut hoitava lääkäri olisi huomannut näyttelemisen. Kyllä potilas tuona kolmantena päivänä on ollut vielä heikkokuntoinen. Kyllä noin voi käydä. En usko hänen kävelleen vielä ainakaan kolmantena päivänä edes tuettuna. Muutoinkin kun olen lukenut noita G:n kuulustelupöytäkirjoja, tulee minulle toden tuntu, eikä suinkaan vaikutelma, että hän valehtelee tai näyttelee. Olen arvioinut mielessäni, että tekijä ei ole NG, vaan todella ulkopuolinen mieshenkilö. Tekijää en ole voinut saada edes mielessäni varmasti selville, mutta ulkonaisesti kioskimies sopii siihen kaikin puolin hyvin. On minulla mielessäni pari muutakin ehdokasta sille paikalle, mutta en mainitse nyt nimiä. En todellakaan osaa sanoa varmasti kuka se oli. Liityn Palon ja Stenbäckin näkemykseen, että tekijä ei ole NG. Olisikohan käräjäoikeuskin sen havainnut aivan todella. En kuitenkaan ole varma siitä, että tekijä olisi Assman, kuten Palo ja Stenbäck. Voi olla muukin. Epäilen sitäkin, että jossakin tiedetään oikea tekijä, mutta sitä ei kerrota.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Muistan vanhoista lehtileikkeistä yhden mielenkiintoisen kohdan. Poliisit olivat heti kun oli tilaisuus kyselemässä NG:lta tietoja kyseisen illan tapahtumista. Poliisi oli ilmoittanut, että ensimmäisessä keskustelussa NG ei ollut muistanut mitään illan tapahtumista.

Myöhemmin hän on kuitenkin kertonut illan ja yön tapahtumista melko tarkastikin. Jotkut ovat arvelleet, että nyt hän tahallaan valehtelee.
Todella mielenkiintoista - siis Nils Gustafsson on "myöhemmin kertonut illan ja yön tapahtumista melko tarkastikin?" Tuo voi olla vale muisto? Eikä siinä vielä kaikki - vale muisto voi olla kirjoittajan tai kertomuksessa sanotun kertojan kertomaa vale muistoa?

Erityisesti nuo murhaillan tapahtumat kiinnostavat kovasti.

- hymm -

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: ..... Todella mielenkiintoista - siis Nils Gustafsson on "myöhemmin kertonut illan ja yön tapahtumista melko tarkastikin?" Tuo voi olla vale muisto? Eikä siinä vielä kaikki - vale muisto voi olla kirjoittajan tai kertomuksessa sanotun kertojan kertomaa vale muistoa?

Erityisesti nuo murhaillan tapahtumat kiinnostavat kovasti.

- hymm -
Juuri noin se menee. Kannattaa käydä lukemassa teoriaa siitä, miten muistiaukko toimii. Siltä muistiaukon osalta, joka on ennen vammauttanutta iskua, ei ensin muista mitään, mutta ajan kuluessa muistia siltä osalta palautuu. Tämä teoreettinen tieto sopii hyvin NG:n käyttäytymiseen ja muisteluun illan tapahtumista. Ensin ei muista, mutta myöhemmin muistia siltä osin palautuu. Näin se menee. Toinen kummallinen juttu on se, että muistiaukossa ollessaan henkilö voi toimia normaaliin tapaan kuin kuka tahansa ihminen, mutta silti sille kohdalle voi myöhemmin asettua pysyvä muistiaukko, josta ei muista mitään myöhemmin. Tämä on kummallinen piirre, mutta aivan totta. Näin voi käydä. Tällainen tietysti herättää epäilyksiä, mutta näin voi tosiaan käydä.

Jos tuohon kysymykseen pitäisi antaa joku vastaus, niin se olisi kioskimies. Vaikka moni sanoo, että ei sellainen reppana pysty tuollaiseen. Mitä minä olen seurannut TV:stä tositapahtumia rikoksista, niin tekijä on usein tuon tyyppinen. Mielestäni ei ole mitään estettä sille, että kioskimies todella olisi se tekijä, vaikka todisteita ei ole löydetty.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Eikä olisi ainoa reppana tämä kioskimies joka raakaan henkirikokseen olisi syyllistynyt, paljon enemmän reppanatkin on henkirikoksia tehnyt. Varsinkin jos kioskimies on ollut sopivasti maistissa ja pahalla päällä niin ei mikään ihme. Jokuhan ukon mieltä on painanut kun (tiettävästi) itsemurhan teki, se ei tietenkään todista sitä että painoiko ukon mieltä joku muu asia kuin Bodomin henkirikokset.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Hessu52
Watson itse

No niin ja joku se taas täällä kiirjoittelee mitä sylki suuhun tuo.

Ei kioskimies ole mitenkään todistetusti itsemurhaa tehnyt, sillä ukko on saattanut hukkua ihan muusta syystä.

Montako känniäijää hukkuu vuodessa siihen että jurrissa uhoaa tekevänsä jotain "kivaa", ollessaan veden äärellä.

Kiska ukko oli kännissä myös kova uhoamaan ja kenties hän halusi "näyttää" rannalla oleville, kuinka hyvä uimari oli ja uhosi sukeltaa pitkään veden alla.

No pitkään hän sitten sukelsikin, eli ei se sukellus tainnut itsari olle, jos ajattelee ihan järjellisesti.

Sitä paitsi, sukeltamalla tehty itsari kuulostaa aika oudolta ja vieläpä järvellä, melko matalassa vedessä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ja joku ei vaan halua uskoa että verityöt on voinut tehdä aivan hyvin joku muukin kuin NG, ei sitten lisäperusteluja löydy tuolle kioskimiehen syyttömyydelle ja hukkumisella, ja kyllä Hessulta ainakin varmasti löytyy, joten laita ne mielellään kioskimiestä koskevaan ketjuun, kiitos, ihan vain siksi että saataisiin jotenkin pidettyä ketjut siinä tarkoituksessa mihin ne on tarkoitettu.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Hessu52
Watson itse

No ketjujen järjesteliä mätlockb, sinä alit kirjoittamaan kioskimiehen itsarista varmana, joten alahan itse kertoa niitä todisteita, että sukellus oli itsari!
Vastaa Viestiin