Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Merivuokko
Jane Marple

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Jokainenhan voi soittaa lintupojalle, en usko että iskee luuria korvaan,
jos soittaja on asiallinen.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti:Jokainenhan voi soittaa lintupojalle, en usko että iskee luuria korvaan,
jos soittaja on asiallinen.
Nykyään jokainen tyypillisesti nostaa itse kännykän korvalleen.
Enää ei ole pelkoa bakeliitin kolahduksesta tai keskusneidin salakuuntelusta.
Itse asian osalta tuo 'lintupoika' tuskin muuttaa tarinoitaan paitsi jos poliisi häntä kuulee esimerkiksi sen vuoksi, miksi on aikoinaan puhunut kakkaa väittämistään havainnoista Bodomilla surmiin liittyen.

8)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minua jäi vaivaamaan millä perusteella "Kotipoliisi" väitti minun piirrokseni olevan virheellinen. Tutkin asiaa uudelleen. Vertailin Lönnbergin piirrokseen ja tein uuden samanlaisen kuin Lönnberg. Tosi on, että tarkkaan Lönnbergin piirroksen mukaan piirrettynä NG:n jalat uhkaavat jäädä moottoripyörän ja koivun taakse.

Niinpä olen arvellut, että on mahdollista, että lintupoikien katsellessa asemaa on tilanne ollut erilainen. Lönnberg on tehnyt piirroksensa paljon myöhemmin. Varsinkin NG on voinut stupor-tilassakin liikahtaa sen verran, että näkymä on ollut erilainen. Saattaa se Lönnbergin piirroskin heittää jonkin verran.

Uusi piirros alla!

Kuva
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Tämä onkin jo parempi versio, kuin edelliset. Pientä tarkennusta kuitenkin, Tuulikin selkä oli Irmelin vatsaa vasten. Irmelin toinen käsi oli Tuulikin takapuolen alla. Kyllä se sieltä vielä tulee, se täydellinen-vastaava kuvakin. Kun tarpeeksi yrittää. Mahdotonkin muuttuu vielä mahdolliseksi, kun vaan jaksaa yrittää. :D
Sariola
Horatio Caine

Misri kirjoitti:^ Tämä onkin jo parempi versio, kuin edelliset. Pientä tarkennusta kuitenkin, Tuulikin selkä oli Irmelin vatsaa vasten. Irmelin toinen käsi oli Tuulikin takapuolen alla. Kyllä se sieltä vielä tulee, se täydellinen-vastaava kuvakin. Kun tarpeeksi yrittää. Mahdotonkin muuttuu vielä mahdolliseksi, kun vaan jaksaa yrittää. :D
Jospa Misri esittää oman versionsa! Tämä yllä oleva kuva on piirretty ikäänkuin pitäen läpinäkyvää paperia Lönnbergin piirroksen päällä ja sitten vedetty kynällä alta näkyviä rajaviivoja pitkin. Tosin siinä on käsi vähän tärähdellyt, mutta kokonaisuus on aivan sama kuin Lönnbergillä. Voi sanoa, että se on erittäin lähellä Lönnbergin piirrosta. Tosin joku käsi siitä voi puuttua, se on totta. Voi siihen sijoittaa myös Lönnbergin piirroksen sellaisenaan.

Lintupojat ovat nähneet teltta-alueen noin klo 06.00. Lönnberg lienee piirtänyt oman piirroksensa puolen päivän tienoilla. On jopa todennäköistä, että kaikki ei ole enää aivan täysin samoilla paikoillaan. Uhreja on jo tutkittu, ja ehkä vähän käänneltykin. Sitä paitsi siellä on liikkunut muita kulkijoita jo aamulla, eikä ole takeita, etteikö joku olisi jo käännellyt uhreja. Moni olettaa, että näkymä olisi täysin samanlainen kuin klo 6. Se voi olla väärä arvio.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Moni olettaa, että näkymä olisi täysin samanlainen kuin klo 6. Se voi olla väärä arvio.
Ei oleta. Näkymä on ollut hyvinkin erilainen klo 6.

Vielä tuosta piirroksesta. Voihan olla, että Lönnberg on piirtänyt väärin - etkä sinä Sariola. Lönnbergin pitäisi muutta piirrustustaan, ei sinun Sariola. Voi se olla niinkin. Saa sitäkin ehdottaa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Moni olettaa, että näkymä olisi täysin samanlainen kuin klo 6. Se voi olla väärä arvio.
Ei oleta. Näkymä on ollut hyvinkin erilainen klo 6.

Vielä tuosta piirroksesta. Voihan olla, että Lönnberg on piirtänyt väärin - etkä sinä Sariola. Lönnbergin pitäisi muutta piirrustustaan, ei sinun Sariola. Voi se olla niinkin. Saa sitäkin ehdottaa.

- hymm -
Vaikka lienee. Tuo on tarkka kopio Lönnbergin piirroksesta. Tekniikka on sama kuin voipaperin läpi piirrettäessä. Kopio on tehty niin!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Valehtelet jälleen Sariola, piirroksesi ei ole läheskään sitä, millainen oli Lönnbergin piirRos, joten voisitko lopettaa nuo paskanjauhamiset ja kertoa joskus totuuden!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Valehtelet jälleen Sariola, piirroksesi ei ole läheskään sitä, millainen oli Lönnbergin piirRos, joten voisitko lopettaa nuo paskanjauhamiset ja kertoa joskus totuuden!
Jaaha, Hessu kuvaa edelleen omaa sielunmaisemaansa! :cry:

Tein vielä yhden kuvan, jossa Lönnbergin kuva on yläpuolelle ja minun tekemäni "kopio" (oma piirros) alapuolella. Jokainen voi todeta yhteneväisyyden tason. Tässä on pyritty siihen, että katsotaan kuvaa paikalleen sijoitettuna suoraan idästä. Se on ollut tavoite.

Kuva

Minusta nuo muistuttavat toisiaan! 8)
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ovathan ne heiman sinne päin, mutta missään nimessä eivät mitään kopioita, mutta ei se mitään, noihin sariolan piiroksiinhan olemmekin jo saaneet täällä monta kertaa tutustua ja aina myös saaneet niille nauraa!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariolan piirroksessa nuolella esitetty "näkökulma" taitaa olla virheellinen!

Virhettä voi olla lähes 90 astetta.

Itseasiassa tässä lähestytään hyvin mielenkiintoista seikkaa, jossa lintupikien näkemät jalat voivatkin olla Tuulikin jalat.

Irmeli kuoli teltan etuosaan. Irmelin ruumis on lintupoikien vierailun aikana voinut olla kokonaan piilossa, eli teltan etuosassa. juuri siinä paikassa mihin Irmeli kuoli. Ruumis vedettiin vasta tunteja myöhemmin ulos teltasta. Myös Seppo on mitä ilmeisimmin tapettu telttaan.

On mahdollista, että näkyvillä on ollut ainut teltasta elävänä ulos päässyt Tuulilkki, joka surmattiin teltan ulkopuolelle.

Sariolan piirros kertoo sen mihin suuntaan Tuulikin jalat olivat. Sopii auringonottajaan - eli jalat suoraan kohti aurinkoa - auringonnousua.

- hymm -
Viimeksi muokannut awa, Ma Loka 25, 2010 12:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Mielenkiintoinen asetelma. Seppo kuollut sijoilleen ja käärössä tellttakankaan sisällä. Irmelin asento muuttunut ( sekä 16 lisäpuukoniskuako) ja Gustafsson vaatemytty eli liekö ollut paikalla lainkaan.
Mikäli tekijä niin poissa on ollut oltava tavaroiden roudaus reissulla.
Tuulikki oli pukeutunut farkkuihin.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuulikilla oli tummat huosut.

- hymm -

Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Paha on piirroksista päätellä, kenen jalat on alimmaisina ja kenen päällimmäisinä. Viivat leikkaavat ikävästi toisiaan. Ihme töherrys tuo "aitokin". Tietenkin se on tekstissä selvitetty. Pelkästä kuvasta ei voi kyllä päätellä mitään muuta kuin korkeintaan asennot.
Sariola
Horatio Caine

Bodomin mysteeriosta:
" ..... Teltta oli ollut kasassa ja sen kiinnitysnuorat katkaistuna siten, että se ilmeisesti oli pudonnut sisällä olleiden päälle estäen näiden liikkumisen ja poistumisen. Oviaukko oli ollut itään päin. Gustafsson makasi kaikkein päällimmäisenä selällään kädet ristissä rinnalla ja vartalon suunnan ollessa poikkipäin teltan suuntaan nähden ja lähempänä peräseinää pään ulottuessa teltan niemenkärkeen päin olleeseen reunaan asti ja ollessa Boismanin vartalon päällä. Gustafssonilla oli yllään farmarihousut, harmaa villapaita ja sukat jalassa, mutta ei kenkiä. Vaatteet olivat kunnossa, housunnapit kiinni. ..... "

Kuvauksesta käy ilmi, että:

* teltan oviaukko oli itään. (Omien laskelmieni mukaan se oli n. 6-8 astetta idästä koilliseen päin.)

* NG makasi poikittain telttaan nähden, siis noin polun suuntaisesti. (Omien laskelmieni mukaan jalat osoittivat muutaman asteen lounaan puolelle polusta. Ei siis aivan polun suuntaisesti.)

* Röykkiön takana makaavan SB:n pää osoitti länteen, eli sinne kartanoa kohti. SB makasi poikittain polkuun nähden, NG suunnilleen polun suuntaisesti.

* Lintupoikien katselusuunta oli suunnilleen polun suuntainen. Ei suinkaan sellainen , jota awa esittää.

* Mielestäni tuosta voidaan päätellä, että ainakaan Boismanin tai Mäen jalat eivät voineet näkyä sieltä keskipolun suunnasta, josta HS on näyttänyt heidän tarkkailleen tilannetta teltalla. awan esittämä näkökulma olisi sieltä jyrkän rinteen puolelta. Jos siihen suuntaan menee vaikka 10 m, niin on jo siellä jyrkänteen alla näkymättömissä.

* NG:n vaatteet olivat "kunnossa". (Tästä joku voi päätellä niinkin, että murhaaja ei ole ollut liikkeellä nuo vaatteet päällään, koska nuo ovat liiaksi "kunnossa". Eli murhaaja ei ole NG. Toinen voi päätellä, että murhaaja ei ole itse kovin sotkeutunut vereen, jos kuvittelee tekijäksi NG:n. Ensimmäinen arvio saattaa hyvinkin olla lähempänä totuutta).

Kuva
Vastaa Viestiin