Perholainen Pekka Tuukkanen, 41 v. katosi Perhontiellä Kinnulassa 26.7.2004

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
LAWoman
Christopher Lorenzo

Re: Pekka Tuukkanen

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

^ Totta mitä kirjoitit lapiosta ja sen linkityksestä autoon. Niillä on varmasti yhteys ja nyt pitäisi löytää auton varkaat niin varmasti löytyisi tekijätkin. Pelottaa oikeen ajatella, että ovat varmasti Keski-Pohjanmaalta olevia henkilöitä joten pienissä kunnissa pitäisi nyt miettiä, että ketkäs ovat niitä jotka yleensä voisivat tälläistä tehdä... Siis autovarkauksia, loppu on sitten enemmän tai vähemmän sattumaa/vahinkoa/onnettomuutta.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

LAWoman kirjoitti:^ Totta mitä kirjoitit lapiosta ja sen linkityksestä autoon. Niillä on varmasti yhteys ja nyt pitäisi löytää auton varkaat niin varmasti löytyisi tekijätkin. Pelottaa oikeen ajatella, että ovat varmasti Keski-Pohjanmaalta olevia henkilöitä joten pienissä kunnissa pitäisi nyt miettiä, että ketkäs ovat niitä jotka yleensä voisivat tälläistä tehdä... Siis autovarkauksia, loppu on sitten enemmän tai vähemmän sattumaa/vahinkoa/onnettomuutta.
Pienissä kunnissa monesti myös suojellaan "omia" eli ei ilmianneta vaikka kuinka tekijä tidettäis, näin se menee Kinnulan ja Perhon kaltaisissa pikkukunnissa että tekijää ei vahingossakaan ilmianneta jos sattuu olemaan vaikkapa kunnanvaltuutetun hyvän ystävän lapsi tms
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Myrskylintu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Tämä tapaus tulee vain mieleen, ei mahda mitään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Heinojen_murhat

Analogiaa löytyy. Miksi Pekka kutsuttiin juominkeihin juuri tuolloin? Hänhän oli jo yli neljäkymppinen, ja käsittääkseni koskaan ennen ei ollut kutsuttu.
Elämänsä ainoan kerran tulee kutsutuksi, ja katoaa.
Vai oliko Pekan terveys kenties sellainen, ettei yleensä katsottu hyväksi kutsua miestä kauaksi kodistaan? "murrosiän kynnyksellä puhjennut pysyvä henkinen sairaus" on todennäköisesti skitsofrenia. Joka pysyi kuitenkin lääkityksellä jotenkin hallinnassa sitten. Skitsofreenikon asema yhteisössä ei todellakaan ole kaksinen.
Tekijäthän saattavat olla muultakin, kuin Kinnulasta/Perhosta.
matlockb
Watson itse

Todennäköisesti on aiemminkin kutsuttu juominkeihin mutta ei ole innostunut lähtemään (tai on voinut lähteäkkin joskus, mistä sitä tietää) kutsuhan on aina kutsu varsinkin jos kutsuja ei ole poliisi niin kutsuun ei ole pakko vastata myöntävästi.
Tosin tuli mieleen että onkohan Pekkaa painostettu tulemaan mukaan että saatais tarpeeksi ryyppymiehiä joukkoon..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
miumiu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja miumiu »

matlockb kirjoitti:
LAWoman kirjoitti:^ Totta mitä kirjoitit lapiosta ja sen linkityksestä autoon. Niillä on varmasti yhteys ja nyt pitäisi löytää auton varkaat niin varmasti löytyisi tekijätkin. Pelottaa oikeen ajatella, että ovat varmasti Keski-Pohjanmaalta olevia henkilöitä joten pienissä kunnissa pitäisi nyt miettiä, että ketkäs ovat niitä jotka yleensä voisivat tälläistä tehdä... Siis autovarkauksia, loppu on sitten enemmän tai vähemmän sattumaa/vahinkoa/onnettomuutta.
Pienissä kunnissa monesti myös suojellaan "omia" eli ei ilmianneta vaikka kuinka tekijä tidettäis, näin se menee Kinnulan ja Perhon kaltaisissa pikkukunnissa että tekijää ei vahingossakaan ilmianneta jos sattuu olemaan vaikkapa kunnanvaltuutetun hyvän ystävän lapsi tms

Tai mitäpä jos tekijä on Lestadiolainen, niitä Perhossa piisaa. Ja varmasti saa täyden suojelun muilta uskon veljiltä.
matlockb
Watson itse

Onhan tuota lestadiolaista tekijääkin mietitty jo aikaisemmin jossain tässä keskustelussa, lestoja kun on todella paljon sekä Kinnulassa että Perhossa, en vain oikein tiedä mitä tuohon teriaan asiaa mietittyäni sanoisin kun ei nämä (hyvin) tuntemani (ainakaan) kinnulan lestadiolaiset nyt noin raakaan tekoon kykenisi, ja kaikki lestadiolaisperheet kinnulasta tiedän/tunnen.
Ihmettelen edelleenkin miksi tuosta pesäpallomaila jutusta on kuulunut niin vähän ja tekijää ei tunnustuksesta huolimatta ole otettu vähäksi aikaa poliisin hoiviin muistelemaan tarkemmin tapausta/puheitaan.
Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

Hyvä että tähän tapaukseen on tullut jotain uutta tietoa, siitä on aika kun olen muistanut käydä täällä seurailemassa tilanteita. Aika kammottavaa oli kun alkoi ketjua lukemaan niin ensimmäisenä pamahti lapio kasvoille, ja tietysti heti tuli ajatus että murha-ase on löytynyt. Hassultahan se tosiaan kuulostaa että keskellä ei mitään on poltettu auto, sitten vielä löytyy lapio, ja henkilö kadonnut, helposti siitä tule tietynlainen ajatus. Jos aktiivisesti kävisi metsässä kaivelemassa, ihan oikealla asialla, niin hyvin sen lapion vois parkkiin jättää odottamaan seuraavaa kaivamista, mutta kiireessä ja pimeässä se on taas helppo hukata. Se taas ei ole outoa että ihmisellä on takakontissa lapio, saattas minullakin olla jos paljon ajelisin syrjäteillä etenkin talvisaikaan. Minä jaksan kyllä uskoa että Tuukkasen tapaus selviää!
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
matlockb
Watson itse

Hyvä että on vielä sellaisia henkilöitä jotka jaksavat uskoa tapauksen selviämiseen. Olen itse muutaman vuoden sivusta seurannut kinnulassa asuessani kun Pekan tapausta "tutkittiin" ja kun se tutkinta heti alkujaan laitettiin leikiksi niin en edelleenkään voi edes hyvällä tahdollakaan uskoa että Pekkaa koskaan löydetään ja henkirikoksen tekijöitä saadaan edesvastuuseen teosta. Tietenkin toivon että olen väärässä mutta tämä mielipiteeni pysyy edelleen ennallaan.
oolu
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja oolu »

Mielestäni oli tärkeää saada tuo seikka selväksi, että mitä nyt tällä Pekan "erilaisuudella" tarkoitettiin, vaikkei tuossa nyt ihan suoraan sitä sanottukaan, mutta käsi ylös kenelle tuli jokin muu mieleen lehtijutun jälkeen kuin skitsofrenia?
Vaikka nykylääkityksellä skitsofreenikoita et erota katukuvasta hyvällä tuurilla, mutta jos a) lääkityksessä tai b) hoidon aloitusaikataulussa on mennnyt jokin pieleen, tietysti myös skitsofrenian tyypilläkin on merkityksensä siihen, miten "erottuva" henkilöstä tulee.

Jännä kyllä, kun eivät perholaisetkaan paikalliset, jotka tiesivät kyllä tyypin hyvinkin, osanneet sanoa juuta eivätkä jaata siihen, mikä Pekalla nyt sitten oli. Oletan sitten nyt tätä skitsofreniaa.

En kyllä vieläkään jaksa ymmärtää, että minne Pekka on sitten hävinnyt, jos tosiaan on kunnolla haravoitu suunnilleen mahdolliset alueet. Ääh. Turhauttavaa tällainen :oops:
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

oolu kirjoitti:Mielestäni oli tärkeää saada tuo seikka selväksi, että mitä nyt tällä Pekan "erilaisuudella" tarkoitettiin, vaikkei tuossa nyt ihan suoraan sitä sanottukaan, mutta käsi ylös kenelle tuli jokin muu mieleen lehtijutun jälkeen kuin skitsofrenia?
Mä jotenkin tajusin, että tällä "erilaisuudella" tarkoitettiin, että Pekka on undulaatti... :shock:
(homo)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

:lol: Minä kun olen aina ollut televisio-ohjelmien ja lehtijuttujen perusteella käsityksessä
tuosta Tuukkasen "omalaatuisuudesta" että sillä tarkoitettiin ihan noita mielenterveysongelmia
ja erakkoluontoisuutta.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Homous ei kuitenkaan yleensä johda pysyvään työkyvyttömyyteen koko aikuisiän ajaksi (paitsi jos undulaatti saa miestenvessoissa aina niin pahasti turpaansa että.. :roll: ). Alkoholi ei tosin tunnetusti sovi yhteen monien mielenterveyslääkkeiden kanssa, jos Pekka oli jotain juonut niin ehkä tästä olisi syntynyt yhteisvaikutuksena jonkinlainen sekavuustila?

Edit: Niin ja moderneja antipsykoottteja on ollut saatavilla vähemmän aikaa kuin mitä Pekka on ollut, köh, erilainen, köh. Vanhemmat tämän tyypin lääkkeet ovat jo sivuvaikutuksiltaan sen verran kovat että henkilö kyllä erottuu (oletteko koskaan nähneet tyyppiä jolla on kasvoissa ja muualla vartalossa pakkoliikkeitä, ja joka ei juuri puhu tai puhuu vaikeasti ja tuntuu että tunteet ovat jotenkin latistuneet, ja muutenkin käy vähän hitaalla?)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Joo, eiköhän kyse siis ollut nuoruusiässä puhjenneesta psyykkisestä ongelmasta, mahdollisesti skitsofrenia, joka pysyi hallinnassa lääkityksellä. Tämän vuoksi ei varmaan ollutkaan kova nauttimaan viinaksia.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

^Siinä jossain paikallislehdessähän sanottiin suoraan, että P.T oli päätynyt suoraan lapsilisiltä eläkkeelle murrosiässä puhjenneen psyykisen sairauden vuoksi. Ei siis ollut kyse (ainakaan yksinomaan) heikkolahjaisuudesta, kuten aiemmin arvelin. Tavallista varhaisemmin puhjenneesta skitsofreniasta saattaisi siis olla hyvinkin kysymys.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

vasikka kirjoitti: Tavallista varhaisemmin puhjenneesta skitsofreniasta saattaisi siis olla hyvinkin kysymys.
Miten olen aina ajatellut, että skitsofrenia puhkeaa (yleensä) siinä teini-iässä? :shock: Ilmeisesti olen sitten ollut väärässä. :oops:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin