Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999
Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999
Muistan, kun joskus talvella jouduttiin joku auto hinaamaan, niin ikkunat oli auki juuri siksi, että edes jotain näkis. Meinaan hengitys huurustutti nopeaan senkin vähän mitä oli raaputettu. Ja autossa olija on myös voinut polttaa.
ketä autot ei hirveesti kiinnosta ei välttämättä huomio lainkaa mitä peltilehmiä on parkkiksella on. Sitten on niitä kenelle autot on puoli elämää, mutteivat se niitäkään haittaa kauanko auto parkissa on. Oma kokemus on että kerrostalonparkkipaikalla saa olla mikä vaan auto että siihen kukaan kiinnittää huomiota tai tekee mitää. Ite oon kysynyt yhdestä uudehkosta autosta kerran meijän talonpihassa. Oli uudehko yli 100000e maasturi diplomaattikilvillä pitkään parkissa ja lopulta ilman kilpiä.
Itse edelleen uskon kuitenkin että nuo avoinna olevat ikkunat viittaavat siihen että autossa on ollut kaksi matkustajaa ja autossa on poltettu ja ikkunat on unohtuneet auki ja kesäkumit on alla olleet koska auto on 95 % todennäköisyydellä tuotu parkkikselle Ojalan katoamisen, kesäkuun, aikana. Tämä on edelleen oma vahva mielipiteeni, ei sillä että voisin mahdollisuutta kumota että auto olisi tuonne hinattu tai ajettu talvella, mutta miksi ihmeessä ja kuka näin olisi tehnyt (surmaaja vai Ojala itse ehkä..).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
-
miinushka
- Agentti Scully
Äkkiseltään vastaisin, että renkaat alkavat lussuuntua (rengaspaineet laskee ajan myötä) pitkään paikallaan seisseessä autossa. Lisäksi autoon alkaa melko pian ilmestyä homepilkkuja mm. turvavöihin, mikäli auto seisoo kosteassa (ainakin meillä ns. kesäautossa, jota ei säilytetä tallissa, näin käy). Ja kostea ilma tietenkin on päässyt tässäkin tapauksessa autoon sisälle, koska ikkunatkin ovat olleet raollaan, eli ihan lonkalta arvaisin jotain kasvustoa saattavan autosta löytyä noinkin pitkän ajan jälkeen.matlockb kirjoitti:millaisia merkkejä autossa mahdollisesti on jos on yli puoli vuotta seisonut liikkumattomana paikallaan.
Quis custodiet ipsos custodes?
Siis heitin vaan ilmaan tuon mahdollisuuden. Aikoinaan me hinattiin yks auto, jossa oli kesäkumit pois sen takia, kun siitä oli valitettu. Vietiin se parempaan paikkaan ja siellä sitten keväällä sitä korjattiin. Mutta jos se Kimmon auto olisi sattumalta talvella viety tuolle parkkikselle, niin missä se oli seissyt sitä ennen?
Itsekin uskon, että Kimmon katoamisen aikoihin on jo tonne viety ja jostain syystä jäänyt ikkunat auki, voi olla myös merkki siitä, että paikalta on poistuttu äkkiä, ettei kukaan huomaa, kuka sen toi. Mutta myös 1 %:n mahdollisuus on tuo talvikin ja sitä ei varmaan ole poliisi tajunnut edes miettiä. Silloin pitäisi kysellä onko autosta kenties havaintoja muualtakin.
Oliko muuten jo tuon ikäisessä jenkki-fordissa sähköikkunat? Meinaan kosteus voi saada oikarin ja ikkunat aueta itestäänkin. On meinaan siitäkin kokemusta. Ei ollut kovin kiva ylläri, penkillä lunta jne. Vaikka ei ollut ees iso rako.
Itsekin uskon, että Kimmon katoamisen aikoihin on jo tonne viety ja jostain syystä jäänyt ikkunat auki, voi olla myös merkki siitä, että paikalta on poistuttu äkkiä, ettei kukaan huomaa, kuka sen toi. Mutta myös 1 %:n mahdollisuus on tuo talvikin ja sitä ei varmaan ole poliisi tajunnut edes miettiä. Silloin pitäisi kysellä onko autosta kenties havaintoja muualtakin.
Oliko muuten jo tuon ikäisessä jenkki-fordissa sähköikkunat? Meinaan kosteus voi saada oikarin ja ikkunat aueta itestäänkin. On meinaan siitäkin kokemusta. Ei ollut kovin kiva ylläri, penkillä lunta jne. Vaikka ei ollut ees iso rako.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Kyllä mä luulen, että auto on jäänyt paikkaan joko Kimmolta katoamisen aikoihin tai joltain muulta "Kimmon kadottamisen" jälkeen tyyliin äkkiä vaan tämä auto johonkin. Miksi tehdä tästä asiasta isompaa kuin se varmaan onkaan? Ei nyt millään saa päähäni missä auton olisin nähnyt/kuullut siitä enemmän, mutta muistan juuri sen, ettei se tosiaan ollut sama kuin kadonneet jaksossa.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Väittäisin että kyllä on sähköikkunat Kimmon amerikanraudassa ollut, amerikassahan ollaan suomea vuosikymmeniä edellä esimerkiksi siinä että lähes kaikissa amerikanraudoissa (todennäköisesti myös Kimmon autossa) on jo erittäin pitkään ollut vakiovarusteena ilmastointi ja automaattivaihteet joten eiköhän nuo sähköikkunatkin ole olleet, jotka tosiaan voivat hyvinkin mennä esimerkiksi kosteuden vuoksi oikosulkuun.mamma71 kirjoitti:Oliko muuten jo tuon ikäisessä jenkki-fordissa sähköikkunat? Meinaan kosteus voi saada oikarin ja ikkunat aueta itestäänkin. On meinaan siitäkin kokemusta. Ei ollut kovin kiva ylläri, penkillä lunta jne. Vaikka ei ollut ees iso rako.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Edellisen sivun keskusteluihin liittyen. Se Kimmon auto oli malliltaan Ford LTD Wagon, vuosimallia -82.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Liekkö tilillä ollut paljonkin rahaa? Ajattelin vain ,jos olisi kerännyt sukan varteen rahaa pitemmän aikaa omaehtoista katoamista varten ja auto on jätetty tuonne parkkiin ainoastaan ohjaamaan etsijät vika raiteelle...
Vaikuttaa näistä kadonneista ehkä todennäköisimmältä omaehtoisesti kadonneelta. Onkohan hänet jo julistettu kuolleeksi? Onhan tosta katoamisesta jo yli 11 vuotta. Saattaapi olla jossain lämpösessä maassa palmun alla. Muistaakseni ohjelmassa ei viitattu tähän kuitenkaan kovin vahvasti. Muistanko ihan väärin?metallikukko kirjoitti:Liekkö tilillä ollut paljonkin rahaa? Ajattelin vain ,jos olisi kerännyt sukan varteen rahaa pitemmän aikaa omaehtoista katoamista varten ja auto on jätetty tuonne parkkiin ainoastaan ohjaamaan etsijät vika raiteelle...
Olisiko tuo mökille meno yms. ollut harhaustusta? Ja kaveriin törmääminen bensiksellä sopiva sattuma, kun kuitenkaan ei ilmeisesti sinne mökille mennyt.
Kadonneet-ohjelmassa kävi selväksi että Ojala on julistettu kuolleeksi 6.6.2004. Hänen nimensä on jo aikaisemmin kuolleen isän kanssa samassa hautakivessä, kadonneet-ohjelmasta selviää tämä tieto.
-
Paikallinen Rutku
- Alibin satunnaislukija
Tästä autosta kun tässä paljon puhutaan, niin sanon minäkin siihen sitten jotain. Mielestäni on tooosi outoa jos joku auto seisoo kesät talvet samalla paikalla, ja siitä selvästi näkyy ettei sillä ole ajettu. Nimenomaan jos on vielä vähän tavisautosta poikkeava. Kyllä ihan tavallinenkin ihminen sellaiseen kiinittää huomiota, vaikka ei autofani varsinaisesti olekkaan. Olen ainakin itse monesti kiinittänyt huomiota, mutta se on taas toinen juttu se että alkaako siitä soittelemaan kellekkään, ei. Että sinäänsä tällä ei mitään merkitystä ollut. Onhan se poliisi varmaan kysellyt siitä autosta talon asukkailta, mutta ei noin pitkän ajan jälkeen kukaan muista, paitsi jos on joku tuttu, että kuka sen auton sinne toi, ja ketä oli kyydissä. Hullultahan se tuntuu että joku on sen sinne sitten jälkeen päin hinannut, siihen nyt ainakin kiinitettän huomiota.
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta
- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta
- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
Kimmon autoasia saattaa kuulostaa lapselliselta kaivelulta, kun on mietitty, että miten auto joutui parkkipaikalle, miksi ikkunat olivat auki, autossa olivat kesärenkaat jne., mutta auto on kuitenkin osa Kimmon katoamiseen liittyvää tapahtumaketjua.
Muistelen, että Kadonneet -jaksossa mainittiin, että autosta ei otettu mitään näytteitä tms., koska auto oli seissyt niin kauan. Se olisi ollut merkittävää, jos autosta olisi saatu jotakin sormenjälkeä, DNA:ta tms. Muistelen, että muutama vuosi sitten eräässä henkirikoksessa surmattiin mies, jonka ruumis kuljetettiin jonnekin toisaalle pakettiautolla. Myöhemmin poliisit pystyivät osoittamaan, että ruumis vietiin eräällä pakettiautolla, koska ruumiskoira sai hajun sieltä. Käytettiinköhän ruumiskoiraa Kimmon autossa? Oliko auton seisomisaika liian pitkä myös ruumiskoiralle?
Muistelen, että Kadonneet -jaksossa mainittiin, että autosta ei otettu mitään näytteitä tms., koska auto oli seissyt niin kauan. Se olisi ollut merkittävää, jos autosta olisi saatu jotakin sormenjälkeä, DNA:ta tms. Muistelen, että muutama vuosi sitten eräässä henkirikoksessa surmattiin mies, jonka ruumis kuljetettiin jonnekin toisaalle pakettiautolla. Myöhemmin poliisit pystyivät osoittamaan, että ruumis vietiin eräällä pakettiautolla, koska ruumiskoira sai hajun sieltä. Käytettiinköhän ruumiskoiraa Kimmon autossa? Oliko auton seisomisaika liian pitkä myös ruumiskoiralle?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Luulisi että ruumiskoiraa on käytetty mutta en siihen usko, tuskin on poliisilla ollut aihetta vielä tuolloin epäillä rikosta joka yhdistää autoon, joten eihän ruumiskoiraakaan tarvittu.
Siitä, miksi autoon ei kiinnitetty huomiota, olen jo niin monta kertaa kirjoittanut että lukekaa ne kirjoitukset läpi, ei sitä asiaa kannata alkaa perustelemaan enää kun se on jo tehty.
Siitä, miksi autoon ei kiinnitetty huomiota, olen jo niin monta kertaa kirjoittanut että lukekaa ne kirjoitukset läpi, ei sitä asiaa kannata alkaa perustelemaan enää kun se on jo tehty.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
No olisihan nyt kunnon tutkimukset pitänyt autolle tehdä sama kuin kauan se siellä oli seissyt. Kummallista tuokin... aina voi toivoa, että sieltä olisi jotain löytynyt.
There's a killer on the road
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die