Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

NG:n liikkumisesta aamulla niemellä ei ole havaintoja. Sellainen on mielikuvituksen varassa. Tuo asetelma teltalla on ollut sellainen, että lintupoikien näkyvissä on tosiaan voinut olla vain NG. SB telttakankaan alla TM ja IB liiaksi oikealla ja jäivät näköesteiden taakse. Jos NG:sta näkyi vain vyötäröön saakka, lienee NG maannut jalat enemmän luoteeseen kuin mitä oli tilanne Lönnbergin piirustuksessa. Tällöin on mahdollista että pääpää on näköesteen takana. Se muutos asetelmassa on vain pieni.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Tuo asetelma teltalla on ollut sellainen, että lintupoikien näkyvissä on tosiaan voinut olla vain NG.
Kyllä. Ja siinä teltalla näkyneet jalat voivat olla Tuulikin? Hänet oli tapettu teltan ulkopuolelle. Seppo ja Irmeli saattoivat olla vielä romahtaneessa teltassa, täysin näkymättömissä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Älä sinä Sariola olettele mitään, sillä haastateltuani sairaankuljettajia, he eivät olleet koskeneet mihinkään, ennen kuin Lönnberg oli saanut piirroksensa valmiiksi, siitä myös tuo piirustuksen huonohko taso, mutta kait se olisi muutaman tänne kirjoittajan idoli pitänyt sairaalaan raijjata saamaan hoitoa muutaman naarmuun ja pari tikkiä lättyyn!

Vai olisi Gusse nyt jo Sariolankin mielestä saattanut niemellä liikkua ja mihinkä suuntaan?

No tietenkin sihen suuntaan, joka olisi ollut edullinen Gussen kohdalla ja selittäisi sen, miksi lintupojat eivät nähneet Gussea, no jos noin on ollut, niin silloin Gusse olisi maannut pää alempana, kuin jalat, siksi se ei olisi minun mielestäni ollut vaikean kallovamman saaneelle mikään hyvä asia, vaan silloin noutaja olisi kolkuttanut jo paljon, paljon aikaisemmin, näinhän todellisuudessa on, no Sariola, mikä se asento nyt sitten viime tietojen on ollut?

Minä veikkaan kuitenkin, että se rantaan kulkija on ollut Gusse itse, joka on mennyt hakemaan itselleen vettä.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Teltan päällä näkyivät miehen jalat.
Mies näkyi vyötäröön asti, kai ne nyt sen verran erotti.
Ja sillä oli kengät jalassa.
Merivuokko
Jane Marple

Kuului niinkuin ihmisen puhetta.
Gusseko se siellä itsensä kanssa keskusteli tai pirunwiinan kanssa, kaikkihan
on mahdollista.
Ja kai nyt jokainen tajuaa, että Gussen kengät olivat tekijän jaloissa,
vaikka ei riittänyt näytöksi asti, kun oli muitakin vaihtoehtoja.
Veripisarat nyt olivat roiskahtaneet vain siten, ettei yhtään mennyt kenkien sisäpuolelle, ei vahingossakaan. Kaikki on mahdollista, oli sukat työnnettyinä kenkien sisääm ja nukuttiin paljain jaloin. Lämmin kesäyö kun oli, mitäs
niitä sukkia jaloissa.
Hessu52
Watson itse

Seppo nukkui kuitenkin sukat jaloissan, jos noita sukiksi voi kutsua, melkein pelkät varret!

Tuohon kenkäjuttuun en sen kummemin ota kantaa, mutta kukaan järjellä varustettu ihminen ei olisi littanut Gussen "silsakanootteja" jalkaansa, pelätessään niistä tulevia pöpöjä!

Kyllä ihminen stressitilassa hyvinkin keskustelee itsensä kanssa, ei siinä mitään.

Joskus itsekin jupisen jotain, kun keskityn johonkin tärkeään asiaan, joo, eikä se ole mitenkään sairasta, tai harvinaista meillä ihmisillä!
Merivuokko
Jane Marple

Jalkapöpöjä pahempi uhka oli ehkä jälkihaukkuja.
Ja toinen asia, kengät nähtiin, vietävä oli kummatkin, ettei pystyisi
selvittämään kummatko näkyi teltan päällä makaajan jaloissa.
Tähän asiaa eivät tutkijat 1960 kiinnittäneet mitään huomiota. Ei ainakaan
lehdistössä kirjoiteltu.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Eiköhän se kaksikko, joka kamat pölli ja lainasi kaksi paria kenkiä, suunnitellut juttunsa Tex Willerin 59-vuoden jutun pohjalta, jossa jäljittäjiä hämättiin kulkien uhrien kengillä ?
Mitä hävettävää asiassa olisi ollut, ellei mukana olisi ollut nyysittyjä kamoja tapetuilta uhreilta ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Niin Wagner, se tarkoittaa sitä, että kaksikosta toinen on vaihtanut omat kenkärähjänsä ensin Nissen kenkiin, ennenkuin murhaaminen on edes alkanut. Veriroiskeet nimittäin kertovat tätä karua tarinaa.

On siinä varmaan ollut pyörimistä teltan ympärillä, että on löydetty ensin sopivat kengät murhaamisten aloittamista varten ja sitten vaihdettu ne päälle, jotta päästään sopivaan murhausasentoon.

Voi olla, että siinä ne "raahausjäljetkin" ovat syntyneet kun pitkin piennarta on ensin istualleen riisuttu omia kenkiä ja liuttu pitkin pitkin rantatöyrästä ja vihdoin rantaveden jo kastellessa sukkia saatu Nissen kengät tungettua jalkaan. Ja ei muuta kuin takaisin telttapaikalle murhaamaan.

Mutta ei siinä mitään, kaikkihan on mahdollista - muitakin lähteitä olisi kiva saada kuin: "Tutkimusten mukaan jäljittäjiä hämättiin kulkien uhrien kengillä (Willer, T., 1959)."

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Merivuokko kirjoitti:Kuului niinkuin ihmisen puhetta.
Gusseko se siellä itsensä kanssa keskusteli tai pirunwiinan kanssa, kaikkihan
on mahdollista.
Ja kai nyt jokainen tajuaa, että Gussen kengät olivat tekijän jaloissa,
vaikka ei riittänyt näytöksi asti, kun oli muitakin vaihtoehtoja.
Veripisarat nyt olivat roiskahtaneet vain siten, ettei yhtään mennyt kenkien sisäpuolelle, ei vahingossakaan. Kaikki on mahdollista, oli sukat työnnettyinä kenkien sisääm ja nukuttiin paljain jaloin. Lämmin kesäyö kun oli, mitäs
niitä sukkia jaloissa.
Gusse jutteli tuntemansa nuoren miehen kanssa, josta lintu pojat antoi yhtenevät tuntomerkit. NG makoili teltan päällä ylävartalo vetäistynä piiloon teltan liepeisiin, niinkuin kolme uhriakin oli peitettynä vielä tuossa vaiheessa.

Olavi Kivilahti ei kerro nähneensä ohi kulkeneita lintu poikia n. klo kuuden jälkeen, mutta kertoo n. kello kuuden kulkijasta.

Niinsanottu "se onkipoika" ei ole ollut OK vaan ehkä hänen nuorempi veljensä jota isä Kivilahti oli aamulla rannalta haikaillut. Olavin kertomiset ovat sekaisin todellisuuden kannalta niinkuin syytetyn kertomukset. OK ei ole pystynyt määrätietoisesti kertomaan olinpaikkaansa missä aamulla aikaansa vietti, ehkä myös murhaniemessä.

Onko mahdoton tehtävä selvittää paikka missä lintu pojat näkivät noin 10 vuotiaan pojan, hänhän ei onkinut,vaikka "onkipojaksi" nimettiin. OK ei onkinut koko aikana minkä oli aamulla odottelemassa. Silti kertoi onkivavankin tehneensä vesakosta rantaan Fältin mökiltä tullessaan, aivankuin olisi ekakertaa noille kalapaikoille menossa, viite OK ensimmäinen kuuleminen 1960
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Aktiivipalstalainen Konsta kirjoitti aikanaan 10 -vuotiaasta; joka ei puhu.
OK oli viikon kateissa ja äitinsä alkoi epäillä, että heidän poikaansa etsitään kuultavaksi.

Salonius haastatteli OK:ta , jonka jälkeen OK:n nähtiin kurkkivan Saloniuksen liikkeen ikkunasta sisälle.

Olivatko veljekset olleet yhdessä niemellä. Oliko heidät peloteltu hiljaisiksi.

Bodomin kummallisuuksia nuokin. Hessu tietänee enemmän?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Navetanhajuinen tämän linkin jutusta löytyy kartta, mihin O.K on merkinnyt aamuisen olinpaikkansa. Paikka on enemmän lännenpuolella kartanolle päin. Ilmeisesti se paikka missä kys. paikan ohikulkeneet lintupojat näkivät istuvan pikkupojan ( Olavi oli pienikokoinen). Kuitenkin nähdäkseen kuuden kulkijan hänen on täytynyt ensin olla niemen itäpuolella.

Minä taas muistelen, että kadonnut pikkupoika oli kyllä joku muu poika, kuin O.Kivilahden pikkuveli?

http://www.nyrkkirauta.kalsarit.net/wal ... llaoll.htm
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Mirsi, aivan.
Navetanhajuinenkin käytti ilmaisua ehkä OK:n pikkuveli, jota isä oli kaivannut (miksi?)

Konsta kirjoitti ettei 10v suostu puhumaan eli hän tietänee kyseisen pojan.

Eräs poika taasen oli karkumatkalla ja löytyi Talin siirtolapuutarhasta mummonsa mökistä eikä liittynyt tapaukseen.

Kuka on tämä 10v puhumaton ??? Pienet padat jne.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

yövuoro kirjoitti:Mirsi, aivan.
Navetanhajuinenkin käytti ilmaisua ehkä OK:n pikkuveli, jota isä oli kaivannut (miksi?)

Konsta kirjoitti ettei 10v suostu puhumaan eli hän tietänee kyseisen pojan.

Eräs poika taasen oli karkumatkalla ja löytyi Talin siirtolapuutarhasta mummonsa mökistä eikä liittynyt tapaukseen.

Kuka on tämä 10v puhumaton ??? Pienet padat jne.
Kiitos! yövuoro tarkennuksesta, muistin tuon samana päivänä kadoksissa olleen pojan. Enpäs huomannut tuota "ehkä" sanaa Navetanhajuisen viestissä. Ei sillä nyt merkitystä ole siihen asiaan, että lintupojat näkivät Kivilahden, tosin kuvasivat häntä 10-vuotiaaksi pikkupojaksi. Olavi oli pienikokoinen silloin vielä ikäisekseen :wink:

Onko tästä "puhumattomasta"pikkupojasta" muuta lähdettä, kuin Konstan kirjoitukset. Konstan kirjoituksia kun en ole liiemmin koskaan noteerannut.
Hessu52
Watson itse

Kaikesta huolimatta, niin kyllä konstaal paljon asiaakin oli, muta en ymmärrä, mitä täälä kadoneella pikkupojalla on jutun kanssa tekemistä, tai sitten jotain on minulla taas kerran pahasti hukassa.

Antakaapa pimeässä kulkevalle tiedon valoa tuohon asiaan, siis mikä ja kuka pikkupoika, ja mikä on ollut yhteys Bodomiin?

Olavi poika on ollut siinä niemellä, omien sanojensa mukaan istuskelemassa klo. 04.00 asti aina aamuun klo.08.00 saakka, joten uskomattoman sitkeä sissi on ollut kyseessä, jos ei ole poistunut muualle, ei edes kuselle, vaikka tunnetusti kylmällä kalliolla istuminen lisää kusihädän tunnetta!

On sekin kummaa, ettei hän ole nähnyt koko aikana tilanhoitajan rouvaa Aili Karjalaista, vaikka he ovat olleet noin 100-200 metrin päässä toisistaan ja pyykinpesusta on taatusti kuulunut ääniä.

No ei Olavi nähnyt, tai paremminkin kuullut lintupoikia, vaikka nämä kulkivat noin parin metrin päästä takaa ohi.

Sen hän sensijaan näki kallion läpi, kun mies kulki keskiniemen rantaa pitkin, poistuen kenkäpiilon suuntaan, mutta kun siitä ei oikein pysty näkemään kenkäpiilon suuntaankaan, ainoastaan muutaman metrin olsi nähnyt, jonka jälken kulkija olisi kadonnut pöheikön ja pumppuaseman taakse.

Olavipojan tarkkailupaikka on ollut hyvin erikoinen, jos se on ollut se, jonka hän on kertonut, sillä itse istumalla siinä "kuninkaan valtaistumella", en nähnyt keskiniemeen, vaikka vähän kurkistinkin.

Samaten, en nähnyt juurikaan kenkäpiilon suuntaan, joten miten tuon kulkijan on oletettu kulkeneen juuri siihen suuntaan?

Erikoisien ja väkisin rakennettujen todisteiden makuiselta maistuu koko tuo Espoon käräjäoikeudenkäynti, ei voi muuta sanoa.

Todisteita, joita ei voisi missään muualla laskea todisteiksi, kuten tuo vanha rätti, joka on saattanut kuulua kelle tahansa ulkopuoliselle koko juttuun, ei siis mitään yhteyttä Bodomin surmiin.

Samaten uskotaan poikaan, joka osasi arvioida kellon ajan minuutilleen, vaika oli mitä todennäköisimmin joko valehdellut olinpaikkansa, tai nukkunut, jolloin mitään kulkijaa keskiniemessä ei ole ollut, veikkaan tuota jälkimmäistä.

Muun muassa tuollaisia todisteluja uskottiin, Gussen sekavatselitykset sitten vielä siihen päälle!

Jä näihin oikeasti joku sitten ihan todella uskoo, heh!
Vastaa Viestiin