Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
Re: Raisan tapaus
Taas on Suoli24:ssä Raisan kaverien kirjoittamia vihjailevia viestejä (sellaisilta ne ainakin vaikuttavat). Puuttuu enää läpimurtoviesti, joka paljastaa syyllisen vain tekivätkö kaverit sen jotenkin yksissätuumin, esim tilaustyönä? Taas myös viitataan suoraan Raisan huumeidenkäyttöön! Lukekaapa!
Sieltähän löytyy. Esimerkiksi joku väittää tavanneensa Raisan, jolloin hän on kertonut kadonneensa vapaaehtoisesti ja asuvansa nykyään ulkomailla. Joku pyytää paljastamaan, kuka raiskasi ja murhasi Raisan. En tiedä, mitä keskustelua tarkoitat, mutta siellä taitaa nopealla vilkaisulla roskaviestien prosentuaalinen osuus olla lähellä sataa. Epäilen, että läpimurtoviestiä ei tulla löytämään Suomi24:stä.Leo Summeri kirjoitti:Taas on Suoli24:ssä Raisan kaverien kirjoittamia vihjailevia viestejä (sellaisilta ne ainakin vaikuttavat). Puuttuu enää läpimurtoviesti, joka paljastaa syyllisen vain tekivätkö kaverit sen jotenkin yksissätuumin, esim tilaustyönä? Taas myös viitataan suoraan Raisan huumeidenkäyttöön! Lukekaapa!
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Mamma 71 visioi ruumiin piilottamisesta kaukolämpö putkeen...
teoriassa tuollaiseen dn 600 runkolinjaan saa sullottua minunkin kokoisenkin ihmisen mutta millä työntään se silmänulottumattomiin kauaksi putkeen?
Ja viimeistään linjaa koeponnistettaessa alettaisiin ihmetellä tukkoa linjassa ruumiin kiilautuessa esim 90 mutkaan , joskin voisi tuurillaan päätyä voimalaitokselle saakka... Ja tuosta nopeasta mätänemisestäkään en menisi valalle hapen määrän ollessa suljetussa piirissä vähäinen...
Mahtaakohan Tampereen kaukolämpöverkosta olla karttaa saatavilla ?
teoriassa tuollaiseen dn 600 runkolinjaan saa sullottua minunkin kokoisenkin ihmisen mutta millä työntään se silmänulottumattomiin kauaksi putkeen?
Ja viimeistään linjaa koeponnistettaessa alettaisiin ihmetellä tukkoa linjassa ruumiin kiilautuessa esim 90 mutkaan , joskin voisi tuurillaan päätyä voimalaitokselle saakka... Ja tuosta nopeasta mätänemisestäkään en menisi valalle hapen määrän ollessa suljetussa piirissä vähäinen...
Mahtaakohan Tampereen kaukolämpöverkosta olla karttaa saatavilla ?
Katselin tuota Ratinan rantaa, urheilukenttää ja ympäristöä siinä mielessä, että näkysikö jotain 'kaivon' tapaista, mutta ei näkynyt. Mutta jos veteen joutunut, Ratinan ranta on lähellä Kuninkaankatua ja toria. Jos ei autolla jonnekkin viety, niin Ratinan rantakin mahdollinen piilotuspaikka?
-
kid
Tuosta bleiserin puuttumisesta vielä semmoinen kommentti, että itse olen pyörinyt Amsterdamissa tammikuussa pitkin yötä pelkällä kauluspaidalla, kun ollaan kavereiden kanssa saatu hyvä idea jättää takit läheiselle hostellille. Ei siis tiedetty, että ollaan menossa vielä pidemmällekin baariin kuin vain lähialueille.
Eli mitä jos Raisa on ollutkin jossain ns. kotibileissä tms Keskustassa, jättänyt bleiserin sinne tarkoituksenaan palata asunnolle/kiinteistölle? Onko jäänyt jonkun baarin narikkaan, kun on hukannut narikkalapun? (Tosin tässä tapauksessahan ainakin nykypäivänä bleiseri olisi toimitettu Pirkanmaan löytötavaraan)
Eli mitä jos Raisa on ollutkin jossain ns. kotibileissä tms Keskustassa, jättänyt bleiserin sinne tarkoituksenaan palata asunnolle/kiinteistölle? Onko jäänyt jonkun baarin narikkaan, kun on hukannut narikkalapun? (Tosin tässä tapauksessahan ainakin nykypäivänä bleiseri olisi toimitettu Pirkanmaan löytötavaraan)
Toisaalta voisi luulla että joku olisi kertonut poliisille jos Raisa olisi ollut kotibileissä. Mistä toisaalta tietää jos jotain on tapahtunut näissä bileissä esim. niin että Raisan kuolemasta vastuussa oleva/olevat olisivat olleet näissä bileissä ja uhkailleet paikalla olleet hiljaisiksi. ?
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Joku varmasti tietää, mitä Raisalle on tapahtunut. En mitenkään jaksa uskoa, että joku nuorisoporukka monikossa tietäsi asiasta. Keskiverto ihminen ei pysy hiljaa toistakymmentä vuotta, vaikka joku olisi aluksi uhkaillutkin. Ehkä Raisan kohtalon tietää vain yksi ihminen. Se tuntuu sitä todennäköisemmältä, mitä enemmän aikaa kuluu.Teme-84 kirjoitti:Toisaalta voisi luulla että joku olisi kertonut poliisille jos Raisa olisi ollut kotibileissä. Mistä toisaalta tietää jos jotain on tapahtunut näissä bileissä esim. niin että Raisan kuolemasta vastuussa oleva/olevat olisivat olleet näissä bileissä ja uhkailleet paikalla olleet hiljaisiksi. ?
Jotenkin musta on alkanut tuntumaan siltä että tekijä on joku ulkomaalaistaustainen (olettaen tietenkin, että kyseessä on henkirikos) joka ei välttämättä ole edes enää pitkään aikoihin asustellut suomessa taikka saatika hengissä itsekkään. Tosin tietenkin tekijä voipi olla myös ihan suomalainen, joka ei enää elävien kirjoissa ole. Tällöin tämän tapauksen selviäminen lienee lähes mahdoton ja selittäis myös osaltaan tämän paikoillaan jumittamisen.
btw, lienee varmaan enää aika mahdoton mistään etsiä tietoja Tampereella tapahtuneisiin mahdollisiin itsemurhiin tuonna Raisan katoamisaikaan. Miksi tämmöistä mietin? Tuli täs vaan mieleen, että jos tekijää on ruvennut kaduttaa teko ja mahdolliset seuraamukset pelottaa sen verta, että katsonut parhaimmaksi tappaa itsensä.No, joo...Taitaa olla aika kaukaa haettua, mutta tämmöistä vaan pähkäilin
Itselläni on kokemusta tavaroiden hukkaamisista ravintoloihin parilta kerralta. Kumpikin hukkaamiskerta tapahtui Helsingissä. Yhdellä kerralla hukkasin ajokorttini ja toisella kerralla pankkikortin (jossa Visa). Kumpikin em. tapaus sattui eri ravintoloissa. Kumpikaan ravintoloista ei toimittanut kortteja löytötavaratoimistoon tms. eli ne vain lojuivat siellä. Kumpikin kortti löytyi siten, että soitin ravintolaan ja kysyin, että onko siellä nimelläni olevaa ajokorttia/pankkikorttia, jonka kävin myöhemmin hakemassa.kid kirjoitti:............Onko jäänyt jonkun baarin narikkaan, kun on hukannut narikkalapun? (Tosin tässä tapauksessahan ainakin nykypäivänä bleiseri olisi toimitettu Pirkanmaan löytötavaraan)
Em. tapauksien opetus on se, että ravintolat eivät välttämättä toimita asiakkailta jääneitä tavaroita löytötavaratoimistoon. Koska en ole lukenut tätä ketjua kokonaan, niin onkohan Raisan tapauksen tutkinnassa käyty läpi ravintoloissa lojuvat asiakkailta jääneet tavarat?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Kyllä tiedot itsemurhista löytyvät poliisilta itseltään. Mieletäni tehdyt itsemurhat kannattaisi ulottaa Raisan katoamisesta aina näihin päiviin saakka, koska katumus ei välttämättä iske aivan heti. Iso työhän se varmaan on selvittää Tampereella tehdyt itsemurhat, mutta se varmaan kannattaisi tehdä (ellei ole tehty jo). Noissa itsemurhien tutkinnassa kannattaisi soveltaa menetelmää, jossa mahdollisesti oli mukana esim. koko Suomi, mutta josta aluksi profiloitaisiin mahdollisia surmaajaehdokkaita esim. sukupuolen, iän tms. perusteella. Samalla "haravoinnilla" voisi löytää myös muihin hämäriin tapauksiin liittyviä henkilöitä itsemurhan tehneiden joukosta. Muistaakseni Suomessa tehdään vuosittain 1300-1500 itsemurhaa, joten työtä se vaatii, jos meinaa tekijää etsiä itsemurhan tehneiden joukosta.Kari-77 kirjoitti:btw, lienee varmaan enää aika mahdoton mistään etsiä tietoja Tampereella tapahtuneisiin mahdollisiin itsemurhiin tuonna Raisan katoamisaikaan. Miksi tämmöistä mietin? Tuli täs vaan mieleen, että jos tekijää on ruvennut kaduttaa teko ja mahdolliset seuraamukset pelottaa sen verta, että katsonut parhaimmaksi tappaa itsensä.No, joo...Taitaa olla aika kaukaa haettua, mutta tämmöistä vaan pähkäilin
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Jos em. Suomi24:n kirjoittajat ovat kavereita, niin he kertovat tietonsa poliisille eivätkä vihjaile Suoli24:ssa. Vai ovatkohan em. kirjoittajat "kavereita"?Leo Summeri kirjoitti:Taas on Suoli24:ssä Raisan kaverien kirjoittamia vihjailevia viestejä (sellaisilta ne ainakin vaikuttavat). Puuttuu enää läpimurtoviesti, joka paljastaa syyllisen vain tekivätkö kaverit sen jotenkin yksissätuumin, esim tilaustyönä? Taas myös viitataan suoraan Raisan huumeidenkäyttöön! Lukekaapa!
Noista huumehommista en ole aikaisemmin kuullut yhtään mitään, mistä ko. tieto on peräisin? Onko tuo huumehomma tullut esille aivan äskettäin?
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
Tällainen viesti oli äskettäin Suomi24_ssä:
Gs
gewew 22.10.2010 07.21
- Tai sit Rasse oli vaa Hanen luona taas vetää pilvee ja veti överit.
Eikä tää ole ainoa huumeisiin viittaava.
Gs
gewew 22.10.2010 07.21
Pelkän pilven vetäminen ei tietääkseni johda kuolemaan.
Leo Summeri kirjoitti:Tällainen viesti oli äskettäin Suomi24_ssä:
Gs
gewew 22.10.2010 07.21
Kuka on Hane?