Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Arvostan kyllä suuresti "kujalan" ja "Teemun" piirroksia ja mielipiteitä, mutta olen silti huomannut niissä myös virheitä. Kun tutkitaan vanhoja hämäriä mustavalkokuvia tulee helposti myös väärinarviointeja. Niitä tulee jokaiselle.

Jos katsotaan esim. "kansalaisen karttapaikka" karttojen mukaan, niin lavastuskuva etelään pitäisi osoittaa selvästi polun oikealle puolelle. Mutta tuokin kartta on suurpiirteinen noitten polkujen osalta. Ne on piirretty vähän "sinnepäin". Toinen seikka, joka aiheuttaa muutosta on se, että lavastuva etelään ei välttämättä olekaan otettu tasan etelän suuntaan, vaan vähän "sinnepäin". Tarkasta papillonin valokuvasta voitiin määrittää tuon "lavastuskuva etelään" suunta. Se kyllä menee lähes polun suuntaisesti, mutta vain aavistuksen polun oikealle puolelle. Jos tuo linja esim. 50m:n päässä on 3,60 m polun oikealla puolella (niinkuin se arviolta on), merkitsee se sitä, että tuo kuvaussuunta on noin 4 astetta polusta oikealle. Muilla perusteilla voidaan laskea, että uhrikuvan kuvaussuunta on noin 12-15 astetta enemmän vasemmalle kuin lavastuskuvan kuvaussuunta. Tämän mukaan uhrikuvan kuvaussuunta on noin 8-11 astetta enemmän vasemmalle kuin on polun suunta tässä polun alkumatkalla, noin 50 m:n matkalla. Tämä oli minun viimeisten laskelmieni tulos, ja uskon sen olevan hyvin lähellä totuutta.

Eihän näistä ole erityistä hyötyä itse rikoksen selvittelyyn, mutta onpahan puuhaa harmaille aivosoluille, kun yrittää selvittää näitä erilaisia suuntia ja suhteita. Pieni aivojen verryttely ei ole haitaksi.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Uskon että niillä on varmasti puuhaa kaikille kahdelle aivosolullesi!

Uskon, etteivät fiksummat edes viitsi lukea koko juttuasi ja minäkin sen luin ihan säälistä!

Ei tuo sinun määritelmäsi päde, vai on nyt Kansalaisen karttapaikkakin jo mennyt piirtelemaään viivoja ihan sinne minne herra Sariola ei niitä haluaisi, voihan v****!

Olisitko awa niin kiltti ja jos voisit käydä ottamassa kuvan sieltä niemestä sen männyn takaa niin, että polun suunta heti koivun jälkeen tulee tyhmimmällekin selväksi.

Ota kuva niin, että männyn oikea reuna mahtuu kuvaan mukaan, sillä ei tuo yksi to.., no olkoon, kuitenkaan usko, mistä kuva on otettu.

Itse menisin kyllä ottamaan oitis foton, mutta en pysty nyt muutamaan päivään lähtemään minnekään.
Sariola
Horatio Caine

Uusimmissa suunnistuskartoissa on polut merkitty tarkemmin. Tosi on, että karttapaikan yleiskartassa niin ei ole.

Jos minulla on kaksi hyvin toimivaa aivosolua, niin Hessulla on ilmeisesti yksi ja sekin spirituksen kutistama. (Hessu: Uskon että niillä on varmasti puuhaa kaikille kahdelle aivosolullesi!) :D :D :D

Olen tosiaan tullut siihen tulokseen, että Matematiikka ei ole Hessun vahva laji. Eikä ole awankaan. Katsotaan nyt kuitenkin, minkälaisia kuvia sieltä tulee?

Mallinnusta ala Hessu tai mallinnusta ala awa ! Voihan niitä tarkastella kuitenkin!
Hessu52
Watson itse

Mitä matematiikalla on Bodomin niemen polun kanssa tekemistä.

No olet saanut keskustelun menemään sinne minne olet koko ajan näemmä halunnutkin, eli polun paikkaan, jossa olet edelleenkin eksyksissä.

Ensin on pasi tietämätön matematiikasta ja nyt sitten awa ja minä, heh heh!

Olet suuri pelle, etkä siitä miksikään muutu.

Jos ylläpito antaa meikäläiselle näistä puheista bannia, niin sitä sopii sitten antaa tälle kirjoittajaklovni Sariolallekin, sillä sellaista tuubaa hän suoltaa koneeltaan, ettei vertaa.

Tuo Sariolan reppana on aloittanut tämän veetuilun aliarvioimalla muiden kirjoittajien älyä, vaikka hänellä olisi kaikkein vähiten aihetta arvostella ketään.

Minä en ala kehumaan matemaattisilla saavutuksillani, koska minun ei tarvitse.

Ei minun tarvitse kehua oikeastaan millään muullakaan, koska minun ei todellakaan tarvitse, toista on sitten tuo alemmuuskompleksinen Sariola!

Sariolan mallinnukset ovat olleet metsässä, kuten koko ukko jo ihan alusta asti.

Kun aikoinaan väitin, että polku taittuu koivun takaa vasemnmlle ja siitä n. viiden metrin päästä oikealle, niin tämä älyn pikkujättiläinen vaatii kaikenmaailman mallinnuksia ja jopa itse yrittää pykätä sellaisia ja senhän tietää mihin se johtaa, ei minnekäään, kuten eivät Sariolan puuhastelut yleensäkään.

No meikäläiselle se nyt taitaa suoda bannin, mikä tuolla rokalla on ollut jo pitkään tavoitteena, mutta tulee se päivä sinullekin Sripola kun katsotaan kenen piimä kaatuu!

Mitä minun virkeisiin aivosoluihini tulee, ne eivät suinkaan ole spirituksen kutistamia ja niitä on kyllä huomattava määrä (tämän voin kyllä kehaista), verrattuna Sariolan seniliyden tuomaan kahteen toisiaan etsivään aivosoluun!
Sariola
Horatio Caine

Lintupoikien näkymä viimeisen tiedon mukaan

Tässä kuvassa katsotaan idän puolelta kohti länttä. Lönnbergin piirros on käännetty siihen asentoon, että teltan suuaukko näyttää muutanman asteen idästä koilliseen päin. Polku on tässä kuvassa merkitty noin 10 astetta etelästä vasempaan, kun katsotaan pohjoisesta. Arvioni mukaan tässä teltta ja polku ovat toisiinsa nähden suunnilleen oikeassa asennossa. Tietysti tämä on minun näkemykseni, saattaa se vähän heittääkin, mutta arvelen tämän olevan lähellä oikeaa. Mieleen tulee, että NG:n asentoa pitäisi pyöräyttää ainakin 60 astetta myötäpäivään, jotta se olisi sellainen kuin lintupojat näkivät. Tämän mukaan näyttää siltä, että NG on eri tavalla kuin oli ollut lintupoikein katsellessa.

Kuva
Hessu52
Watson itse

Kas vaan Sariola, olet piirtänyt polun kulkemaan oikealta vasempaan, kun koivusta katsoo, no niin alat vihdoinkin tajuamaan, missä se polku oikein on ja kun vielä käyt siellä niemellä ja huomaat nuo muutkin erheesi, niin sitten voimme keskutella asiallisest, kun sinäkin saatat jotain ymmärtää!

Kyllä tuolla kohtaa on lintupojilla olisi ollut ihan selvä näköyhteys, niin Gusseen kuin Irmeliin, vaan kumpaakaan ei näkynyt, kuin kenties sinä rantaan katoavana heppuna!

Uskon kyllä tässä kohtaa lintupoikien todisteluun ja heidän kellonaikoihinsa.

Olavi Kivilahden horinat ovat sitten mitä ovat ja ne voi jättää omaan oloonsa!
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Niin ja täytyy huomata se seikka, että Heikin näkemistä teltalle haittasi "pyykkinaru", jossa oli jotain vaatetta roikkumassa. Kalevi on voinut nähdä jopa Sepon jalat, koska oli parisen-metriä Heikkiä edempänä. Rikospaikkatutkinnassa tosin ei havaittu koko "pyykkinarua". No oikeuden perusteluihin se kyllä tosin kirjattiin.
Sariola
Horatio Caine

Minulle oli yllätys, että kun teltta ja polku pantiin oikeisiin suuntiinsa, niin NG:n asento Lönnbergin mukaan on sellainen, että pikemminkin hänen pääpuolensa olisi ollut näkyvissä ja jalat piilossa koivun ja moottoripyörän takana, kun lintupojat katselivat teltalle polun suunnasta.

Minä teen tästä kyllä sen johtopäätöksen, että NG ei ole enää samassa paikassa Lönnbergin piirroksessa kuin lintupoikien tarkkailun aikana. Lönnbergin piirroksessa NG makaa lisäksi vasemmalla kyljellään, kun taas asiakirjoissa on mainittu, että NG on maannut selällään ja kädet ristissä rinnalla myös aamulla. Näin oli kuvannut myös apua hälyttänyt kirvesmies Johansson. Tämä viitaisi siihen, että joku on kääntänyt NG:n jo vasemmalle kyljelleen. Hänen tilanteensa on tarkistettu ja varmuuden vuoksi asento on muutettu kylkiasennoksi joka on edullisempi loukkaantuneelle. Samalla häntä on ikäänkuin siirretty sinne itäänpäin, ja asentokin on muuttunut, jalat sen jälkeen enemmän idän puolelle, ja pimentoon lintupoikien katselukulmasta katsottuna. Tilanne näyttää eläneen. Tämä on minun arvioni.
Hessu52
Watson itse

Jahas ja kukahan se olisi ollutkaan se kääntäjä?

Ettei vaan kiilusilmä itse, no olisi sitten tuikannut Gussenkin hengiltä, eli miksi jättää todistaja?

No on tainnutkin käydä niin, että tuo kääntäjä onkin ollut itse Gustafssonni, vai mitä Sariola?

Omituisia nuo sinun selittelysi tuosta kääntäjästä, kun asia on päivänselvä!
Misri
Jessica Fletcher

Tosiaan "joku" siellä näyttää eläneen, "joku" eläväinen poistui teltan takaa kohti itärantaa. Heikki on todennut poistujasta, että siitä heillä oli Kalevin kanssa *yhtenäinen näkemys, koska hän itse pelästyi teltan takaa poistujaa. Heikki on kertonut myös, "että hän otti edelläolevaa Kalevia hihasta kiinni". "Ja sanoi hänelle, että siellä ollaan jo hereillä, mennään pois, ettei häiritä niitä". Kun ajattelee poikien 60-luvun kuulusteluja, niin vaikuttaa siltä, että Kalevin tekemästä jalkahavainnosta ( Kalevi oli edempänä, näki enemmän) tuli poikien yhteinen totuus nähdyistä jaloista..
Hessu52
Watson itse

^Noin minäkin uskon jutun olleen, kuin kirjoitat.

Joku poistui rantaan, muttei Gustafssonnia näkynyt missään, eikä alastonta Irmeliä, johon teinipojat olisivat alastomana taatusti kiinnittäneet huomionsa ja jääneet ainakin johonkin kyttäämmän, mitä jatkossa tapahtuu, ties vaikka olisi näkynyt "luonnonilmiöitä"!
Misri
Jessica Fletcher

^^ Niin ja minun nähdäkseni Kalevilla joka kulki edellä, oli mahdollisuus Sepon jalkojen näkemiseen, Ja kuten Heikki on kertonut, että Kalevia kiinnosti kovasti poikien moottoripyörät, niin hyvin voi olettaa, että Kalevi on ottanut jopa muutanman askeleen polun tulosuunnassa polulta vasemmalle, kohti Sepon pyörää.
Sariola
Horatio Caine

Sariola kirjoitti:Lintupoikien näkymä viimeisen tiedon mukaan

Tässä kuvassa katsotaan idän puolelta kohti länttä. Lönnbergin piirros on käännetty siihen asentoon, että teltan suuaukko näyttää muutanman asteen idästä koilliseen päin. Polku on tässä kuvassa merkitty noin 10 astetta etelästä vasempaan, kun katsotaan pohjoisesta. Arvioni mukaan tässä teltta ja polku ovat toisiinsa nähden suunnilleen oikeassa asennossa. Toisessa kuvassa NG sijoitettu "uuteen asemaan".
Kuva

Kuva
Sariola
Horatio Caine

TELTTA ALEMMAS
Tässä pudotin telttaa vähän alemmas, joka asetelma vastannee paremmin totuutta.

Kuva
Hessu52
Watson itse

Voisit pudottaa telttaa vieläkin alemmas, jolloin lintupojilta menisi kokonaan näköyhteys teltanrisaan!

Miksi sinun täytyy sairaalloisesti asetella kaikki todiste palaset juuri niin, että ne näyttäisisivät Gustafssonnin eduksi?

Niinhän ei todellisuudessa juurikaan ole, vaan rakentelet kaikki epätodellisten kuvitelmiesi varaan.

Jos meikäläinen kuvittelee ja etsii erilaisia vaihtoehtoja, on niissä useimmiten realiteetit mukana, mutta sinulla ei koskaan.
Vastaa Viestiin