Lindan ja Jennyn törkeä raiskaus Göteborgissa

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Re: Lindan ja Jennyn törkeä raiskaus Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Kirjoittaja Kylli päivämäärä La Marras 06, 2010 4:00 am

Kyse ei todellakaan ollut pilasta. Tapanani ei ole pilailla vakavilla henkilöihin kohdistuvilla rikoksilla. En myöskään tiedä miten tuohon nyt liittyi kenenkään ihonväri. Kommenttini koski kuvaa ja vailla arvolatauksia: tyttö poseeraa siinä kuin malli (=asento) kasvot ruhjeilla. Jäin ihmettelemään sitä koska välttämättä vastaavassa tilanteessa valtaosa ei ottaisi poseerausasentoa.
:shock: Mä olen vaan entistä enempi pöyristynyt :?:
Mulla nyt ainakaan tullut tosta ihan ensimmäisenä, eikä vieläkään tule mieleen mikää malli poseeraus.
Lääkäreillä ja poliiseilla on nyt on aina ollut tapana dokumentoida väkivallan uhreja mm. kuvaamalla.
Mulla tulee väkisinkin mieleen menneidenaikojen oikeudenkäynnit joissa yritettiin hakea vikaa naisen vaatetuksesta ja kyseenalaistettiin naisia jos heillä oli jotain paljastavaa päällä tai kaikkein pahinta jos oli minihame oli huononainen melkein kuin sai mitä ansaitsi.
Aivan samoin kuin sinä nyt näet tosaa kuvassa jonkun "malliposeerauksen" ja on mielestäsi ilmeisesti tyrkky joka sai mitä ansaitsi?
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kiiski kirjoitti:Aivan samoin kuin sinä nyt näet tosaa kuvassa jonkun "malliposeerauksen" ja on mielestäsi ilmeisesti tyrkky joka sai mitä ansaitsi?
Ole hyvä äläkä laita sanoja suuhuni. Missä annoin ymmärtää että en olisi tyrmistynyt tapahtuneesta?

Olen nähnyt lukuisia kuvia uhreista. Tämä tyttö nyt vaan on kuvassa sellaisessa asennossa, joka on mielestäni tyypillisempi ihan muissa yhteyksissä kuin tämän kaltaisiassa. Se, onko hän tehnyt mallintöitä, olisi vain valottanut henkilöä, ei suinkaan tekoa.

Teit jo pointtisi selväksi, et ole samaa mieltä. Jossain kai sanottiin, ettei minulla ole oikeutta ihmetellä?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Muutama huomio, jotka tein luettuani läpi kaikki avauksen linkit.

Käsittääkseni Jennyn ja Lindan julkisuuteen tulon alkuperäinen tarkoitus oli vain kannustaa naisia/tyttöjä ilmoittamaan raiskauksista, siitä huolimatta, että tekijää/tekijöitä ei ehkä koskaan saadakaan kiinni ja vastuuseen teoistaan.
Tuossa KV:n myöhemmässä postauksessa olleessa haastattelussa Jenny myös sanoutuu irti Ruotsidemokraattien maahanmuuttajavastaisista kannanotoista, hänelle tärkeintä oli se, että tekijät sittenkin saatiin oikeuden eteen.

Tekijäthän jäivät kiinni vasta seuraavana syksynä, vaikka itse raiskaukset tapahtuivat jo vuodenvaihteessa. Olin ymmärtävinäni, että ratkaiseva johtolanka oli tytöiltä varastettu puhelin, jota Suomessa asunut tekijä oli käyttänyt. Ilman tuota puhelinta joukkoa ei ehkä koskaan olisi saatu syytteeseen.

Kiinni jäätyään pojat/miehet (tapahtuma-aikaan kaikki vielä alaikäisiä, huom. maija t.) sitten kielsivät tekonsa ja kolme heistä vieritti (lähes) kaiken syyn sen ainoan niskoille, jonka DNA:ta löydettiin Jennyn sisältä.

Tämähän on puolustusasianajajille suorastaan unelmatapaus, ei kai missään olisi noilla eväillä pystynyt kovempia tuomioita antamaan :? :(

Jälleen kerran tahtoisin tietää, mitä noille tekijöille tapahtui kaiken tämän jälkeen? Asuvatko edelleen kansankodin hellässä hoivassa vai saivatko karkoituksen alkuperäiseen kotimaahansa? Ja kuka maksaa Jennylle ja Lindalle nuo korvaukset vai maksaako kukaan?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Kylli kirjoitti:
Kiiski kirjoitti:Aivan samoin kuin sinä nyt näet tosaa kuvassa jonkun "malliposeerauksen" ja on mielestäsi ilmeisesti tyrkky joka sai mitä ansaitsi?
Ole hyvä äläkä laita sanoja suuhuni. Missä annoin ymmärtää että en olisi tyrmistynyt tapahtuneesta?

Olen nähnyt lukuisia kuvia uhreista. Tämä tyttö nyt vaan on kuvassa sellaisessa asennossa, joka on mielestäni tyypillisempi ihan muissa yhteyksissä kuin tämän kaltaisiassa. Se, onko hän tehnyt mallintöitä, olisi vain valottanut henkilöä, ei suinkaan tekoa.

Teit jo pointtisi selväksi, et ole samaa mieltä. Jossain kai sanottiin, ettei minulla ole oikeutta ihmetellä?
No en minä ainakaan edelleenkään näe mitään "malliposeerausta" vaikka miten päin asiaa ajattelen, etukumarassa, selkänotkolla ja pää vinossa en tiedä missä moisia malleja olet nähnyt?
Ainoastaan jossain "heroinchic" mallikuvista voisi löytää kyseisiä missä mallit yrittää poseeraata juuri riutuneita ja lyötyjä naisia kuin vuosien narkkauksen tulokselta yrittävät näyttää tjsp. ja siitä nimi "heroinchic".
Mutta toivottavasti et ainakaan pääse rikoksen uhreja koskaan kuvaamaan juuri kyseisen tehtävän valossa, sillä epäilen et sä pian komentaisit tien kuinka monta tuntia verissäpäin makaavia ja murjoontuneita uhreja käskyttämällä heitä ottamaan mielestäsi uskottavaa asentoa kuin pahainen kessuretku, että saisit uskottavuutta kuvan.
Minulla ei ole ollut tässä pointtia, olen vain ihmetellyt mitä kaikkea ihmiset missäkin näkevät ja missä yhteydessä?
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Käsität kyllä asian ihan väärin,tahallaanko? Ei Kylli (jos oikein ymmärsin) mitenkään tarkoita että jos uhri on joskus tehnyt mallin töitä niin olisi sen takia joutunut uhriksi omasta tahdostaan. Uhrin asento kuvassa saattaisi viitata siihen että on tottunut olemaan kameran edessä,eikä hän siis mitenkään siinä sillä hetkellä tarkoituksella poseeraa,missään nimessä,niin että olisi tässä tilanteessa mallina.
Kuvan uskottavuudesta ei siis ole kyse.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Juurikin näin kuten harrastajakollega Chopper hyvin oivalsi. Kiiskillä on erikoinen tapa tehdä tulkintoja sanomisistani ja esittää ne sitten väitteinä perusteluitta.

Mutta kuten hän itsekin totesi: hänellä ei ole tässä pointtia.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Chopper kirjoitti:^ Käsität kyllä asian ihan väärin,tahallaanko? Ei Kylli (jos oikein ymmärsin) mitenkään tarkoita että jos uhri on joskus tehnyt mallin töitä niin olisi sen takia joutunut uhriksi omasta tahdostaan. Uhrin asento kuvassa saattaisi viitata siihen että on tottunut olemaan kameran edessä,eikä hän siis mitenkään siinä sillä hetkellä tarkoituksella poseeraa,missään nimessä,niin että olisi tässä tilanteessa mallina.
Kuvan uskottavuudesta ei siis ole kyse.
En minä käsitä sellaista, enkä ole missään vaiheessa edes ajatellut että tyttö olisi tehnyt mallin töitä.
Olisiko kenties pitänyt olla selkä suorana asennossa ja katse suoraan kameraan.
Mä en oikeastaan edes käsitä vieläkään miten joku voi alkaa tälläistä keskustelua käymään,miten sellainen tulee mieleen et uhri on jotenkin hassussa asennossa vähä kun ammattilaineen en tässä enkä missään toisessa en vaan käsitä ?
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Kirjoittaja maija turjukka päivämäärä Su Marras 07, 2010 10:15 am
Käsittääkseni Jennyn ja Lindan julkisuuteen tulon alkuperäinen tarkoitus oli vain kannustaa naisia/tyttöjä ilmoittamaan raiskauksista, siitä huolimatta, että tekijää/tekijöitä ei ehkä koskaan saadakaan kiinni ja vastuuseen teoistaan.
No mä olen ymmärtänyt et halusivat että niistä puhutaan ja kerrotaan asia niin kuin ne on tapahtunut, eikä vaieta asiasta ja näin olleen kuin kielletäisi sellaista edes tapahtuvat tai jos kerrotaan niin kerrotaan juuri noin kuten tossa aftonbladetin uutisessa.
Uusin vähän vastaava oli joitakin aikoja sitten kun tekijöiden kuvia julkaistiin niin kuvat oli valkopikselöityjä ja näin ollen ihmiset harhautuvat luulemaan että tekijät ovat valkoisia, no nykyään sekin on lopetettu kuvat vaan sutataan mutta ei käytetä väriä, ja tälläisten jälkeen ihmettelevät miksi medialta lähteen uskottavuus ja ihmiset on vihaisia. Sillä valehtelu vain pahentaa kaikkia asioita kun niistä jää kiinne.
Kirjoittaja maija turjukka päivämäärä Su Marras 07, 2010 10:15 am
Jälleen kerran tahtoisin tietää, mitä noille tekijöille tapahtui kaiken tämän jälkeen? Asuvatko edelleen kansankodin hellässä hoivassa vai saivatko karkoituksen alkuperäiseen kotimaahansa? Ja kuka maksaa Jennylle ja Lindalle nuo korvaukset vai maksaako kukaan
Mulla ei ole mitään muuta tietoa kuin mitä kerrotaan tossa expressenin viimeisimmässä. Luulen että ei ole tytöilllä/naissilla mitään halua ilmaista mielipiteitään oikeastaan yhtään missään ja tuon viimeisimmänkin antai varmaan pelkästään sen takia kun lehti sitä halusi ja oli silloin aikoinaan antanut nimenomaan expressenille haastattelut ja mitä melkoisella varmuudella lehti halusi vähän niin kuin vastapalvelua.
Det är därför som jag tidigare här på Sidan 4 stöttat Carina Höglund, Englas mamma, i hennes kamp för att förövare ska tvingas att träffa sina offer i medlingsamtal.
Eli tarkoittaa jos en nyt ihan väärässä ole, Engla Juncosa-Höglundia.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=3596
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Mä kyllä ainakin ymmärrän Kyllin hakeman pointin tuosta kuvasta. Kun näin kuvan ekan kerran niin tuli vaan olo että jokin ei täsmää ja se on varmaan juuri tuo mallimainen asento tms. Itseasiassa toisessa yhteydessä nähtynä kuva saattaisi omasta mielestäni näyttää lavastetulta. En tietenkään ajattele tuosta kuvasta niin.
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Poseeraaminen kuvassa on ymmärrettävää, koska pahoinpitelyiden uhreista voidaan ottaa kuvia tutkintaa varten jo siinä vaiheessa, kun heitä ei vielä edes voida kuulustella. Kuvien tarkoitus on näyttää uhri vammoineen siinä tilassa, jossa hän oli välittömästi pahoinpitelyn jälkeen, eli niistä näkee esim. verenvuodon määrän uhrin kasvoille ym. seikat.

Mielestäni tyttö kuvassa näyttää surulliselta ja hänen kasvoillaan on jokin vinon hymyn tapainen, mikä ei olekaan ihme kun suu tuskin taipuu hymyyn naama hakattuna.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Scilla kirjoitti:Mä kyllä ainakin ymmärrän Kyllin hakeman pointin tuosta kuvasta. Kun näin kuvan ekan kerran niin tuli vaan olo että jokin ei täsmää ja se on varmaan juuri tuo mallimainen asento tms. Itseasiassa toisessa yhteydessä nähtynä kuva saattaisi omasta mielestäni näyttää lavastetulta. En tietenkään ajattele tuosta kuvasta niin.
Mikä tuosta pään asennosta tekee mallimaisen? Kerrankin olen jostain asiasta samaa mieltä Kiiski Vastarannan kanssa...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Kun minä näin tuon Jennyn kuvan ensimmäisen kerran, se oli jonkun foorumilaisen avatar (kuka tunnustaa?). Ajattelin tuolloin, että onpa järkyttävä kuva ja mietin mistä lienee peräisin. Seuraavaksi näinkin sen tässä ketjussa jutun yhteydessä.
Kuvassa näkyy nainen, jonka silmät ovat selällään ja katse suunnattomasta kauhusta jähmettynyt. Hänen päästään vuotaa runsaasti verta, pää on vinossa, ehkä suukin hieman. Onko se ihme, jos moisen hakkaamisen ja kauhukokemuksen jälkeen ihmisen pää ei pysy ryhdissä? Onko ihme, etteivät suuta liikuttavat lihakset toimi tahdon mukaan jos suun kudokset ovat riekaleina ja turvoksissa?

Jennyn vammoista oli mainittu muutamia, mutta olisiko mahdollista, että moisen pieksännän jälkeen ihmisellä olisi lihasrevähdyksiä kudosvaurioiden ja murtumien lisäksi, olisiko? Voisivatko sellaiset vaikuttaa lisänä tuohon asentoon, voisivatko?
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Juliet Jones kirjoitti:Kun minä näin tuon Jennyn kuvan ensimmäisen kerran, se oli jonkun foorumilaisen avatar (kuka tunnustaa?).
Mun muistin mukaan se oli Kiiski Vastarinnan :)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Ehti sitten vaihtamaan kotipossuun :lol:
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Juliet Jones kirjoitti:Ehti sitten vaihtamaan kotipossuun :lol:
Jep.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin