Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kotipoliisi
Martin Beck

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kyllä tossa kuvassa kuikuilee kirkassilmäinen Nisse ja ihmettelee uskomatonta onneaan. Brillen hematomassa lähes kaikilla on verenpurkautumat silmissä eli valkuaiset täysin veressä ja kirkkaan punaiset.

Vahva matroona äiti tosin jatkuvasti jankuttaa korvaan 11 puukoniskusta päähän, jotta ei vaan epäilykset siirtyisi Nisseen. Luulen, että äitimuori tiesi poikansa raivopäisyyden ja oli itsekin paniikissa liioittelemassa vammoja, ettei vaan suku olisi joutunut häpeän valtaan ja murhaaja jäänyt kiinni.

Milloin muuten Nissen äiti kuoli? Alkoiko heti äidin kuoleman jälkeen uusi tutkinta?

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Misri kirjoitti:^^ Sariolla onkin venytetty aikakäsitys, hänen mukaansa 5-6 päivää = on muutama päivä. Ja toistaviikkoa on kaksiviikkoa. :)
Kirjan kuvituksessa sanotaan 2 viikkoa, joten ei se ole minun keksimäni. Jos tuo kuva on 15.6.1960 lehdessä, niin se on otettu 14.6.1960 ja on sen mukaan ollut 10. päivä sairaalassa. Palo on kirjassaan esittänyt "kaksi viikkoa". Puolitoista viikkoa on lähellä. Se on totta, mutta virhe ei ollut minun vaan Palon, ja se on painettu kirjan kuvatekstiin.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Hyväksyttävä selitys. Sehän onkin tiedossa, ettei Palon kirjoituksiin Bodomista voi aina luottaa.
Sariola
Horatio Caine

Sanotaan nyt rehellisesti sekin, että Palo kertoo tuossa kirjassa, että NG käveli itsenäisesti kolmen viikon kuluttua. Todellisuudessa NG pääsi sairaalasta 23. kesäkuuta 1960 ja oli tuotu sairaalaan 5.6.1960. Hän oli siten sairaalan kirjoissa 19. päivän aikana, eli alle kolme viikkoa.

Palo on ollut joidenkin asioiden suhteen suurpiirteinen ja koko teos on tietysti "puolueellinen" aivan tarkoituksella. Se on kirjoitettu syytettynä olleen näkökulmasta.

Totuus on sekin, että Gustafssonia on kohdeltu kaltoin mm. lehdistön taholta, samoin poliisin taholta. Negatiivista julkisuutta pyrittiin käyttämään hyväksi. Poliisi käytti lehdistöä lyömäaseenaan vuotamalla lehtiin tietoja keskeneräisestä asiasta.

Se ei onnistunut, ei ollut todisteita, eikä syytetty tunnustanut. Kaiken lisäksi alkoi näyttää siltä, että syytetty oli todella syytön, eikä mitään faktaa jäänyt syytettyä vastaan. Asiasta tuli pannukakku. Syytetylle jouduttiin maksamaan korvauksia.

Kyllä myös Gustafssonia on kohdeltu väärin - maksetut korvaukset ovat siitä osoituksena. Minä pidän kummana sitäkin , että kuulusteluvideoita on ollut luettavissa Internetissä. Aika epätavallista.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja tuota samaa Palon viitoittamaa linjaa kulkee nyt Palon innokas ihailija Sariola, liiottelemalla kaikki Gussea puoltavat asiat!

No liiotteehan tuo myös nuo muutkin asiat, joten epäuskottavaan Sariolaan ei pidä kenekään uskoa!
Sariola
Horatio Caine

No, Palo oli tietysti vahvasti sitoutunut puolustamaan henkilöä, jonka hän uskoi varmasti olevan syytön. Sillä vastakkaisella puolella on sitten sellaistakin porukkaa joka lynkkaisi epäillyn surutta, jos siihen olisi vielä mahdollisuus. Voidaan tosiaan sanoa "lynkkausporukka". Se ottaisi mielellään lain omiin käsiinsä.
Hessu52
Watson itse

Jos viittaat Sariola tuolla lynkkaamisella allekirjoittanutta, niin hyvinpä huonosti meikäläistä tunnet, no onneksi näin.

Kuten olen useasti sanonut, on minulle aivan samantekevää, onko tekijän nimi, Moppe Nipon Poika Susilauma, tai Peräkammarin Eevertti, sillä ei tuolla tekijän nimellä ole merkitystä, kuten Sariola uskottelee olevan!

Minusta olisi uhreja kohtaan oikeus ja kohtuus, että tekijä saataaisiin kiinni, sillä ei noin törkeä veriteko saisi jäädä tuomitsematta maallisessakaan oikeudessa.

Luulisin Sariolankin olevan samaa mieltä.

Se, miten nuo todisteet ovat ja miten Gustafssonni on suhtautunut surmiin, on melko erikoista, kuten esimerkiksi hän ei ole ollut uhrien omaisiin mitenkään yhteydessä surmatöiden jällkeen, tuskin tuo kukkien vienti joka vuosi haudoillekaan on totta, sillä lukuisista tarkistuskäynneistä huolimmatta, minä en ole esim. koskaan törmännyt Gusseen haudoilla!

Esim. useina vuosina 5.6. päivien lähiaikoina.

Eipä ole ilmestynyt tuoreita kukkiakaan.

Jos minä olisin joutunut tuollaiseen mankeliin, kuin Gusse, olisin aikamoista älämölä pitänyt siitä, että surmaaja saataisiin kiini ja näytille, mutta mitä tekee Gusse, ei mitään!

Nuo vammojen huimat liiottelut ym. paskan kertomiset, ovat omiaan luomaan epäluuloa meikäläisessä, kuten uskoisin näin tapahtuvan jokaisessa normaalissa ihmisessä.

No tuossa aluksi, mutta mitään lynkkausmielialaa ei minulla ole tarkoitus lietsoa, vaan herättää keskustelua, noista ilmiselvistä ristiriidoista, joita pahamaineinen Espoon käräjäoikeus ei pitänyt mitenkään erikoisina, joita ne totta vieköön ovat!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Todellisuudessa NG pääsi sairaalasta 23. kesäkuuta 1960 ja oli tuotu sairaalaan 5.6.1960. Hän oli siten sairaalan kirjoissa 19. päivän aikana, eli alle kolme viikkoa.
Sairaalan kirjoissa kyllä, mutta sairaalassa 18 vuorokautta. Eli kaksi viikkoa ja neljä päivää. Toisin sanoen sairaalan kirjoissa 17 täyttä vuorokautta, eli kaksi viikkoa ja kolme päivää. Näin. Ja kävely onnistui moitteettomasti. Tasapaino oli kohdallaan, tämän näkee kotiintulokuvassa, jossa Gustafsson nousee auton takapenkiltä yhden jalan varassa kiertyen.

- Hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Samaa todistaa Gustafssonnin seisoskelu kapeassa niemenkärjessä kädet puuskassa, josta huonomman tasapainon omaava olisi tuiskahtanut turvalleen Bodomin järveen, ennen kuin olisi kissaa ehtinyt sanoa!

"Minäkö muka invalidi", oli Gusse tiuskaissut, kun poliisi oli tukea tarjonnut, eli melkoinen moka muutama päivä aikaisemmin muka henkihieverissä olleelta!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Samaa todistaa Gustafssonnin seisoskelu kapeassa niemenkärjessä kädet puuskassa, josta huonomman tasapainon omaava olisi tuiskahtanut turvalleen Bodomin järveen, ennen kuin olisi kissaa ehtinyt sanoa!

"Minäkö muka invalidi", oli Gusse tiuskaissut, kun poliisi oli tukea tarjonnut, eli melkoinen moka muutama päivä aikaisemmin muka henkihieverissä olleelta!
En usko diagnoosia, joka on tehty vanhan valokuvan perusteella. On suuri vaara, että siinä erehtyy. Tasapainonhallinnan vaikeudet eivät välttämättä näy valokuvasta, niinkuin ei myöskään esim. vatsan, paksusuolen tai minkä tahansa sisäelimen toiminta ja kunto. Eihän lääkärikään sano, kun tilaat aikaa lääkärille, "lähetäppäs valokuva niin minä vilkaisen". Sensijaan sinulta otetaan monenlaisia kokeita, sydänfilmiä ym., ja sen jälkeen lääkäri on pohtinut mitä ne kertovat. Siinä lyödään kumivasaralla polveen, kuunnellaan sydämen lyöntiä ja keuhkojen rahinoita, tarkistetaan kuulon toimintaa ja silmien näkökykyä, pannaan kävelemään lankkua pitkin ja mitä milloinkin. Diagnoosi valokuvasta on itseasiassa naurettava väite. On paljon sairauksia, jotka eivät näy valokuvasta.

Tuollainen tokaisu ei käy todisteeksi suuntaan eikä toiseen oikeudessa. Sehän on selvää.
Sariola
Horatio Caine

Tämä alkuosa on aitoa awan tekstiä:

Sariola kirjoitti: ..... ..... .....

awa kirjoitti:
"Ko. leukaluuvammojen yleisyydestä erikoislääkäri Kontio toteaa, että vuositasolla Töölön sairaalassa hoidetaan 400 – 500 kasvoluumurtumaa. Noin 80 % potilaista on miehiä. Potilaiden keski-ikä on 20 – 30 vuotta. Viimeisimmän tieteellisen tutkimuksen perusteella vuodelta 1997, noin 46 % kaikista kasvoluumurtumista syntyy pahoinpitelyn perusteella. Noin puolet kaikista pahoinpitelyvammoista tapahtuu käyttäen nyrkkiä."

Lainasin tämän tekstin sellaisenaan tuolta awan lähettämästä aikaisemmasta. Ainoan muutoksen tein siihen muuttamalla punaiseksi kohdan puolet kaikista pahoinpitelyvammoista. Nuo isot kirjaimet ovat awan alkuperäistä tekstiä.

Voitte tarkistaa, näin on!

Tuo pitäisi olla puolet kaikista pahoinpitelyvammoista, jotka ovat aiheuttaneet kasvoluiden murtumia

Tämä korjaus tekisi laskutehtävän mahdolliseksi. Tuossa awan esittämässä, yllä näkyvässä muodossa, tehtävää ei voida ratkaista. 8)
Hessu52
Watson itse

Vai niin, vai valokuva ei riitä todisteeksi.

No vakuutusyhtiön lääkäreille ei riitä edes erikoislääkärin valaehtoinen lausunto todisteeksi.

Kyllähän se on niin, että tuossa kohtaa seisten, tasapainoelimeensä vamman saanut henkilö olisi joutunut uimasilleen, ei siitä pääse mihinkään, joten tuossakin olisi niemellä käynti antanut näkökulmaa, eikä Sariolan olisi taas tarvinnut puhua, no sitä ihtiään!

Olen nimittäin seissyt juuri samaisessa paikassa samanlaisessa asennossa, eikä se terveelläkään ihmisellä ollut kovinkaan helppoa!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Tämä alkuosa on aitoa awan tekstiä:

Sariola kirjoitti: ..... ..... .....

awa kirjoitti:
"Ko. leukaluuvammojen yleisyydestä erikoislääkäri Kontio toteaa, että vuositasolla Töölön sairaalassa hoidetaan 400 – 500 kasvoluumurtumaa. Noin 80 % potilaista on miehiä. Potilaiden keski-ikä on 20 – 30 vuotta. Viimeisimmän tieteellisen tutkimuksen perusteella vuodelta 1997, noin 46 % kaikista kasvoluumurtumista syntyy pahoinpitelyn perusteella. Noin puolet kaikista pahoinpitelyvammoista tapahtuu käyttäen nyrkkiä."

Lainasin tämän tekstin sellaisenaan tuolta awan lähettämästä aikaisemmasta. Ainoan muutoksen tein siihen muuttamalla punaiseksi kohdan puolet kaikista pahoinpitelyvammoista. Nuo isot kirjaimet ovat awan alkuperäistä tekstiä.

Tuo pitäisi olla puolet kaikista pahoinpitelyvammoista, jotka ovat aiheuttaneet kasvoluiden murtumia

Tämä korjaus tekisi laskutehtävän mahdolliseksi. Tuossa awan esittämässä, yllä näkyvässä muodossa, tehtävää ei voida ratkaista. 8)

Voi hyvänen aika sentään. Kuinka yksinkertainen sinä Sariola oletkaan. Mikä alkuosa on awan tekstiä ??
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tässä suora lainaus ETPK:n johdannosta:

Ko. leukaluuvammojen yleisyydestä erikoislääkäri Kontio toteaa, että vuositasolla Töölön sairaalassa hoidetaan 400 – 500 kasvoluumurtumaa. Noin 80 % potilaista on miehiä. Potilaiden keski-ikä on 20 – 30 vuotta. Viimeisimmän tieteellisen tutkimuksen perusteella vuodelta 1997, noin 46 % kaikista kasvoluumurtumista syntyy pahoinpitelyn perusteella. Noin puolet kaikista pahoinpitelyvammoista tapahtuu käyttäen nyrkkiä. Noin 20 % pahoinpitelyvammoista syntyy potkusta kasvojen alueelle. Suurin osa vammamekanismeista on matalaenergisiä. Matalaenergiset vammat eivät aiheuta potilaalle tajuttomuutta.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sariola, kenen tekstiä sinä lainailet?! Tässä tulee vain entistä selvemmin todistettua se, että sinä Sariola et hahmota lukemaasi. Kuten aiemmin jo epäilinkin, sinä Sariola, et ole ymmärtänyt erikoislääkäri Risto Kontion lausuntoakaan. Huh huh.

Sariola, sinä kerrot olevasi jo ansaitusti eläkkeellä - tosin et ole kertonut syytä miksi eläkkeelle sinut on siirretty - mutta nyt sinun varmasti kannattaisi kiinnittää huomiota ymmärrykseesi, eli pään toimintaan. En nyt suoranaisesti tarkoita dementiaa, mutta sekin mahdollisuus on olemassa.

No, tuo kertomasi - "tässä awan alkuosan teksti" - tulee tuon kehoittamasi - "voitte tarkistaa" - myötä tarkistettua, ja tämän ei pitäisi jäädä lukemaansa ymmärtämättömällekään enää epäselväksi. Tuossa tekstissä ei ole minun, eli awan tekstiä sanaakaan. Valitettavasti.

Monimutkainen viesti - mutta joskus on tämäkin vaiva nähtävä.
Viimeksi muokannut awa, Ke Marras 10, 2010 10:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

No, ei kyllä jää kenellekään epäselväksi koska on täyttä faktaa.

Nyt täytyy ymmärtää Sariolan osalta myös se, että hän noin vuoden kestäneiden valokuvien tuhrimisten ja viivoittelujen jälkeen myönsi vihoviimein olleensa koko ajan väärässä Nissen ja bongareiden polkunäkymässä. Se on hieno saavutus!

Nyt kun vielä Sariola myönnät tämänkin ajatusvirheen niin hyvä on. Tähän ei kannata tuhlata yhtään vuotta - vaan ihan samantien vaan. Päästään sitten eteenpäin.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Sariola kirjoitti:
awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Oikeuslääkäri on tutkinut luurangon, myös käden sormineen, eikä ole havainnut mitään murtumia käsissä.
Laita Sariola se lausunto, missä mainitaan, että Boismanin käden luut ovat ehjät. Silloin saadaan varmuus. Mikäli et sitä pysty tekemään, tämä jää epäseväksi.
Sariola kirjoitti:Kuka on katsonut nyrkkeilyä. Siinä isot ja riskit miehet lyövät toisiaan leukaan koko voimallaan. Erittäin harvoin leukaluu murtuu, enkä ole kuullut tapausta, että alaleuan nivelnasta olisi murtunut. Sellaisessa iskussa on poikkeuksellista voimaa takana, olkoonkin matalaenergistä, eikä sellaiseen pysty kuin pieni osa edes nyrkkeilijöistä. Kuinka nämä teini-ikäiset siihen pystyisivät.
Se ei paljon todista, jos sinä Sariola et ole kuullut tapausta, jossa leukaluu murtuu nyrkiniskusta.

Sariola kirjoitti:Nämä ovat tietysti minun omia mielipiteitäni.
No niin on. Se tiedetään. Mielipiteellä ja faktalla on vain se vissi ero.

Todettakoon vielä lopuksi, että asiantuntijoiden mukaan Gustafssonin vammat ovat tyypillisiä "nakkikioskivammoja" joita syntyy pelkästään Helsingissäkin päivittäin. Nyrkkeily urheilumuotona ei liity näihin millään tavalla. Tämä Sariolalle tiedoksi.
Lainasin tämän tekstin sellaisenaan tuolta aikaisemmasta. Ainoan muutoksen tein siihen muuttamalla punaiseksi kohdan puolet kaikista pahoinpitelyvammoista.

Tämä korjaus tekisi laskutehtävän mahdolliseksi. Tuossa awan esittämässä muodossa tehtävää ei voida ratkaista. 8)
Lukittu