NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kotipoliisi
Martin Beck

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

yövuoro kirjoitti:Ketjun aihe siis NG:n liikkeet murhien jälkeen. Laajasti tulkittuna liikkeet näihin päiviin asti. Elämän kulku, ihmisten kommentit, omat kommenttinsa mm.

^Muistelen lukeneeni jostain; nuorten nähtiin illalla kulkevan pitkin niittyä. Joku joskus aiemmin vahvisti palstalla muistikuvani. En muista lähdettä enkä vahvistajaa. Häiritsee vaan tuokin "muisto". Missään ei käyty, ketään ei nähty. Napakka ilmaisu.
Tähän Awakin jo vastasi, että näin on.

Jotenkin palaan aina tähän ja minusta tuntuu koko ajan, että nämä NG:n liikkeet murhien jälkeen tuovat sen ratkaisun.

Enkä myöskään pääse eroon loogisesta ajatusketjusta, joka liittyy Nissen hetkellisen poistumiseen ja lepikkoon kaatumiseen prätkällä ja takaisin tuloon suuremmassa raivossa. Prätkäajo raivopäissään on aivan looginen teko seksitorjunnan ja teltannnarujen sulkemisen jälkeen.

Näistä prätkän äänistäkin on myös todisteet.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:Ketjun aihe siis NG:n liikkeet murhien jälkeen. Laajasti tulkittuna liikkeet näihin päiviin asti. Elämän kulku, ihmisten kommentit, omat kommenttinsa mm.

^Muistelen lukeneeni jostain; nuorten nähtiin illalla kulkevan pitkin niittyä. Joku joskus aiemmin vahvisti palstalla muistikuvani. En muista lähdettä enkä vahvistajaa. Häiritsee vaan tuokin "muisto". Missään ei käyty, ketään ei nähty. Napakka ilmaisu.
Tähän Awakin jo vastasi, että näin on.

Jotenkin palaan aina tähän ja minusta tuntuu koko ajan, että nämä NG:n liikkeet murhien jälkeen tuovat sen ratkaisun.

Enkä myöskään pääse eroon loogisesta ajatusketjusta, joka liittyy Nissen hetkellisen poistumiseen ja lepikkoon kaatumiseen prätkällä ja takaisin tuloon suuremmassa raivossa. Prätkäajo raivopäissään on aivan looginen teko seksitorjunnan ja teltannnarujen sulkemisen jälkeen.

Näistä prätkän äänistäkin on myös todisteet.
8)
Varmaan monikin on nähnyt tuon seurueen liikkuvan siellä niityllä. Minä muistan ainakin Kivilahden tavanneen nuoret siellä niityllä edellisenä iltana.

Moottoripyörä. Yöllä on moottoripyörämies pöristellyt kioskimiehen talon tienoilla. On havaittu ja tunnistettu oman kylän pojaksi.

Sen lisäksi minä tiedän vain sen MS:n kertomuksen moottoripyörän äänestä. Kaikki MS:n kertoma on kuitenkin epäluotettavaa, ainakin käräjäoikeuden mielestä, eikä sitä ole otettava huomioon. Näin oli käräjäoikeus todennut.

Niinpä minä en pidä todennäköisenä, että siellä NG olisi huristellut moottoripyörällä keskellä yötä. Koko seutu olisi kaikunut ja raikunut, kuulijoita olisi ollut varmasti enemmänkin kuin vain MS. En ole kuullut muita kuulijoita olleen.
Tuo Kotipoliisin teoria ei vaikuta realistiselta, ainakaan näillä tiedoilla mitä on käytettävissä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kaikki Sariolan kirjoittama ei ole läheskään niin uskottavaa, kuin Marjatan sanomiset.

Ensinnäkin se tunnistettu päristelijä liikui kaiketi mopolla joka on ihna erijuttu, kuin prätkä.

No niemessä oli kaksi motukkaa, joista sepin oli 125 MZ, ei niin kovaääninen, kuin mitä Nisukan 350.

Otetaan sekin huomioon, että Sepon motukasta puuttui etulokasuoja eräässä surmien jälkeen otetussa valokuvassa, eli milloin se on irronnut, sitä kun ei ole tarkkaa tietoa!

Ettei vaan joku olisi vetänyt lippoja Sepon prätkällä ja saanut muiden vammojensa lisäksi myös karkoitusta teltasta, vaikka ei siihen neljää olisi mitenkään muuten, kuin päällekäin sopinut.

Muuten, kuinka moni lukijoiden naipuolisista henkilöistä, olisi ottanut humalaisen äijän naamansa eteen (n.20cm) huohottamaan yöksi kännihöyryjään?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti:
Moottoripyörä. Yöllä on moottoripyörämies pöristellyt kioskimiehen talon tienoilla. On havaittu ja tunnistettu oman kylän pojaksi.
Ai jaa. Minä luulin että kyse oli ainoastaan kuulohavainnosta. Mutta he ovat siis melkein morjestaneet. :D
Sariola
Horatio Caine

kukkuu kirjoitti:
Sariola kirjoitti:
Ai jaa. Minä luulin että kyse oli ainoastaan kuulohavainnosta. Mutta he ovat siis melkein morjestaneet. :D
Jermon kirjan mukaan se oli nimenomaan "moottoripyörän säksätys", ei mopon. Keskustelupalstoilla on mainittu tuon oman kylän pojan nimikin, muistelen "Henrik Lindelöf", mutta tämä on muistitieto eikä ole varma tieto. Oman kylän pojaksi kyllä on sanottu.

Ei ole varmaa, vaikka olisivat morjestaneet. Jos vaikka oli asiakas ostamassa jotakin tuotetta. Ja siinä myyjä ja ostaja tapasivat. Tämä on mielikuvitusta, mutta kioskirouvan kertomus saattaa olla vähän muunneltu. On epäilty hänen antamaansa alibiakin. On saattanut vaikka tavara ja raha vaihtaa omistajaa. Tämä on pelkkää arvausta. Melkoisella varmuudella poliisi on tarkistanut henkilön, joka siellä pöristeli.
Hessu52
Watson itse

Jahas ja nyt on Sariola vaihtanut raamattuaan, joksi paljastuu Jermon kirja Palon kirjan sijaan.

Oikeinko aiot tosissasi uskoa noiden kahden "kirjailijan" tekeleisiin, jotka ovat suurelta osaltaan fiktiota?

Menähän kokemaan niemellä hieman faktaakin!

No kyllä se mopo oli, ei se mitään, mutta ei siinä 125 MZ :n ja mopon ero niin kovin suuri siihen aikaan ollut, joten on tuo "Mitzi" voinut mennä hyvinkin moposta!
Hessu52
Watson itse

Jostain kumman syystä sinä Sariola olet alkanut pitää Gyllsströmiä viinatrokarina ja mistä tuollainen epäily?

Ei hän minun tietääkseni ole koskaan jäänyt trokaamisesta kiinni, onko joku muu kuullut sellaista.

Älä syyllistä ihmisiä sellaisiin tekoihin, josta sinulla ei ole mitään todisteita!

Minuun sinua on turha verrata, sillä Gusse on ollut epäiltynä ystäviensä surmista, joten minulla on syytä epäillä!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Jahas ja nyt on Sariola vaihtanut raamattuaan, joksi paljastuu Jermon kirja Palon kirjan sijaan.

Oikeinko aiot tosissasi uskoa noiden kahden "kirjailijan" tekeleisiin, jotka ovat suurelta osaltaan fiktiota?

Menähän kokemaan niemellä hieman faktaakin!

No kyllä se mopo oli, ei se mitään, mutta ei siinä 125 MZ :n ja mopon ero niin kovin suuri siihen aikaan ollut, joten on tuo "Mitzi" voinut mennä hyvinkin moposta!
Kyllä se oli Jermon kirjan mukaan nimenomaan säksättävä moottoripyörä.
Hessu52
Watson itse

No mikäs siinä ja jos sitä kutsuttiin Miziksi, niin Sepon prätkä oli MZ 125 kmc joka tunnettiin myös kutsumanimellä "Mizi" kas vain.

No löytyi se yhtäläisyyskin, eli jospa joku ajoikin Sepon prätkällä ja sanoi nähneensä Mitzin, eli MZ 125 kulkevan yöllä, mutta kuka olisi ollut tuo yöllinen ajaja?
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Sariola kirjoitti:
Kotipoliisi kirjoitti:

Tähän Awakin jo vastasi että näin on.

Varmaan monikin on nähnyt tuon seurueen liikkuvan siellä niityllä. Minä muistan ainakin Kivilahden tavanneen nuoret siellä niityllä edellisenä iltana.
Ja vajaa kuukautta aiemmin Sariola uutena asiana kommentoi ketjussa, että tämähän on hyvä tieto, mikä pitää viedä poliisille.

Tarkoitushakuista.

Tarkennna muistikuvaani, saapumisensa jälkeen myöhemmin illalla nuorten nähtiin jne.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Kotipoliisi
Martin Beck

NG:n liikkeitä murhien jälkeen...

Jostain luin, että Nissen vammat voisivat yhtä hyvin olla putoamisvammoja. Putoaminen moottoripyörän nokasta tai miksei puusta!

Nyt kun muisti palaa pätkittäin tuonne vuosien taakse niin muistan sellaisen jutun, että Nisse olisi tokaissut kuulustelujen välissä, että "miksi eivät etsi niitä tavaroita ja puukkoa puunlatvoista" ?

Tämä suurella todennäköisyydellä on vaan "huhu", mutta muistan itse ainakin tiirailleeni kuvista ja paikan päältä puiden latvustoja ja selvitin silloin myös kuinka paljon mänty tai koivu kasvaa vuodessa ja kuinka korkealla nyt tavarat sitten roikkuisivat oksassa tai jos puukko oli isketty runkoon niin miten korkealla se vuosikymmenien jälkeen olisi...

Sehän olisikin oivallista, että ei heittäisi kamoja järveen - mistä niitä ensimmäisenä (ja viimeisenä) etsittiin vaan älyäisi ne hoitaa paikkaan mitä ei kukaan voisi edes ajatella.

Mutta Nisse ei tätäkään kyennyt salaamaan vaan tunnusti senkin lopulta...

8)

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kotipoliisi kirjoitti:NG:n liikkeitä murhien jälkeen...

Jostain luin, että Nissen vammat voisivat yhtä hyvin olla putoamisvammoja. Putoaminen moottoripyörän nokasta tai miksei puusta!
Niinpä - ehkäpä kysymyksessä oli arvio vammaenergiasta.

Nyt kun muisti palaa pätkittäin tuonne vuosien taakse niin muistan sellaisen jutun, että Nisse olisi tokaissut kuulustelujen välissä, että "miksi eivät etsi niitä tavaroita ja puukkoa puunlatvoista" ?
Olisiko tällainen lause tullut muulloinkin kuin tuossa Virpin kertomassa "tunnustuksessa"? Milenkiintoista, mikäli näin on! Todella mielenkiintoista!!
Tämä suurella todennäköisyydellä on vaan "huhu", mutta muistan itse ainakin tiirailleeni kuvista ja paikan päältä puiden latvustoja ja selvitin silloin myös kuinka paljon mänty tai koivu kasvaa vuodessa ja kuinka korkealla nyt tavarat sitten roikkuisivat oksassa tai jos puukko oli isketty runkoon niin miten korkealla se vuosikymmenien jälkeen olisi...
Puukko taitaisi olla juuri sillä samalla korkeudella kuin silloin kun se siihen iskettiin, mikäli se siinä vielä olisi ?!
Sehän olisikin oivallista, että ei heittäisi kamoja järveen - mistä niitä ensimmäisenä (ja viimeisenä) etsittiin vaan älyäisi ne hoitaa paikkaan mitä ei kukaan voisi edes ajatella.

Mutta Nisse ei tätäkään kyennyt salaamaan vaan tunnusti senkin lopulta...8)
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck

Ok kiitos awa, vaikuttaa siltä, että Virpin lausunto on muuttunut mielessäni vuosien saatossa Nissen sanomaksi...

No, asiaa se ei silti muuksi muuta. Puussa voi olla vastaus - täytynee mennä lumien lähdettyä Bodomin murhaniemeen kiipeilemään ja varmistamaan asia, että tähän mysteerioon vihoviimein saadaan ratkaisu.

8)

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No - Nils Gustafssonin sanomaksi Virpi tuota väittää, että ei tuo muistosi niin väärä ole.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Paljonhan tuo Nils-Gusse on puhunut, milloin huulta heitellen, milloin muistamattomuuttaan, milloin mitäkin.

En itse kyllä mitenkään muista sellaista lausuntoa, että Gusse olisi aamusella seisaaltaan huojunut teltalla, kyllä sellainen kirjoitus olisi jäänyt mieleen.

Teltan risan päällä liikehtinyt Gustafssonni sen sijaan on muistikuvissa kirkkaina, heti ensimmäisitä kirjoitetuista uutisesta Uusi-Suomi nimisestä lehdestä luettuina.

Sitten tuli luettua EXTRA Ilta-Sanomat, joka oli pelkästään täynnänsä Bodomia.

Missään nimessa Gustafssonni ei olisi selvinnyt hengissä niemeltä ilman nesteytystä, eli hänen on täytynyt liikkua ainakin sen verran, että on saanut juotavaa, jollei sitä ole hänelle joku ystävällisesti sitten tuonut?

Surmaajan en uskoisi olleen niin ystävällinen, vaikka kaikkein isokokoisemman jättikin henkiin jostain ihmeen syystä!
Vastaa Viestiin