Keisari nero jo maalautti laulaja orjapojat kultamaalilla ja pojat kuolivat...Eihän iho voi hengittää jos sen huokoset tukitaan. Se on kuulema tuskallinen kuolema. Tämä Nerous on kerrottu ihan asiallisessa tiede kirjassa.joey kirjoitti:Onko tässä kyseessä se kummitustalo, jossa istutaan sellasissa tuoleissa yksin? Koin moisen n. 7-vuotiaana, ja olen edelleen sitä mieltä etten missään nimessä menisi uudestaanTintti kirjoitti:Itse olen käynyt tuossa kummitusjunassa ja sinne ei kukaan voi kadotaHBIC kirjoitti: Se aina ihmetyttää, miten tarmokkaasti ihmiset uskovat urbaanilegendoihin ja pitävät niitä totena. Tuota Pariisin Disneylandissa napattua suomalaislasta on kuullut monelta, kuten myös vieraassa autossa pieraisua. Saa vihat niskoilleen, jos kyseenalaistaa tapahtumien todenperäisyyden.On meinaan vähän "laadukkaampi" kuin Särkkiksessä/Lintsillä, mutta valitettavasti kaikki on pleksien takana.
On joo vähän Lintsiä laadukkaampi..
Urbaanilegendoissa varmaan kiehtoo se, että ne on aina tapahtuneet "melkein mulle", jollekin tädin lapsen koulukaverille. Sitten, kun juttu kerrotaan eteenpäin, lyhennetään tuo suhde asiaan kätevämmäksi, jotta juttu kuulostaa uskottavammalta. Tädin lapsen koulukaverin äidistä tulee "yksi tuttu", jne. Lisäksi nuo jutut kuuluvat aina siihen uskomatonta mutta totta -lokerikkoon - kukaan ei voi todistaa, etteikö niin voisi käydä (paitsi tietty loistava Myytinmurtajat, joka kyllä keskittyy noihin tieteellisempiin urbaanilegendoihin), joten kaikki tavallaan uskovat niihin. Nuo eläimiin ja ihmisiin liittyvät heitteillejätöt ja muut ovat varmaan kaikista kamalimpia, mutta niitä on myös kaikista vaikeinta todistaa vääriksi. Miten niin kukaan ei voi jättää lastaan syöttötuoliin viikoksi hoitajaa odottamaan, jos Vantaallakin juuri löydettiin parivuotias harhailemasta yksin teiden varsilta yöpuvussa?
Ja sitten ovat tietysti erikseen ne urbaanit, jotka perustuvat esimerkiksi elokuvaan. Näistä nyt ensimmäisenä tulee mieleen Kultasormi, jossa pahis tappaa viattomia sivullisia kultamaalilla, jolloin keho "tukehtuu". Kyllä sitä tuli pienempänä monen kanssa ihmeteltyä, miten elokuvantekijät voivat niin hölmön jutun keksiä. Ja sitten Myytinmurtajien kautta ilmenee, että se ilmeisesti onkin jotenkin mahdollista?Nehän eivät suostuneet suorittamaan sitä kultamaalilla tekemäänsä koetta loppuun, kun koekaniini alkoi voimaan niin rankasti pahoin.
Urbaanilegendat
-
Maagikko
Re:
-
Maagikko
Re: Urbaanilegendat
Kultaisella 60-luvulla asuttiin mIrjan kanssa neitsytpolulla,joten useasti käytiin kaivarissa. sinne mennessä on tasoylikäytävä jonka kiskojen väliin on hiekkaan kaiverrettu kaksi ristiä. Niitä sitten vielä vahvistettiin. Koska paikalla oli joskus jäänyt kaksi lasta junan alle.
Vasta kun luin Leea Virtasen kirjan urbaanilegeidoista tuli totuus esiin. VR ei tiedä tapauksesta hölkäsyn pölkäsyä.
Leealla on useita kirjoja aiheesta myös paikallisista kylähulluista.
Vasta kun luin Leea Virtasen kirjan urbaanilegeidoista tuli totuus esiin. VR ei tiedä tapauksesta hölkäsyn pölkäsyä.
Leealla on useita kirjoja aiheesta myös paikallisista kylähulluista.
Mä olen nähnyt vastaavan tapauksen videolta. tuli vastaan youtubessa pari vuotta sitten. Siinä vain tuo koditon tuli taidokkaasti jostain kattoikkunasta/luukusta. Voihan sekin tietysti olla huijausvideo perustuen tähän legendaan.Nannitanni kirjoitti:Olen yhden urbaanilegendan kuullut muutamalta eri taholta, vähän vaihtuen kertojan mukaan tietenkin.
Eli,nuori nainen asuu itsekseen kerrostaloasunnossa koiransa kanssa. Pian hän alkaa huomata, että ruokaa alkaa hävitä, joku juo maitoa yms. Ensin nainen ajattelee vain sekoilevansa, mutta keksii sitten merkata tölkkeihin merkin siihen kohti purkkeja ja purnukoita, mitä itse on syönyt. Tällä hän todistaa itselleen, että ruokaa tosiaan katoaa.
Tässä vaiheessa kertomus eroaa, toisessa sanotaan naisen menneen poliisin puheille, ja heidän kehotuksestaan asentaneen kotiinsa turvakameroita, toisessa taas nainen keksii tämän tempun itse.
Kuitenkin, kuvanauhalta selviää, että aina naisen ollessa pois kotoaan sängyn alta ilmestyy mies, joka syö tytön ruokia.Mies osoittautuu laitapuolen kulkijaksi joka on onnistunut murtautumaan tytön asuntoon ja jäänyt oleskelemaan sängyn alle. Toisessa versiossa kyseessa oli sängyn alle asettunut ex-poikaystävä jolla oli vielä avaimet ja ilmeisesti erittäin kova tarve päästä olemaan nuoren naisen lähellä.
Itseäni karmii tämä vaikka tiedänkin sen olevan aivan pötypuhetta. Sängyn alus täytyy tarkistaa säännöllisin väliajoin.
Siskon ex-miehen nappasi vauvana zoolandiassa fanny-norsu kärsäsyliin. Ainakin näin kerrottiin meille muille. Vai oliko sekin urbaanilegenda? Muiden tutun tutuille sattunut myös?
Nyt on kyllä sanajärjestys niin sekava, ettei tuosta saanut mitään selvääJaakos kirjoitti:Siskon ex-miehen nappasi vauvana zoolandiassa fanny-norsu kärsäsyliin. Ainakin näin kerrottiin meille muille. Vai oliko sekin urbaanilegenda? Muiden tutun tutuille sattunut myös?
Nanika ga tooku matteiru to
Joo, sekaisin koko jätkä. Ei tule kännykällä kirjoittamisesta mitään, kun tekstinsyöttö arpoo ja ajatus katkeaa.
Kerrottua: Tapahtunut siskoni ex-miehelle tämän ollessa vauva. Fanny-norsu olisi nostanut tämän hänen äitinsä sylistä ilmaan. Juttu päättyi kuitenkin hyvin ja norsu palautti vauvan takaisin melkein samantien. Sen verran hurja juttu, että tuli tätä ketjua lueskellessa mieleen, että olikohan tosijuttu kuitenkaan.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Tutun tuttu rouva kävi kaupassa ja mies jäi odottamaan kaupan pihalle autoon. Kassalla rouvaa alkoi hirveästi pierettää, mutta hän onnistui kuitenkin tuskien kanssa pitämään kaupassa kaasut sisällään. Kassalta päästyään hän käveli nopeasti autolle ja vänkärin penkillä päästi kunnon pierut huokauksen kanssa. Suuren helpotuksen jälkeen hän huomasi, että kuskin penkillä istui väärä mies eikä autokaan ollut oma. Sitten vain nopeasti naama punaisena ulos autosta ja oman kullan kyytiin.
Lieneekö joku jo kirjoittanut. Sattui yleensä pari vuotta sitten naapurikunnan lukiossa. Yo-kirjoituksissa filosofiassa kysyttiin "Elämäsi rohkein teko?". Vastaukseksi pelkästään "Tämä" ja tuloksena L. Vaikutusta voi tehostaa sillä, että koe lähti YTL:lään i:nä, mutta tuli sitten l:nä takaisin.
Toinen versio on seuraava: Kysymyksenä "Miksi?" Vastauksena "Miksi ei?" Muuten samat kuviot.
Toinen versio on seuraava: Kysymyksenä "Miksi?" Vastauksena "Miksi ei?" Muuten samat kuviot.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Michaelm kirjoitti:Lieneekö joku jo kirjoittanut. Sattui yleensä pari vuotta sitten naapurikunnan lukiossa. Yo-kirjoituksissa filosofiassa kysyttiin "Elämäsi rohkein teko?". Vastaukseksi pelkästään "Tämä" ja tuloksena L. Vaikutusta voi tehostaa sillä, että koe lähti YTL:lään i:nä, mutta tuli sitten l:nä takaisin.
90-luvun lopulla tätä kysyimme äidinkielenmaikaltamme. Silloin tarina meni niin että tuo oli äidinkielen "otsikkoaineen" eräs vaihtoehto. Opettajamme epäili tarinaa urbaaniksi legendaksi mutta sen verran pohjaa löytyi että jonain lähivuonna oli tosiaan tuollainen otsikkovaihtoehto ollut. Opettaja piti mahdollisena että yo-kokelas oli kirjoittanut (ajankohdaltaan viikkoa aiemmin) äidinkielen aineistoaineesta laudaturin ja takin jo tyhjennyttyä tekaissut tämän yhden lauseen aineen. Arvosana ei siis tuossa vaiheessa ole tiedossa mutta kyllähän sitä perstuntuma on mitä tuli kirjailtua. Täten siis aineistoaine palasi sensorilta L:nä takaisin ja otsikkoaine I:nä (aiheeseen perehtymättömille tiedoksi että näistä valitaan parempi yo-todistukseen, keskiarvoa ei lasketa) ja tarina yhden lauseen laudatur-aineesta syntyi ihmisten juorutessa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
Täysi Purenta
- Andy Sipowich NYPD
Tuo yhden sanan aine huippupistein ei ole yksinomaan suomalainen keksintö vaan siitä on versioita muualtakin. Muistelen myös aihetta sivutun jossakin vanhemmassa dekkarissa tms mutta en kykene muistamaan missä. Ihan ehta, kansainvälinen urbaanilegenda siis on kyseessä.
- AutumnForever
- Martin Beck
Onkohan tämä totta vai legendaa, mutta olen kuullut, että hiukset rasvoittuvat sitä nopeampaa, mitä useammin niitä pesee?
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Ruotsin kielessähän sanalle "rakas" on kaksi vaihtoehtoa: "älskling" ja "kär". Ruotsin maikkamme kertoi, että ruotsin ylioppilasaineessa oli yhtenä aiheena joskus ollut rakkausruno. Yhdellä abilla oli nuo kaksi sanaa menneet sekaisin ja hän päätti herttaisen runonsa "kom käring kom". Käring tarkoittaa eukkoa tai akkaa.
Itse olen kampaajalta tätä kysynyt ja kuulemma legendaa. Shampoopesu ei kiihdytä päänahan ja hiusten rasvoittumista.AutumnForever kirjoitti:Onkohan tämä totta vai legendaa, mutta olen kuullut, että hiukset rasvoittuvat sitä nopeampaa, mitä useammin niitä pesee?
Täällä ei tainnu olla tällästä legendaa.
Muistan kun meitä nuorina tyttöinä peloteltiin ehkäsykeinoilla ja kerrottiin, että yksi lääkäri olisi laittanut kierukan sijasta naisen kohtuun pari hedelmöitettyä munasolua. Ja jälkitarkastuksessa todennut, että kaikki kunnossa. Nainen oli kuitenkin mennyt jossain vaiheessa toiselle gynekologille ja tämä oli todennut potilaansa olevan raskaana. Ensimmäinen lääkäri ei voinut oman vaimonsa kanssa saada lapsia, joten oli etsinyt sopivan kohteen.
Tästä pelästyneenä tietysti ajattelimme, että emme koskaan laitata kierukkaa. Sitten kaverini 25-vuotias sisko aikoi ottaa sellaisen. No me tietysti ajateltiin, että joku vinksahtanu lekuri laittaa sinne niitä munasoluja. Kävi niin, että jossain vaiheessa kaverin sisko tuli raskaaksi ja tietysti tämä stoori sai siivet. Mutta kyseessä oli tietysti vain se klassinen kierukan irtoaminen ja siitä seurannut raskaus.
Onko joku muukin kuullut vastaavan stoorin? Aika paha silloin aikoinaan. Ja tietty tosi moni luuli, että lekuri aiheuttaa sen raskauden. Moni pelkäsi miespuolisia gynekologeja pitkään.
Muistan kun meitä nuorina tyttöinä peloteltiin ehkäsykeinoilla ja kerrottiin, että yksi lääkäri olisi laittanut kierukan sijasta naisen kohtuun pari hedelmöitettyä munasolua. Ja jälkitarkastuksessa todennut, että kaikki kunnossa. Nainen oli kuitenkin mennyt jossain vaiheessa toiselle gynekologille ja tämä oli todennut potilaansa olevan raskaana. Ensimmäinen lääkäri ei voinut oman vaimonsa kanssa saada lapsia, joten oli etsinyt sopivan kohteen.
Tästä pelästyneenä tietysti ajattelimme, että emme koskaan laitata kierukkaa. Sitten kaverini 25-vuotias sisko aikoi ottaa sellaisen. No me tietysti ajateltiin, että joku vinksahtanu lekuri laittaa sinne niitä munasoluja. Kävi niin, että jossain vaiheessa kaverin sisko tuli raskaaksi ja tietysti tämä stoori sai siivet. Mutta kyseessä oli tietysti vain se klassinen kierukan irtoaminen ja siitä seurannut raskaus.
Onko joku muukin kuullut vastaavan stoorin? Aika paha silloin aikoinaan. Ja tietty tosi moni luuli, että lekuri aiheuttaa sen raskauden. Moni pelkäsi miespuolisia gynekologeja pitkään.
Ei kiihdytä, mutta päänahka tottuu tiettyyn pesuväliin. Siksi voi tuntua, että peseminen rasvoittaa hiuksia. Tai näin ainakin minulle kampaaja sanoi, kun valitin, että joudun pesemään hiukset joka päivä tai muuten ne näyttävät ihan kamalalta. Muistaakseni kuukaudessa päänahka tottuisi uuteen pesuväliin, mutta totuttelu aikana saisikin sitten kulkea huivi tiukasti päässä...vivy kirjoitti:Itse olen kampaajalta tätä kysynyt ja kuulemma legendaa. Shampoopesu ei kiihdytä päänahan ja hiusten rasvoittumista.AutumnForever kirjoitti:Onkohan tämä totta vai legendaa, mutta olen kuullut, että hiukset rasvoittuvat sitä nopeampaa, mitä useammin niitä pesee?
"I think it was sick and weird."
Ei liene raskaus mahdollista, jos laittoi sen kierukan samalla oikeasti myös.mamma71 kirjoitti:Täällä ei tainnu olla tällästä legendaa.