Mummo ja lapsenlapsi katosivat Eurassa 1989

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Rocket
Harjunpää

Re: Mummo ja lapsenlapsi katosivat Eurassa 1989

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Roku kirjoitti:Toisaalta taas mies oli sanonut niinkin, "ettei hän usko Ritvan tehneen tarkoituksella Fannille mitään, koska tämä pieni tyttö oli ainoa ihminen jota Ritva itsensä lisäksi rakasti". Tämän hän oli sanonut silloin katoamisilmoituksen teon aikoihin.
Olipa taas kohtuullisen eikun kohtuuttoman surullinen tarina. Tuo ylläolevahan selittäisi sen miksi Mummo otti tytön mukaansa.
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Roku kirjoitti:Tämmöinen muistikuva ja omakohtainen kokemus minulla on tuon lauantai-illan tapahtumista ja noista asioista yleensäkin. Pahoittelen että nostin vanhan jutun esille, josta arvet kenties ovat jo umpeutuneet.
Ei tarvitse pahoitella. Keskusteluihin on tervetullutta saada väritystä erilaisista näkökulmista. Varsinkin omakohtaisista kokemuksista, jotka ovat totta. Kiitos mielenkiintoisesta tarinastasi. :!:
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Surullinen tarina tosiaan :( Tunsin/tunnen tämän tarinan osapuolet ja silkka vahinkohan tuo paleltuminen metsään oli.
Ritva oli erittäin vilkas ja puhelias, paikka paikoin jopa maaninen höpöttäjä. Miessuhteita hänellä riitti ja viinakin maistui.
Miehensä taas oli itse rauhallisuus, enkä koskaan hetkeäkään epäillyt hänen tehneen jotain Ritvalle ja Fannille. Juttuja riitti ja pahat kielet lauloivat. Rauha heille.

Vanhempi tyttäristä toi " ulkomaan tulijaisina" sitten Fannin jonka Ritva käytännössä omi itselleen. Tyttären mielenterveys ei ollut ihan kohdillaan ja lisä taakkaa varmasti toi Ritvan väheksyntä ja haukkuminen. Hirveä soppa josta surulliset seuraukset :(

Tyttärellä nykyään uusi perhe ja kaikki tietääkseni hyvin, asuu kotitalossaan Mestilässä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Olipa harvinaisen ikävä tapaus todellakin. Onneksi saatiin tarkennusta asiaan, että miksi isoäiti oli sinne sivutielle kääntynyt, joten pitäisin asiaa jokseenkin selvitettynä. Jos tästä jotain hyvää yrittää hakemalla hakea niin ainoastaan se, että isoäiti välitti lapsesta eikä tahallaan aiheuttanut hänen kuolemaansa, siitä huolimatta tuollainen juoppo olis joutanu istua kivitalossa loppuikänsä jos olis henkiin jäänyt, no eiköhän se viimeinen tuomio hänellekkin ole annettu jo.
Vaikka miehensä oli lukemani perusteella rauhallinen, niin mielestäni syyllistyi rikoksentekijän suojelemiseen kun ei soittanut poliisia vaikka tiesi naisen ajavan autolla vahvassa humalassa, mahdollisesti sekavassa mielentilassa ja pieni lapsi kyydissä. Tietenkin lähiomainen jos naimisissa olivat niin silloin kai lakia ei voi noin tulkita tällaisessakaan tapauksessa (korjatkaa joku jos muistan väärin) silti olisin tuon miehen asemassa menettänyt vähäisetkin yöuneni pitkäksi aikaa ja omallatunnolla olisi säilynyt teko hautaan asti.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Humbug
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Humbug »

Voi pientä lasta. Nämä jutut saa aina niin surulliseksi. Toivon ettei pieni kokenut pelkoa tai tuskaa viimeisille unilleen nukahtaessa.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Rokulle kiitos, asiallisesta ja valaisevasta selvityksestä tapahtumien kulusta. Tai lähinnä tapahtuneeseen johtaneiden tietojen valaisemisesta.

Tapahtunut on yksi ikävimmistä, mitä olla saattaa, sillä aina kun on viaton lapsi kyseessä, niin se tekee asiasta raadollisemman ja vaikeammin ymmärrettävän.

Tässäkään tapauksessa, pelkästään Ritvan omat kännitoilailut eivät olisi liikauttaneet mieltäni suuntaan tai toiseen, mutta pienen Fannin kuolemaan johtaminen pistää vihaksi.

Case closed.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Humbug kirjoitti:Voi pientä lasta. Nämä jutut saa aina niin surulliseksi. Toivon ettei pieni kokenut pelkoa tai tuskaa viimeisille unilleen nukahtaessa.
Varmaan pelkoa on ollut jonkun aikaa, mutta uskon että lähtö on ollut helppo (myös tälle mummolle). Vaikka en lääkäri ole niin käsitykseni on, että ensin kylmettymisen myötä menee tunto, sitten taju ja lopulta kuolema tulee, eli loppu on hyvin todennäköisesti ollut kivuton ja rauhallinen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin