Koulutyton raiskaus Kiteella, maaliskuu 2009
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Re: Koulutyton raiskaus Kiteella, maaliskuu 2009
Ja tottakai raja on vedettävä johonkin, ymmärränhän minä sen, mutta sen pitäisi ilman muuta olla lieventävä asianhaara, että tyttö on ollut 15 v 10kk:tta, joten lähes täysi-iän rajaa siinä, kuka on valmis päättämään, kenen kanssa menee sänkyyn ja kenen kanssa ei.
Lisäksi tässä jutussa on paljon muutakin hämärää, miksi tämä tyttö ei ole lähtenyt pois asunnosta? Miksei hän lähtenyt viimeistään silloin kun toinen tyttö on lähtenyt... Hän on vapaaehtoisesti jäänyt "raiskattavaksi" asuntoon toista kertaa..
Miksi tyttö ei ole huutanut apua, miksi tyttö ei ole yrittänyt millään tavoin puolustaa itseään, miksi tyttö ei ole kertonut kenellekään, että hänet on raiskattu? Miksi hän on uudestaan ja uudestaan hakeutunut samaan tilanteeseen...
Hän olisi voinut lähteä koska vain, hän ei ollut kovin humalassa, hän on itse halunnut seksiä.
Sanalla raiskaus on monta eri merkitystä tässä maassa.
Lisäksi tässä jutussa on paljon muutakin hämärää, miksi tämä tyttö ei ole lähtenyt pois asunnosta? Miksei hän lähtenyt viimeistään silloin kun toinen tyttö on lähtenyt... Hän on vapaaehtoisesti jäänyt "raiskattavaksi" asuntoon toista kertaa..
Miksi tyttö ei ole huutanut apua, miksi tyttö ei ole yrittänyt millään tavoin puolustaa itseään, miksi tyttö ei ole kertonut kenellekään, että hänet on raiskattu? Miksi hän on uudestaan ja uudestaan hakeutunut samaan tilanteeseen...
Hän olisi voinut lähteä koska vain, hän ei ollut kovin humalassa, hän on itse halunnut seksiä.
Sanalla raiskaus on monta eri merkitystä tässä maassa.
Onko sinulla hallussasi oikeuden pöytäkirjat liittyen tapaukseen vai mistä tietosi ovat peräisin?MinnaLiina kirjoitti:ja ikä on alentanut ennenkin tuomioita, ei tässä tapauksessa.
korkein oikeus on antanut ennenkin valituslupia vastaavissa tapauksissa, mutta tämän kohdalla se nyt vielä on kesken, tuskin antaa mitään kuitenkaan.
Ja olkoonkin niin, että kyllä, pelkästään seksistä alle 16 vuotiaan kanssa voi saada tuon 1v 8kk mutta kuinka moni tässä maassa saa sen? 1 tuhannesta.
2 kuukautta myöhemmin tyttö olisi ollut itse vastuussa tekosistaan.. justjust, tuskin sen viisaampi kuitenkaan, tämä maa ja sen tyhmät lait.
Mutta millä todistaa tällaisissa tapauksissa, että tyttö on itse halunnut seksiä.. 2 todistajaa on tekijän kanssa samaa mieltä ja 1 todistaja on uhrin kanssa samaa mieltä siitä, että raiskaus on tapahtunut. Ihmettelen muutenkin suomen oikeuslaitosta, että jos joku haluaa toisen kuseen, sen saa sinne.
enemmistö on kuitenkin sitä mieltä, että tyttö halusi itsekin ja vähemmistö ei, no tässä tapauksessa tietysti vähemmistö voittaa... onhan lääkärikin tehnyt raiskaustutkimuksen jossa toteaa: "ei repeytymiä, ei veritahroja, raiskaus on tapahtunut."
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
En ole asiantuntija tai tiedä tapauksesta mitään, mutta itseni on hyvin vaikea uskoa, että moisia vahingonkorvauksia saisi, jos ei mitään raiskauksen merkkejä muka ollut (kuten MinnaLiina sanoi).Lisäksi oikeus velvoitti nuoren miehen maksamaan raiskaamalleen tytölle kivusta ja särystä sekä muusta kärsimyksestä vahingonkorvauksena yhteensä 8 000 euroa.
Mistä ihmeestä ihmisille on jälleen tullut tällainen ihmeellinen tarve etsiä syytä rikoksen uhrista? Saman näkee lähes joka ketjussa täällä. Rikoksen tekijän teolle haetaan oikeutusta ties millä tavoin ja lopulta koko homma käännetään niin, että uhri oli kamala, nalkuttava akka/ukko, joka sietikin tulla pahoinpidellyksi/raiskatuksi/tapetuksi.
Vaikka tyttö olisi ollut jo 16v. ja vaikka raiskausta ei olisi tapahtunut, pidän silti hieman kummallisena, että aikuinen mies haluaisi viettää aikaansa tai harrastaa seksiä teini-ikäisen kanssa. Valitettavan yleistä taitaa olla näissä Corolla-karvanoppa-pilottitakki -piireissä.
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Kyllä mulla on pöytäkirjat tapahtuneesta. Enempää en saa kertoa. Tekijällä ja uhrilla 5 vuotta ikäeroa. On aivan eri asia 50v. Joka makaa 16v. Kanssa. Varsinkin kun tekijä ollut 18v. Tasolla. Uskomatonta,mutta totta,että tytössä ei repeytymiä,koska halusi myös itse. Mut laki on laki. Vois muutkin saada linnaa samasta,ei ehdonalaista.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Niin kuinka monta kertaa se oikeasti tapahtui?MinnaLiina kirjoitti:
Vivy otti tuossa ylempänä esille tekijälle tuomitut korvaukset ja niiden suuruuden. Itsekin ihmettelin samaa, että noinkin suuri summa olisi tuomittu jos mitään merkkejä raiskauksesta ei ollut lääkärin tutkinnassa havaittavissa. Kuka täällä höpöttää?
Miten niin? JOs kerran pöytäkirjat ovat julkisia?MinnaLiina kirjoitti:Kyllä mulla on pöytäkirjat tapahtuneesta. Enempää en saa kertoa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Pöytäkirjat eivät ole julkisia. Asia on salassapidettävä 60 vuotta.
Korvauksia hovi määräsi maksamaan 4000 euroa, joista uhri todennäköisesti ei tule saamaan kun tonnin.
Korvauksia hovi määräsi maksamaan 4000 euroa, joista uhri todennäköisesti ei tule saamaan kun tonnin.
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Ja vastaus siihen kuinka monta kertaa se tapahtui, niin kahdesti.
Tyttö olisi aivan hyvin voinut lähteä jo menemään ekan kerran jälkeen. Pointti on nyt kuitenkin se, että on tapahtunut lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, josta on minun mielestäni tekijä saanut kovan tuomion siihen nähden, että tytölle ei jäänyt teosta mitään pysyvää haittaa.
Eri asia olisi, jos KAIKKI suomessa saisivat yhtä kovan tuomion, koska näitä makaamisiahan tapahtuu varmaan joka viikonloppu jonkun asunnossa, jossa teinitytöt juopottelevat ja harrastavat seksiä täysi-ikäisen kanssa.
Hyvin pieni prosentti niistä menee poliisin tietoon, ei olisi mennyt tämäkään, ellei tyttöä olisi pakotettu poliisille. Täytyy myös muistaa, että alaikäisen puhevalta on vanhemmat, heillä on suuri vaikutus.
Ja lisäksi en ole tekemässä tytöstä syyllistä, tottakai rikos on tapahtunut, mutta sen tiedän, että raiskaus on ihan huuhaata, helppohan se jälkikäteen on sanoa tapahtuneen. Tai sanoa jälkikäteen, ettei halunnut. Sekin riittää siihen, että raiskaus on tapahtunut.
Tämä taas tarkoittaa sitä, että kun näitä kännisekoiluja tapahtuu, vie se mielestäni pohjan kokonaan oikeilta raiskauksilta. Sellaisilta jotka on suunniteltu etukäteen. Sellaisilta joissa on käytetty raakaa väkivaltaa, oikeasti uhattu toisen henkeä.
Totta on se, että 15- vuotias saa tässä maassa käyttää miestä hyväkseen ja houkutella hänet sänkyyn, kertoa sitten seuraavana päivänä poliisille, että häntä uhattiin tappaa ja että on saanut vakavat traumat.
On eri asia kuka 18- vuotias suostuu seksiin, mutta veikkaisin, että aika monikin. Ja lisäksi tässäkin tapauksessa on ollut täysi-ikäisenä, kuten sanoinkin jo, hieman heikkolahjainen osapuoli, joka on ollut ikäistään selkeästi jäljessä. Ei ole ajatellut sen kummemmin mitä siitä voi seurata jos harrastaa seksiä alaikäisen kanssa.
Ei ole näin ollen myöskään osannut puolustaa itseään kuulusteluissa yhtä hyvin, kuin esimerkiksi suonenjokelainen poliisi. Hän taisi kyllä myös saada ihan kivat tuomiot.
En ole lainkaan sen puolesta, että seksuaalirikoksista pitäisi antaa kovemmat tuomiot, koska minun mielestäni asiat ei voi olla niin mustavalkoisia.
Hovioikeus piti tämän tuomion muuten täysin samana, mutta maksettavaa uhrille laski 8000 eurosta 4000 euroon, jotka uhri perii valtionkonttorilta ja sehän tiedetään, ettei sieltä paljon mitään saa.
Kosmeettisesta haitasta, koska uhrin kaulaa oli "syöty". Eli fritsuja kaulan ja rintojen alueella.
Tyttö olisi aivan hyvin voinut lähteä jo menemään ekan kerran jälkeen. Pointti on nyt kuitenkin se, että on tapahtunut lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, josta on minun mielestäni tekijä saanut kovan tuomion siihen nähden, että tytölle ei jäänyt teosta mitään pysyvää haittaa.
Eri asia olisi, jos KAIKKI suomessa saisivat yhtä kovan tuomion, koska näitä makaamisiahan tapahtuu varmaan joka viikonloppu jonkun asunnossa, jossa teinitytöt juopottelevat ja harrastavat seksiä täysi-ikäisen kanssa.
Hyvin pieni prosentti niistä menee poliisin tietoon, ei olisi mennyt tämäkään, ellei tyttöä olisi pakotettu poliisille. Täytyy myös muistaa, että alaikäisen puhevalta on vanhemmat, heillä on suuri vaikutus.
Ja lisäksi en ole tekemässä tytöstä syyllistä, tottakai rikos on tapahtunut, mutta sen tiedän, että raiskaus on ihan huuhaata, helppohan se jälkikäteen on sanoa tapahtuneen. Tai sanoa jälkikäteen, ettei halunnut. Sekin riittää siihen, että raiskaus on tapahtunut.
Tämä taas tarkoittaa sitä, että kun näitä kännisekoiluja tapahtuu, vie se mielestäni pohjan kokonaan oikeilta raiskauksilta. Sellaisilta jotka on suunniteltu etukäteen. Sellaisilta joissa on käytetty raakaa väkivaltaa, oikeasti uhattu toisen henkeä.
Totta on se, että 15- vuotias saa tässä maassa käyttää miestä hyväkseen ja houkutella hänet sänkyyn, kertoa sitten seuraavana päivänä poliisille, että häntä uhattiin tappaa ja että on saanut vakavat traumat.
On eri asia kuka 18- vuotias suostuu seksiin, mutta veikkaisin, että aika monikin. Ja lisäksi tässäkin tapauksessa on ollut täysi-ikäisenä, kuten sanoinkin jo, hieman heikkolahjainen osapuoli, joka on ollut ikäistään selkeästi jäljessä. Ei ole ajatellut sen kummemmin mitä siitä voi seurata jos harrastaa seksiä alaikäisen kanssa.
Ei ole näin ollen myöskään osannut puolustaa itseään kuulusteluissa yhtä hyvin, kuin esimerkiksi suonenjokelainen poliisi. Hän taisi kyllä myös saada ihan kivat tuomiot.
En ole lainkaan sen puolesta, että seksuaalirikoksista pitäisi antaa kovemmat tuomiot, koska minun mielestäni asiat ei voi olla niin mustavalkoisia.
Hovioikeus piti tämän tuomion muuten täysin samana, mutta maksettavaa uhrille laski 8000 eurosta 4000 euroon, jotka uhri perii valtionkonttorilta ja sehän tiedetään, ettei sieltä paljon mitään saa.
Kosmeettisesta haitasta, koska uhrin kaulaa oli "syöty". Eli fritsuja kaulan ja rintojen alueella.
Mistä sinä tiedät kuinka pahoja traumoja tytölle on voinut jäädä? 15-vuotias on ylipäätään todella nuori harrastamaan seksiä. Vaikka leikkisin ajatuksella, että seksi tapahtui ilman väkivaltaa ja tyttö oli mukana vapaaehtoisesti, ei se tarkoita sitä, ettei esimerkiksi henkistä painostusta olisi käytetty. Vastuu on täysi-ikäisellä!MinnaLiina kirjoitti:Ja vastaus siihen kuinka monta kertaa se tapahtui, niin kahdesti.
Aika jännä tapa ajatella, että rikos olisi jotenkin hyväksyttävä, koska niitä tapahtuu "varmaan joka viikonloppu".
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Tottakai jokainen saa traumoja, jos joutuu tuollaiseen tapahtumaan, ihan itseänikin ajatellen ollessani 15- vuotias mut on samoilla kriteereillä raiskattu monesti.
Mutta en ole siitä kuollut. Olen toki myös itse halunnut seksiä, vaikka en olisikaan ollut henkisesti kypsä siihen.
Tyhmää myös suomen laissa on se, että jos tekijä olisi ollut 15 vuotias poika, se ei olisi ollut laitonta.
Mutta en ole siitä kuollut. Olen toki myös itse halunnut seksiä, vaikka en olisikaan ollut henkisesti kypsä siihen.
Tyhmää myös suomen laissa on se, että jos tekijä olisi ollut 15 vuotias poika, se ei olisi ollut laitonta.
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Ja voin vielä sen verran mainita, että minä vain tiedän, onko tyttö saanut tapahtumasta traumoja vai ei.
Sen verran, että oikeudelle on annettu kyllä ymmärtää, että on kovinkin pahasti traumatisoitunut. Se, miten on tosi elämä, on ihan eri asia.
Mutta en puhu siitä enempää, vaan ihan yleisesti, pidän todella eri asioina sitä, että raiskataan bussipysäkillä tai jossain kämpässä niin, että siellä ei ole ketään, kun taas se, että ollaan jossain bileissä jossa on monta ihmistä ja asuntona yksiö josta kaikki näkee varmasti toisensa.
Sen verran, että oikeudelle on annettu kyllä ymmärtää, että on kovinkin pahasti traumatisoitunut. Se, miten on tosi elämä, on ihan eri asia.
Mutta en puhu siitä enempää, vaan ihan yleisesti, pidän todella eri asioina sitä, että raiskataan bussipysäkillä tai jossain kämpässä niin, että siellä ei ole ketään, kun taas se, että ollaan jossain bileissä jossa on monta ihmistä ja asuntona yksiö josta kaikki näkee varmasti toisensa.
Että seksi 15- ja 15-vuotiaiden kesken on mielestäsi sama asia kun 15- ja 21-vuotiaiden? Tekijä tuskin olisi saanut mitään tuomiota lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, vaikka olisi ollut 17- tai 18-vuotias. Tällöin oikeus olisi luultavasti ajatellut, että ovat henkisesti suurinpiirtein samalla tasolla. Mutta hänpäs olikin 21 ja 21-vuotias on aikuinen ihminen, jonka pitäisi tietää paremmin.MinnaLiina kirjoitti:Tyhmää myös suomen laissa on se, että jos tekijä olisi ollut 15 vuotias poika, se ei olisi ollut laitonta.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kukaan voi tietää kenenkään traumoista. Ne kun ei välttämättä näy mitenkään henkilön käytöksessä, ainakaan heti...
-
MinnaLiina
- Remington Steele
sanopa se, kuinka KUKAAN voi tietää kenenkään traumoista. Miten lääkärit voi tietää kuinka traumaattisia potilaat ovat.
Kuten jo aiemmin mainitsin, tekijä ei ole ollut 21- vuotiaan tasolla henkisesti. Hän on ollut noin 18-vuotiaan tasolla kypsyydeltään. Ja on siis varmasti edelleen.
Mutta edelleen pointtina on vain ja ainoastaan se, että tuomio on kova. Lähes 2 vuotta linnaa ensikertalaiselle, jolla ei ole aikaisempaa rikostaustaa.
Kuten jo aiemmin mainitsin, tekijä ei ole ollut 21- vuotiaan tasolla henkisesti. Hän on ollut noin 18-vuotiaan tasolla kypsyydeltään. Ja on siis varmasti edelleen.
Mutta edelleen pointtina on vain ja ainoastaan se, että tuomio on kova. Lähes 2 vuotta linnaa ensikertalaiselle, jolla ei ole aikaisempaa rikostaustaa.
Miten sinulla sitten on pöytäkirjat hallussasi?MinnaLiina kirjoitti:Pöytäkirjat eivät ole julkisia. Asia on salassapidettävä 60 vuotta.
-
MinnaLiina
- Remington Steele
Minulla on kaikki paperit koko sotkusta. Niissä ilmenee monikin ristiriita. Kunpa voisinkin kertoa enemmän,mutta uhria on suojeltava. Paperit on siksi,koska tapaus on hyvin hyvin läheinen minulle.