Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Lady Willows
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 10:27 am

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

Kovin olen hämmstynyt ma....... olen vamaan 5 kertaa ollut nyt vuoden aikana laivamatkalla eikä kertaakaan ole henkkaria kysytty... ja sekä Ruotsiin et Tallinnaan.....
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja skoone »

MerryLea kirjoitti: Me koitimme pari vuotta sitten kesällä mennä mieheni kanssa laivalle. Minä näytin henkkareita lähtöselvityksessä, mutta koska miehelläni ei niitä ollut, emme päässeet laivaan. Lähtöselvityksen läpihän on kuitenkin kuljettava, sivuilla seisoo vartijat ettei voi ohittaa... Siinä ne kysytään.
Ilmeisesti miehesi on kovin nuori/ nuoren näköinen tai sitten ei-suomalaisen näköinen tai puhuu jotain muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään?

Laivoilla on ikäraja tietyillä vuoroilla eli "liian nuoret" ei saa matkustaa ilman valvojaa;))

Ja minulla on ruotsalainen tuttava, jonka isä on perulainen ja äiti porilainen, ja mies joutuu esittämään paperit mennen tullen. Teoriassahan on mahdollista, että Suomen kautta voi joku "salaa" yrittää Ruotsiin.

Tämä ei ole rasistinen kannanotto, vaan ihan normaalia käytäntöä rajanylityksissä.
Muista lähdekritiikki!
Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 10:21 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

skoone kirjoitti: Ja minulla on ruotsalainen tuttava, jonka isä on perulainen ja äiti porilainen, ja mies joutuu esittämään paperit mennen tullen.

Kyllä noita porilaisia kannattaa pitää aina vähän paremmin silmällä. ;)
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Ihan sama kuka on näyttänyt laivalle mennessään papereita ja kuka ei. Passihan kysytään Tallinnaan mennessä jokaiselta, jos on nousemassa pois laivasta eli asiaan voi vaikuttaa myös onko kyseessä risteily vai reittimatka. No se siitä.

Mitä tarkoitettiin aiemmin kirjoitetulla, että asia ratkennut? Ratkennut millälailla ja mistä kuultua tietoa? Eihän se mikään ratkaisu ole, jos on saatu tieto, että on LA lähtenyt laivalle. Mitä sitten on tapahtunut? Mitä havaintoja laivalta ja sen jälkeen?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Joo, aika hämmentävää, mitä tarkoitettiin tuolla että "asia on ratkennut"? Onko siis varma tieto missä Petrelius nyt on, vai hähtäh.. Noin minä ainakin asian ymmärsin.. Mutta joo, olisi mukava saada selvyyttä ilmaisuun.
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Ja kuka on sitten katoamista seuraavalla viikolla ilmoittanut hänet kadonneeksi, jos perheellä oli koko ajan tieto, että on lähtenyt laivalle. Miksi sitä ei ilmoitettu katoamisessa, jos tämä on viimeisin tieto, jonka jälkeen häntä ei ole enää tavoitettu. Vai mistä tässä nyt loppujen lopuksi enää on kysymys, onko tuossa laivajutussa mitään perää, kun ei enempää taustoja siihen ole ja alunperin on väitetty, että perjantai-illasta on viimeisin tieto.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 10:21 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

Nannitanni kirjoitti:Joo, aika hämmentävää, mitä tarkoitettiin tuolla että "asia on ratkennut"? Onko siis varma tieto missä Petrelius nyt on, vai hähtäh.. Noin minä ainakin asian ymmärsin.. Mutta joo, olisi mukava saada selvyyttä ilmaisuun.
Eikös se ole tämän palstan suola, kun lähes joka ketjussa on joku inside-henkilö joka päivittelee, että mitä täällä enää pohditaan, kun juttu on ratkennut jo aikoja sitten? :D
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Chris Waddle kirjoitti:
Nannitanni kirjoitti:Joo, aika hämmentävää, mitä tarkoitettiin tuolla että "asia on ratkennut"? Onko siis varma tieto missä Petrelius nyt on, vai hähtäh.. Noin minä ainakin asian ymmärsin.. Mutta joo, olisi mukava saada selvyyttä ilmaisuun.
Eikös se ole tämän palstan suola, kun lähes joka ketjussa on joku inside-henkilö joka päivittelee, että mitä täällä enää pohditaan, kun juttu on ratkennut jo aikoja sitten? :D
No olet kyllä ihan oikeassa tämän suhteen.. :D
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

skoone kirjoitti:
MerryLea kirjoitti: Me koitimme pari vuotta sitten kesällä mennä mieheni kanssa laivalle. Minä näytin henkkareita lähtöselvityksessä, mutta koska miehelläni ei niitä ollut, emme päässeet laivaan. Lähtöselvityksen läpihän on kuitenkin kuljettava, sivuilla seisoo vartijat ettei voi ohittaa... Siinä ne kysytään.
Ilmeisesti miehesi on kovin nuori/ nuoren näköinen tai sitten ei-suomalaisen näköinen tai puhuu jotain muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään?

Laivoilla on ikäraja tietyillä vuoroilla eli "liian nuoret" ei saa matkustaa ilman valvojaa;))

Ja minulla on ruotsalainen tuttava, jonka isä on perulainen ja äiti porilainen, ja mies joutuu esittämään paperit mennen tullen. Teoriassahan on mahdollista, että Suomen kautta voi joku "salaa" yrittää Ruotsiin.

Tämä ei ole rasistinen kannanotto, vaan ihan normaalia käytäntöä rajanylityksissä.
Tällä ei kai ole merkitystä, mutta vastataan nyt kuitenkin. Mieheni on päälle kolmekymppinen, eikä näytä sen nuoremmalta. Ei puhu muuta kuin suomea, ja syntyperästä ei voi erehtyä, niin suomalaisen näköinen kun vaan voi olla. Kyselin muiltakin tuota henkkariasiaa, ja kyllä se kaikilta on kysytty. Riippuu kyllä ilmeisesti lähtöpäivästäkin. Enkä myöskään tiedä käytäntöä esim. Helsingissä. Enkä sitä, että kyselläänkö kaikilla laivoilla. Viking Linellä siis kysytään.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja skoone »

MerryLea kirjoitti:Enkä myöskään tiedä käytäntöä esim. Helsingissä. Enkä sitä, että kyselläänkö kaikilla laivoilla. Viking Linellä siis kysytään.
Lopetetaan tää keskustelu vaan, mutta olen kyllä ihmeissäni. Olen matkustanut Turusta Viklillä jopa satoja kertoja, mutta ei multa ole koskaan kysytty henkkareita.
Muista lähdekritiikki!
Ilona80
Harjunpää
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 4:04 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ilona80 »

Pakko nyt tähän henkkariasiaan vastata, kun on ihan vaan parin viikon takanen kokemus.
Mentiin yhden lapsistani kanssa kaksin Tallinnaan, oli siis tällanen perus 22h risteily, ja muutaman tunnin aika olla Tallinnassa. Lähtöselvityksessä Suomessa kysyttiin henkkarit multa, mutta siihen riitti ajokortti.
Siinä sitten laivaan astellessa mulle tuli hirveä tunne: Mun passi on vanhentunut! Päästiin hyttiin ja tsekkasin asian, jep, kolme kuukautta sitten vanhentunut. Sanoin pojalle, etten uskalla kyllä maihin lähteä mutta tämä kymmenvuotiaan tarmolla sai mut sitten seuraavaan päivään mennessä taivuteltua, että mennään maihin. No ei kysytty passia ei, ei kummaltakaan, eikä missään kohtaa.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vivy »

LAWoman kirjoitti:Ihan sama kuka on näyttänyt laivalle mennessään papereita ja kuka ei. Passihan kysytään Tallinnaan mennessä jokaiselta, jos on nousemassa pois laivasta eli asiaan voi vaikuttaa myös onko kyseessä risteily vai reittimatka.
Höpö höpö. Kuljen Helsinki-Tallinna -väliä useamman kerran vuodessa ja ehkä kerran tänäkin vuonna on kysytty.

Joo. Ihan turha tästä on jauhaa, kun on tullut jo harvinaisen selväksi, että toisinaan/toisilta kysytään, toisinaan/toisilta ei. :lol:

Täälläkin odotellaan selvyyttä... Miten ratkennut? Nyt tietoa joku! :shock:
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja inka03 »

erään läheisen pyynnöstä ilmoitan, että Toni teki tahallisen katoamisen. Hän on siis hengissä ja ilmoittanut sen läheisilleen. Kyseessä on siis jonkun sortin oma "reissu".
Mutta hätää ei siis ole.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Parempi näin! Ihmettelen silti, kun asiasta ei ole uutisoitu mitään. Ihmisiä pidetään epätietoisuudessa turhan takia! :?
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Kadonnut: Toni Petrelius, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Kirjoitetaanpas vähän offtopiccia tuosta laivahommasta.

Ainakin Viking Linella on turvallisuusluokat, jossa on kolme kohtaa:

- vihreä: normaali tilanne, ei vaadi erityisjärjestelyjä
- keltainen: tarkistetaan kaikilta matkustajilta sekä henkkarit että lippu ennen laivaan astumista
- punainen: "erityisen tarkka syynäys", eli liput, henkkarit, matkatavaratkin jne.

Jos on uhkana esim. terrori-isku tai Ruotsissa tai Suomessa on tehty isomman mittakaavan pankkiryöstö (esimerkiksi), niin sen mukaan noita sitten vaihdellaan...

Normivarautumista erityistilanteisiin.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Vastaa Viestiin