Tyydyn vastaamaan, että mielestäni parempi kuin ihmisellä, joka laittaa lapsensa tarkistamaan, onko puukottava tappaja vielä paikalla.Ankkalinna kirjoitti:Tyydyn kysäisemään, että millainen äidinvaisto voi olla ihmisellä, joka talvella kiskoo neljä alaikäistä lasta keskellä yötä sängyistään pyjamat päällä ulos, ja riskeeraa samalla sen, että kiinnittää murhaajan huomion niihin lapsiin?
Käräjäoikeuden TUOMIO
Re: Käräjäoikeuden TUOMIO
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Ankkalinna
- Harjunpää
Ok, mielipideasioista en edelleenkään aio kiistellätaavetti kirjoitti:Tyydyn vastaamaan, että mielestäni parempi kuin ihmisellä, joka laittaa lapsensa tarkistamaan, onko puukottava tappaja vielä paikalla.Ankkalinna kirjoitti:Tyydyn kysäisemään, että millainen äidinvaisto voi olla ihmisellä, joka talvella kiskoo neljä alaikäistä lasta keskellä yötä sängyistään pyjamat päällä ulos, ja riskeeraa samalla sen, että kiinnittää murhaajan huomion niihin lapsiin?
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
Oikeus hylkäsi pääosan salassapitovaatimuksista
25.03.2010 14:48
Satakunnan käräjäoikeus hylkäsi pääosan Ulvilan surman asianomistajien salassapitovaatimuksista. Asianomistajat vaativat torstaina aamupäivällä oikeudessa alkaneessa valmisteluistunnossa, että kaikki syytetyn lapsiin tavalla tai toisella liittyvä esitutkinta-aineisto pitää julistaa salaiseksi.
Vaatimus koski sekä dvd-taltiointeja että niistä tehtyjä litterointeja (taltioinnit purettu kirjalliseen muotoon). Syytetyn lapsia oikeudessa edustanut asianajaja Mika Haavisto vaati jopa koko suullisen käsittelyn pitämistä yleisön läsnä olematta.
Oikeus hylkäsi Haaviston vaatimuksen. Se päätti samalla, että äänitallenteet ja dvd-taltioinnit tulevat julkisiksi vasta, kun ne on esitetty oikeudessa.
Salaisiksi oikeus julisti kaikki yksityisyyttä ja terveydentilaa koskevat tiedot sekä niihin liittyvät todistajalausunnot.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2058506
Satakunnan käräjäoikeus hylkäsi pääosan Ulvilan surman asianomistajien salassapitovaatimuksista. Asianomistajat vaativat torstaina aamupäivällä oikeudessa alkaneessa valmisteluistunnossa, että kaikki syytetyn lapsiin tavalla tai toisella liittyvä esitutkinta-aineisto pitää julistaa salaiseksi.
Vaatimus koski sekä dvd-taltiointeja että niistä tehtyjä litterointeja (taltioinnit purettu kirjalliseen muotoon). Syytetyn lapsia oikeudessa edustanut asianajaja Mika Haavisto vaati jopa koko suullisen käsittelyn pitämistä yleisön läsnä olematta.
Oikeus hylkäsi Haaviston vaatimuksen. Se päätti samalla, että äänitallenteet ja dvd-taltioinnit tulevat julkisiksi vasta, kun ne on esitetty oikeudessa.
Salaisiksi oikeus julisti kaikki yksityisyyttä ja terveydentilaa koskevat tiedot sekä niihin liittyvät todistajalausunnot.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
KUULUSTELUKERTOMUS
27.8.2009
Rikoksesta epäilty
Anneli Auer:
Muistaisin, että silloin, kun olin puhelimessa, hätäkeskuksesta kysyttiin minulta jotain, jonka vuoksi pyysin Axxxx:ää katsomaan jotakin. En muista tarkalleen, mitä pyysin katsomaan, mutta ilmeisesti joko sitä, että onko Jukka vielä hengissä tai oliko tunkeilija vielä paikalla.
27.8.2009
Rikoksesta epäilty
Anneli Auer:
Muistaisin, että silloin, kun olin puhelimessa, hätäkeskuksesta kysyttiin minulta jotain, jonka vuoksi pyysin Axxxx:ää katsomaan jotakin. En muista tarkalleen, mitä pyysin katsomaan, mutta ilmeisesti joko sitä, että onko Jukka vielä hengissä tai oliko tunkeilija vielä paikalla.
^ ..onko Jukka vielä hengissä tai oliko tunkeilija vielä paikalla.. Toisin sanoen Anneli pyysi lastaan katsomaan onko häkeen juuri ilmoitettu tappo-operaatio vielä ehkä meneillään, sillä aikaa kuin hän on itse puhelimessa keittiössä? Eikö A:lle ollut juuri kerrottu, että apu on jo tulossa? Ei voinut itse mennä katsomaan vaikka siihen ei olisi monta sekuntia tuhraantunut. 
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre kirjoitti:Oikeus hylkäsi pääosan salassapitovaatimuksista
Siitä huolimatta oikeudenistunto sisätää kosolti muutakin kuin etp:n. Kuten suulliset esitykset, kaikki kuulemiset ja todistajat, suljetut eli salassa pidetyt istunnot joissa esim voi olla kuulemisia, mahdollisia etp:stä pois jätettyjä tutkimuksia käsittelevät asiat jne.
Eli etp:n nojalla emme löydä kaikkia oikeuden käyttämiä perusteita vaan täytyy lukea oikeuden päätökset - ja niihin liittyvät oikeudenkäyntikirjat vasta kertoisivat miksi päätökset syntyivät.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ma Marras 22, 2010 9:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ankkalinna
- Harjunpää
Kiitos, alpo. Ja sama kohta häke-nauhalta:alpo holisti kirjoitti:KUULUSTELUKERTOMUS
27.8.2009
Rikoksesta epäilty
Anneli Auer:
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
Hetkeä aikaisemmin lapsi on rääkäissyt, minkä nähdäkseni sangen yksimielisesti on tulkittu tarkoittavan sitä, että hän on nähnyt isänsä verissään lattialla makaamassa. Vai onko sillekin olemassa joku vaihtoehtoinen teoria?
Auer ei lähettänyt lasta tarkistamaan mitään. Lapsi meni oma-aloitteisesti katsomaan.
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Niin, ja vähän aiemmin tapahtunutta:
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
... ei menny ...

3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
... ei menny ...
Eihän Anneli edelliselläkään kerralla puhelimesta lähdettyään lupaa tai neuvoa kysynyt, vaan sanoialpo holisti kirjoitti:Niin, ja vähän aiemmin tapahtunutta:
Lapsi itkee taustalla
... ei menny ...
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan). ...ja meni sitten kattoon sinne. En ole kyllä ollenkaan varma mitä Annelin täytyi... (tehdä jotain, vai katsoa vain?)
Puhelu loppui yli minuutin päästä siitä kun lapsi parahti itkuun. Anneli toisteli puhelimessa itsestään selvyyksiä ja 'heiheij'.. Mistä A tiesi esim, ettei tappaja tule kuistin ovesta takaisin? Ovihan oli auki?
Viimeksi muokannut Tara, Ma Marras 22, 2010 9:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
"Oikeus huomautti arvioinnissaan, että pariskunnan vanhin lapsi oli osin nähnyt teon" Esimerkiksi tämän asian täytyy sisältyä ymmärtääkseni muuhun aineistoon kuin etp:ssa kirjattuun. Samaan aineistoon voi sisältyä muutakin seikkaperäisempää lapsen kertomaa.
-
Ankkalinna
- Harjunpää
Palaan vielä kerran aiheeseen suojeluvaisto ja siihen, miten emo suojelee poikasiaan.
Oletetaan, että on olemassa sisäsyntyinen vaisto, joka ohjaa ihmistä huolehtimaan omien geeniensä säilymisestä. Koska emme ole ikuisia, ainut keino säilyttää omat geeninsä on tehdä lapsia. Jotta geenit jatkaisivat eloaan niiden lasten jälkeenkin, on ihmisen intresseissä pitää jälkeläisistään hyvää huolta ja varmistua siitä, että he kasvavat aikuisiksi ja tekevät vuorostaan lisää lapsia. Eikö niin?
Koska ihmisnisäkkään raskausaika on verrattain pitkä ja lapsen saattaminen aikuiseksi kestää vielä kauemmin, kannattaa jokaisesta syntyneestä lapsesta pitää huoli. Eikö niin?
Oletetaan, että äideillä on olemassa sisäsyntyinen, evoluution muokkaama käyttäytymismalli, jonka avulla he suojelevat geenejään vaaran uhatessa. Geenien suojeleminen tarkoittaa tietenkin paitsi omien, jo olemassa olevien jälkeläisten suojelemista, myös itsensä suojelemista.
Otetaan Anneli ja Jukka ja neljä pientä lasta, joista ainakin kolme on unten mailla. Otetaan huppumies, joka tulee ikkunasta sisään ja rupeaa hakkaamaan Jukkaa puukolla. Vaaratilanteessa Annelin primitiivireaktio aktivoituu; hänen pitää suojella lapsiaan ja itseään. Lopputulos: kaikki neljä lasta ovat hengissä ja vahingoittumattomia. Anneli itse loukkaantui, mutta jäi henkiin.
Aika hyvin Annelin paljon parjatut ja jopa kokonaan puuttuviksi mainitut suojeluvaistot minun nähdäkseni toimivat.
Oletetaan, että on olemassa sisäsyntyinen vaisto, joka ohjaa ihmistä huolehtimaan omien geeniensä säilymisestä. Koska emme ole ikuisia, ainut keino säilyttää omat geeninsä on tehdä lapsia. Jotta geenit jatkaisivat eloaan niiden lasten jälkeenkin, on ihmisen intresseissä pitää jälkeläisistään hyvää huolta ja varmistua siitä, että he kasvavat aikuisiksi ja tekevät vuorostaan lisää lapsia. Eikö niin?
Koska ihmisnisäkkään raskausaika on verrattain pitkä ja lapsen saattaminen aikuiseksi kestää vielä kauemmin, kannattaa jokaisesta syntyneestä lapsesta pitää huoli. Eikö niin?
Oletetaan, että äideillä on olemassa sisäsyntyinen, evoluution muokkaama käyttäytymismalli, jonka avulla he suojelevat geenejään vaaran uhatessa. Geenien suojeleminen tarkoittaa tietenkin paitsi omien, jo olemassa olevien jälkeläisten suojelemista, myös itsensä suojelemista.
Otetaan Anneli ja Jukka ja neljä pientä lasta, joista ainakin kolme on unten mailla. Otetaan huppumies, joka tulee ikkunasta sisään ja rupeaa hakkaamaan Jukkaa puukolla. Vaaratilanteessa Annelin primitiivireaktio aktivoituu; hänen pitää suojella lapsiaan ja itseään. Lopputulos: kaikki neljä lasta ovat hengissä ja vahingoittumattomia. Anneli itse loukkaantui, mutta jäi henkiin.
Aika hyvin Annelin paljon parjatut ja jopa kokonaan puuttuviksi mainitut suojeluvaistot minun nähdäkseni toimivat.
Samaan suuntaan on minullakin ajatus vierähtänyt. Sen takia juuri tästä aiheesta pariskunnan vanhin lapsi oli osin nähnyt teon ei pukahdeta enempää. Vasta joskus sitten kun lapsuus on jäänyt taakse voi asianosainen ehkä itse kertoa jotakin, jos nyt haluaa sittenkään.Valhalla kirjoitti:"Oikeus huomautti arvioinnissaan, että pariskunnan vanhin lapsi oli osin nähnyt teon" Esimerkiksi tämän asian täytyy sisältyä ymmärtääkseni muuhun aineistoon kuin etp:ssa kirjattuun. Samaan aineistoon voi sisältyä muutakin seikkaperäisempää lapsen kertomaa.
Ankkalinnalle: No katos pentele! Koska lapset ja Annelikin melkein ovat vahingoittumattomia, on se selvä näyttö Annelin suojeluvaistoista ja ulkopuolisesta huppumiehestä. Näin helpostihan se ratkesi tämäkin asia.
Lisäys; Holistin Alpolla on tuolla ristiriitaosiossa ihan hyvää pohdintaa tähän liittyen.
Lisäys; Holistin Alpolla on tuolla ristiriitaosiossa ihan hyvää pohdintaa tähän liittyen.
Viimeksi muokannut taavetti, Ma Marras 22, 2010 9:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
No totta helvetissä lapset olivat vahingoittumattomia
mutta eivät todellakaan sen takia että joku olisi heitä suojellut. Eikä ollut mitään syytäkään sillä ei ollut muuta puukko-junkkaria kuin AA.
-
Ankkalinna
- Harjunpää
Kiitos, taavetti. Yhtä asiaa en vain ymmärrä: miten Annelin ja lasten vahingoittumattomuus todistaa huppumiehestä?taavetti kirjoitti:Ankkalinnalle: No katos pentele! Koska lapset ja Annelikin melkein ovat vahingoittumattomia, on se selvä näyttö Annelin suojeluvaistoista ja ulkopuolisesta huppumiehestä. Näin helpostihan se ratkesi tämäkin asia.