Jani Hakala. Surmattiin Sastamalassa 2010

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
matlockb
Watson itse

Re: Jani Hakala

Viesti Kirjoittaja matlockb »

taavetti kirjoitti:Jos 21-vuotiaan teolle etsitään motiivia riidasta tyttöystävän kanssa, niin mikä helvetti sen toisen jampan sai osallistumaan tappoon? Selitystä selityksen perään, hyvä kun saivat edes noin ravakat tuomiot.
Todellakin selittelyn makua: "tapoin ku tyttöystävä meinas jättää" ja "autoin kaveria ku sen tyttöystävä uhkas jättää sen tai en tiiä, niillä oli jotai riitaa, mut siks tapettii JH". On tosiaan selitykset :roll:
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Hesari kertoo tuomittujen nimet: Jussi Hietaniemi ja Marko Rousio.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sast ... 5261861615
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Aizerbaidzan kirjoitti:Hesari kertoo tuomittujen nimet: Jussi Hietaniemi ja Marko Rousio.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sast ... 5261861615
Siinä tuli taas kaksi nimeä suomalaisten kylmäveristen tappajien joukkoon :(
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Karambola

Viesti Kirjoittaja Karambola »

Sellaiset tuomiot, itse kyllä olisin enemmän toivonut, varsinkin Hietaniemelle (21v) joka tuntui enemmän olevan päätekijä tässä jutussa. No saapahan kaveri(t) viettää lopun nuoruutensa kiven sisällä. Enkä tässä tarkoita, että kolmekymppiset olisivat jo ikäloppuja vanhuksia ;)

Näköjään Rousion tyttöystäväkin laittanut suhteen poikki tänään, kun tuomiot julistettiin. (facebook kertoo)

Tässä vielä kuvat tekijöistä: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1671_n.jpg

Vasemmalla Hietaniemi ja oikealla Rousio.
stone
Susikoski

Viesti Kirjoittaja stone »

Miettinyt myös miksi ei tämä juttu sitten täyttänyt murhan tunnusmerkistöä, vaikka tekotapa oli raaka...vähemmänkin raa'at tapot kuin tämä ovat muuttuneet murhaksi...
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Uu, mitä sankareita taas. Ihan kaksissapäin potkittu ja hakattu.
Enemmän olisi saanut tulla, mutta tuskin tämä kaksikon viimeiseksi jutuksi jää.
There are no crimes behind enemy lines
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Raivostuttavaa! Ja tuosta kuvasta en viitti edes sanoa mitään, olivat senkin näköisiä räkänokkia, että...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
stone
Susikoski

Viesti Kirjoittaja stone »

Viiltäny vielä kurkun auki...voi jestas sentään.... :( Kuinka voi tehdä toiselle ihmiselle noin paljon pahaa...onneks Jani ei tunne kipua enää...nyt sillä on hyvä olla eikä kukaan enää satuta.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tämän päivän aamulehdessä on "Lyhyesti"-osiossa juttu joka on pääpiirteiltään sama kuin nuo jo linkitetyt mutta sisältää ainakin minulle uuden tiedon. Yritin etsiä tätä Aamulehden sivuilta mutta en löytänyt joten kirjoitan lainauksen lehdestä, jos joku löytää niin linkittäköön.. En kirjoita koko juttua, vain tuon mikä eroaa muista uutisista.

"Tuomitut pahoinpitelivät uhria rajusti nyrkein, kumipampulla, veitsellä ja tuolinjalalla. Lopuksi uhria kuristettiin ja viilleltiin veitsellä. Uhrin kuolinsyy oli kuristamisen aiheuttama tukehtuminen."

Itse ainakin kuulin tuon virallisen kuolinsyyn nyt ensimmäistä kertaa.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Totta, uutta tietoa, tai ainakin selkeämmin esiintuotua kuin pelkkä "pahoinpitely".
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
missdivi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja missdivi »

Kaiken kaikkiaan tämän tarinan loppu oli siis äärimmäisen julma ja raaka. Tapahtumasarja joka olisi saanut jäädä tapahtumatta. :(

Minä itse en ymmärrä myöskään tämän naisen saamaa tuomiota (joka käsitykseni mukaan olisi ollut tämä Hietaniemen ex-tyttöystävä?Korjatkaa jos olen väärässä.) 6kk EHDOLLISTA????Ei mene jakeluun....

Eikä tuo 10 vuottakaan ole riittävä toisen ihmisen elämän riistämisestä. Pahaa tekee jo ajatella kuinka nopeasti nämä kaksi kaverusta kävelevät jälleen vapaan kaduilla.
"I have sometimes been wildly, despairingly, acutely miserable, but through it all I still know quite certainly
that just to be alive is a grand thing."

- Agatha Christie-
LAWoman
Christopher Lorenzo

Kyllä vain, Suomessa ennättää tekemään aika monta henkirikosta elinikänään, vaikka jokaisesta istuisikin oikean tuomion välissä. Onko tämä sitten oikein? Ei mielestäni.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
bulletproof

Viesti Kirjoittaja bulletproof »

Sillä Hietaniemen exällä ei vissiin oo osuutta asiaan, vaan se on joku muu muija, joka on ollut jutussa mukana.. Korjatkoon mua kanssa jos oon väärässä..

Uudessa ALIBISSA vissiinkin juttua KUVIEN kera, saiskohan joku niitä kuvia tänne laitettua, joille siis alibi tulee??
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

taavetti kirjoitti:Jos 21-vuotiaan teolle etsitään motiivia riidasta tyttöystävän kanssa, niin mikä helvetti sen toisen jampan sai osallistumaan tappoon? Selitystä selityksen perään, hyvä kun saivat edes noin ravakat tuomiot.

Alibissa oli, että tämä toinen jamppa eli Marko Raiskio oli pahoinpidellyt Janin jo vappuna 2010, joten kai se vaan oli jatkumoa omalle typerälle käytökselle.
Tälle Markolle on myös tulossa tai ehkä jo tullutkin perheenlisäystä, kun tyttöystävä oli raskaana, kun tämä sattui...(hienosti valittu isi taas kerran :roll: )
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Jutussa mukana ollut ja tuomion saanut nainen ei käsittääkseni ole se ex-tyttöystävä johon selityksissä on viitattu. En osaa sanoa onko naisella ja Hietaniemellä ollut jotain sutinaa (näinkin huhuiltiin silloin kun naisen henkilöllisyys ja osuus asiaan selvisi, ei varmaan tietoa) mutta kavereita ainakin ja mistä lie sitten tuli tuo idea että ko. nainen soitetaan ruumista kuljettamaan.

Mistäs tuo tieto on että Rousion (ex)kihlattu olisi raskaana? Omiin korviin ei ole kuulunut eikä ainakaan kovin pitkällä raskaana voinut olla vielä elokuussa kun juttu tapahtui.. Tosin tiedän hänet vain nimeltä mutta yhteisiä tuttuja kyllä useampikin eikä kukaan ole mitään missään vaiheessa maininnut.
Vastaa Viestiin