Venemiljonääri Mikko Alasen henkirikos työpaikallaan Katajanokalla 16.8.2010

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Poliisi tutkii epäselvää kuolemaa Helsingin keskustassa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:Eiköhän kamppailua ole jo sekin, että tyrkkäset uhrin siihen lasivitriiniin/pöytään mikä se nyt olikin.

tähänkin sellainen hymiö...
Vai olisi tönäisy kamppailua... Ehkäpä.

Sinulle epätyypillisestä tavasta kirjoittaa hymiöitä päättelen, että mahdollinen kamppailu tuli sinulle hienoisena yllätyksenä.
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Marras 25, 2010 8:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

DollariExpress kirjoitti: jos alasella oli hämärä bisneksiä jotka johtivat lopulta hänen tappamiseen,niin niitä ei varmaan netissä mainitakaan jos ne osataan hoitaa jäämättä kiinni...toivottavasti muut ei luota googlen tuloksiin yhtä varmana ja kaiken kertovana totuudentorvena :|

en tarkoita että alanen oli rikollinen vaan sitä,että mistään ei voi olla varma (varsinkaan kun ei näköjään edes tunne ihmistä kuin "goolaamalla" :lol: ,usein vaimot eivät tiedä miehen kriminaalihommista.'
jos itsellä olisi hämärä hommia niin enpä niistä kertoisi kuin asiaan kuuluville ihmisille..mm. vaimolle ne ei kuulu missään nimessä eikä edes kavereille jotka ei ole mukana rikollisuudessa..
Näinpä. Aiemmin kirjoitin tänne, että Alasen isipappa Heikki Alanen oli mukana asfalttikartellissa, eli urakoita ei kilpailutettu ja mentiin siis aika harmaalla alueella. H. Alanen vältti KHO:n langettaman sakon (4,6 milj. euroa) myymällä firmansa oikeaan aikaan Skanskalle. Heikki Alanen myöskin kertoi eräässä haastattelussa, miksi tunnusti osallisuutensa/syyllisyytensä. Syy siihen oli se, että laki antaa mahdollisuuden päästää ensimmäisenä tunnustaneet ilman rangaistusta.
En ihan menisi allekirjoittamaan, että puhtaasti rehellistä businessta on olemassakaan. Tietysti, jos on koko ikänsä tehnyt töitä kunnallisella sektorilla, on hieman vaikea hahmottaa yksityistä sektoria ja sitä, kuinka paljon lakia kierretään ja joskus jalka saattaa lipsahtaa rajan toiselle puolelle.

Olen sitä mieltä, että jos M. Alanen tapettiin, siihen liittyy aika puhtaasti businesskuviot.
Mietin myös niitä ainepitoisuuksia veressä, että liittyivätkö ne murhaan/tappoon laisinkaan? Jos esim. M.Alanen käytti psyykelääkkeitä tai sitten viikonlopun jäljiltä oli jäänyt jäämiä viihdekäytöstä...
Venäläisten kanssa kaupanteko saattaa olla joskus vaarallista, varsinkin, jos on kyse varakkaista/multimiljonääreistä, kenellä on rahan lisäksi kytkökset alamaailmaan.

En tiedä, mitä kamppailun jälkiä siellä on sitten ollut, vai onko tarkemmassa rikospaikkatutkimuksessa tullut esille esimerkiksi kuituja ym. hiuksia paikan päällä. Eihän siinä ehkä muuta tarvita kuin pari tyyppiä uhkailemaan paikan päälle, napakka ote niskasta ja työntö pöytää vasten. Ja ed. oli sitten täysin omaa mielikuvitusta, että ei tarvitse innostua.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Marsalkka
Horatio Caine

rosamarine kirjoitti:
En tiedä, mitä kamppailun jälkiä siellä on sitten ollut, vai onko tarkemmassa rikospaikkatutkimuksessa tullut esille esimerkiksi kuituja ym. hiuksia paikan päällä. Eihän siinä ehkä muuta tarvita kuin pari tyyppiä uhkailemaan paikan päälle, napakka ote niskasta ja työntö pöytää vasten. Ja ed. oli sitten täysin omaa mielikuvitusta, että ei tarvitse innostua.
(SPEKULAATIO ALKAA)Eikä tarkoituksena ole välttämättä ollut edes tappaa.(SPEKULAATIO LOPPUU)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
rosamarine
Adrian Monk

Marsalkka kirjoitti: (SPEKULAATIO ALKAA)Eikä tarkoituksena ole välttämättä ollut edes tappaa.(SPEKULAATIO LOPPUU)
Näinpä. Eikä asialla ole välttämättä venäläiset, palkkamurhaajat tai vaimo.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä en asfaltti-jupakoihin tätä liittäisi. Tuo kartellikohu liittyy isä Alaseen, ei poikaan.
Laatuasfaltin osakkeetkin oli myynyt pois jo 2009, joten sillä saralla ei enää ollut kenenkään kiusana.
Venäläisiin liittyneet epäselvät venekaupatkin liittyvät veneliikkeen edelliseen omistajaan.

En siksi oikein jaksa uskoa kosto-motiiviin.

En ole päivääkään työskennellyt julkisella sektorilla, joten en osaa sanoa kuinka puhtoista business siellä on.
Mutta esim tuo voittoa tavoittelematon veripalvelu ei ainakaan ole osoitus puhtoisuudesta...
Nuotio & Äreät Tiput
rosamarine
Adrian Monk

MissHolmes kirjoitti:Ja Suurin osa suomen oikeista raharikkaista kuitenkin tulee oloista, joissa on myös kasvatettu ja opetettu elämän perusarvot.

ja varmasti löytyy rikkaita öykkäreitä, mutta nyt kyseessä olevasta uhrista voidaan ihan hyvin mielin sanoa, että kyseessä oli sivistyneen kasvatuksen saanut rehti ja rehellinen liikemies. Ja joka pääasiallisesti keskittyi businekseen, eikä öykkäröintiin.
Viittasin lähinnä tähän, kun mainitsin M. Alasen perhetaustoista. Ei ne niin puhtoisia ole olleet. En minäkään usko, että asfalttihommat liittyisivät kuvioon.

Samoin kun kirjoitin yleisessä mielessä myös julkisesta/kuntasektorilla työskentelevistä ihmisistä, että heillä ei välttämättä ole oikeaa kuvaa liikemaailmasta.
MissHolmes
Ben Matlock

Menee nyt vähän harhaan näemmä. ;)
Minä kirjoitin siitä, että kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään kriminaali-liikemies, eikä murhaaja-lottovoittaja. Ja puhuin yleisellä tasolla siitä, että ainakin minun tietämät miljoonapisneksiään pyörittävät tyypit ovat kunnollista ja sivistynyttä kansaa. Jopa kasvatettua ja koulutettua.
Enkä ollenkaa epäile etteikö pisneksiin liittyisi pientä vilunkia, vähintään verottajan suuntaan, muta se on eriasia kuin tappaminen.

Ja minun visiossa tähän ei millään sovi pisnespohjainen kostomotiivi. Toki voin olla väärässäkin, mutta siksihän meitä on täällä monta ihmettelemässä ja poiisilla ihan palkalliset pojat sitten tutkimassa mitä oikeasti tapahtui.

Välillä tuntuu, että ihmiset suhtautuu miettimisiini haudan vakavasti. Minä täällä sohvani kulmassa suoritan henkilökohtaista pohdintaani ja siinä se. Ei see niin vakavaa ole. Vai olenko erehtynyt väärälle palstalle ratkomaan ratkaisemattomia rikoksia? ;)

Eli jatkan siitä mihin jäin: minä uskon, että motiivi löytyy jäljelle jäävästä omaisuudesta. Oli sitten kyse tässä mielessä pisneksistä tai ei.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
Eli jatkan siitä mihin jäin: minä uskon, että motiivi löytyy jäljelle jäävästä omaisuudesta. Oli sitten kyse tässä mielessä pisneksistä tai ei.
Ja uskot, että kyse on nimenomaan murhasta?
MissHolmes
Ben Matlock

Kyllä. Uskon, että tarkoituksena on ollut tappaa.

Minusta siihen viittaa sekin, että paikalle tuolloin elokuussa ryntäsi erittäin suuri joukko tutkijoita valkoisissa haalareissaan ja paikkaa, kuin myös ruumista paikan päällä, tutkittiin aika massiivisesti.

Jos tuolloin on tultu siihen tulokseen noilla voimavaroilla, että kyseessä on 'sairaskohtaus-onnettomuus' on tekijä minusta tiennyt tasan tarkaan mitä on ollut tekemässä ja tehnyt sen vielä yllättävän hyvin.

Tässä paljastava on tainnut kuitenkin olla avauksen yhteydessä tai jonkun pyynnöstä tehty tarkempi lääke/myrky tms seula...
Nuotio & Äreät Tiput
rosamarine
Adrian Monk

MissHolmes kirjoitti:Menee nyt vähän harhaan näemmä. ;)
No vähän näytti menevän siellä harhaan, kun asfalttibisnekset sekoitit mukaan vallan ;)
MissHolmes kirjoitti:Välillä tuntuu, että ihmiset suhtautuu miettimisiini haudan vakavasti. Minä täällä sohvani kulmassa suoritan henkilökohtaista pohdintaani ja siinä se. Ei see niin vakavaa ole. Vai olenko erehtynyt väärälle palstalle ratkomaan ratkaisemattomia rikoksia? ;)
No minä en ainakaan ota sinua vakavasti. Ja hauskaa ajanviettoahan tämä on ;)
MissHolmes kirjoitti:Eli jatkan siitä mihin jäin: minä uskon, että motiivi löytyy jäljelle jäävästä omaisuudesta. Oli sitten kyse tässä mielessä pisneksistä tai ei.
Ja murhaaja on... TADAA... "Mrs Lohja?"
MissHolmes
Ben Matlock

Se nyt oli heikko vitsi. ;) (vaikka ei tietenkään ole sopivaa vitsailla vakavalla asialla...)
Mutta eihän sitäkään voi tietää.

Minä uskon nyt vaan siihen, että joku on päättänyt syystä tai toisesta päästä eroon uhrista.

Toki esiin tullut vireillä ollut avioero herättää mielikuvituksen csi-tasolle, mutta en nyt menisi suoralta kädeltä sanomaan, että kyseessä olisi suora käsikirjoitus seuraavaan kyseisen sarjan Miami jaksoon.

Mulla vaan on sellanen kutku, että tähän liittyy omituinen ja sekava kuvio.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
Tässä paljastava on tainnut kuitenkin olla avauksen yhteydessä tai jonkun pyynnöstä tehty tarkempi lääke/myrky tms seula...
Onko poliisi kertonut, että vainajasta otetut tämänkaltaiset näytteet liittyisivät rikostutkinnan aloittamiseen?
rosamarine
Adrian Monk

MissHolmes kirjoitti:Minä uskon nyt vaan siihen, että joku on päättänyt syystä tai toisesta päästä eroon uhrista.
Toki esiin tullut vireillä ollut avioero herättää mielikuvituksen csi-tasolle, mutta en nyt menisi suoralta kädeltä sanomaan, että kyseessä olisi suora käsikirjoitus seuraavaan kyseisen sarjan Miami jaksoon.

Mulla vaan on sellanen kutku, että tähän liittyy omituinen ja sekava kuvio.
Miksei se niinkin olisi voinut mennä. Who knows, harkittu murha, tappo tai vahinko/onnettomuus. Uutisointi on itsessään ollut aika sekavaa, siitä kieltämättä tulee vaikutelma hyvinkin sekavasta tapahtumien kulusta. Silti oma spekulaationi kallistuisi businesspuoleen ja siellä ilmenneisiin ongelmiin asiakkaan kanssa.
MissHolmes
Ben Matlock

Jaa marski. Sitä ei tiedä. Mutta tämähän on palsta jolla minunlaiset pölkyt saavat spekuloidan ratkaisemattomilla rikoksilla. ;)
MissHolmes kirjoitti:
Tässä paljastava on tainnut kuitenkin olla...
Sanonko jossain poliisin sanoneen?
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
Sanonko jossain poliisin sanoneen?
Olen vain kiinnostunut, mikä on ajatuksesi taustalla. Mutta ilmeisesti kyse on siis spekulaatiosta.
Vastaa Viestiin