En tätä muistanutkaan että sukunimi on vain vaihtunut, mutta ihme ettei ole poistettu kun syylliseksi jo on todettu, tuomio vain puuttuupiippis kirjoitti:Ei ole poistettu. Hän vain avioliiton myötä on muuttanut nimeään eikä tietoja löydy vanhalla nimellä.matlockb kirjoitti:Sen verran Valviran Julkiterhikistä selvisi että tämän hoitajan oikeudet toimia ammatissaan on poistettu nyt.
Valviran kanta on, että poistetaan sitten tuomion jälkeen. Sitähän ei vieläkään ole annettu.
Sarjamurhaaja-hoitaja Aino Nykopp, Helsinki
Re: (K) Hoitajaa epäillään sarjamurhista
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Ainon nykyinen sukunimi on JulkiTerhikkin mukaan Nykopp-Koski.piippis kirjoitti:Ei ole poistettu. Hän vain avioliiton myötä on muuttanut nimeään eikä tietoja löydy vanhalla nimellä.matlockb kirjoitti:Sen verran Valviran Julkiterhikistä selvisi että tämän hoitajan oikeudet toimia ammatissaan on poistettu nyt.
Valviran kanta on, että poistetaan sitten tuomion jälkeen. Sitähän ei vieläkään ole annettu.
Olisi kiva kuulla mitä mieltä tämä Ainon ystävä joka täälläkin kirjoitteli on nyt mielentilatutkimuksen tultua julki Ainosta. Tunnistaako hän mainitut piirteet?
Minua varmaan tarkotit..Jaakos kirjoitti:Olisi kiva kuulla mitä mieltä tämä Ainon ystävä joka täälläkin kirjoitteli on nyt mielentilatutkimuksen tultua julki Ainosta. Tunnistaako hän mainitut piirteet?
Mun mieli Ainosta ihmisenä ei oo muuttunu miksikään, mutta oon hänelle tosi VIHAINEN tosta typerästä avioliitosta, ja siitä että on sen myötä sulkenut ulkomaailman pois... Noi uutiset ja Lampelan sanat avioliitosta ("TUKI JA TURVA"; BULLLLLLLLLLLLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) on saaneet mut pois tolaltani, en osaa kirjottaa ees järkevästi
Mulla on kova ikävä Ainoo, mutta se mies on ilmeisesti pilannu meidän välit!!!
Tosta persoonallisuushäiriöstäkin oon tavallaan helpottunu, että sellanen siis löytyi... EIKÄ SIIS KUITENKAAN PSYKOPATIA!!!!!!
Mutta koskaan en tunnistanu tuollaisia piirteitä Ainossa!!! Paitsi nyt... --) Menee vittu naimisiin eikä edes vaivaudu ilmottamaan asiasta minulle eikä pidä mitään yhteyttä!!!!!!!!!!
Siis mullon niin paha olla et varmaan koht sekoo boltsi oikeesti..
Vittu helppohan sillä on olla nyt sen vitu äijän kans siellä stana!!!!!!!!!!!!!!!!

Enpä ole tätä aihetta ennen avannutkaan, mut nyt kiinnosti nähdä mitä ajatuksia mielentilatutkimuksen tulos on herättänyt.
Pivi, eipä tainnut teidän ystävyys merkitä Ainolle läheskään niin paljoa kuin sulle. Ja kuten itsekin mainitsit, vaikuttaa sunkin puolelta ystävyys olevan enemmänkin riippuvaisuutta... Eiköhän ois aika päästä tästä yli ja alkaa elämään omaa elämää? Ainoa ei selvästikään kiinnosta paskan vertaa miten sä hänen takiaan kärsit.
Pivi, eipä tainnut teidän ystävyys merkitä Ainolle läheskään niin paljoa kuin sulle. Ja kuten itsekin mainitsit, vaikuttaa sunkin puolelta ystävyys olevan enemmänkin riippuvaisuutta... Eiköhän ois aika päästä tästä yli ja alkaa elämään omaa elämää? Ainoa ei selvästikään kiinnosta paskan vertaa miten sä hänen takiaan kärsit.
Ennen me tosiaan oltiin Ainon kanssa tasavertaiset ystävät, ei koskaan ees riidelty, oltiin todella hyvät ystävät, eikä se tosiaan ollu ykspuolista!!!Cassandra kirjoitti: Pivi, eipä tainnut teidän ystävyys merkitä Ainolle läheskään niin paljoa kuin sulle. Ja kuten itsekin mainitsit, vaikuttaa sunkin puolelta ystävyys olevan enemmänkin riippuvaisuutta... Eiköhän ois aika päästä tästä yli ja alkaa elämään omaa elämää? Ainoa ei selvästikään kiinnosta paskan vertaa miten sä hänen takiaan kärsit.
MUTTA tän tapauksen myötä, ts. linnaan jouduttuaan, on Aino sulkenut kokonaan ulkomaailman pois, ja sitä myötä myös minut.
Hällä on nyt vain linnaliitot ja muu skeida. Että nyt vasta tuli esille tälläisiä piirteitä Ainosta...
Ja mä tosiaan kärsin, ihan helvetisti, tiedän että mun pitäs "antaa olla ja unohtaa", mutta en vaan pysty siihen...
Pivi,
Puhdasta psykopaattilausuntoa ei inhimillisistä syistä Suomessa kirjoiteta käytännössä kenellekkään. Jo pelkästään Ainon teot kertovat ihmisen psyykkeestä sen, että ei niitä pystyisi tekemään jos ei olisi vähintäänkin lähellä psykopatiaa. Psykopatia tarkoittaa käytännössä sitä, että ihminen on moraalisesti järjiltään. Eikö Aino muka ole sitä?
Psykpopaatti teeskentelee olevansa ystäväsi jos hänelle on siitä hyötyä. Jos psykopaatille on vaikka kymmenpennisen verran enemmän hyötyä siitä, että olet kuollut, niin silloin juot myrkkypikarin. Kannattaisiko katsoa ystäviä vähän jostain muualta?
Puhdasta psykopaattilausuntoa ei inhimillisistä syistä Suomessa kirjoiteta käytännössä kenellekkään. Jo pelkästään Ainon teot kertovat ihmisen psyykkeestä sen, että ei niitä pystyisi tekemään jos ei olisi vähintäänkin lähellä psykopatiaa. Psykopatia tarkoittaa käytännössä sitä, että ihminen on moraalisesti järjiltään. Eikö Aino muka ole sitä?
Psykpopaatti teeskentelee olevansa ystäväsi jos hänelle on siitä hyötyä. Jos psykopaatille on vaikka kymmenpennisen verran enemmän hyötyä siitä, että olet kuollut, niin silloin juot myrkkypikarin. Kannattaisiko katsoa ystäviä vähän jostain muualta?
Jos en nyt IHAN VÄÄRIN muista, nii eikö se insuliinimurhaaja saanut ihan psykopaatin paprut..???jmit kirjoitti:Pivi,
Ja kyllä mä oon nyt lukenu tuosta Ainolla diagnosoidusta häiriöstä jonkinverran ja tiedän siis sen, että psykopaattisia piirteitä siitä löytyy... Mutta tavallaan oli "helpotus" että löyty tuollainen sairaus...
Tiedän kyllä millasia psykopaatit ovat, exäni oli sellainen ja elin helvetissä useamman vuoden...
MUTTA; Juurikin AINO oli mulle suuri henkinen tuki ja tasavertainen ystävä, ei koskaan hyötynyt musta mitenkään, tms. Omituinen käytös (ts; sulkeminen pois elämästään) alkoi hällä mua kohtaan linnan ja linnaliiton myötä...
Kyllä mä tiedän noi linnaliitot, niissä ei rakkaudesta ole kyse...
JMIT;Tuohon vikaan lauseeseesi viitaten.. mulla on, ja aina on ollut ystäviä kaikissa sosiaaliluokissa, eniten niitä "alaluokkaisia". Se ns "hieno ja rikas" oli sitten Aino. (Ja jottei kukaan käsittäisi väärin, niin siis mulle ihmisen "statuksella" tai millään sellasella ei oo mitään merkitystä, todellakaan!!!)
Otan ihmisen ihmisenä, ja mulle Aino oli hyvä... mutta mistä lie sitten johtuu, että enää ei hänestä kuulu mitään, SUUTUTTAA IHAN STANASTI!!!
Ja todellakin on paha olla... 24/7....
Jos en ihan väärin muista niin insuliinimurhaajalla kyllä mielentilatutkimuksessa todettiin samoja psykopaattisia piirteitä kuin Aino N:llä, mutta se ei muuttanut sitä etteikö hän olisi tekoja tehdessään ollut täydessä ymmärryksessä ja teki itsemurhan kun hovioikeus ei muuttanut elinkautista.
Todennäköiseltä näyttää että myös Aino saa elinkautisen ja näin ollen vapautuessaan on jo melko iäkäs ihminen mikäli elinpäiviä riittää, kun laskee että elinkautinen ilmeisesti hänen kohdallaan kestää noin 15 vuotta.
Todennäköiseltä näyttää että myös Aino saa elinkautisen ja näin ollen vapautuessaan on jo melko iäkäs ihminen mikäli elinpäiviä riittää, kun laskee että elinkautinen ilmeisesti hänen kohdallaan kestää noin 15 vuotta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
-
Tuntematon Mies
- Remington Steele
Vinkkini pivi84:lle on, että kävisit tuulettamassa tuntojasi psykoterapeutille. Tuuletettavaa sinulla juuri nyt selvästikin on, ja ammattilainen on turvallisempi ja tehokkaampi vaihtoehto kuin netin keskustelupalstat.
Pivi kirjoitit: "Tiedän kyllä millasia psykopaatit ovat, exäni oli sellainen ja elin helvetissä useamman vuoden."
Jos asiaa ex-vaimoilta kysytään, niin Suomessa on kymmeniä ellei satoja tuhansia psykopaatteja. Käytännössä psykopaattilausuntoon tarvitaan usean kokeneen erikoislääkärin yhtenevä näkemys ennen kuin kyseessä on pätevä diagnoosi. Jos terveyskeskuslääkäri erehtyisi diagnoosin kirjoittamaan, niin sillä ei ole mitää todistusvoimaa eikä validiteettia.
Katariina Pantilan mielentilalausunto oli lähes identtinen Ainon lausunnon kanssa. Alla uutistekstiä asiasta:
"Murhasta ja murhan yrityksestä syytetyllä nokialaisella sairaanhoitajalla on narsistinen persoonallisuushäiriö.
Näin toteaa syytetystä tehty mielentilatutkimus, joka julkistettiin tänään Tampereen käräjäoikeudessa.
Tutkimuksen mukaan hoitaja pyrkii valehtelemaan saadakseen tahtonsa läpi.
Hän puhuu eri henkilöille eri tavalla, ja häntä kuvataan patologiseksi valehtelijaksi.
Hoitajan käyttäytyminen oli ylimielistä, vaheksyvää, ivallista. Hänessä ilmeni lipevyyttä ja huijaavuutta, ja omanarvontunto oli ylikorostunut.
Hoitajan piirteisiin kuuluu myös katumuksen puute ja tunteettomuus.
Hoitaja on kuitenkin muussa toiminnassaan osoittanut sellaista käyttäytymisen sääntelykykyä, että häntä ei mielentilatutkimuksen mukaan voida pitää syyntakeettomana.
Hän olisi voinut jättää syytteessä kuvatut teot tekemättä, jos olisi halunnut."
On ikävää, että olet noin Ainon pauloissa, mutta se on yksi osoitus psykopatiaan liittyvistä piirteistä, että kykenee toisen noin vangitsemaan.
Jos asiaa ex-vaimoilta kysytään, niin Suomessa on kymmeniä ellei satoja tuhansia psykopaatteja. Käytännössä psykopaattilausuntoon tarvitaan usean kokeneen erikoislääkärin yhtenevä näkemys ennen kuin kyseessä on pätevä diagnoosi. Jos terveyskeskuslääkäri erehtyisi diagnoosin kirjoittamaan, niin sillä ei ole mitää todistusvoimaa eikä validiteettia.
Katariina Pantilan mielentilalausunto oli lähes identtinen Ainon lausunnon kanssa. Alla uutistekstiä asiasta:
"Murhasta ja murhan yrityksestä syytetyllä nokialaisella sairaanhoitajalla on narsistinen persoonallisuushäiriö.
Näin toteaa syytetystä tehty mielentilatutkimus, joka julkistettiin tänään Tampereen käräjäoikeudessa.
Tutkimuksen mukaan hoitaja pyrkii valehtelemaan saadakseen tahtonsa läpi.
Hän puhuu eri henkilöille eri tavalla, ja häntä kuvataan patologiseksi valehtelijaksi.
Hoitajan käyttäytyminen oli ylimielistä, vaheksyvää, ivallista. Hänessä ilmeni lipevyyttä ja huijaavuutta, ja omanarvontunto oli ylikorostunut.
Hoitajan piirteisiin kuuluu myös katumuksen puute ja tunteettomuus.
Hoitaja on kuitenkin muussa toiminnassaan osoittanut sellaista käyttäytymisen sääntelykykyä, että häntä ei mielentilatutkimuksen mukaan voida pitää syyntakeettomana.
Hän olisi voinut jättää syytteessä kuvatut teot tekemättä, jos olisi halunnut."
On ikävää, että olet noin Ainon pauloissa, mutta se on yksi osoitus psykopatiaan liittyvistä piirteistä, että kykenee toisen noin vangitsemaan.
Olen samaa mieltä. Kaikella ystävyydellä Pivi sinun olisi nyt hyvä ottaa yhteyttä ammattiauttajaan. Esim. kriisipäivystyksestä on hyvä aloittaa. Ottavat varmasti vakavasti, kun kerrot, että tapauksesi kytkeytyy Suomen rikoshistorian ehkäpä vakavimpaan rikokseen.
Juuh, tiedän, tiedän.. Mietinkin, että viitsinkö tuosta asiasta mainita mitään, mutta tulin nyt sitten maininneeksi, siis exäni "häiriöistä"... Tästä puhuttiin tuttavan kanssa kerran, jos toisenkin, aikoja sitten jo, (siis ihan muun asian yhteydessä, kuin Ainon tai ex-äijäni...) että nykyään jokatoinen tuntuu olevan "psykopaatti"...jmit kirjoitti: Jos asiaa ex-vaimoilta kysytään, niin Suomessa on kymmeniä ellei satoja tuhansia psykopaatteja. Käytännössä psykopaattilausuntoon tarvitaan usean kokeneen erikoislääkärin yhtenevä näkemys ennen kuin kyseessä on pätevä diagnoosi. Jos terveyskeskuslääkäri erehtyisi diagnoosin kirjoittamaan, niin sillä ei ole mitää todistusvoimaa eikä validiteettia.
Mutta, todellakin tää exäni täyttää KAIKKI nämä piirteet, on ollut hoidettavana useissa laitoksissa, omaa vakavia persoonallisuus-/mielterv. ongelmia, sekä erittäin pahan päihdeongelman, ja on erittäin väkivaltainen. (Itse meinasin tulla tapetuksi varmaan satoja kertoja, olin jopa teholla joskus, jnejne... Enkä minä suinkaan ollut ainoa hlö johon hän väkivallantekojaan kohdisti, mutta onneksi tajusin viimein lähteä siitä helvetistä. Aikaa on jo kulunut, mutta turvakiellot yms on päällä, eli siis en nyt ihan tuulesta temmannut tuota "psykopaatti"-sanaa hänen kohdallaan, pikemminkin oli iso kynnys kirjottaa se, juurikin siksi, kun sitä niin usein nykyään viljellään vain vihapäissään/katkeruuttaan, esim justiin erotapauksissa... Mutta siis korostan, että mun ja tämän miehen erosta on jo vuosia, ja ne traumat olen käsitellyt jo ajat sitten. Nojoo, sorry OT...
Mutta, Ainosta... Mulla menee oikeesti kylmät väreet, kun Ainosta keskustellaan samaan aikaan, kun siitä insuliinimurhaajasta. Se tapaus oli ihan kammottava, hyi hitto, mua oikeesti karmii se...
(Kai häntäkin jäi joku suremaan, joten omaisilta anteeksi... Todellakin ymmärrän heidän tuskansa.) Mutta siis tuntuu karmivalta jos Aino "rinnastetaan" tähän edesmenneeseen insuliinimurhaajaan, ymmärrätte nyt, mitä ajan takaa....
Mitä ammattiapuun tulee, niin joo, olen netistä anonyyminä sitä hakenutkin, sellasista paikoista siis mistä sitä kuuluu hakea, ei keskustelupalstoilta!
Ja vertaistukee on kyllä, muutama läheinen ihminen keille pystyn puhumaan tästä... Elämäntilanteeni on kuitenkin sellanen, etten live-elämässä omista syistäni voi mennä mihinkään terapiaan, eikä hirveästi houkuttelekaan. Mut terapoitiin tän ex-ukon jälkeen jo ihan pihalle, niin että oisin tarvinnu terapiaa liiasta terapiasta toipumiseen..
Pakko tästä vaan on selvitä, elämä ei tosiaan oo mulla ollu ikinä mitään helppoa, kaikesta kuitenki oon selvinny, joten uskallan sanoo, että aika vahva oon ihmisenä. Moni on sanonu että oisvat seonneet päästään, jos oisvat mun kokemukset joutuneet kokemaan. (Nyt siis EN puhu mistään Ainoon liittyvästä!)
Kuitenkin, ainakin tällähetkellä musta tuntuu, että mitään näin kamalaa en ois voinut edes kuvitella koskaan tapahtuvan, kuin tämä kaikki kauheus nyt.
Mutjoo, se siitä, sorry jos nyt meni hieman sivuraiteille...
Pivi kirjoitit: "Mutta, Ainosta... Mulla menee oikeesti kylmät väreet, kun Ainosta keskustellaan samaan aikaan, kun siitä insuliinimurhaajasta."
Niin Ainon teot ovat monella tapaa julmempia kuin Katariina Pantilan teot. Aino voitti uhriensa luottamuksen ja murhasi heidät vasta sitten. Monet Ainon murhaamat olivat pirteitä vanhuksia eivätkä mitään terminaalipotilaita kuten Katariinan uhrit enimmiltään olivat.
Diagnosointi (ICD-10) kuuluu lääketieteen ammattilaisten tehtäväksi. Sinulla ei ole kompetenssia diagnosoida psykopatiaa sen paremmin kuin keuhkosyöpääkään.
Vaikka ex-miehesi olisi syyllistynytkin esittämiisi tekoihin, niin hän on viaton kuin partiopoika verrattuna Ainoon.
Niin Ainon teot ovat monella tapaa julmempia kuin Katariina Pantilan teot. Aino voitti uhriensa luottamuksen ja murhasi heidät vasta sitten. Monet Ainon murhaamat olivat pirteitä vanhuksia eivätkä mitään terminaalipotilaita kuten Katariinan uhrit enimmiltään olivat.
Diagnosointi (ICD-10) kuuluu lääketieteen ammattilaisten tehtäväksi. Sinulla ei ole kompetenssia diagnosoida psykopatiaa sen paremmin kuin keuhkosyöpääkään.
Vaikka ex-miehesi olisi syyllistynytkin esittämiisi tekoihin, niin hän on viaton kuin partiopoika verrattuna Ainoon.