Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

devil_doll
Axel Foley

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Damien kirjoitti:
devil_doll kirjoitti:Oma kokemukseni on, että hyväosaisina syntyneiden on täysin mahdotonta ymmärtää sitä syvälle juurtunutta epäluuloa ja katkeruuttakin, jota kokee ihminen, jota on nuoruudessa syrjitty vain hänen taustansa takia. Tästä syystä minusta ei muuten myöskään saa rasistia tekemälläkään.
Onko koskaan käynyt mielessä että se henkilö ehkä on vaan niin tyrnää ettei ketään kiinnosta v***n
vertaa se tausta?Samaa mieltä että jos joku kaivelee veistä lokerosta yhden
stipendin takia, on kyseessä harvinaisen häiriintynyt yksilö.Syitä en lähde arvailemaan yksipuolisen
selityksen vuoksi.
Kieltämättä minua kiinnostaisi kuulla, mikä ihme olisi voinut olla syynä tuon opettajani toimintaan silloin aikanaan... Ja jos joku sellaisen selityksen kykenisi antamaan, niin hyvä. Meillä oli mielestäni hyvät välit. En keksi muuta syytä kuin sen, että hän ajatteli, että koska olin köyhästä perheestä, arvostaisin enemmän rahaa. Sen sijaan akateemisten lapset olisivat sitten hyötyneet enemmän merkinnästä todistuksessa, koska todennäköisesti aikoivat akateemiselle uralle. Mielestäni tuollainen nuoren, vielä tulevaisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen uskovan nuoren ihmisen predestinaatio kotiolojen perusteella on vain yksinkertaisesti väärin.

Tämä palsta on muuten ensimmäinen paikka, missä olen koskaan kyseisestä asiasta kertonut lähipiirin ulkopuolella. Yleensä yritän salata taustani ja kokemani vääryydet, koska olen huomannut, että suurin osa ihmisistä suhtautuisi kuten sinä: pitäisi minua vain valittajana ja olisi vakaasti sitä mieltä, että omat kyvyt ratkaisevat eniten. Jostain kumman syystä nämä ihmiset vain ovat useimmiten niitä, joiden vanhemmat ovat avittaneet elämän polkua edes jotenkin. Esimerkiksi akateemisten vanhempien lapset voivat esim. kysyä vanhemmilta läksyistä ja vaikkapa tutkijoiden lapset saavat jo varhain kuvan, mitä työ pitää käytännössä sisällään, oppivat osan asioista ja saattavat jopa tutustua vanhempiensa kautta tuleviin opettajiinsa yliopistossa. Tämä kaikki puuttuu vain kansakoulun käyneen lapselta; jopa läksyissä avustaminen oli mahdotonta, koska vanhemmat eivät osanneet koulun opettamia asioita. Sama pätee tietysti myös talouselämän puolella ja periaatteessa kaikissa ammateissa, joissa "seurapiirit" vaikuttavat. Tiedän vastaavasti myös ihmisiä, jotka joutuvat salaamaan varakkaan taustansa halutessaan joihinkin perinteisiin duunariammatteihin. Luokkaviha elää ja voi hyvin tänäänkin, eikä siellä työpaikalla tarvitse olla kuin yksi vittuileva "agitaattori", niin silmätikuksi joutuneen olo muuttuu sietämättömäksi. Vaikka itse tietäisi, ettei kannata välittää, niin ei sellaista jaksa pidemmän päälle. Lisäksi jo valmiiksi silmätikuksi joutuneen asema on erittäin huono työpaikalla sattuvissa väistämättömissä kahnauksissa ja valtataisteluissa.

Anonyymeillä nettipalstoilla voi avautua juuri sellaisista asioista, jotka tosielämässä vaikuttavat negatiivisesti, jos ihminen kertoo niistä. En minä omalla nimelläni tällaisesta voisi puhua, paitsi sitten kun sillä ei enää olisi väliä työn kannalta. Ehkä tämä selvensi asiaa sinullekin? Et tosin vaikuta siltä, että edes haluaisit ymmärtää. Ehkä kirjoitankin enemmän muille, joiden tiedän lukevan tätä keskustelua.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

devil_doll kirjoitti:Meillä oli mielestäni hyvät välit. En keksi muuta syytä kuin sen, että hän ajatteli, että koska olin köyhästä perheestä, arvostaisin enemmän rahaa. Sen sijaan akateemisten lapset olisivat sitten hyötyneet enemmän merkinnästä todistuksessa, koska todennäköisesti aikoivat akateemiselle uralle. Mielestäni tuollainen nuoren, vielä tulevaisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen uskovan nuoren ihmisen predestinaatio kotiolojen perusteella on vain yksinkertaisesti väärin.
Ehkä mahdollisuutena olisi se ettei niillä "hyvillä väleillä"(oli ne nyt saavutettu sitten millä lie keinolla)
ole asian kanssa tekemistä?Ainakaan itse en hyväksyisi sitä että numeroita tai stipendejä jaellaan
jonkun hyväveli-järjestelmän pohjalta.
devil_doll kirjoitti:Tiedän vastaavasti myös ihmisiä, jotka joutuvat salaamaan varakkaan taustansa halutessaan joihinkin perinteisiin duunariammatteihin.
Tämä oli nyt minulle jo ihan uutta. :D
Siis tiedän toki ettei huonoista lähtökohdista pinkaista ilman kunnon opintoja korkeimmalle pallille
mutta jos on hyvät suhteet, määrätietoisuutta ja hyvä koulutus, ei pääse paskaduuniin?

Mistään lähtökohdista ei välttämättä enää aikuisiällä kannata kauheasti puhua koska suomenkin
yritysmaailmasta löytyy melkoisen monta kaveria jotka ovat lähteneet liikkeelle vieläkin vaatimattomimmista olosuhteista ja tehneet itselleen melkoisen uran ja omaisuuden.
Uskallan nimittäin väittää että jokainen meistä voi saavuttaa sen mitä haluaa,
siihen tarvitaan vaan päättäväisyyttä ja helvetisti työtä.
Persettä nuolemalla ei pitkälle pötkitä, samoin jos se kultalusikkakin törröttää sieltä ahterista,
ei se yksinomaan takaa menestystä ja makeaa elämää.
devil_doll kirjoitti:Ehkä tämä selvensi asiaa sinullekin?
Siis noin niinkuin mitä asiaa?
Alunperinhän kyse oli ketjusta jossa kyseltiin kuka on joutunut kaverinsa kusettamaksi kunnes
sinne ilmeistyikin jo sitten stooria opettajien ja rehtoreiden salaliitoista, itsemurhista ja siitä kuinka
elämä potkii päähän.Ainoa asia mitä minä en ymmärtänyt alun pitäinkään, oli se, kuka niistä se sinun
tai siskosi kaveri siis oli.
devil_doll kirjoitti:Et tosin vaikuta siltä, että edes haluaisit ymmärtää. Ehkä kirjoitankin enemmän muille, joiden tiedän lukevan tätä keskustelua.
Tokihan haluan aina avartaa maailmankuvaani mutta en ole tarpeeksi tyhmä nielemään kaikkia niitä
"mie olen aina yrittänyt parhaani ja silti kaikki ja elämä vaan on mua niin vastaan" stooreja.
Se kun nyt on tosiasia että maailma on karu paikka meille kaikille.Jotkut meistä pärjäävät,
toiset taas eivät yritäkään..
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Damien kirjoitti:
devil_doll kirjoitti:Meillä oli mielestäni hyvät välit. En keksi muuta syytä kuin sen, että hän ajatteli, että koska olin köyhästä perheestä, arvostaisin enemmän rahaa. Sen sijaan akateemisten lapset olisivat sitten hyötyneet enemmän merkinnästä todistuksessa, koska todennäköisesti aikoivat akateemiselle uralle. Mielestäni tuollainen nuoren, vielä tulevaisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen uskovan nuoren ihmisen predestinaatio kotiolojen perusteella on vain yksinkertaisesti väärin.
Ehkä mahdollisuutena olisi se ettei niillä "hyvillä väleillä"(oli ne nyt saavutettu sitten millä lie keinolla)
ole asian kanssa tekemistä?Ainakaan itse en hyväksyisi sitä että numeroita tai stipendejä jaellaan
jonkun hyväveli-järjestelmän pohjalta.
Omat numeroni tulivat kovalla työllä. Lopetin viimeisenä vuonna kaikki harrastuksetkin, jotta pystyin keskittymään vain opiskeluun.
devil_doll kirjoitti:Tiedän vastaavasti myös ihmisiä, jotka joutuvat salaamaan varakkaan taustansa halutessaan joihinkin perinteisiin duunariammatteihin.
Tämä oli nyt minulle jo ihan uutta. :D
Siis tiedän toki ettei huonoista lähtökohdista pinkaista ilman kunnon opintoja korkeimmalle pallille
mutta jos on hyvät suhteet, määrätietoisuutta ja hyvä koulutus, ei pääse paskaduuniin?

Mistään lähtökohdista ei välttämättä enää aikuisiällä kannata kauheasti puhua koska suomenkin
yritysmaailmasta löytyy melkoisen monta kaveria jotka ovat lähteneet liikkeelle vieläkin vaatimattomimmista olosuhteista ja tehneet itselleen melkoisen uran ja omaisuuden.
Pistä toki joitain esimerkkejä? Minua kiinnostaa kovasti.
Uskallan nimittäin väittää että jokainen meistä voi saavuttaa sen mitä haluaa,
siihen tarvitaan vaan päättäväisyyttä ja helvetisti työtä.
Ja helvetisti lahjoja, sitä enemmän mitä enemmän muut tekijät ovat sinua vastaan.
Persettä nuolemalla ei pitkälle pötkitä, samoin jos se kultalusikkakin törröttää sieltä ahterista,
ei se yksinomaan takaa menestystä ja makeaa elämää.
Kyllä se kultalusikka tietä tasoittaa, kuitenkin.
devil_doll kirjoitti:Ehkä tämä selvensi asiaa sinullekin?
Siis noin niinkuin mitä asiaa?
Alunperinhän kyse oli ketjusta jossa kyseltiin kuka on joutunut kaverinsa kusettamaksi kunnes
sinne ilmeistyikin jo sitten stooria opettajien ja rehtoreiden salaliitoista, itsemurhista ja siitä kuinka
elämä potkii päähän.Ainoa asia mitä minä en ymmärtänyt alun pitäinkään, oli se, kuka niistä se sinun
tai siskosi kaveri siis oli.
Ehkä olisin halunnut ajatella, että se opettaja olisi ollut kaverini?
devil_doll kirjoitti:Et tosin vaikuta siltä, että edes haluaisit ymmärtää. Ehkä kirjoitankin enemmän muille, joiden tiedän lukevan tätä keskustelua.
Tokihan haluan aina avartaa maailmankuvaani mutta en ole tarpeeksi tyhmä nielemään kaikkia niitä
"mie olen aina yrittänyt parhaani ja silti kaikki ja elämä vaan on mua niin vastaan" stooreja.
Se kun nyt on tosiasia että maailma on karu paikka meille kaikille.Jotkut meistä pärjäävät,
toiset taas eivät yritäkään..
Yrititkö sinä pärjätä avioliitossasi? Varmasti yritit - ja silti tuli ero, kuten olet palstalla kertonut, etkä saanut edes lasten huoltajuutta... Valitettavasti vaimosi oli lahjakkaampi lasten hoidossa, koska eihän siinä sukupuoli mitenkään vaikuta, vaan yksinomaan omat kyvyt. :)

Jos aletaan puhumaan oman pahan olonsa kylvämisestä tällä palstalle, niin siinä mielestäni sinä olet ykkössuosikki. Ehkä Rosse voisi vähän terapoida ja hoidella sinua? :)
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Näin äkkiseltään luettuna sekä Damienilla että devil_dollilla on oikeat pointtinsa, mutta kumpikaan ei ole kokonaan oikeassa, niin että eiköhän tämä vääntö alkaisi jo riittää?
Sen verran henkilökohtaisuuksiin on näköjään jo menty, että ei tämä enää viihteestäkään käy :roll:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Olisit heti sanonut, että näistä asioista on kulunut jo yli 30 vuotta, sillä puhut kansakoulusta, ja sehän lopetettiin jo 32 vuotta sitten. Ehkä olisi voinut olla helpompi ymmärtää, miksi se stipendi tuntui olevan niin tärkeä.
devil_doll kirjoitti:Tämä kaikki puuttuu vain kansakoulun käyneen lapselta; jopa läksyissä avustaminen oli mahdotonta, koska vanhemmat eivät osanneet koulun opettamia asioita.
devil_doll kirjoitti:Kaupungin stipendi kuuluu (ehkä pitäisi puhua imperfektissä, sillä asiasta on yli 20 vuotta) luokan parhaalle, se sanotaan stipendin säännöissä. Juuri siksi siitä voi tulla myös merkintä todistukseen.
Ja ihan suoraan sanottuna peruskoulun todistuksella voit pyyhkiä sanonko mitä työelämän suhteen. Sillä sä et ratsasta pitkälle.
devil_doll kirjoitti:Ehkä Rosse voisi vähän terapoida ja hoidella sinua? :)
Sori, äläppäs lupaile vielä mitään, kun sihteerini kertoi juuri tänään, että kaikki terapia-ajat ovat täynnä ensi vuoden huhtikuuhun asti. Ja pitäähän mulla olla aikaa myös vapaa-ajalle, (katselee Omegaansa) eli kapitalistisille harrastuksille kuten; vittuilu, keskustelupalstoille kirjoittelu, oman egoni pönkittäminen, yleinen paskanjauhanta aina kaupankassasta suppeaan ystäväpiiriini saakka.

Elämä on ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

rosamarine kirjoitti:Ja pitäähän mulla olla aikaa myös vapaa-ajalle, (katselee Omegaansa) eli kapitalistisille harrastuksille kuten; vittuilu, keskustelupalstoille kirjoittelu, oman egoni pönkittäminen, yleinen paskanjauhanta aina kaupankassasta suppeaan ystäväpiiriini saakka.
Onneksi kaiken tuonkin voi yhdistää yhteen paikkaan=minfoon.
Ja jää vielä näppärästi aikaa munkin hoitelulle.Vai mitä, Rosse? :wink:
devil_doll kirjoitti:Pistä toki joitain esimerkkejä? Minua kiinnostaa kovasti.
Aloita vaikka Jorma Ollilasta.
devil_doll kirjoitti:Ja helvetisti lahjoja, sitä enemmän mitä enemmän muut tekijät ovat sinua vastaan.
Huoh...Oletko muuten miettinyt että ehkä sinä saattaisit hyötyä siitä terapiasta?
Siis ihan oikeasta, ei minfoterapiasta.Minusta on jotenkin käsittämätöntä miten maailma voi
olla yhtä ihmistä vastaan, mutta yksilö ei edes keksi mitään loogista syytä miksi näin on.
devil_doll kirjoitti:Kyllä se kultalusikka tietä tasoittaa, kuitenkin.
Sanoo yleensä köyhä ja lahjaton.
devil_doll kirjoitti:Ehkä olisin halunnut ajatella, että se opettaja olisi ollut kaverini?
"Halunnut ajatella" ei ole sama asia kuin että on.
Tiedän myös naisia jotka olisivat halunneet nuorena olla prinsessoita ja omistaa yksisarvisen.
devil_doll kirjoitti:Yrititkö sinä pärjätä avioliitossasi? Varmasti yritit - ja silti tuli ero, kuten olet palstalla kertonut, etkä saanut edes lasten huoltajuutta... Valitettavasti vaimosi oli lahjakkaampi lasten hoidossa, koska eihän siinä sukupuoli mitenkään vaikuta, vaan yksinomaan omat kyvyt. :)
Hieman paskaa spekulaatiota koska a) tilanne on voinut elää tuonkin jälkeen ellet satu kuulumaan
lähipiiriini ja b) kyvyillä ei ole kovinkaan paljon osuutta siinä vaiheessa kun huoltajuudesta puhutaan.
Mitä parisuhteisiin tulee, huonoihinkin, ne eivät ole mikään uuvutustaistelu joissa pitäisi yrittää pärjätä.

Suhteisiin kun mennään yleensä ihan molempien yhteisestä halusta ja loppu hoituukin juuri niinkuin
se on hoituakseen.Siinä vaiheessa kun pitää "yrittää alkaa pärjäämään" päivästä toiseen, kannattaa erota.Huomattavasti tervehenkisempi keino ratkoa pieniä vastoinkäymisiä kuin repiä ranteita auki. :wink:
devil_doll kirjoitti:Jos aletaan puhumaan oman pahan olonsa kylvämisestä tällä palstalle, niin siinä mielestäni sinä olet ykkössuosikki. Ehkä Rosse voisi vähän terapoida ja hoidella sinua? :)
Kiitos.Se on aina mieltä ylentävää kuulla suoltavansa scheisseä palstalle ja vieläpä nähdä että joku
ressukka jaksaa niitä jopa aktiivisesti seurata ja kommentoida.
Kunhan saan joskus oikein kunnon motivaation, lupaan minäkin purkaa lapsuuden traumojani tänne.
Toistaiseksi vaan olen kestänyt sen elämältä turpiin saamisen.Se kun on sitä elämää. :wink:

ps.Oletko sattunut huomaamaan että sinä teet sen rajan vedon muiden ihmisten ja itsesi välillä.
Muilla kun on asiat paremmin niin on joku heitä siinä auttanut ellei tarjonnut oikein avaimia käteen.
Ja kun sinä et ole onnistunut, on siihen syynä opettajat, vanhemmat jotka eivät auttaneet ja kaikki
jotka pitävät vain valittajana.Kuulostaako tuo nyt kauhean terveeltä enää?
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Damien kirjoitti:Tämä oli nyt minulle jo ihan uutta. :D
Näin se Damien tällä hetkellä on. Akateeminen koulutus tarkoittaa käytännössä että työnantaja katsoo että olet mihin tahansa ei-akateemisen alan tehtävään ylikoulutettu, ja ottaa jonkun niistä muista, vähemmän koulutetuista hakijoista. Ymmärrän kyllä syynkin: jos siivoojan paikkaa hakee maisteri ja pelkän peruskoulun käynyt, niin kummasta todennäköisesti tulee sitoutuneempi ja pitkäaikaisempi työntekijä? Tilanne on kuitenkin luultavasti se että maisteri hakee koko ajan oman alansa töitä (joita ei Suomessa yleensä ole..) ja haihtuu heti kun on saanut paremman työn, kun taas se peruskoulun käynyt luultavammin on tyytyväinen että pääsi töihin ja on valmis opettelemaan siivoojaksi ja pysymään samassa firmassa.

Siis eihän se aina todellakaan näin mene mutta näin se työnantajien logiikka menee. Ja huomatkaa että tässä nämä koulutustasot olivat ihan esimerkkeinä ilman mitään arvolatausta.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Meni mielestäni nyt Damienilla liian elitistiseksi kikkailuksi. Lippa pystyyn Devil Doll!

Lisäys: Kuinkas tämä nyt tällä lailla...Ihan viattomasti alkuuunsa keskusteltiin joidenkin postausten syvimpien syövereiden tarkoitusperistä.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Esimerkiksi akateemisten vanhempien lapset voivat esim. kysyä vanhemmilta läksyistä ja vaikkapa tutkijoiden lapset saavat jo varhain kuvan, mitä työ pitää käytännössä sisällään, oppivat osan asioista ja saattavat jopa tutustua vanhempiensa kautta tuleviin opettajiinsa yliopistossa.
Kuulostaa hyvältä ja kätevältä ja olen tuohon käsitykseen törmäillyt usein; noin vain ei käytännössä tapahdu kuin korkeintaan ihan harvoin, poikkeustapauksissa. "Akateeminen" vanhempi ei ole profeetta omalla maallaan eikä omassa perheessään. Tiedän tämän varmasti. Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut vanhempi ei todellisuudessa ole lapsilleen sen edullisempi vanhempi kuin kansakoulupohjalla oleva. Syynä mm. että oman vanhemman opetus/opastus/työnkuvan välittäminen ei mene perille eikä oma lapsi halua ottaa mitään oppia omalta vanhemmaltaan. Kuvaan liittyy lisäksi tiettyjen alojen "akateemisten" täydellinen kyvyttömyys esittää itsellään olevaa tietotaitoa kenellekään edes yhtään ymmärrettävästi. Useimmiten "akateemisten" vanhempien lapset käyvät koulunsa läpi ihan omillaan eivätkä usein edes ole itse innostuneita jatkamaan perheen akateemisia perinteitä.

Käytän lainausmerkkejä akateemisista vanhemmista sen takia, että termi on niin epätarkka ja käsittää niin erilaisia ihmisiä ja eri alojen taitajia, että sen merkityksellä on omasta mielestäni arkikielessä hyvin suppea käyttöarvo.
Nothing is quite what it seems
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

rosamarine kirjoitti:Olisit heti sanonut, että näistä asioista on kulunut jo yli 30 vuotta, sillä puhut kansakoulusta, ja sehän lopetettiin jo 32 vuotta sitten. Ehkä olisi voinut olla helpompi ymmärtää, miksi se stipendi tuntui olevan niin tärkeä.
devil_doll kirjoitti: Tämä kaikki puuttuu vain kansakoulun käyneen lapselta; jopa läksyissä avustaminen oli mahdotonta, koska vanhemmat eivät osanneet koulun opettamia asioita.
Taisi pieni lukihärö iskeä eilen iltasella. Tarkoitit siis varmaankin, että vanhempasi ovat kansakoulun käyneitä, jolloin olet eriarvoisessa lähtökohdassa kuin akateemisten lapset? Ja kun peruskoulusta puhutaan edelleen, niin vähän vaikea uskoa (ei tietenkään mahdotonta), etteivät vanhempasi olisi osanneet neuvoa sinua? Olisiko sitä tarvinnutkaan, olithan luokkasi paras.
taavetti kirjoitti: Lisäys: Kuinkas tämä nyt tällä lailla...Ihan viattomasti alkuuunsa keskusteltiin joidenkin postausten syvimpien syövereiden tarkoitusperistä.
Taidat olla Taavetti taivastelun mestari.

Edelliseen palaten, mielestäni on karun kuuloista, ellei jopa pelottavaa, että aikuisiän ylittänyt ihminen dillittää jostain kaupungin stipendistä, ja siitä, kuinka se jäi merkitsemättä peruskoulun päästötodistukseen? Ja se on ollut sitten syynä, että jätettiin päivälukio väliin ja tietenkin syynä myös siihen, että tänä päivänä henkilö on mahdollisesti paskaduuneissa tai ehkä ei työssä ollenkaan.
Siinä on selkeästi ihminen, joka löytää syyn aina muista kuin itsestään. Syyllisiä ovat siis yhteiskunta, naapurin kermaperseet, opettajat ja koko elämä.
Kyllä sulla on Suomen maassa täysin samanlaiset mahdollisuudet opiskeluun kuin kenellä tahansa muullakin. Kotioloihin synnytään, ei sitä voi valita paikkaansa, mutta opiskelujen suhteen ei pitäisi olla valittamista.
Damien kirjoitti:Onneksi kaiken tuonkin voi yhdistää yhteen paikkaan=minfoon.
Ja jää vielä näppärästi aikaa munkin hoitelulle.Vai mitä, Rosse? :wink:

Khyl. Munkit hoidellaan tietenkin vapaa-ajalla, eli minfossa!
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

taavetti kirjoitti:Meni mielestäni nyt Damienilla liian elitistiseksi kikkailuksi. Lippa pystyyn Devil Doll!
Elämähän on kikkailua täynnä ja siinä osut oikeaan että lippa(tai häntä) kannattaa nostaa
pystyyn, mennä eteenpäin eikä jäädä tuleen makaamaan.Molempien esimerkit olivat kärjistettyjä
ääripäitä ja ihan realistisia sellaisia.

Siinä määrin kunnianhimoakin on erilaista että jotkut ovat valmiita laittamaan kaiken likoon,
lähtemään sieltä pohjalta(josta muuten jokainen lähtee), ja olemaan säntillisiä.
Toinen ryhmä taas ei tunnu saavan koskaan mitään sen suurempaa aikaiseksi ja se harmittaa heitä
suunnattomasti.Tällöin se syy on juurikin siinä peilissä eikä peilikuvassa.
Helpoin tie totta kai on jäädä vain paikoilleen, heristää keskisormea ja olla yrittämättä sillä
syyllä ettei mikään kuitenkaan onnistu kun kaikki menee kuitenkin "aina" ihan vituiksi.
Valitettavasti tuolla tekosyyllä pettää aina lopulta itseään.

Vai kuvitteleeko täällä joku ihan oikeasti vielä että ne ihmiset jotka nytkin porskuttavat nyt
kovine liksoineen korkeassa asemassa tässä maassa, ovat saaneet koko hoidon tuosta vain tarjottimella?

Enkä minä suoraan sanottuna usko että jokainen voi olla ihan mitä vaan.
Minustakaan ei olisi naiseksi, saati Kiinan keisariksi mutta pointti olikin siinä että kun halua ja
tahtoa löytyy, voi jokainen mennä läpi sen kuuluisan harmaan kivenkin ja tehdä itsestään jotain.

Ja jos hommat ei toimi ja elämä tuntuu antavan monoa niin on usein hyvä kävellä sinne peilin
eteen ja kysyä, onko siellä näkyvässä kuvajaisessa jotain vikaa tai asia jonka voisi itse tehdä
toisin.Itse joudun tuota tekemään oikeasti harva se päivä.

Tässä ketjussa esittämäni ajatukset eivät ole sitten minkään sortin elitististä vittuilua
yhtään ketään kirjoittajaa kohtaan jos nyt joku niin ajatteli.
rosamarine kirjoitti:Khyl. Munkit hoidellaan tietenkin vapaa-ajalla, eli minfossa!
Hitto että ärsyttää tuommoiset ympäripyöreät vastaukset.Hoiteletko sinä nyt siis munkkeja
vai mun munkkeja?Mennäänkö kahville?
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Olihan taas kerran aloitus; ei päätä eikä häntää
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=10061
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Ai helvetti, mä sitten päivä päivältä enemmän inhoan tuota aurinkolasihymiön käyttöä väärissä, ja toisinaan oikeissakin, paikoissa. Juu, pienet on murheet, mutta näillä mennään. 8)
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

JohnDoen lähdettyä kyseisen hymiön käyttö on kuitenkin minfossa vähentynyt noin 87%.
Helpottaako yhtään? 8)
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

No juu, jonkin verran kieltämättä, mutta minun puolestani sen voisi poistaa kokonaan tuolta hymiö-valikosta. Mitä hittoa se edes kuvastaa? Omahyväisyyttä...? 8)
Lukittu