Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kotipoliisi
Martin Beck

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kyllä jotenkin sopii kuvioihin hyvin tuo yöllinen ajelu. Moni kertoo havaintoja siitä ja itse Nissekin muistaa "että kaaduinko lepikkoon?"

Lisäksi olen miettinyt sitä, että kun kallisarvoiset prätkät otettiin retkelle mukaan ja arvattavissa oli, että kaikennäköiset koltiaiset kävivät niitä tiirailemassa, niin miksi rikospaikkakuvissa vain Nissen pyörä oli heti teltan kupeessa koivua vasten? Paikassa, jossa se oli koko ajan valvovan silmän alla ja mahdollisimman lähellä telttaa.

Sepin pyörä oli sen sijaan polun toisella puolella kummallisesti pöheikköön pysäköitynä, josta sen olisi voinut vaikka varastaa porukan nukkuessa.

Telttakoivu oli niin paksu ja hyvässä paikassa, että kaiken järjen mukaan pyörät oli alunperin pysäköity molemmin puolin koivua turvallisesti teltan kupeeseen.

Jossain vaiheessa vaan Sepin pyörällä oli tehty ajoreissu ja tultu takaisin sen verran raivokkaassa mielentilassa, että pyörä oli roiskastu mihin sattuu. Varmaan myös promilleilla oli osuutta siihen, ettei tarkkuusajo koivun viereen enää onnistunutkaan.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Samaa mieltä, ei tuota mp:llä ajelua voi oikein sulkea poiskaan. Vaikka NG itse on sen mahdollisuuden "painokkaasti" kiistänyt.

Jäin miettimään tuota Marjatan kertomaa: että NGn pyörällä oli "kaaduttu". Ja mihin jälkiin pyörässä, hänen päätelmänsä perustui?

Tiesikö Marjatta välttämättä sen kumpi oli NGn ja Sepon pyörä. Ajattelin sitä kun täällä on mainittu, että Sepon pyörästä puuttui etulokari? NGn mp:stä ei ole mitään ulkoista mainintaa kaatumisesta. Paitsi tietysti tämän yhden "todistajan" näkemät verijäljet bensatankissa.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kenelläkään Bodomilla tuolloin läsnä olleista kalastajista ei ollut havaintoa moottoripyörän äänistä.
Tälläiset Sahakankaan sun muiden kuvitelmat tulisi jo lopulta jättää pois B3M-keskusteluista.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Kotipoliisi
Martin Beck

Joo, muutamalla henkilöllä on julkituotuja havaintoja mm. moottoripyörällä ajamisesta, tappelun äänistä ja avunhuudoista.

Sitten taas aika monella ei.

Nimittäin kaikilla niillä, jotka eivät ole halunneet aikoinaan tulla mitenkään julkisuuteen tämän koko kansakuntaa järkyttäneen kolmoissurman osalta.

Voisin hyvin kuvitella itsenikin siihen joukkoon 60-luvulla, joka kenties kuuli vaikka mitä mutta pysytteli hiljaa, jottei joutuisi ikäviin kuulusteluihin ja poliisin tentattavaksi. Ja vain toivoisi, että asia ratkaistaisiin oikeudenmukaisesti. Pettymys oli suuri kun ymmärsin, että Nisse pääsikin vapaaksi kuin koira veräjästä.

Vannoisin itselleni, että jos joskus vielä tämä kauhutarina tulisi esiin, en enää pitäisi asioita sisälläni vaan kertoisin kaiken.

Ja niinhän juuri tässä on käynyt. Muutamat niistä ihmisistä, jotka 60-luvulla hiljenivät, uskalsivat nyt tulla esiin. Ja heidän todistuksensa mitätöitiin vaikka niissä luultavasti on totuuden avain.

Mites muuten Wagner - tiedätkö oman kalastaja-isoisäsi mieltä painavista luurangoista, joita hän ei koskaan pojanpojalleen kertonut?

8)

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Luettuani Käräjäoikeuden tuomiosta tuon kohdan, jossa käsiteltiin tuon yllätystodistajan kertomusta, tulin siihen tulokseen, että koko se kertomus oli täydellisesti keksittyä tarinaa. Ihmettelen, että vielä joku vetoaa tuon todistajan kertomukseen. Luulenpa, että edes syyttäjä ei ole sitä todella uskonut. 8)
Kotipoliisi
Martin Beck

Sariola kirjoitti:Luettuani Käräjäoikeuden tuomiosta tuon kohdan, jossa käsiteltiin tuon yllätystodistajan kertomusta, tulin siihen tulokseen, että koko se kertomus oli täydellisesti keksittyä tarinaa. Ihmettelen, että vielä joku vetoaa tuon todistajan kertomukseen. Luulenpa, että edes syyttäjä ei ole sitä todella uskonut. 8)
Voisitko Sariola kiteyttää muutamaan lauseeseen sen mikä teki tämän "yllätystodistajan" lausunnosta epäluotettavan eli keksityn tarinan?

Kiitos. 8)

- Rudyard Kipling
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei se vastaa.

Sariolasta puhuttaessa saa käyttää sanaa se!

Se Sariola on juuri sellainen, että se ylenkatsoo muita kirjoittajia, jos he eivät ole sen kanssa samaa mieltä, eli nuole tietyn henkilön, no, saappaita, niin on hieman alapuolella sitä, mitä oikeasti tarkoitin!

Kerro Sariola, mitenkä leukaluun hyväasentoinen murtuma ja naarmu kyynärvarressa estävät liikkumisen tuntikausiksi ja miksi joku on alentuneessa tajunnantilassa vuorokausia (4-5vrk.), jos hänellä ei sitten olekaan vakavaa aivovammaa, eli kuten itse sanoisit, "aivoruhjetta?"

No sinä et ole lääkäri, et edes onneton puoskari, vaikka sellainen voisit hyvinkin olla, mutta yritä nyt vastata näihin muutamiin erittäin yksinkertaisiin lysymyksiin!
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Onko tästä yöllisestä moottoripyörän äänestä mitään faktaa, kuinka moni sen äänen on kuullut?
Misri
Jessica Fletcher

^^ Olihan niitä ääniä! Ainakin kolme ihmistä on niitä yöllä kuullut. Voi olla enemmänkin, mutta kaikki ääniä yöllä kuulleet ihmiset, eivät ole ilmoittautuneet kuulijoiksi. :D
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariola kirjoitti:Luettuani Käräjäoikeuden tuomiosta tuon kohdan, jossa käsiteltiin tuon yllätystodistajan kertomusta, tulin siihen tulokseen, että koko se kertomus oli täydellisesti keksittyä tarinaa. Ihmettelen, että vielä joku vetoaa tuon todistajan kertomukseen. Luulenpa, että edes syyttäjä ei ole sitä todella uskonut. 8)

Niin, ne epäluotettaviksi todisteluiksi tulkitut asiat olivat mm; kysymys Gulfin baarista, pääsikö ojan/puron yli puuta pitkin. Oikeuden mielestä ko.baaria ei ollut vielä tuolloin, puita ei myöskään ollut tuohon aikaaan kaatuneena puron/ojan yli. Myöskin kartanon väkeä uskottiin kun he väittivät, että alueelta aina ajettiin pois luvattomat leiriytyjät.

Kuten tiedämme niin asia Gulfin baarin suhteen ei ole mitenkään varma. Samoin puron yli on tänä kaatunut useita puita, tod.näk. myös 60-luvulla. Mihinkään "kodinturvajoukkoihin" kartanon puolesta en usko. Jokainen voi miettiä mitä se vaatii, että joka ilta, yö ja päivä sieltä ajettaisiin luvattomat liikkujat pois, ei onnistu.

MS:aan kertomukset olivat osin ristiriitaisia mutta niin oli myös NG:n, oliko molempien kohdalla niin, että aika kultaa muistot?
Hessu52
Watson itse

Minäkin muistan Gulfin baarin jostain -50 lopulta olleen juuri siellä missä pitikin, joten kyllä tuostakin voisi joku halukas todellakin ottaa selvää, vaikkapa maanmittauslaitoksen vanhoista ilmakuvista (kolmiomittauskuvista), ja niitä kyllä löytyy, joten minusta ei tarvitse tehdä sen takia enää valehtelijaa!
Misri
Jessica Fletcher

^^ Täytyy tässä yhteydessä tuoda esiin se tosiasia, että käräjäoikeus ei ole todennut lausunnossaan, että Marjatta olisi katsottu todistuksensa perusteella "valehtelijaksi". Vaikka Sariola näin itse kertoo nähneensä, luettuaan käräjäoikeuden asiakirjoja. Sariolalla on näköjään tämä erityinen rivienvälistä lukemisen taito. :D

Jos ajattelee tätä todistusta, niin heikentävinä tekijöinä siinä on ollut nämä tarkentavien asioiden/seikkojen puuttuminen oikeuden näkökulmasta katsottuna. Se että todistaja toi tietonsa niin myöhäisessä vaiheessa vasta esiin. Sekä se, ettei hän pystynyt enää nimeämämään kaikkia mukana olleita retkikumpaneitaan.

Ja kun tilanne oikeudessa oli sana sanaa vastaan, niin silloin tälläisissa tapauksissa, asia ratkeaa syytetyn eduksi.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Marjatta muistaa nähneensä Nils Gustafssonin Gulfin baarissa - eikö niin? Ja varmaan näkikin.

Marjatan kertomuksen suurin epätarkkuus liittyy kerrottuun leirintäalueeseen. Leirintäaluetta ei tuolloin - 60 vielä ollut. Kuuluiko tuo heidän leiripaikka nykyisen leirintäalueen piiriin? Mielestäni ei.

Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että mikäli Marjatan kertomus pitää paikkansa, siihen täytyy liittyä muistamattomuutta siltä osin, että leirintäaluetta ei ollut. Marjatta kertoo, että hiljaa piti olla, eli saatettiin olla kartanon mailla - ehkä luvan kanssa. Tämä saattaa sekoittua myöhemmin paikkaa vuosikymmeniä dominoivaan leirintäalueeseen. Tämä on havaittavissa Marjatan kertomusta kuunneltaessa. Marjatta ei ehkä tuolloin -60 edes tiennyt, että he olivat kartanon mailla - mutta tiesi sen, että hiljaa piti olla.

Lisäksi Marjatan myöhempi elämä on saattanut vaikuttaa todistuksessa kerrotun muistamiseen - en tunne hänen elämänsä historiaa.

Muutoin en näe hänen kertomuksessa ristiriitoja - vaan päin vastoin - sitä tukee silminnäkijähavainnot toisaalta.

Tämä on yksi niistä kertomuksista, jotka mieluusti asettaisin muistijälkitutkimuksen piiriin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä molempien kandidaattien kertomusten tulokset.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Minäkin muistan Gulfin baarin jostain -50 lopulta olleen juuri siellä missä pitikin, joten kyllä tuostakin voisi joku halukas todellakin ottaa selvää, vaikkapa maanmittauslaitoksen vanhoista ilmakuvista (kolmiomittauskuvista), ja niitä kyllä löytyy, joten minusta ei tarvitse tehdä sen takia enää valehtelijaa!
Eikös tuohon paikkaselvitykseen ole helpompikin konsti, kuin vanhat ilmakuvat? Onhan yrityksestä varmaankin jäänyt jotain tietoa? Jokuhan siellä on käynyt kahvilla/tankkaamassa, eikö niin? Miksi pitäisi tutkia juuri "vanhoja" ilmakuvia/kolmiomittauskuvia? Etkö luota aikalaisten kertomuksiin? Pelkäätkö heidän olevan "Nisse-faneja"? En ymmärrä "pointtiasi" tässä asiassa?????
Hessu52
Watson itse

Ressu>> kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Minäkin muistan Gulfin baarin jostain -50 lopulta olleen juuri siellä missä pitikin, joten kyllä tuostakin voisi joku halukas todellakin ottaa selvää, vaikkapa maanmittauslaitoksen vanhoista ilmakuvista (kolmiomittauskuvista), ja niitä kyllä löytyy, joten minusta ei tarvitse tehdä sen takia enää valehtelijaa!
Eikös tuohon paikkaselvitykseen ole helpompikin konsti, kuin vanhat ilmakuvat? Onhan yrityksestä varmaankin jäänyt jotain tietoa? Jokuhan siellä on käynyt kahvilla/tankkaamassa, eikö niin? Miksi pitäisi tutkia juuri "vanhoja" ilmakuvia/kolmiomittauskuvia? Etkö luota aikalaisten kertomuksiin? Pelkäätkö heidän olevan "Nisse-faneja"? En ymmärrä "pointtiasi" tässä asiassa?????
Täytynee selittää.

Katsos kun et ole tehnyt mitään tämän jutun eteen, oli houkuteltava sinut esiin ja saada sinut kysymään juuri tuollainen normaali tyhmä kysymyksesi.

Voitkin ottaa yhteyttä noihin luetteloimiisi tahoihin ja todellakin kysyä heiltä, miten asia on.

No minä voin sitten tutkailla etsimiäni maanmittauskuvia ja tarkkailla niiden vuosilukuja, katsotaan mitä saamme yhdessä aikaan, jooko?

Sehän on mielestäsi niin kovin helppoa, eikö vaan?
Vastaa Viestiin