Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Varmaan hupparimies on kuitenkin mennyt aika vauhdilla ulos kun poliisi on tulossa. MUTTA, jos oletetaan että vaatteet ovat olleet arkulla ruskeat housut päällimmäisinä, niin miten ne ovat tuohon tippuneet? Jos murhamies on ponnistanut arkun päältä, ottanut toisella kädellä tukea ikkunanpielestä, laittanut vasemman jalan ikkunalle ja ponnistanut ulos niin että tulee oikealla jalalla ulos niin minun fysiikan lakieni mukaan vaatekasa "sortuu" sänkyyn päin tai sitten arkun eteen, mutta ei tuohon missä ne nyt ovat???
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
TM:n teoria liikkuvista housuista on kelpo ja looginen selitys.
Olisi mukava tietää vähän enempi niistä lausunnoista.
Ensihoitajakuvasta saa vaikutelman, että ruskeat housut on verhon alla.
Se olis aika hämmästyttävä detalji...siis kengänjälkihousut olisi verhon alla, kai mä nään väärin?
Olisi mukava tietää vähän enempi niistä lausunnoista.
Se olis aika hämmästyttävä detalji...siis kengänjälkihousut olisi verhon alla, kai mä nään väärin?
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
No ei kyllä hämmästyttäisi. Housua tallottu ennen ikkunan lopullista särkemistä , minkä ääneen tytärkin taas valpastui. Samalla voidaan todeta, ettei se särkijä ainakaan mikään huppumies ollut, sehän särki ikkunan siihen kuntoon, että siitä tuli sisäänkin AA:n mukaan. Nyt tuomarit tarkkana..alpo holisti kirjoitti:Olisi mukava tietää vähän enempi niistä lausunnoista.
..saapa nähä..
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
No, kyllä mä hämmästyin...
Tästähän seuraisi, että poliisi olisi itse lavastanut vaikutelman ulosmenevästä tekijästä.

Vaatekasa on lasisirujen ja verhon välissä? (vrt ensihoitajakuvaa, jossa verho on kiinni)
ollapa toinen kuva ovesta, jossa verho on kiinni
PS. Takankatveesta näyttää olevan mikäliesäkki
Tästähän seuraisi, että poliisi olisi itse lavastanut vaikutelman ulosmenevästä tekijästä.

Vaatekasa on lasisirujen ja verhon välissä? (vrt ensihoitajakuvaa, jossa verho on kiinni)
PS. Takankatveesta näyttää olevan mikäliesäkki
Viimeksi muokannut alpo holisti, Ti Joulu 07, 2010 2:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Voitko tarkentaa? Jos housut ovat jälkineen olleet rikotusta ikkunasta pudonneen verhon ja sirpaleiden alla niin mihin se tieto johtaa? Suoraan sylttytehtaalle..alpo holisti kirjoitti:Tästähän seuraisi, että poliisi olisi itse lavastanut vaikutelman ulosmenevästä tekijästä.
..saapa nähä..
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Silloinhan:alpo holisti kirjoitti:No, kyllä mä hämmästyin...![]()
PS. Takankatveessa näyttää olevan mikäliesäkki
1. Ensin on tullut siruja lattialle,
2. niiden päälle on pudonnut housut ,
3. joihin on tullut verinen kengän jälki
4. sitten HM olisi pudottanut verhon housujen päälle
...
...eli tarina ei toimisi...
oliko se jälki todellakin noissa lattialla olevissa housuissa...
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Riippu tarinasta. Ylläoleva päättely sulkisi siis Annelin tarinan.alpo holisti kirjoitti: Silloinhan:
1. Ensin on tullut siruja lattialle,
2. niiden päälle on pudonnut housut ,
3. joihin on tullut verinen kengän jälki
4. sitten HM olisi pudottanut verhon housujen päälle
...
...eli tarina ei toimisi...
oliko se jälki todellakin noissa lattialla olevissa housuissa...
Toisen tarinan mukaanhan siruja tulikin aluksi mutta vain sen verran, että oven sai avatuksi. Tämän jälkeen alkoi sitten tapahtumaan ja lopuksi ikkuna särettiin kokonaan, ehkäpä siinä huiskiessa sattui kenkäkin ottamaan lattialta hieman leimanestettä ja osumaan noihin housuihinkin. Päähenkilöstä ei liene epäselvää..
..saapa nähä..
Kuvat on kyllä huonoja, eikä niitä enempää etp-materiaalissa tästä kohtaa ole.
Näitä kun on kopioitu ja skannattu moneen kertaan, ennen kuin nämä meille asti tulivat, niin jälkikin kuvissa on sitten tälläistä...
Tuosta housujen verhon allaolemisesta olen erimieltä, mielestäni ne eivät ole verhon alla. Kuvassa näkyy kynnysmaton päällä oleva verho, verhon päällä lasia ja verhon 'takana' näkyy vielä vähän kynnysmattoa.
Verhon sivureuna on pingottuneena (koska lasia on siinä verhon päällä), tätä pingottuneena olevaa reunaa vasten ovat housut.
Vaatekasan päällä ei näy lasia mutta verhon päällä näkyy. Verijälkihousut (ja muut vaatteet) ovat siis siirtyneet (pudonneet) tuohon paikkaan lasinrikkomisen jälkeen.
Teleksi tuolla aikaisemmin ihmetteli vaatekasan paikkaa, mielestäni sen 'kuulukin' olla noin, eli että ovat pudonneet arkun sivuun kulkusuuntaan.

Seuraavasta kuvasta näkyy paljon lasia kerääntyneenä arkun viereen ja vaatekasan alle, tämä voisi viitata siihen että lasia on rikottu 'vinottain', eli että ensin on rikottu sitä ikkunan vasenta reunaa (joka onkin tasaisempi). Verho on ollut alussa paikallaan ja verhon sivusta lasia on lentänyt paljon siihen vasemmalle edellämainittuihin kohtiin.
Vaikka toki siellä oikealla puolellakin lasia on reilusti.

Näitä kun on kopioitu ja skannattu moneen kertaan, ennen kuin nämä meille asti tulivat, niin jälkikin kuvissa on sitten tälläistä...
Tuosta housujen verhon allaolemisesta olen erimieltä, mielestäni ne eivät ole verhon alla. Kuvassa näkyy kynnysmaton päällä oleva verho, verhon päällä lasia ja verhon 'takana' näkyy vielä vähän kynnysmattoa.
Verhon sivureuna on pingottuneena (koska lasia on siinä verhon päällä), tätä pingottuneena olevaa reunaa vasten ovat housut.
Vaatekasan päällä ei näy lasia mutta verhon päällä näkyy. Verijälkihousut (ja muut vaatteet) ovat siis siirtyneet (pudonneet) tuohon paikkaan lasinrikkomisen jälkeen.
Teleksi tuolla aikaisemmin ihmetteli vaatekasan paikkaa, mielestäni sen 'kuulukin' olla noin, eli että ovat pudonneet arkun sivuun kulkusuuntaan.

Seuraavasta kuvasta näkyy paljon lasia kerääntyneenä arkun viereen ja vaatekasan alle, tämä voisi viitata siihen että lasia on rikottu 'vinottain', eli että ensin on rikottu sitä ikkunan vasenta reunaa (joka onkin tasaisempi). Verho on ollut alussa paikallaan ja verhon sivusta lasia on lentänyt paljon siihen vasemmalle edellämainittuihin kohtiin.
Vaikka toki siellä oikealla puolellakin lasia on reilusti.

-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Enpä osaa minäkään sanoa varmasti oliko verho housujen päällä.
HOUSUT:
Verhon pingoittuneen kaaren taakse jää housut
Verhon reunat ovat suorat molemmilla puolin, joten niiltä osin verho lie mattoa vasten.
Päällimmäisten, kengänjälkihousujen paikka tuntuu siirtyneen verhon ottamisen jälkeen.
(poispäin ikkunasta)
SIRUT:
Olen taas kauhian hämmästynyt
- Miten sirut ovat menneet arkun taakse ja sivuun, mutta eivät muuten noudata arkun muotoa
(Sininen lasimassa alkaa maton edestä. Onko tuo varmasti lasia)
- Onko maton edessä ollut jotain, jonka päällä on alunperin ollut lasia
- Miksei arkun päällä ole lasia, vaikka lattialla sitä on runsaasti,
Täten voisi olettaa, että lasia on pudonneilla housuilla,
- Oliko housujen välissä siruja ja oliko jälki samalla puolen kuin oletetut sirut?
- Arkulta roikkuva L-mallinen housunlahje on sirujen päällä
Kun katson arkun vasempaan reunaan olen näkevinäni arkun alusmaton kurttaantuneen seniää vasten...?
joten onko tuo kuiten kin matto? Enpä saa selvää
mutta, OLEELLISTA on se, että poliisi on siis olettanut housujen olleen arkulla.
Jos housuilla ei ole siruja, niin ne on alunperin voinut olla aivan muuallakin
LOPUKSI:
HM:n poistumiskuvassa on virhe.
Housuilla on vain kengän kärkijälki.
Punaisella paidalla pitäisi näkyä kanta tai jalan pitäisi olla arkun reunan ulkopuolella,
jolloin askel alkaisi kauempaa...
HOUSUT:
Verhon pingoittuneen kaaren taakse jää housut
Verhon reunat ovat suorat molemmilla puolin, joten niiltä osin verho lie mattoa vasten.
Päällimmäisten, kengänjälkihousujen paikka tuntuu siirtyneen verhon ottamisen jälkeen.
(poispäin ikkunasta)
SIRUT:
Olen taas kauhian hämmästynyt
- Miten sirut ovat menneet arkun taakse ja sivuun, mutta eivät muuten noudata arkun muotoa
- Onko maton edessä ollut jotain, jonka päällä on alunperin ollut lasia
- Miksei arkun päällä ole lasia, vaikka lattialla sitä on runsaasti,
- Oliko housujen välissä siruja ja oliko jälki samalla puolen kuin oletetut sirut?
Kun katson arkun vasempaan reunaan olen näkevinäni arkun alusmaton kurttaantuneen seniää vasten...?
mutta, OLEELLISTA on se, että poliisi on siis olettanut housujen olleen arkulla.
Jos housuilla ei ole siruja, niin ne on alunperin voinut olla aivan muuallakin
LOPUKSI:
HM:n poistumiskuvassa on virhe.
Punaisella paidalla pitäisi näkyä kanta tai jalan pitäisi olla arkun reunan ulkopuolella,
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

Housun lahkeet vasemmalla, takatasku tai sepalus oikealla alhaalla?
Jos housut on ollu arkulla siten, että lahje roikkuu lattialla,
niin ikkunalle kiivetessä oikea jalka voisi raahata housut mukanaan lattialle.
Housut kierähtää ja jälki jäisi alle.
Kokeilin..., lopputulos on jotakuinkin kuten kuvassa paitsi, että
haaraosa laskeutui lahkeitten päälle...
Jos housut laittaa arkulle kaksin kerroin, niin sitten taitas mennä kuten kuvassa on käynyt.
Tuota... Allaolevan kuvan tilanne on jo se ettei siinä ole enää niitä ruskeita kengänjälkihousuja, vaan ne on jo siirretty johonkin pois.alpo holisti kirjoitti: Päällimmäisten, kengänjälkihousujen paikka tuntuu siirtyneen verhon ottamisen jälkeen.
(poispäin ikkunasta)

Mun silmääni ne näyttävät lasilta...- Miten sirut ovat menneet arkun taakse ja sivuun, mutta eivät muuten noudata arkun muotoa
Mulla on sellainen ajatus että koko vaatekasa on pudonnut siihen lattialle lasin rikkomisen jälkeen, joten varmaankin siinä arkulla olleitten vatteitten päälläkin (ennen lattialle putoamista) on ollut lasin sirpaleita.- Miksei arkun päällä ole lasia, vaikka lattialla sitä on runsaasti,
Liekö matto ollenkaan...Kun katson arkun vasempaan reunaan olen näkevinäni arkun alusmaton kurttaantuneen seniää vasten...?
Voi olla jokin 'rekovirhe'. Jospa siinä arkulla on ollut nuo muutkin lattialla olleet ruskeiden housujen lisäksi, jos 'kannan jälki' on jääny johonkin niihin.HM:n poistumiskuvassa on virhe.
Yksistä toisista housuistahan (siniset farkut (2)) tutkittiin verijälkiä (8kpl; ei tietoa millaisia), jospa ne on myös olleet siinä kasassa. Sijoitin kyllä aikaisemmaassa postauksessa ne siniset farkut sinne sängyn päätyyn.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
turumurre kirjoitti:
Tuota... Allaolevan kuvan tilanne on jo se ettei siinä ole enää niitä ruskeita kengänjälkihousuja, vaan ne on jo siirretty johonkin pois.
No just, nyt mä tajusin sen sun kuvas, luin huolimattomasti. Rekokuvan housut oli niin samanlaiset kuin noi jotka lojuu lattialla....asento sopi niin pahuksen hyvin putoamiseen:
Toi ruskeiden housujen paikka on ollu aika kaukana.
Kas kun ei osunut lasikasan päälle.
Siruja luulisi sitten olevan tuossa näkyvissä vaatteissa.
miten TM sitten nuo arkuntakaiset sirut?
En ole kuullut kengän kantajäljestä, mutta kuten huomautit, verijäljkiä oli muissa housuissa.
Se ei taida kuitenkaan aukottomasti vakuuttaa jäljen syntyneen arkun päällä.
Aika fakiireja jos noista kuvista päättelee miten mikin on ollut poliisien tullessa, ensihoitajien tultua ja muiden siirreltyä tavaroita. Ja päättelee koska kuvat on otettu ja mitä vaatekappaleille on tapahtunut itse tapahtuma-aikaan. Kengänjälkeä on ristiin rastiin ja täällä sovitellaan ponnistuasentoa ikkunaruutuun. On kyllä hienosti dokumentoitu rikospaikka.
Jos joku sanoisi, että tässä on kehittymässä dekkarikäsis kirjaan ja JJ kumppaneineen kätki/sotki Annelille raskauttavia todisteita, niin minä uskoisin.
Jos joku sanoisi, että tässä on kehittymässä dekkarikäsis kirjaan ja JJ kumppaneineen kätki/sotki Annelille raskauttavia todisteita, niin minä uskoisin.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
ainakin ensihoitajakuva on ensin. (verho)
Pointti on esittää kysymys:
Mihin poliisi perusti näkemyksensä siitä, että housut oli arkulla?
Jos jälki syntyikin vaikkapa lattialle tallottuna?
Miten HM siinä tapauksessa olisi voinut poistua...
Sekä syyttäjää, että puolustajaa luulisi kiinnostavan vaatteiden, verijälkien ja sipaleiden järjestys.
Halusin sparrata sitä, onko arkulta pudonnut vaate väärässä paikassa ja entä sirpaleet.
TM vastasi aivan hyvin ensimmäiseen,
mutta arkun päällisen ja sen alla oleviin sirpaleisiin en ole yhtä vakuuttunut.
Liekö niihin löytyisi ETP:stä jotain tarkennuksia.
Erityisesti ihmetyttää ettei ovesta jaa pudonneesta? vaatekasasta kuvaa
...jos näistä puutteista nyt mikään enää ketään hämmästyttää...
Pointti on esittää kysymys:
Mihin poliisi perusti näkemyksensä siitä, että housut oli arkulla?
Jos jälki syntyikin vaikkapa lattialle tallottuna?
Miten HM siinä tapauksessa olisi voinut poistua...
Sekä syyttäjää, että puolustajaa luulisi kiinnostavan vaatteiden, verijälkien ja sipaleiden järjestys.
Halusin sparrata sitä, onko arkulta pudonnut vaate väärässä paikassa ja entä sirpaleet.
TM vastasi aivan hyvin ensimmäiseen,
mutta arkun päällisen ja sen alla oleviin sirpaleisiin en ole yhtä vakuuttunut.
Liekö niihin löytyisi ETP:stä jotain tarkennuksia.
Erityisesti ihmetyttää ettei ovesta jaa pudonneesta? vaatekasasta kuvaa
...jos näistä puutteista nyt mikään enää ketään hämmästyttää...
Minusta tuo venytys ikkunanreunalle tuollatavoin vaatii kyllä melkoisen puristuksen ikkunaruudun sirpaleisista reunoista, etten usko koko tapaan nousta noin vinosti. Jos en tosin koko ikkunasta kulkemiseen, mutta siltikin.