Arja Markkanen kateissa Helsingissä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Arja Markkanen kateissa Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Vanhu ... 79385.html

Vanhus kadoksissa Helsingissä - poliisi pyytää vihjeitä
Julkaistu: 06.12.2010 19:42

Alzheimerin tautia sairastava 65-vuotias Arja Markkanen katosi maanantaina Helsingissä.

Helsingin Länsiterminaalissa Tallinkin terminaalin edustalla tapahtunut katoaminen tuli ilmi laivan saapuessa satamaan kello 16 aikoihin.

Kadonneella Markkasella on olkapäille ulottuvat hiukset ja päällään pitkä ruskea untuvatakki. Kadonnut on noin 165 senttimetriä pitkä.

Helsingin poliisi pyytää vihjeitä kadonneesta henkilöstä numeroon 071 877 4002.

IS
MerryLea
Sabrina Duncan

Re: Arja Markkanen kateissa Helsingissä

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

65-vuotias ei kyllä minun mielestäni ole vanhus... Onko mitään kuulunut Arjasta? Tästä voisi päätellä että on eksynyt seurueestaan, ja sitten eksynyt koko paikasta. Noilla tuntomerkeillä on kyllä kenenkään vaikea lähteä etsimään...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Ruu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Minua aina ihmetyttää näissä se että havaintoja ja vihjeitä kaivataan, mutta henkilön kuvaa ei ole saatavilla, noilla tuntomerkeillä voi tulla paljonkin vääriä havaintoja, niin ympäripyöreitä ne on.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ruu kirjoitti:Minua aina ihmetyttää näissä se että havaintoja ja vihjeitä kaivataan, mutta henkilön kuvaa ei ole saatavilla, noilla tuntomerkeillä voi tulla paljonkin vääriä havaintoja, niin ympäripyöreitä ne on.
Olen usein itsekkin tätä ihmetellyt, mutta kun tämä Arja M on kadonnut eilen, on melko mahdollista että hänet löydetään elossa ja sen vuoksi esimerkiksi kuvaa ei vielä laiteta lehtiin ja nettiin levitykseen että ovat löydettävissä vielä vuosien päästä netistä, vaikka tietenkin auttaisi huomattavasti kadonneen tunnistamisessa jos vastaan tulee, mutta tavallaan ymmärrän omaisten päätöksen siitä ettei kuvaa julkaista, poliisihan tarvitsee omaisilta kuvan ja luvan sen julkaisemiseen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tuntematon Mies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Ruu kirjoitti:Minua aina ihmetyttää näissä se että havaintoja ja vihjeitä kaivataan, mutta henkilön kuvaa ei ole saatavilla, noilla tuntomerkeillä voi tulla paljonkin vääriä havaintoja, niin ympäripyöreitä ne on.
Paljonhan tästä on puhetta ja ihmettelyä ollut eri kadonneitten kohdalla. Olisiko sitten kuitenkin niin, että jos jos tuntomerkit julkistettaisiin, niin sitten niitä vääriä havaintoja vasta tulisikin? Vähän yksi ja toinen olisi ihan varma, että on nähnyt juuri semmoisen mummon - puhumattakaan ilkivaltaisista valehavainnoista, joita ihmiset myös tekevät pelkkää piruuttaan.

Kun tuntomerkkejä ei julkaista, tulee ilmoituksia (jos tulee) todennäköisesti lähinnä niiltä, jotka ihan oikeasti ovat kiinnittäneet huomiota omituisesti haahuilevaan henkilöön noilla main noihin aikoihin. Tällöin ilmoittaja osaa kertoa poliisille ne tuntomerkit, ja niiden perusteella voidaan varmistua, että ollaan oikeilla jäljillä. Siis sama periaate, jonka takia rikoksesta ei kerrota julkisuuteen sellaisia yksityiskohtia, jotka vain tekijä voi tietää.

Edit: No joo. Itse asiassahan tässä tapauksessa on annettu ihan kohtuulliset tuntomerkit.
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Facebookista löytyy Arja Markkanen. Valokuvan perusteella tuntomerkit voisivat täsmätä. En kuitenkaan puhuisi vanhuksesta. :roll:
Ruu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Mainitaanhan uutisessakin että etsitty henkilö on 65 vuotias, eli ei ainakaan minun mielestäni vanhus vielä.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

En kyllä ihan heti käyttäisi 65-vuotiaasta sanaa "vanhus". Näin tuon Arjan kuvan ja näyttää ihan virkeältä naiselta. :) Tiedä vaikka ois vaan lähtenyt vähän rilluttelemaan!
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Aloitusviestin linkissä olleen uutisen alla olevissa kommenteissa lukee, että Arja on löydetty jo eilen Kampin bussiasemalta. Ei muuten taida olla sama kuin tuo facebookin Arja, joka on vielä työelämässä profiilinsa mukaan. Ainakin tuosta alzheimerista päättelisin.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

MerryLea kirjoitti:Aloitusviestin linkissä olleen uutisen alla olevissa kommenteissa lukee, että Arja on löydetty Kampin bussiasemalta. Ei muuten taida olla sama kuin tuo facebookin Arja, joka on vielä työelämässä profiilinsa mukaan. Ainakin tuosta alzheimerista päättelisin.
Tuskimpa tämä täällä kadonneeksi ilmoitettu Arja työelämässä on enää jos alzheimerkin on. Ei varmaan olis vanhukseksi sanottu siinä tapauksessa että on menevä ja terveennäköinen nainen.
Hyvä jos on löytynyt, odotetaan, jospa poliisi vaivautuu asiasta tiedottamaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Muuttakaa kaikki facebookiin hurahtaneet nimenne erinimisiksi kuin joillakin samannimisillä! Katsokaas kun nykyään sieltä se totuus tuntuu löytyvän helpoiten...

Alzheimer-potilaat näyttävät ikäistään vanhemmilta, ainakin taudin edettyä muutaman vuoden. Siksi vanhus sanana on kuvaava.
Petteri
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Petteri »

"Vanhuksen" poika Onneksi löytyi hyvässä kunnossa Kampin bussiasemalta! Kiitokset valppaille vartijoille!

Suora lainaus Iltasanomien kommenteista.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Vanhu ... 79385.html

Siirtäkää löytyneisiin, kiitos.

Petteri
Vastaa Viestiin