Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Re: Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen?

Viesti Kirjoittaja skoone »

mamma71 kirjoitti:
Blues kirjoitti:Ihan uteliaisuutta kysäisin ja suomalaisen passin saa halvimmillaan noin 500 eestin kroonilla, joten suurista summista ei puhuta. Summa on siis 31,95€
Entäs passin muuttelu? Se Juhan vanha passihan katosi. Jospa siihen saatiin jotenkin vaihdettua nimi ja päiväys, uuttahan ei olisi tarvinnut kokonaan hommata. Ja kauanko tuo kestäisi? Mietin vaan, kun se passi tosiaan katosi, niin kauankohan olisi Juhan tarvinnut odotella, että joku sitä vähän rukkaa?
He3tkinen, missä on ollut tieto, että Juhan passi on kadonnut joskus ennen hänen itsensä katoamista? Jos näin on käynyt, voi melkeinpä laskea yksi ynnä yksi...
Muista lähdekritiikki!
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itse muisteleisin lukeneeni kanssa passin katoamisesta, oliko tässä threadissa vai muualla.

Siitäpä tulikin mieleeni, että tavattu mies olisi toimittanut tarvittavat asiakirjat, passin ja viisumin venäjälle.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
hanna84
Alokas

Viesti Kirjoittaja hanna84 »

eiköhän näitä henkilöitä ole jo monta vuotta etitty ja mietitty missä henkilö on.
miksi tässä murha sivuilla ei muutu mikään vaan samojen henkilöitten kuvat pysyvät sivuilla vaikka ovat ijät ja ajat kadoneet.
tätäkään henkilöö tuskin enään löytyy.
jos tämä henkilö on muuttanu jossaan maassa nimet ja ei halua enään palata entiseen.
Blues
Rico Tubbs

Tuota...öh? Mitä sinä Hanna oikein meinaat? Oletkohan sinäkin sisäistänyt tämän foorumin tarkoituksen hieman väärin?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Blues kirjoitti:Tuota...öh? Mitä sinä Hanna oikein meinaat? Oletkohan sinäkin sisäistänyt tämän foorumin tarkoituksen hieman väärin?
Lukaisitko hanna84:sen aiemman viestin? :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Blues
Rico Tubbs

Damien kirjoitti:
Blues kirjoitti:Tuota...öh? Mitä sinä Hanna oikein meinaat? Oletkohan sinäkin sisäistänyt tämän foorumin tarkoituksen hieman väärin?
Lukaisitko hanna84:sen aiemman viestin? :lol:
Oi taivas :lol:
Jäi moinen viisaus huomaamatta ihan vahingossa, täytynee varmaan suunnata energia toiseen suuntaan ja lopettaa kadonneiden asioiden spekulointi. Ratkaisuhan on melkein tässä ;)
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Blues kirjoitti:Oi taivas :lol:
Jäi moinen viisaus huomaamatta ihan vahingossa, täytynee varmaan suunnata energia toiseen suuntaan ja lopettaa kadonneiden asioiden spekulointi. Ratkaisuhan on melkein tässä ;)
Pekulointia pahempaahan on vielä asian kaiveleminen. :wink:
Mutta kun kyse on palstasta jossa puhutaan arkaluontoisista asioista, ymmärrettäneen että
joku saattaa hieman ihmetellä.
Mutta kun olen niin humaani tyyppi niin Setä-D vastaa:
hanna84 kirjoitti:eiköhän näitä henkilöitä ole jo monta vuotta etitty ja mietitty missä henkilö on.
On joo.Niin viranomaisten, omaisten kuin minfolaisten toimesta.
hanna84 kirjoitti:miksi tässä murha sivuilla ei muutu mikään vaan samojen henkilöitten kuvat pysyvät sivuilla vaikka ovat ijät ja ajat kadoneet.
Moni asia on muuttunut mutta jos tarkoitat sitä miksi samat jutut pysyvät pinnalla, on vastaus siinä
ettei ratkaisua ole syystä tai toisesta tullut.Murhalaisia kun yhdistää kiinnostus ja harrastus,
silti mitään ammattia tässä ei olla harjoittamassa monenkaan toimesta.
Miksi kauan sitten kadonneet pitäisi unohtaa?Jos vaikka tutustut ketjuun Oriveden vainajasta tai
Mika Mäenpäästä, huomaat että suurin osa tapauksista selviää ennemmin tai myöhemmin vaikka
ratkaisu nyt näyttäisikin mahdottomalta.
hanna84 kirjoitti:tätäkään henkilöö tuskin enään löytyy.
jos tämä henkilö on muuttanu jossaan maassa nimet ja ei halua enään palata entiseen.
Oletko kenties ollut Laitisen katoamiseen osallisena vai mistä tiedät niin varmaksi että Juhaa
ei löydy?Toki se joskus siltä tuntuu, sillä välin voi tutustua vaikkapa tähän.
hanna84 kirjoitti:miten tämä vaimo ei enään kirjottele tänne kuulumisia pitkään aikaan?
Sitä pitänee varmaan kysyä juvelalta mutta jokaisen ihmisen täytyy mennä elämässään eteenpäin
enkä ainakaan minä pidä mitenkään outona sitä jos henkilöllä on muutakin elämää kuin netissä
istuminen.Siinä olet oikeassa että syyllinen löytyy monasti läheltä mutta poliisikin on varmasti
jo tämän asian huomioinut.
Blues
Rico Tubbs

Saitpa, setä-D, aikaan korrektin vastauksen. Itseltä ei kyllä, varsinkaan tässä kuumeessa, olisi onnistunut moinen. Hienoa!

Palatakseni asiaan, eli Juhan katoamiseen, niin kuulemma, noin kolmessa viikossa saa tuunatun passin. Joko omastaan, tai sitten hupskatooho-passista. Viisumin väärentäminen on sitten, kuulemma, paljon helpompaa.

Ja tosiaan, jos joku ei tiedä, niin Narvahan on täällä täysin venäläinen kaupunki. Joten jos Juha olisi venäjälle ollut menossa, niin uskoisin Eestin kautta menemisen olleen helpompaa kuin vaikka Vaalimalta.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Älä huoli, et ole yksin taudin kourissa. :wink:
Tosiaan vaikka neukkula onkin hajonnut niin Venäjällehän pääsee kuka vaan
kenellä on halua/suhteita/rahaa ja se niinsanottu katoaminenkin on helppoa jos pysyy
kaidalla tiellä.Täällähän sitten viranomaiset kuuluttelevat ja hakevat jos ovat hakeakseen
ja passinkin saa kyllä ihan rahalla väsättyä Suomessa.

Siksipä toistankin kysymykseni: uskooko joku Juhalla olleen niin hyvät verkostot
itänaapurissa ja niin huonosti asiat kotomaassa että kokonaan maan alle painuminen olisi
ollut fiksua?

Kuinka muuten Viron kanssa?Sen mitä on maassa tullut pyörittyä, luulisin että siellä voisi
helposti tehdä katoamistemput mutta kyse on kuitenkin paljon pienemmästä maasta kuin Venäjä?
mamma71
Neuvoja-Jack

Re:

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Juvela kirjoitti:Sitäkin minä olen funtsinut ja pyöritellyt mielessäni,mutta en ole saanut järellistä vastausta,että mihin katosi Juhan vanhettunut passi samoihin aikoihin katoamisen kanssa.Pari viikkoa ennen katoamista vielä oli siellä Pitkäjärvenmökin lipaston laatikossa Juhan äidin kotipaikalla.
Pystyykö passia väärentämään tai muuten hyödyntämään,koska poliisin mukaan Juhalla ei ole voimassa olevaa passia?
Ja onko passia edes mahdollista väärentää ilman rahaa?
Tässä ainakin Juvela mainitsee tuon kyseisen passin katoamisen. Muistin sen, mutta kävin nyt kuitenkin tarkastamassa, että olinko oikeassa. Eli passi katosi sieltä mökiltä.

Edit. siis s. 9 ensimmäinen viesti. Muistaakseni Juvela mainitsee passin aiemminkin.
Blues
Rico Tubbs

Kiitoksia Mamma :)

Nyt alkaa kyllä käymään jännäksi!

Kukahan soittais siihen venäläiseen numeroon? Tai saiskohan ulkomaan numerotiedustelusta mitään tietää?
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Ei se missään Venäjällä ole. Tapettu, ruumis ja auto hävitetty.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

hanna84 kirjoitti:eiköhän näitä henkilöitä ole jo monta vuotta etitty ja mietitty missä henkilö on.
miksi tässä murha sivuilla ei muutu mikään vaan samojen henkilöitten kuvat pysyvät sivuilla vaikka ovat ijät ja ajat kadoneet.
tätäkään henkilöö tuskin enään löytyy.
Vastaampa sitten itsekkin hanna84:n viestiin. Ilmeisesti hän tarkoitti Kadonneet-etusivua, jossa Juha Laitisen kuva on. Siinä ei mielestäni kyllä ole mitään pahaa että Juhan kuva siellä on kuten muidenkin, vuosia sitten kadonneiden kuva. Ja hanna84 tuskin tietää (kuten en onneksi itsekkään) miten paljon tuska voi kasvaa epätietoisuuden ja huhujen vuoksi vuosi vuodelta.
En pitäisi mahdottomana Juha Laitisen kohtalon selviämistä, joten jos et ole ollut mukana mahdollisessa surmatyössä, on sinun vaikea sanoa, tuleeko ruumis/luuranko tai vaihtoehtoisesti syylliset koskaan löytymään. Itse vähän epäilen että ei tule löytymään, mutta jos/kun löytyy, olen siitä positiivisesti yllättynyt enkä ihmettele että vuosisadan ihme olisi tapahtunut.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
MrsLemon
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja MrsLemon »

Mä kyllä edelleen väitän, että jos Juha on jotenkin onnistunut keplottelemaan itsensä Venäjälle, niin minkä ihmeen takia? Eikö ole muitakin maita, jonne kannattaa ennemmin lähteä? Jos Juha ei edes osaa venäjää, niin eihän siellä pärjää ollenkaan. Pietarissa ei saa edes Forexilla hoidettua asioita englanniksi, miten sitten jossain pienemmässä paikassa... Ilman oikeita papereita vielä, silloin joutuu kyllä miliisin silmätikuksi ja siinä tarvitaan kielitaitoa, että saa puhuttua+maksettua itsensä ulos kiperästä tilanteesta. Jos ylinopeussakon mitätöinnistä saa maksaa 20€, niin mitä sitten laittomana maahanmuuttajana olemisesta... Ja mitä töitä sieltä edes saisi kielitaidottomana? Ja jos saisikin, niin palkkataso luokkaa 500€/kk. Siis ihan maksimissaan, varmaan vähemmänkin, kun ei työnantajien tarvitse maksaa laittomille maahanmuuttajille kuten maan kansalaisille (vrt. laittomat siirtolaiset paskaduuneissa Pietarissa & Moskovassa, jatkuvasti poliisin kynsissä).
Se että voisi ihan oikeasti kadota Venäjälle vaatii suhteita ja rahaa ja mielellään sitä sjuvaa venäjää. Ja se taas tarkoittaa, että pyörii jo valmiiksi melko kyseenalaisissa piireissä.

Mun on vaan pakko kommentoida tätä, kun tuntuu olevan yleinen käsitys, että Venäjälle voi noin vain häippästä ja elää siellä tyytyväisenä.
Eye for an eye, tooth for a tooth.
MrsLemon
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja MrsLemon »

Ja noilla suhteilla tarkoitan muita suhteita kuin johonkin venäläiseen rekkakuskiin/naiseen, kyllä siellä pitää olla aika lailla ylemmän tason suhteita viranomaisiin, jos jotain haluaa hoidetuksi.
Eye for an eye, tooth for a tooth.
Lukittu