Mihin katosi Mika Oinonen?
Re: Mihin katosi Mika Oinonen?
Kyllähän minun tietoni mukaan (tästä on joskus koulussakin käsitelty esitelmien muodossa) romaneille uskonto on hyvin tärkeää. Ja perheiden sisäiset arvot, täälläpäin on jopa sellainen käytäntö, että uuden henkilön/perheen suunnitellessa muuttoa toiselle paikkakunnalle - on kysyttävä lupa sen paikkakunnan "johtavalta" romanilta ns. vanhimmalta. Näin ollen myös tämä vanhin voi estää muuton tai vastaavasti "häätää" pois paikkakunnalta. (en tiedä kuinka oikein paljon suuremmissa kaupungeissa toimitaan)
Ja täälläpäin se uskonnollisuus ainakin näkyy vahvasti, lähes voisin sanoa että kaikki ovat helluntailaisia ja hyvin aktiivisia.
Sitten tiedä kuinka paljon suurissa kaupungeissa riehuu näitä hulluja, mutta näin toimitaan pienemmissä.
Ja täälläpäin se uskonnollisuus ainakin näkyy vahvasti, lähes voisin sanoa että kaikki ovat helluntailaisia ja hyvin aktiivisia.
Sitten tiedä kuinka paljon suurissa kaupungeissa riehuu näitä hulluja, mutta näin toimitaan pienemmissä.
Kiitos ja Anteeks, risa aita!
- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -
Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
Itse kyllä kohtasin ensimmäisen kerran väitöksen, että romanit olisivat uskonnollista väkeä.
Tunnen itse romaneita, eikä kukaan heistä tunnusta mitään uskontoa.
En ala vastaan väittämään, mutta en siltikään usko. Sen verran on ko. Ihmisten keskuudessa veritekoja ollut, plus muihin kohdistuneet väkivallanteot.
Tunnen itse romaneita, eikä kukaan heistä tunnusta mitään uskontoa.
En ala vastaan väittämään, mutta en siltikään usko. Sen verran on ko. Ihmisten keskuudessa veritekoja ollut, plus muihin kohdistuneet väkivallanteot.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
No ajattelinkin kun nyt puhutaan kuitennii pienemmästä paikkakunnasta.
Eikä sen kummemmin tarvitse lähteä todistelemaan tunnetuista romaneista...
Eikä sen kummemmin tarvitse lähteä todistelemaan tunnetuista romaneista...
Noh, sinä itse kerrot aikaisemmassa postauksasessasi saaneesi tiedon jopa koulussa. Itse en muista koskaan moisesta kuulleeni, joten pienoinen kriittisyys esille tunkee.
En tosin tiedä milloin olet koulusi käynyt, ja missä, joten odotan vastausta siltä osalta?
En tosin tiedä milloin olet koulusi käynyt, ja missä, joten odotan vastausta siltä osalta?
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Täälläkin pari romania pyörii nykyään noissa helluntaiseurakunnan porukoissa jopa niin tiiviisti ,että olivat ihan talkoilla maalaamassa rukoushuonetta.
Tiedättekö miten paljon olisi syyhyttänyt kameran laukaisinnappia ottaa kuva tästä irrationaalisesta tilanteesta
Tiedättekö miten paljon olisi syyhyttänyt kameran laukaisinnappia ottaa kuva tästä irrationaalisesta tilanteesta
Pari romania, ei liene tee koko romaniväestöstä uskonnollisia?
Itsekin kuulin ensimmäistä kertaa uskonnollisista romaneista, vaikka kotipaikkakunnallanikin asuu huomattava määrä. Luterilaisia taitavat olla suurimmaksi osaksi, sitä sen enempää korostamatta.
Löysin tosin tällaisen Tampereen seudun romaneista: http://www.mansetori.fi/index.php?optio ... Itemid=572
Löysin tosin tällaisen Tampereen seudun romaneista: http://www.mansetori.fi/index.php?optio ... Itemid=572
Romanijuhlat ja helluntaikonferenssi ovat romaneille tärkeitä hengellisiä tapahtumia. Uskonto ja rakkaus jumalaan ovat romaneille hyvin tärkeitä. Lapsille opetetaan heti pienestä pitäen Jeesuksen sovitustyön merkitys.
Ex-poikaystäväni äiti käy noissa vapaaseurakunnan jutuissa, ja kun juttelin hänen kanssaan romaneista, hän sanoi että samaan aikaan hänen kanssaan käy monta naispuolista romania, muttei yhtään miestä. Onkohan sitten niin, että naiset käyvät tilaisuuksissa, jotta voisivat opettaa lapsensa olemaan tuomitsematta isiä vaikka se taas pöllikin naapurinmummon lompakon?
En tiedä onko yleisestikin niin, että naisille on se uskonto tärkeämpi.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
MerryLea, voihan se olla noinkin 
Tosiaan ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta asiasta ja myönnän siis olleeni kapea katseinen ja väärässä.
Mika voisi kyllä alkaa löytymään jo, hieman surulliselta tuntuu, joulu tulossa ja kaikki.
Tosiaan ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta asiasta ja myönnän siis olleeni kapea katseinen ja väärässä.
Mika voisi kyllä alkaa löytymään jo, hieman surulliselta tuntuu, joulu tulossa ja kaikki.
Tunnen paljon romaneja,olen ollut ja olen heidän kanssaan tekemisissä. Voin sanoa että ovat hyvin uskonnollista porukkaa. Ero suomalaisten uskonto-kulttuuriin iso. Romaneille on luonteva asia että on uskossa, suomalaisille lähinnä kummastus "onkse tullu uskoon???"
Mutta siis 100% varmuudella sanon tämän. Ja tässä tapauksessa jopa yleistän. Ei tietenkään kaikki ole. Mutta kuuluu heidän elämään vahvasti.
Mutta siis 100% varmuudella sanon tämän. Ja tässä tapauksessa jopa yleistän. Ei tietenkään kaikki ole. Mutta kuuluu heidän elämään vahvasti.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Tuo uskonnollisuushan ei todellakaan takaa mitään.
Mutta en kyllä usko, että tässä tapauksessa kyseessä olisi mikään romaniseurueen kääntö tms. Eiköhän tosiaan vielä jossain vaiheessa löydy jostain katoamispaikan lähistöltä, niin surulliselta kuin se tuntuukin.
Mutta en kyllä usko, että tässä tapauksessa kyseessä olisi mikään romaniseurueen kääntö tms. Eiköhän tosiaan vielä jossain vaiheessa löydy jostain katoamispaikan lähistöltä, niin surulliselta kuin se tuntuukin.
Noinhan tuo, Tiina, taitanee olla 
Soisin kyllä löytyvän pikaisesti, ihan lähimmäisten vuoksi. Ihan liikaa on jo katoamistapauksia, joissa omaisilla on vuosia kestävä epätoivo ennen ruumiin löytymistä.
Soisin kyllä löytyvän pikaisesti, ihan lähimmäisten vuoksi. Ihan liikaa on jo katoamistapauksia, joissa omaisilla on vuosia kestävä epätoivo ennen ruumiin löytymistä.
Huomattavasti todennäköisempää toki on, että mahdollinen katoamiseen osallistunut on ihan "valkolainen".
Tämä tapaus pyörii usein mielessä.. Kun kukaan ei tiedä mitään, Mikaa on haettu kissojen ja koirien kanssa eikä silti jälkeäkään. Valitettavan useinhan kadonnut löytyy ihan läheltä, vaikka olisi etsitty kuinka. Niin voi toki olla tässäkin tapauksessa. Talvi tuli pahasti sotkemaan..
Tämä tapaus pyörii usein mielessä.. Kun kukaan ei tiedä mitään, Mikaa on haettu kissojen ja koirien kanssa eikä silti jälkeäkään. Valitettavan useinhan kadonnut löytyy ihan läheltä, vaikka olisi etsitty kuinka. Niin voi toki olla tässäkin tapauksessa. Talvi tuli pahasti sotkemaan..
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Mitkä oli kelit katoamisen aikaan? Olisiko vain yksinkertaisesti mahdollista, että Mika olisi tuupertunut johonkin ojan penkalle, peittynyt tupruttavan lumen alle ja löytyy keväällä lumien sulaessa? Niin kamalaa kun sellainenkin on niin usein kuitenkin se todennäköisin vaihtoehto.
Edit. lauseen muokkaus selkeämmäksi
Edit. lauseen muokkaus selkeämmäksi
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... ta-mikasta
Omaiset lupaavat vihjepalkkion jäljettömiin kadonneesta Mikasta
05.01.2011 14:09
Omaiset lupaavat palkkion loka-marraskuun vaihteessa kadonneen Mika Oinosen löytymiseen johtavasta vihjeestä.
Vuonna 1981 syntynyt saarijärveläismies oli juhlimassa lauantai-iltaa kavereidensa kanssa ravintola Seurahuoneella Saarijärvellä 31. lokakuuta. Ravintolassa annettiin valomerkki kello 3.30. Sen jälkeen Oinosesta ei ole saatu varmoja havaintoja.
Sunnuntaina lähipiiri kävi etsimässä Oinosta keskustan alueelta ja kotimatkan varrelta. Seuraavana päivänä miehestä tehtiin katoamisilmoitus ja poliisi alkoi tutkia juttua.
Silminnäkijähavaintoja saatu suljettua pois
Serkun piirros kadonneesta Mika Oinosesta.
Poliisi alkoi tehdä välittömästi katoamisen jälkeen etsintöjä keskustan alueella sekä naarata vesistöjä. Mitään ei kuitenkaan ole löytynyt.
Vesistöt jäätyivät tänä vuonna aikaisin ja naaraukset oli lopetettava aikaisin marraskuussa.
MTV3 uutisoi Oinosen mystisestä katoamisesta ensimmäistä kertaa marraskuun lopulla. Uutisen jälkeen poliisi on saanut ainoastaan suljettua pois epävarmoja silminnäkijähavaintoja kadonneen liikkeistä pääteiden varsilla. Itse Oinosta ei vaikuta kukaan nähneen.
- Mitään uusia vihjeitä ei ole saatu, vahvistaa tapauksen tutkinnanjohtaja Reima Rossi Keski-Suomen poliisista MTV3:n uutisille.
Ainoa epävarma silminnäkijähavainto on Saarijärven taksiaseman kulmalta, jossa Oinonen olisi ollut aamuyöstä seisoskelemassa. Yksikään taksi ei kuitenkaan muista nähneensä Oinosta.
Miksei kukaan nähnyt?
Omaiset pyytävät vihjeitä Saarijärven poliisille tai paikallislehtien toimitukseen.
- Tärkeitä ovat tiedot Mikan liikkeistä, mahdollisesta seurasta ja keskustelukumppaneista sekä puheenaiheista puoli neljän jälkeen, vetoaa Oinosen tyttöystävä saarijärveläisiin.
Saarijärvi on noin 11 000 asukkaan kaupunki Keski-Suomessa. Paikalliset tuntevat toisensa ja Oinosen kerrotaan olleen varsin tunnettu ja pidetty hahmo paikkakunnalla. Valomerkin aikaan keskustassa oli liikkeellä runsaasti väkeä.
Omaisten raskas joulu
Poliisin mukaan ei ole syytä epäillä, että Oinonen olisi kadonnut omasta tahdostaan. Katoamista ennen ei ole riidelty. Tutkinnanjohtaja kuvaa Oinosta tavalliseksi, työssäkäyväksi mieheksi.
Mika Oinosen tuntomerkit:
- pituus 187cm
- hoikka
- tummat lyhyet hiukset
- ontuu toista jalkaa
- farkut
- tumma takki
Oinosen tyttöystävän mukaan omaiset ovat viettäneet elämänsä raskaimman joulun.
Kadonneen vanhemmille viime vuosi oli erityisen rankka. Perheen nuorempi lapsi, Mika Oinosen pikkusisko, kuoli alkuvuonna vaikeaan sairauteen.